<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Suzyanne
Onnea Mamcelli!!! :heart: :flower: :heart:

Tässä pari tuntia sitten otettu kuva Vilistä miehen sylissä. (tosi huonolaatuinen kuva, kun kamera oli säädetty pienimpään kuvakokoon)



Eka kylpy jääkin huomiseen, kun nukahti vihdoin ja viimein, on valvonut ja ollut seurankipeä iltapäivästä asti, nukkukoon rauhassa.

Kantoliinaa kokeiltiin tänän ekaa kertaa, mutta pikkuinen ei viihtynyt siinä yhtään. Täytyy kokeilla huomenna uudestaan.

Suzyanne ja Vili Vilperi, 11 pv
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :flower:

Ja minulla on ilo ilmoittaa että: Meille syntyi 11.5 tyttö, Paino 3476g, 49cm, pipo 34cm. :heart:
Vauva syntyi sektiolla rv39+2

Perjantaina kotiuduimme ja vauva on niiiin rauhallinen tapaus että on ihan pakko ihmetellä =)
Imetys on onneksi lähtenyt ihan hyvin käyntiin ja taidankin toimia välillä huvituttinakin :whistle:
Vielä minulla on kipuja ja nyt on myös todella paha selkäkipu vaivana, yöt menee kärvistellessä, mikään nukkumisasento ei tunnu hyvältä :( Huomenna menen lääkäriin hakemaan vahvempia särkylääkkeitä, jospa niistä olisi apua..

pitää myöhemmin kirjoitella enemmän, väsyttää jo tosissaan.. hyvää yötä! ps. supistuulia kaikille! hyvää yötä! :wave:
 
Täällä yksi kasassa olija ilmoittautuu! Viime yön olen nukkunut vajaa tunnin pätkissä ja olin jo varma, että aamulla tulee lähtö, mutta samaa rataa tämä vielä menee. Pistin miehenkin töihin kun ei nämä tästä taas tunnu kummemmiksi tulevan, kohta varmaankin taas katoavat kokonaan :kieh: . Tänään onneksi neuvola ja saa sen ajan sinne yliaikais-kontrolliin. Pää on edelleen täynnä räkää ja kurkussa piikkipallo, joten olo on TODELLA hehkeä näin muutaman tunnin unien jälkeen...

Onnea Ellulle ja Mamcellille :heart:

-pallomaha ja peikko 41+1 (41+5) ARGGGGGH! :snotty:
 
onnea mamcelli ja ellu :flower:
kaamea yö takana,supisteli koko ajan ja pikkuneiti huusi sydäntäsärkevästi,taitaa olla korvatulehdus..vielkin jatkuu nää supparit,välit vain pidentyneet 10-15min väleihin..koskas tää kärsimys oikein palkitaan

luppa ja kirppu rv 39+4
 
Nonii nyt pikaisesti rustailen kun poitsu nukkuu..

Eli sillon 15.5 kun täälläkin kirjoittelin että 5 aikaa aamulla alkoi supistukset, joita en siis tunnistanut ensiksi mikskään oli niin pieniä..Niitä tuli kuitenkin koko ajan 2-10min välein! Päivää kohden kivut vaan voimistuivat,vaikka otin panadolia ja päätettiin sitten lähteä varmuuden vuoksi kotkaan näytille.
Auto matka oli yhtä tuskaa, itkin ja möngersin siinä penkillä, supistuksia tuli kokoajan 5min välein. Meiltä on n. tunnin matka sinne. Kotkaan päästyämme klo 11.30 minut laitettiin hetkeksi käyrälle ja sen jälkee tutkittiin ja olin 3cm auki eikä kaulaa ollut enää jäljellä.
Siitä siirryin sitten synnytys saliin n.12.00, jossa sain heti epiduraalin,joka ei tuntunut missään !(pelkäsin sen laittoa) Siinä sitten ooteltiin ja klo 14.00 olin jo 5cm auki ja klo. 15.50
7cm,jolloin sain vielä kolmannen annoksen epiduraalia. Klo16.00 sainkin sitten alkaa ponnistaa koska olin kokonaan auki.. :eek: Kätilökin sanoi että johan nopeesti aukes et jos ois tienny ei olis enää laittanu lisää sitä puudutetta! Mutta onneks sen sain koska ponnistus vaihe ei sattunut yhtää, eikä ponnistamisen tarve kadonnut kokonaan ! :) Vauva syntyi klo 16.40.
Vauva tuli ulos helposti enkä saanut kuin 3 tikkiä pieniin limakalvo haavoihin.. Pepa ei siis oo oikeestaan yhtään kipeä! :D
Kokemus oli jotain aivan mahtavaa ja itkinkin kun vauva ensimmäisen kerran laitettii rinnalle, se oli jotain sanoinkuvaamatonta! :heart: Minkäänlaisia traumoja ei jäänyt ja päästiin eilen siis kotiin! Kaikkein kauheinta koko hommassa oli se että sairaalassa en tykännyt olla yhtään ja imetys sattuu ihan kauheasti edelleen! Siksi oonki pumpannu pikku miehelle syötävää.. :)

Tytsy+pikkumies 4vrk
 
Huomenta!

