<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Ellulle onnittelut! :flower:

Mulla on nyt parina yönä nukkumaan mennessä jomottanu ja kolottanu kohdunsuulle ihan mielettömästi. Uni ei ole meinannu tulla ollenkaan ja sittenkin kun on tullu,tunnen sen kivun unen läpi. :eek:

Suzyanne: Voimia ja jaksamista.Kannattaa sitä vyöhyketerapiaa ajatella. Olen lukenut,että itkuisuus on helpottunut/ loppunut parin käynnin jälkeen. Meillä auttoi tuo vauvahieronta.Kannattaa sitä kantoliinaa kokeilla uudestaan,meillä on jokaisella vauvalla menny oma aika ennen ku on tottunu/alkanu tykkää siitä.

Janzkuuu: mä menen sinne polille klo14. Harmi,että tää inhimillisen kuuloinen ylilääkäri ei käynnistänyt.En tiiä enää mistään mitään. Otan miehen mukaan sinne lääkäriin ni saa sekin ilmaista asiansa.

kyllä tää saamattomuus ja väsymys on uskomatonta.Kävin aamulla lasten kanssa ruokakaupassa ja olin ihan poikki sen jälkeen.Suunnittelen leipomista,mutta en millään jaksais alkaa siihen. Jouduin eilen ottaa mustikoita pois pakkasesta,että sain sinne tilaa.Nyt olis tarkoitus tehdä mustikkapiirakka.

NN rv 37+4 (38+5)

 
:wave: kaikille tasapuolisesti :)

Tulin pika pikaa ilmoittamaan että meille on syntynyt pieni rakas prinsessa 9.5. (sopivasti äitien päiväksi :heart: ) Aarteen mitat 3640g ja 49cm rv 39+4. ollaan kotona ja voidaan hyvin.

:flower: kaikille oman nyyttinsä jo saaneille :flower:

Valtavasti tsemppiä vielä nyyttiään odottaville!

Palaan kertomaan lisää myöhemmin, äitiä huudellaan taasen :heart: :wave:

miimaamuu ja prinsessa 1vk ja 3pv
 
Onnea Ellu ja miimaamuu prinsessojen johdosta :heart: :flower:
Vyöhyketerapiaa suositteli mun terkkakin nuovolassa koliikkiin ja vatsa vaivohin jos niitä ilmenee. Hän on myös käynnyt vyöhyterapia kurssin ja lupasi kotikäynnillä näyttää pari "kikkaa" joilla voi kotona itse yrittää helpottaa lapsen oloa.
Pitää vissiin ruveta laittamaan ruokaa kun mies on kohta puoleen tulossa töistä.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!

Ikinä en nikkejä muista enää sitten kun on lukenut pari sivua tekstiä. Ahkeria kirjoittajia täällä. :)
Täällä alkoi arki kun mies meni töihin joten olen ollut yksin ekoja päiviä poikien kanssa. Ihan hyvin onneksi on sujunut. Itse ei vain oikein ehdi päiväunille enää kun esikko nukkuu niin Tessu valvoskelee ja sitten jos nukahtaa pitää itse saada syötyä ja laitettua pyykkiä ja muuta mukavaa niin huos kun siinä meneekin jo koko esikoisen päikkäriaika ohi suun. :) Kyllä tää on erilaista nyt kun on kaksi lasta kotona kun tuntuu että jos ei ole koko ajan tissi suussa niin sitten pitää keksiä toiselle aktiviteetteja tai syötävää tai muuta. :) Mutta ei vielä onneksi ole päässyt liikaa väsymään kun vauva nukkuu mukavasti öisin ja selvitään yleensä kahdella tai kolmella syötöllä. :)

Eipä tänne muuta. Jaksuja kaikki mahaiset!! Kyllä se siitä.
:hug:

Jonz&Tessu 2viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
Suzyanne
Paljon onnea miimaamuulle ja Ellulle pikku prinsessoista!:flower: :flower:

Kiitos teille myötätunnosta ja vyöhyketerapiavinkeistä! :hug: Isäni osaa antaa vyöhyketerapiaa, täytyykin pyytää häneltä apua. Itsellänkin on jossain kirja jossa on neuvottu juuri yleisimpiin vaivoihin niitä kohtia, vyöhyketerapia auttaa todella, olen sillä ihan itsekin itseäni hoitanut erilaisissa kiputiloissa monia kertoja. Cuplatonkin auttoi nyt vihdoin, nyt kun toista päivää sitä olen antanut. Se ei vaan ilmeisesti jotenkin heti tehonnut, tai sitten tänään on muuten vaan vähän parempi päivä kuin eilen. Täytyy toivoa että näillä konsteilla pikkuisen vaivat helpottaisivat.

