<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Ihan ekana tietenkin ONNITTTELUT KAIKILLE vauvan saaneille !!!

jekovit on meillä käytössä ja niitä sai neuvolastakin,esikko söi niitä 3 vuotta ja tykkäsi mausta:)

Vaunut on 2005 esikolle ostettu uutena, olisi vanhemmatkin kelvannut, ainoo kriteeri oli kunnon kumit kun hiekkateitä mennään.

vesien meno mullahan kesti 37,5 tuntia ennenkuin käynnistivät ja silloinhan alkoihin tulehdusarvot olla kohollaan.

Napatynkä irtos 6 pvä iässä.

vaipat esikolla aina lidlin oli, tällä nyt libero. muutaman muumin ja pampersin kokeilin ja en pitänyt. tod.näk. lidliin taas siirrymme kunhan se 4-9 kiloa on sopiva, pienempii en siellä nähnyt.

esikoinen on yllättänyt mut kaikin tavoin kiltteydellään tän kuukauden aikana :heart:

siinähän niitä sitten!

hyviä vointeja kaikille, kera vauvan tai vielä hetkellisesti ilman oleville! huomenna hellettä luvassa, jeeeee!!!!

JeAnKa ja tyttö 1 kk
 
Olin kirjoittavinani tänne aiemmin, mutta ei näy sitä viestiä.. Nettiyhteys kyllä katkesi jossain vaiheessa, kai se sitten meni siinä.

Mutta kiitos Siksakkia tuosta servetti-vastauksesta, suosikeihin meni, jos joskus innostuu tilaamaan :)
 
Onnittelut KAIKILLE nyytin pyöräyttäneille

Me edelleen yhdessä kasassa...En oo sairaalakassia pakannu.Ehkäpä huomenna kun alkaa eka yliaikas viikko olla lopullaan.Jotenki tän jo aavisti.Toiset päivät on tosi pitkiä,toiset taas hurahtaa.Kevätjuhlia pukkaa tiistaina,torstaina ja perjantaina.Odottaako tämä lasten kesäloman alkua?!

Synnytyssairaala on PHKS kunhan sinne asti päästään. :p Paistaako musta jo lievä epätoivo :) Niin lähellä mutta silti NIIIIIIIIIIIN kaukana.Toisaalta juhliin lähtö sujuu ripeämmin ilman tissityksiä ja kakkavaippoja,mutta olisihan se ihanaa saada tämäkin puettua juhla vermeisiin.

Tunteet poukkoilee puolelta toiselle ja minä siinä välissä.
 
Yötä...täällä on nyt supistellut kipeästi tuolta kahdeksasta asti koko ajan voimistuen...edelliset nyt 7 min välein. Yritin tuossa nukkua mutta eihän siitä mitään tuu. Jonkin aikaa vielä katselen ja sitten on pakko lähteä, muuten palaan taas myöhemmin ilmoittamaan että väärä häly... :D

yökukkuja leylah ja masukki 40+6
 
Tervehdys :wave:

Onnittelut kaikille vauvan saanneille. :flower: :hug:

Kiitos kaikille onnitteluista :wave:

Vauvan kanssa on sujunut aika hyvin. Maidon kanssa hiukan vääntöä. Pikkuherra hiukan kokeilee jo raivota tissille mikä on sangen ärsyttävää aamuyöstä. Muuten kyllä viihtyy tissillä.
Sitä olisinkin kysellyt että miten teidän vauvelit syövät??? Meidän minimies syö päivällä ihan ok väliajoin... mutta illalla kuten eilen alkoi roikkua/hamuta tissille klo 17 ja 5min tauoilla klo 22.00 asti jonka jälkeen totaallisesti sammuin ja mies antoi vauvalle pullosta tuttelia... joku 20-30ml. Vauva nukkui aamu 6 asti. :D Mutta mistä johtuu eikö maitoa tule tarpeeksi vai missä vika??? :ashamed:

Neiti on suhtautunut vauvaan aika hassusti. Haluaa jatkuvasti koskea ja keinuttaa ja tunkea tuttia suuhun. Jos ei saa niin alkaa lyömään. Sama jos vauva tissillä tulee neiti repimään vauvaa jalasta. :headwall:

Pari yötä neiti huusi ei auttanut mikään. Onneksi mies on jaksanut olla kärsivällinen ja jaksanut leikkiä ja antaa huomiota neidille yllinkyllin. Viime yö meni hyvin. Neiti nukkui omassa sängyssä koko yön ja vauvakin nukkui 7-8 tuntia :eek: :D

Ihanat ilmat on ulkona. Koska tollasen pikkusen kans voi mennä vaunuilee???