Onnea Ellu ja Mamcelli!


Takana huonosti nukuttu yö. Unta sai odottaa yli kahden. Mielessä pyöri kaikenmaailman asiat, eikä uni vaan tullut. Onneksi uni maistui kuitenkin aamulla sitten melkein yhdeksään.

Päivällä pääsen jalkahoitoon hemmottelemaan jalkaparkojani ja illalla ulos syömään. Välillä olisi käytävä myös neuvolassa.

Tsemppiä kaikille mahoille, kyl tää tästä... =)
 
Pianissimo: Täällä sama juttu tuon unen tulon kans. Tais oll akello lähempänä kahta ennen ku nukkumatti tuli. Pari suht kivutonta supparia alkuyöstä, mut siinä kaikki. Ja nyt pientä menkkajomotusta tuolla alamahalla.

Tänne ei taaskaan mitään uutta. Flunssa jatkuu edelleen ja nyt onki sit jo korvaki lukossa. Kohta neuvolaan tarkistamaan viimeisimmät kuulumiset, toivottavasti viimestä kertaa...

Fox, 39+2
 
Jospa minäkin taas merkkailisin.. :|

Niin se vaan on että köllii mahassa edelleen tuo napero.
Olo on kaikkee muuta kuin hehkee. Sormet on joka aamu niin turvoksissa että sattuu ja jalat ja nilkat sitäkin pahempana. Jomotukset ja kaikki muukin tulee ja menee.
Limatulppaa pukkaa joka aamu nenästä. ha-ha..

Onnea vauvautuneille jälleen :flower: ..kyllä täälläkin joskus sinne päästään../ joudutaan. Nyt on alkanut jo synnytys hieman hirvittämään. :$

kissinminttu 39+5
 
Suzyanne
Onnea Ellu ! :flower: :heart:

Täällä oli rankka yö, Vili huusi ilmeisesti vatsaansa, eikä mikään auttanut. Cuplatonia olen antanut terkkarin suosituksesta, ei vaikutusta. Mitkään muutkaan terkkarin tai netin neuvot ei auta. Nyt se koliikki taitaa sitten olla meillä. Olen ihan väsy, ja itku herkässä. Saa nähdä kestääkö tämä kauan.. :ashamed:

Jaksuja pallomahoille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Onnea Ellu ! :flower: :heart:

Täällä oli rankka yö, Vili huusi ilmeisesti vatsaansa, eikä mikään auttanut. Cuplatonia olen antanut terkkarin suosituksesta, ei vaikutusta. Mitkään muutkaan terkkarin tai netin neuvot ei auta. Nyt se koliikki taitaa sitten olla meillä. Olen ihan väsy, ja itku herkässä. Saa nähdä kestääkö tämä kauan.. :ashamed:

Jaksuja pallomahoille!
Paljon voimia ja kärsivällisyyttä yritän antaa. :hug: Toivotaan ettei kestä kauaa. :) Ehkäpä oli vain tämä yö? Tai ainakin seuraava yö huomattavasti edes helpompi. :hug:
 
Ja PALJON ONNEA NYYTIN SAANNEILLE! :flower: :heart:

Jaksamisia vauvanhoitoon! :wave: Muistakaa levätä aina kun vaan voitte. :hug:

(.) Eilisen aikana vatsa humahtanut alaspäin ja nivuskipuja ym muita kipuja... *valivali* Terkkari meinas vähän että merkit viittais hyvinkin pian lähestyvään synnytykseen... toivotaan näin. :) Supistelee joka päivä ja tädin mielestä en kärsi turhaa että kyllä ne siellä valmistaa kohdunsuuta ja hävittää kohdunkaulaa. Siitä tulee vähän parempi mieli ettei turhaa joutuis kärvistelee.

Miehelle ehdottelin sitä S:ää jos se vaikka vähän vauhdittais.. :p Hän vaan pelkää että satuttaa mua ja vauvaa... :) Muutenkin mies myöntänyt että nyt jännittää kun ei koskaan tiedä milloin pitää lähteä.

Piti kommentoida jotain...pää on kuin reikäjuusto...tieto ei pysy kauaa... :headwall: Meille PALLOMAHOILLE supistuksia ja nyytin hakuun!

