<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Täällä taas alkaa supistuksia tulemaan, väli 10-15 min! Mut tien että ne kuitenki taas loppuu, viimestään kun menen nukkumaan! :$ Olisikin joku hyvä keino millä saisi ylläpidettyä ne! :D

Ja arvatkaas, näin kuvia tänään kaverin vappu-vauvasta, ja niin sulonen kun toinen oli :heart: Nyt ainakin toivoisi että nää supistukset jatkuu!
Mitäs jos alkais hyppynarulla hyppimään :D

Mun vauva ei oo edes vielä täysi-ikänen, ja silti haluan sitä jo niin kovaa ulos! :ashamed:
Omaa napaa taas, anteeksi!

36+4 :)

Suuret tsempitykset ja onnen halit weiss:lle ja eetille :hug: =) huomisen koitoksia ajatelle!!! Pian on nyytit maailmassa, ihanaa!!!

Huomenna neuvola, muuten ei omasta olosta erikoisempaa mainittavaa, hyvää hyvää hyvää kuuluu, ei supistuksia ei :headwall:

tmvk: :hug: Yritä kestää ja jaksaa, inhottava tilanne. Luulisi, ettei tuo masukkisi enään päiväkausia yksiössään vanhene :hug: :hug:

sHv ja hippu 38+4

Täälläkin alkaa pinna olla pikkuhiljaa aika lyhyt.. Millaisten kipujen pohjalta tarkalleen ootte lähteny synnyttämään/näytille? täällä nimittäin ennen viime viikon lääkäriä oli vaan vähän juilinut ja supistellut, mutta paikat oli silti lyhentyny ja auennu ja pehmenny.. nyt on sitte jo muutaman päivän ollu enemmän ja vähemmän kipeämpiä supistuksia mutta ei minusta menkkoja kummempia. Tiheimmillään varmaan joku 5-10 min ja kuuden tunnin ajan. kiinnostais vaan tietää että missä vaiheessa kannattais mahollisesti käydä näytillä kun oli tuo alkukin edennyt niin salakavalasti.
Täältähän yks jos toinen menee käynnistykseen, kateeksi käy! Onnea matkaan. =)

riinak: Itse kyllä tunnistin välittömästi esikosta ne oikeat supistukset, ne poikkesi voimakkuudeltaan ja tyyliltään harj.supistuksista selkeästi. Noiden ennakoivien/harj.supistuksien onkin tarkoitus kypsytellä ja valmistella paikkoja tulevaa koitosta ajatellen (pehmentää ja lyhentää kohdunkaulaa), mutta itse synnytyssupistusten tehtävänä on työntää lapsi synnytyskanavaan ja avata paikat, jotta se mahtuu sieltä tulemaan, eli itse tiedän (toivottavasti ;) ) lähteä matkaan kun kivut ovat sitä luokkaa ettei enään tarvitse miettiä "ollako vai eikö" :LOL: sori sekava sepustus...

Nopsasti vaan päivtystä;
Kotona ollaan vihdoin tytön kanssa!
Tyttö syntyi tiistaina 29.pv, 4,270kg 52cm.
Ihana peikonpoikanen, melkoinen "peruukki" päässä...

Oli nopea synnytys, ei ehtineet puudutteet mukaan. Synnytyksen kokonaiskesto n. 2 tuntia.

Nyt enää pitäisi ymmärtää että tuo ihana pikkuinen on meidän ikioma!

Ja totta, kyllä ne "oikeat" supistukset erottuu harjoituksista.

Kaikille vauvan saaneille oikein paljon onnea!
Ja vielä odottaville, malttia... Kyllä se vauva on ihan kohta sylissä. :heart:

:( olen ollut super masentunut tänään enkä syyttä. Sain pari viikkoa sitten panacod reseptin ja jouduin kovien kipujen takia ottamaan lääkettä. Söin ne 20 kpl reilussa viikossa loppuun. Pari päivää oli väliä ja viikonloppuna jouduin ottaan tramalia parin päivän ajan. Mulla on kova lihaskipu vatsassa sekä vanha olkavamma on palannut. La 8.5.

Lisäksi mun pieni masukki on ollut viistotilassa ja heittelehtii edelleen miten sattuun. Tänään aloin miettiin että onko tässä mitään järkeä syöttää mulle tommosia myrkkyjä viime metreillä, vai kannattaisiko tehdä jotakin synnytyksen edistämiseksi. Mua vähän ihmetyttää kevytmielinen suhtautuminen panacodiin koska siellä hus paikassa (se tetraloginen keskus vai mikä lie) sanottiin että panacodistakiin tulee vauvalle vieroitusoireita, tramalista puhumattakaan. Tosin he kyllä mainitsivat että minun tapauksessa on kyseessä satunnainen käyttö... mutta kuitenkin jos mahdollista että jotakin lieviä oireita voisi vauvalla olla. V....u kovan kivun kourissa sitä otin ne mitä sain - en vain käsitä miksi ei puhuttu tästä riippuuvuudesta - en todellakaan ole mikään narkki tai addikti lääkkeille - kaikkea muuta. Karmea ahdistus päällä. Toivon todellakin että kaikk olisi hyvin. Tämä on hirveää tuskaa.
:'(