Ei mitään hajua kun esikoinen oli talvivauva niin silloin ei edes mielinyt mennä ulos moneen viikkoon.. :whistle:

Niisku-rouva& neiti 1v3kk+ minimies 1vko 1pv :heart:
 
Oho, leylah taitaa päästä seuraavana matkaan! Tsempit sinne :)

Kipeä olo on, alamahalla ja reisiin päin myös, mutta supisteluita en edelleenkään tunnista. Välillä myös ummettaa. Eikö löysällä oleva maha ole yksi merkki lähestyvästä synnytyksestä? Mulla synnytys vissiin vaan pakenee kauemmas.

Komee ilma ulkona, pitäis mennä pihalle.. jaksais vaan..

Niiksu 39+2
 
Tänne oli tullut kauheasti uutta tekstiä, kun ei ole muutamaan päviään päässyt käymään, mutta Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:

Mullahan oli käynnistysaika 22.5 klo 7.45. Kolmen aikaan yöllä heräsin aivan järkyttävään selkäkramppiin ja pian tajusin, että nämähän ovat supistuksia ja tulevat 5 min välein. Soitin sairaalaan ja kärvistelin kotona 5.00 asti kunnes lähdettiin ajelemaan. Sairaalassa ottivat heti käyrän oton jälkeen saliin, sillä paikat oli reilusti kahdelle sormelle auki. Eli käynnistysaikaa ei sitten tarvittukaan, juuri kuten lääkarikin siellä kontrollissa epäili :D

Kätilöillä vaihtui vuoro ja sain ehkä maailman ihanimman ja mukavimman kätilön, jonka kanssa olin heti samalla aaltopituudella. Ensin mentiin kauratynyn ja hetki ilokaasun voimalla (jätin sen käytön kun oksensin itreni, kätilön, sängyn ja vähän miehenkin päälle. Ukko reppana koitti pitää kaarimaljaa, mutta koska olin pääasiassa vain juonut, niin neste tuli sitten himppasen paineella yli kaikista kaarimaljoista... :LOL:

9 aikaan sain epiduraalin, 11.30 meni lapsivesi, 12.20 sain luvan ponnistaa ja 12.35 oli Peppi-tyttö maailmassa. Pituutta neidillä 50 cm, painoa 4160g ja pipo 37 cm. Eilen kotiuduttiin ja hienosti on mennyt :D Istuminen on tosin hieman hankalaa epparin takia, mutta kyllä se tästä :) Neiti syntyi siis 22.5 rv 41+4.

-snowball+peppi 4 vrk
 
leylah Onnea matkaan!! :wave: Toivottavasti ei ole väärä hälytys.

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Vauva laskeutunut 2cm alemmas edellisestä kerrasta. Jotain sentään saanut aikaan kahden viime illan kovat kivut alhaalla.

stk ja minivitonen 40+0 :heart: :heart:

Tänään olis aika täsmällinen päivä syntyä. :D Esikoinen synty la:n aamuna.
Muut onkin sitten mennyt vähän yli. Minä en vaan synnytä koskaan ennen la:ta. Todistettu taas kerran. :kieh:
 
Meille syntyi eilen ma 25.5. pieni tyttö, 3250 g, rv 41+6. Synnytys starttasi kuin starttasikin itsestään ja oli kyllä rankka kokemus. Nyt on tullut tutuksi peräruiskeet, katetrit, vesialtaat, epiduuraali, vihreä lapsivesi, kamalan raskas ponnistusvaihe, eppari ja imukuppi. Mutta eiköhän tästä toivuta :D

Ihanaa viikkoa kaikille!

PilkkuPantteri & Jyvä 1 vrk
 
Onnittelut snowball ja PilkkuPantterit pienistä prinsessoista! :heart: :heart:

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Olipahan mukava mennä kun tätikin toivoi jo mun synnyttäneen... Viikon päästä sit äippäpolille kontrolliin, jos tää kaveri ei ennen sitä tahdo tulla maailmaan. Olo on kyl ku norsulla, jalkoja turvottaa (kiitos ton lämpimän ilman) ja sormetkin meinaa olla hieman tumpelot. Noh, eipä tässä oo maksimissaan enää ku vajaa 2 vko.