Therean&Neiti 39+1
 
Suzyanne
Kiitos Therean myötätunnosta! :hug: Täytyy tosiaan toivoa ettei olisi ainakaan sellainen viikkotolkulla kestävä koliikki. Itselläni oli sellainen vauvana, kuukauden kuulemma huusin ihan yötäpäivää ilman että edes pahemmin nukuin.. :ashamed: :whistle:

Sulla kyllä todella lupaavat oireet, itselläni oli ihan samat oireet juuri samoilla viikoilla, ja vauva syntyi 40+1, veikkaan että sullakin menee aika tarkasti sinne l.a:n tienoille. Kärsivällisyytta ja jaksuja sinulle, pian saat nyytin syliin! :heart:
 
Neuvolassa käyty. Kaikki arvot ok, verenpaine hiukan noussut. Th meinas, että on niin valmis, ettei usko, että kauaa menee. Alhaalla on ja kiinnittynyt. Itse olen kyl valmistautunut odotteleen vielä viikon verran :/ Olo hyvä.

RV 40+1
 
Onnea Ellulle :heart: :heart:

Kiitos Toukotytsylle synnytystarinasta :heart: Hienosti kaikki mennyt :heart:

Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki arvot oli kohdillaan. Sf-mitta laskenut sentillä, joten laskeutunut on ja kuulemma kiinnittynytkin :heart: Mutta sanoin tulevani vielä kesäkuussakin käymään =)

Minulla on tullut luomiin tuolla alapäässä ihan viikon sisään muutoksia ja pääsen niitä näyttämään heti tänään vielä neuvolalääkärille. Yksi on kasvanut suunnattomasti ja muutkin ovat muuttuneet ihan mustiksi :|

Kiitos vielä kerran Thereanille, kun jaksat päivittää :heart:

Suzyannelle jaksuja itkujen ja valvomisien kanssa :hug:

Muillekin jaksamista ja supistuksia :heart:
 
Suzyanne Voimia valvomiseen! Yöllä kun on itsekin väsynyt niin se huutokin tuntuu entistä pahemmalta ja monta tuntia jatkuva itku saa vanhemmat aika epätoivoisiksi, tiedän tunteen, meilläkin pari yötä mennyt tosi ikävissä merkeissä. :hug:
Onneksi nämä yöt ei oo ollut putkeen ja jos jossain välissä saat mihin kellon aikaan tahansa itse nukuttua niin on heti parempi mieli! Seuraavasta yöstä ei ikinä tiedä, ties vaikka nukkuisi kuin tukki! Eli toivotaan ettei oo koliikkivaivaa teidän pienellä. Rankkaa se on mutta ohimenevää, ei siinä muuta oikein voi ajatella. Kyllä sä jaksat!

ONNEA ellu pienestä tytöstä! :heart:

Toukotytsyn synnytys kuullosti mukavalta, hienoa että joillekin jää myös hyvät fiilikset!

Kävin kärryttämässä pojan uneen ja nyt on saanut vähän siivottuakin. Mutta ei täältä kyllä hommat lopu... :snotty:
Onneksi äiti ja sisko tulevat huomenna, voi iskeä mopin ja imurin muutamaan ylimääräiseen vapaaseen käteen! =)

Jaksamisia taas myös mahojensa kanssa kamppaileville! :hug:
Eilen kaupassa näin yhden pallomasun, oli kummallinen fiilis kun ei itsellä enää...

Jasmin ja poika huomenna 3vk :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille! :flower: Ainakin Ellu ja Mamcelli olivat saaneet nyytit syliin. Ihanaa.

Täällä ei uutta auringon alla. Eilen illalla tosin oli ekaa kertaa sellaisia tuntemuksia alakerrassa, että joku sieltä on tulossa, joten täytyy olla toiveikas.

Piti kommentoida vaikka ja mitä, mutta iskikin väsymys. Miestä kyllä varmaan väsyttää vielä enemmän - se ei raukka saanut mun kuorsaamiselta nukuttua viime yönä juuri lainkaan. :ashamed: Ei edes vaikka siirtyi sohvalle!

PilkkuPantteri & Jyvä 41+0 POKS
 
Onnea onnea vauvan saaneet :heart: :heart:

Voimia itkuisten vauvojen äideille. Meillä oli kaks päivää sairaalasta kun tultiin kotiin vähän kärttynen nyt on taas rauhallinen poju ei se ehdi edes itkeä yölläkään. Herään korvatulpillakin (miehen kuorsauksen takia heh) siihen kun vauva herää..voi vain kuvitella niiden parin päivän perusteella mitä se on monta viikkoa jatkuvana. Meillä on onneks kaikki vauvat olleet ns. rauhallisia tapauksia. *kop kop jos yrittää alkaa kärttyileen annan aina rintaa hereillä ollessa syökin puolen tunnin välein mutta vähän aikaa kerralla.

Vaipoista; ihan niinku libero olis mennyt takapakkia vaippojen kehityksessä. Pampersit on paljon parempia pehmeempiä ja ohuempia.

mahakkaille tsempit loppumetreille.. :hug:
 

Yhteistyössä