Onnea taas uusille vauvautuneille!! :heart: :heart: Nyt olikin vaikka kuinka monta uutta vauvaa taas putkahtanut =)
Pijelle ja toukotytsyllekiitos synnytyskertomuksista!
Alicelle onnea raskaudesta ja hurjan jytyä vauvaliimaa pikkuiselle
Ja edelleen tsemppiä teille kärvistelijöille :hug: Erityisesti
Lupalle, joka toivottavasti on jo vihdoin tositoimissa! Ja
pilkkupantterille myös toivottavasti tulee pian lähtö synnyttelemään!
Stk mulla kanssa neljä ekaa synnytystä käynnisty yön aikana ja vauvat synty yöllä/aamulla joten odotin tietysti minäkin että tää käynnistyy samoin. Puhuin kuitenkin kavereille koko ajan, että mä oon tilannu virka-aika synnytyksen, niin että synnytys käynnistys aamulla ja vauva syntyis iltapäivällä ja kas kummaa supistukset alko klo 8 ja vauva synty puoli neljä
, että täydellinen virka-aika synnytys tuli, vaikkakin oli kyllä lauantai
Oli kyllä aika ihanaa lähteä välillä synnyttämään hyvin nukutun yön jäljiltä eikä aina yön tunteina.
Isyydentunnustuksessa käytiin esikoisen aikaan, kun sillon oltiin vielä avoliitossa ja ei tuosta tilaisuudesta jäänyt mitään pahoja muistoja. Ei kyselty mitään tungettelevia kysymyksiä vaan oli ihan asiallinen lv. Onhan se kyllä vähän hassua mennä jollekin todistelemaan että kyllä tämä siippa jonka kanssa ollaan mahdollisesti vuos kausia yhdessä asuttu on tämän lapsen ainoa mahdollinen isä, niinkuin
Tyttikin sanoi, ihan kuin avioliittokaan sitä todistaisi, että aviomies on lapsen isä.
Kiva, että
suzyannen Vilillä alkaa vatsavaivat vähän helpottaa. Meillä terveydenhoitaja aina puhuu, että parin kolmen viikon iässä vauvoilla alkaa tulla mahalaukun ventyskipua, kun mahalaukku kasvaa ruokamäärien suurentuessa. Että varmaan voi ilmavaivojen ohella olla myös tota venymiskipuakin.
Vaipoista minäkin tykkään eniten Pampersseista. Joskin mun mielestä Liberot oli nyt kyllä parempia kuin pari vuotta sitten. Ekovaippoja saatiin kokeiluerä lapsimessuilta ja mä kyllä ihan tykkäsin niistäkin, vaikka kovempiahan ne on kuin nup edellämainitut. Sit ostin paketin rainbow vaippoja, mutta niistä en tykkää ne vasta kovia onkin. Lisäksi ollaan aina muutama vaippa päivässä käytetty kestovaippoja, lähinnä harsoa ja villahousuja. Muuten ne on ihan jees, mutta mua ahistaa se että toi systeemi on niin paksu että vauvasta tulee ihan epämuodostunut möhkäle sen kanssa. Mulla on tilauksessa myös paketti naruvaippoja josko niillä sais vähän ohuemman paketin. Lisäks on huuto vetämässä imse vimsen flaneteista, yhen sellasen kirpparilta ostin ja sen kanssa ei ihan niin paksua settiä tuu. Ehkä toi harso+villahousu systeemikin alkaa näyttää inhimillisemmältä kunhan vauva vähän kasvaa.
Millaisia kestovaippoja muut kestoilijat käytätte?
Meillä menee Sulon kanssa edelleen kivasti, vielä ainakin on ollut todella rauhallinen ja helppo vauva *koputan puuta ja kovaa :kieh: * Toinen silmä sillä on nyt rähminyt pari päivää, täytyy sitä nyt tarkkailla mihin suuntaan kehittyy ja hakea tarvittaessa kuuri. Iho on alkanut myös kesimään, eilen ostinkin kylpyöljyä niin saa kylpyveteen lorauttaa sitä. En muista oonko maininnut napatyngän irtoamisesta, mutta se siis irtosi viime perjantaina 6 vrk:n iässä.
Jep, mutta nyt ruokaa perheelle =)
villahousu & Sulo 10vrk