Fox, 40+2
 
Onnea PilkkuPantterille prinsessasta :heart:

Hmm, onkohan Thereankin synnärillä, kun viimeksi kirjautunut 22.5. Onko muita, joista ei ole pariin päivään kuulunut :whistle: Muutamilla taisi olla sektioita/käynnistyksiä alkuviikosta, mutta heistä sitten kuullaan aikanaan :heart:
 
Pilkkupantterille paljon onnea :heart: :heart:

Alhambralle tsemppiä *peukut pystyssä*

Niisku-Rouva : meillä köllykkä syö 3-5 tunnin välein. illalla n. klo:21.-23. tankataan, välillä torkkuen ja vaippoja vaihtaen, nukkuu sitten pisimmän pätkän yöllä(n.5h). itse annan olla rinnalla niin paljon kuin haluaa/jaksaa, ei ole korviketta tarvinnut antaa. viikon ikäisenä oltiin jo takaisin syntymäpainossa, joten maitoa riittää.. Ulkoilimme ekan kerran, kun köllykkä oli 6 pv:n ikäinen..

Pije ja köllykkä 2 vk!!
 
ONNEA snowball sekä Pilkkupantteri! :heart: :flower:

alhambra Onnea matkaan, varmasti vauvan kanssa sitten kotiin vasta! :)

Niisku-Rouva Meillä aamupäivät syödään tihein välein, puolenpäivän aikaan rauhoittuu ja nukkuu iltaan asti kolmen tunnin unia tankaten välissä. Yöt vaihtelevat, voi herätä puolen tunnin tai vaihtoehtoisesti melkein kolmen tunnin välein. Kyllä meilläkin on annettu korviketta lisänä kun tuntuu että vaikka imisi puolitoista tuntia tissiä putkeen niin muutaman minuutin päästä huutaa taas nälkäänsä.
Tästä tuli muuten sellanen asia mieleen että minkä ikäisenä vauva saa jonkinlaisesta rytmistä ja rutiineista kiinni?

leylah toivotan myös sinne onnea synnyttelyyn!

Nikunaku Mä sain sun hammasvaivat itelleni! :kieh: Eilen illalla telkkaria katellessani jotenkin kieli osui tonne ylähampaaseen ja tunsin siinä kauheen kokosen montun. Menin peilillä tiirailemaan että mitä ihmettä ja siellä on tosiaan hirveen kokoinen lovi! Ei ole kipeä, en kai siksi oo sitä noteerannut mutta tuntuu että se isonee ihan silmissä! :eek:
Soitin äsken paniikkipuhelun sinne yksityiselle ja sain ylihuomiseksi tarkistusajan. Prkl kun kunnallisella viime syksynä eivät mitään kommentoineet kun silloin samassa kohtaa oli hampaiden välissä tosi iso aukko josta huomautin niille. Kiva jos eessä kunnon remontti.. Mua kun ei yhtään ees pelota toi hampilääkärin tuoli :whistle: :| :$

Vauvahierontaan varasin myös tänään ajan ja sainkin sen jo huomiselle, jospas helpottaisi poitsun oloa muutama hierontasessio.

Päänsärkyyn lääkäri totesi että heitä panadolit pois ja syö reilusti buranaa. Mulla on ollut buranakielto ton verenohennuslääkityksen takia mutta nyt siis sain luvan sitä kokeilla. Toivottavasti oisi tehokkaampaa kuin nuo onnettomat panadolit.

Nyt ripustaa pyykit terassille kuivumaan, tulee ihanan raikkaan tuoksuisia! :) :wave:

Tsemppiä viimeisille kärvistelijöille ja voimia vauva-arjen keskellä eleleville!

Jasmin ja poika huomenna tasan 1kk :heart:
 


Mä oonkin kohta varmaan ainoa sitkeesti kasassa oleva toukokuinen?? :whistle: [/quote]

Juu et oo...Mutta tiedän ton tunteen...

Taas oli vauvoja putkahtanut.Vauvantuoksuiset onnittelut heille
:hug:

Mä alan valmistautua kevätjuhliin.Jätesäkki päälle ja vappunaamari päähän ettei tartte vastata ihmisten kyselyihin;vieläkö oot kasassa.ARGH!Tekis välillä mieli täräyttää,että miltäs näyttää????!!!!

Jatkan paisuntaa ja ehkäpä ensi viikolla meilläkin on nyytti sylissä :wave:
 
ONNEA kaikille vauvautuneille :heart:

Meil oli eka neuvola eilen ja poitsulle oli tullu hyvin painoa.. kotiin lähtö paino oli 3095g ja nyt painoa oli 3430g :) Hyvin maistuu ruoka siis..

Äsken oltii keskustassa shoppailees,ostettiin jalallinen amme ja itselleni ostin SOPIVIA vaatteita yms. :D Ihanaa vihdoinkin kunnon helle päivä B)

nythän tuolla heräillääkin.. 4 tuntii jo sikeitä vedelly.. ei muutaku vaipan vaihtoo ja syömää .. :wave:

tytsy+poitsu 11päivää
 

Yhteistyössä