Nara olen huomannut ihan saman noista Liberovaipoista, kovia ja jotenkin kömpelön tuntuisia koppanoita verrattuina Pamperseihin, en tiedä kyllä millaisia ovat aiemmin olleet, mutta en nyt ainakaan hirveästi ole niistä tykännyt. Meillähän on ollut vertailussa juuri Libero, Pampers, Muumi ja siten ne ekovaipat. Pampersit tosiaan minusta parhaita, ja Muumitkin Liberoa parempia. Ekovaipat..joo ne ovat luonnossa hajoavia ja siksi olisi järkevä niitä käyttää, mutta ensinnäkin se pieninkin koko on liian iso vieläkin Vilille, ja lisäksi ne on minusta ihan kamalan tuntuisia ja kovia. :ashamed:

Imetystyyny oli muuten minulle ihan kullanarvoinen hankinta! Imettäminen olisi minusta tosi työlästä ilman sitä, varsinkin kun Vili syö usein, ja aika kauan kerralla. Nytkin syö tuossa imetystyynyn päällä, samalla kun minä surffailen netissä. B)

Onkos muilla millaisia kokemuksia imetystyynystä?

Joo, täytyy sitä kantoliinaa kokeilla vielä uudestaan, ennenkuin antaa kokonaan periksi. Kyllä se varmaan ihan kätevä on, kunhan sen käytön oppii. =)

Suzyanne ja Vili Vilperi, 1 vk 5 pv

 
Heip!!

Tosiaan vauvan hakuun lähdin perjantai aamuna. Kello 5 alko paukuttaan säännöllisiä suppareita alle kymmenen minuutin. Kuuden aikaan kun lähettiin sairaalaan teki jo TOSI kipeetä. Olin 3-4cm auki sillon, ilokaasulla alottelin, kahdeksan aikaan oli 6-7 senttiä auki ja ilokaasu ei enää yksin auttanu, siirryin keinutuolista petiin, kalvot puhkastiin sain kohdunkaulan puudutteen (oisko se nyt ollu se paracervikaali hommeli), täysin auki ois varmaan ollu puoli ysin maissa ja kahdeksan minuutin (? en muista varmaksi) ponnistusvaiheen jälkeen perjantaina 15.5. klo 8.43 synty 50cm pitkä ja 3835g painava poika. Sai täydet 9 pistettä ja tissiäkin sai vielä salissa. Pipo oli 35,5 cm.

Eilen tultiin kotiin, kaikki on menny tosi hienosti... isoveli on ylpeä vauvasta, joskin myös mustasukkainen ja hieman riehaantunut... tunteet sekaisin silläkin. Oma vointi on hyvä, mitä nyt nuo 4 tikkiä eripuolilla pienten repeymien takia krinnaa ja peräpukamat vaivaa =) Maitoa tulee hyvin, ei saanu poika sairaalassakaan lisämaitoa, ollaan oltu tosi hienosti "omavarasia". Olen positiivisesti yllättyny synnytyksen helppoudesta ja nopeudesta, en vieläkää oo oikein tajunnu, et vauva tosiaan tulla tupsahti perjantaina=) (isoveljeä kun tehtiin lähes 20 tuntia, epiduraalin kanssa, välilihan leikkauksella ja päättyi imukuppiin. Napanuora oli kaulan ympärillä, poika joutu happikaappiin ja pisteet oli 8-7-7. imetyksen alun kanssa tahittiin ja sairaalassa sai paljon lisämaitoa.... että jos on täydellisiä synnytyksiä, niin nyt tämä pikkuveljen synnytys kai oli semmonen... vaikkakin helkutin kipeä, kun aukes niin nopeeta paikat.)


Mutta esikko nukkuu, vauva nukkuu ja menen itse vähäks aikaa nukkuun... isäntä on onneks perjantaihin asti kotosalla ja vauva vaikuttaa rauhalliselta, niin eiköhän se tästä lähde kun vaan esikko tottuu tilanteeseen.

Onnittelut kaikille muillekin jakautuneille ja tsemppiä masukkaille... ei sitä tosiaan tiedä koska se lähtö yllättää ;)

:heart: Maariana83 + isoveli 1v11kk + pikkuveli 4pvä
 
Nopsaan tulin koneella käymään ja kuulumisia lukemaan, neuvolassa käyty viimeistä kertaa, kirjoitan kuulumisia tuonnempana...

Piina: Sain ajan huomiselle äippäpolille yliaikaiskontrolliin kun tänään neuvolasta sinne soitti. Käsitin vähän että to ei pyhän takia normaalivastaanottoa ole. En ole kyllä satavarma siitä asiasta. Meinasin pakata huomenna kassin mukaan ja kieltäytyä lähtemästä sieltä yhtenä kappaleena... Olo alkaa olla jo semmoinen ja turvotukset melko massiiviset. Hengittäminenkin alkaa jo ahdistamaan...
 
Onnea nyytin saanneille! :flower:

Sompio kiitos. :hug: Saa nähdä kuinka kauan pystyn päivittää, sen verran kipeitä suppareita antaa jo etten yhtään osaa sanoa mikä hetki se lähtö vois tulla.
Toivotaan että luomi muutokset ei olis mitään vaarallisia. :hug: Tosin pigmentti tummuu raskaana ollessa melkoisesti et voipi olla ihan vaan sitäkin.

Suzyanne Jep, huomannut eilisen ja tämän päivän aikana muutoksia tuntemuksissa paljonkin. Ehkäpä hyvällä tuurilla pääsen nyyttiä hakemaan piankin. :)

Vedin päikkärit tuossa..pari tuntia... |O Tuntuu että unta vois vetää vaikka miten... kipeä selässä tuntuva suppari sai nousemaan ylös. Katotaan vaan niin olen täällä vielä ens viikollakin.. :whistle:

ja kun heräsin niin mietin palstaa heti.. :D Tuli mieleen että onkohan missään neuvolassa terkkarina setä eikä täti? :D Onko kellekään korviin kantautunut mahdollista setää? :p

Hyviä ajatuksia tänään... :whistle: Taitaa olla loputkin aivosolut pehmenneet tällä äidillä. ;)

Therean
 
Lisää vauvoja.Onnittelut kaikille! :flower: :heart:

Luppa:no seuraavaks ku alkaa supistaa säännällisesti ni sairaalaan. Miten ne neuvolassa katsoo kohdunsuuntilanteen? Lääkäri vai neuvolatäti?

Sompiolle mun piti kommentoida noita luomi juttuja.Toivottavasti on ihan normaaleja.Raskauden aikana on paljon noita pigmentti muutoksia.
 
Tyttövauva syntyi viime perjantaina rv 38+2, mitat 3030g ja 49 cm. Kotiin päästiin jo sunnuntaina.

Kaikki on mennyt niin hyvin kuin mennä saattaa, olo on ehkä maailman onnellisin! :heart:

Ja onnittelut muillekin vauvan saaneille!!
 
Onnittelut Saramalle prinsessasta :heart: :heart: Ja Maarianalle prinssistä :heart: :heart:

Therean ja Nikunaku Kiitos tsemppauksesta :heart:
Kaksi luomea oli kasvanut ja tummunut, mutta näyttivät olevan ihan ok. Suositteli niiden poistamista esim. ensi talven aikana. Eli kiire ei ole.
Mutta ne mitä luulin uusiksi luomiksi ja ovat ihan mustia, olivatkin verenpurkaumia :/
Eli tällä mammalla on suomeksi sanottuna suonikohjuja pimpissä :LOL:
Onneksi tulivat näin loppuvaiheessa, että toivottavasti eivät ehdi kasvaa ja kipeytyä. Ja raskauden jälkeen toivottavasti häviävät :kieh: Jälikitarkastuksessa tarkastetaan niidenkin tilanne.
On se hyvä, että mies tuota alapäätä välillä tutkii, kun itse sinne ei ole enään nähnyt :D
 
Jopas on vauvoja maailmaan tupsahdellut! :heart: :D
:heart: :heart: Onnittelut kaikille vauvaantuneille!! :heart: :heart:

Neuvolassa käyty aamusella. Kaikki ok. Paitsi vauvan asennosta oli neuvolantäti taas vähän epävarma, ja passitti mut sitten ultraan asennon tarkistukseen. Pää alaspäin vauva masussa on, pää on vain jo niin alhaalla valmiina, että sitä ei sen takia tunne helposti enää tunnustelemalla. Ultraaja oli oikein mukava ja näytti mulle vauvaa monesta kohdasta ja selitti kauheesti mitä on missäkin. Kasvotkin näkyi pieneltä sivusta, tuli heti tuo meidän nuorimmainen mieleen. :D Mittaili vauvaa ja vastasi viikkoja. Arviolta joku 3700g-3800g olis syntymäpaino. :heart: Olipa ihana kokemus kurkata vauvaa näin pikkusen ennen h-hetkeä. :D Niin, nyt mä en pysy enää yhtään housuissani, kun pitää oottaa et synnytys alkaa, että saa tämän suloisuuden syliin asti! :heart: :D

Viikon päästä uusi neuvola, tosin toivotteli onnea synnytykseen ja ettei tarviis enää silloin neuvolaan raahautua. Se olis mullakin suunnitelmissa, saas nähdä. ;)

Eilen illalla alaselkää jomotti tosi lupaavasti, samoin alapäässä paineen tunne oli kova. Jaa menin saunaan vahvistamaan tuota oloa, vaikutus tosin oli ihan päinvastainen kuin toivoin. Kipuilut hävisi löylyn mukana kuin tuhka tuuleen. :kieh:

malttamaton stk ja minivitonen 39+0 :heart: :heart:
 
Sompio: mä meinasinkin kysyä millä ihmeellä sä ne olet sieltä bongannut. ;)
Mulla toi varpaan kynsien leikkaaminenkin on tuskaa. Alapään sheivaaminen jääny aika pitkäks aikaa.Pitäiskö pyytää miestä parturoimaan sitä ennen synnytystä.

Tuli mieleen,että päästiin vihdoin eroon meidän vanhasta runkopatjasängystä. Kävin viikonloppuna viemässä kuvalliset lahjoitetaan ilmoitukset kirppikselle.Parissa tunnissaa se haettiin.Onneksi,meinaan on seissy meidän pienessä kodinhoitohuoneessa tukkeena varmaan yli kuukauden. No tää vanhempi pariskunta joka sängyn haki oli......jos kiltisti sanotaa ni vähä hönttejä,puhuivat kamalasti.Ne oli käyny ostaa samalla reissulla sohvan....suoraan 70-luvulta. Mies kantoin sänkyä sen miehen kanssa autoon ni se nainen oli sitte todennut eka että patja on tosi hyvä kuntoinen plaa plaa plaa.Ja lopuks sanonut,että siinä on sitten monta onnen hetkeä vietty.He eivät enää sellaista harrasta. Ei vitsi,onneks mä en kuullu sitä,mulla ei olis pokka pitänyt. B)

kehtaanko myöntää...no pakkohan se on.Mä sain viime neuvolassa sen verenpainemittarin ja mun piti mittailla sillä kotona.Mä en ole kertaakaan mitannut ja huomenna on uudestaan neuvola. :eek: se on täysin uusi kone ja siihen piti jotku päivitykset tehdä ja sitte mulla on kahta eri kokoa siitä mansetista.Mies on luvannu laittaa sen toiminta kuntoon. :whistle:

Ja nyt ruokaa tekemään.
 
Nikunaku Varpaiden kynsien leikkaamisesta meilläkin tätä tutkiminen sai alkunsa ;) Saunan jälkeen olin alasti leikkaamassa kynsiä ja en taipunutkaan itse kaikkia leikkaamaan :saint: Meillä mies on sheivannut mun alapäätä jo ennen raskauttakin. Kun siellä on oikeasti ne pari luomea tosi hankalassa paikassa ja ne repii itse helposti auki.
 
omaa napaa taas.. sain tuossa tunti takaperin kipupiikin sairaalassa,eikä kyllä auttanut yhtään..he eivät voi edesauttaa tätä ainakaan vielä kun siellä nyt sit on viel jotain(väsyneenä unohtui jo mitä)jäljellä joten kiva kiva..oli pakko tulla kotiin kun pikkuneiti on tosi kipeänä täällä..keuhkot rohisee,korkea kuume ja korvatulehdus.. Sairaalassa sanoivat että tule sitten tänne yöksi niin saat nukuttua mutta kyllä taidan silti ilmoittaa sinne kohta että mieluummin kotona olen,saan edes vähän enemmän nukuttua kuin siellä..sen verran kuitenkin inhoan sairaaloita..ei siellä nukkumisesta tule mitään..
ja jos vielä jatketaan valittamista niin alkaa olla aika väsynyt olo kun ei moneen yöhön ole saanut kunnolla nukuttua ja nämä kivut kyllä vie loputkin voimat..koko ajan oon itku kurkussa ja mietin et haluan tän läpsen jo ulos..ei jaksa enää
 
Alkuperäinen kirjoittaja luppa-:
omaa napaa taas.. sain tuossa tunti takaperin kipupiikin sairaalassa,eikä kyllä auttanut yhtään..he eivät voi edesauttaa tätä ainakaan vielä kun siellä nyt sit on viel jotain(väsyneenä unohtui jo mitä)jäljellä joten kiva kiva..oli pakko tulla kotiin kun pikkuneiti on tosi kipeänä täällä..keuhkot rohisee,korkea kuume ja korvatulehdus.. Sairaalassa sanoivat että tule sitten tänne yöksi niin saat nukuttua mutta kyllä taidan silti ilmoittaa sinne kohta että mieluummin kotona olen,saan edes vähän enemmän nukuttua kuin siellä..sen verran kuitenkin inhoan sairaaloita..ei siellä nukkumisesta tule mitään..
ja jos vielä jatketaan valittamista niin alkaa olla aika väsynyt olo kun ei moneen yöhön ole saanut kunnolla nukuttua ja nämä kivut kyllä vie loputkin voimat..koko ajan oon itku kurkussa ja mietin et haluan tän läpsen jo ulos..ei jaksa enää
Voi ei! Uskon että alkaa itku olee herkässä, nuorimmaisesta oli sama juttu. Oli loppujen lopuksi niin väsynyt että ei mitään rajaa eikä silti mitään vauvaa tullut ulos. :hug: :hug:
 
Onnea taas uusille vauvautuneille. Niitä tulee nyt tähän pinoon kun plussa-pisteitä konsanaan :D Ei tämä lahopää ainakaan muista kaikkien nimiä kun en kirjoittanut niitä ylös...

luppa-
:hug: jaksuja sinne kovasti. Ei ole mikään maailman kivoin tilanne sinulla siellä.

(.)
Tänään oli siis viimeinen neuvolassa käynti, nyt siirryin äitipolin asiakkaaksi. Kaikki arvot oli ihan kunnossa, paino oli noussut perjantaista 200g ja hemppa otettiin pitkästä aikaa. Obsidanit on tehonneet ainakin minulla, sillä hb oli noussut 102->118->126 , jee! Lähtötilanteessa se oli kylläkin 136, mutta ihan hyvä on että rauta on imeytynyt kunnolla ja on notkahduksen jälkeen noussut noinkin korkealle.

Huomenna on siis kontrollikäynti äitipolilla ja ajattelin ottaa repun matkaan :whistle: . Mulla on tämä turvotus ja olo jo niin järkyttävä, että jos tarpeeksi siellä narisee niin käynnistäisiköhän ne?? Yrittää ainakin pitää ;) Muussa tapauksessa kaiketi alkavat käynnistelemään ensi maanantaina kun on rv 42 täynnä. Huomenna näkee samalla pikkuisen ultrassa ja saa jonkunmoisen kokoarvion. Että jos minua ei täällä illalla näy, niin sille reissulle sitten jäin.

Jaksuja kaikille kanssatuskailijoille!

-snowball ja peikko 41+1 (41+5)
 

Yhteistyössä