Täh? :eek: Tosiaanko panacodista voi vauva saada vieroitusoireita? Minä jouduin niitä napsimaan kolmen kuukauden ajan migreenin viikottain... :( Ja tosiaan lääkärit tyrkyttää sitä panacodia ihan turvallisena lääkkeenä raskausajalle. -Kele! Onneksi nyt loppuraskaudesta migreenit on harventuneet ja joskus jopa pelkkä panadol on auttanut alkavaan särkyyn.
Yritetään nyt kuitenkin Kirsikkatomaatti olla ahdistumatta liikoja, ei olla kumpikaan kuitenkaan jatkuvasti päivittäin panacodia syöty, joten toivottavasti kaikki ihan ok. :hug:

weiss
Onnea Dora prinsessasta! :heart:

Huh, täällä vaan jännitys kasvaa.. vatta on aivan sekasin ja tuskin taian kauhiasti untakaan saaha.. 9 tuntia..! :D

Kiitos suikku! Olet ajatuksissani!!!

Onnea Doralle!!!!!

kiva muuten että joku muukin pohtii, mistä ne oikeat supparit tunnistaa... Riinak kannattaa tietty käydä näytillä, jos siltä tuntuu.. Mulla ainakin pahinta on epätietosuus, ja sikspä siellä perjantai yönä kävinkin, turhaa siis.. mutta kuten mulle joku sano, turhia käyntejä ei oo...

enää kaks yötä kontrolliin.. sitten ollaan toivottavasti viisaampia.

öitä.

birdie

Doralle ja perheelle onnea :)

(.) Taas on yks yö mennyt kärsiessä supistuksista, mutta mitään ei oikeasti tunnu tapahtuvan. Jos menis tänään vaikka vyöhyketerapiaan. Kokeilis josko sillä olis vaikutusta asiaan. Ellei muuten, niin saisi edes ens yönä nukuttua....

weiss
Huomenta!

Täällä varmasti parhaiten nukuttu yö koko raskauden aikana takana, oikiasti. Niin se luontokin valmistaa, kävin varmaan ainoastaan kolmisen kertaa normaalin kymmenen sijaan vessassa..
Lähtöhetki lähenee, reilu tunti enää.. Kääks, kyllä jännittää. Eetille tsemppi :hug: !
Kiitos kaikille tuesta! Tuun sitten kertomaan hetimmiten kuinka akan kävi! :LOL:

weiss ja pikkuinen 39+0 :heart: pian saan syliini sen.. :heart:

Mullakin on näemmä kuukautiset alkamassa. Jomotukset ja vihlonnat on samat ja tuhruvuoto alkoi eilen. Onneksi on lekuri muutaman tunnin päästä niin ei tarvi kauan tätä ihmetellä. Potkupalloilija kyllä tuntuu olevan hereillä.

kriisi + typsy 36+3

Huomenta!

Mikä ihana aamu -ei nukuta enää oleenkaan. Mies lähtee töihin ja pikku neiti nukkuu varmaan puoli kymmeneen -mitäs sitä tekiskään. Pitänee iskee pyykkivuoren kimppuun, alkaa laittaa vauvanvaatteita -silittää ne (silitän kerran sit ei ole enää aikaa)

DORALLE onnittelut pienstä nyytistä! :flower:

KIRSIKKATOMAATTI: mitkäs sun viikot olikaan? voitko saada jo avitusta lähtölaskentaan kuten WEISS; jolla kans niitä kipuja? Kyllä ne lääkärit tietää mitä määrää toki apteekis saa aina sen varmimman tiedon. Mut vaikka toi tramal kuulostaa hurjalle -niin sä olet käyttänyt sitä kuurina. Enemmän lapset saa varmaan vierotusoireit nikotiinist -kun jotkut äidit ei pääse/halua luopuu tupakasta. Toivottavasti saisit kans nyytin pian ulos, jos se helpottais kipuihin tai ei tarviis huolehtii sit pikkusen voinnist.

:hug:

Aurinkoista päivää kaikille -tänään taitaa syntyä aikamonta nyyttiä!

Huomenta kaikille,

Täällä aloitellaan taas uutta päivää, samoilla aamurutiineilla ja tuntemuksilla porskutellaan etiäpäin. Eli tänään 40+2, olo muuten "normaali" paitsi maha ihan sekaisin ja ilmaa todella paljon (nolottaa, kun pörisen koko ajan :ashamed: ). Massusta kuuluu kauhea meteli ja yöllä heräsin pariinkin kertaan pakottavaan tunteeseen suolessa. Vauva ilmeisesti painaa suolta.

Lisäksi maha tuntuu olevan niin "täynnä vauvaa", että hyvä kun jotenkin sain aamupiikin laitettua - nahka on niin pinkeenä, etten saa siitä melkein enää kiinni! Tulisi jo tuolta....

weissille ja eetille onnea matkaan,
Doralle taasen onnea pienestä pimusesta :flower:

Ihanan kirpsakka aamu, kun tuossa haistelin raitista ilmaa takapihalla B)

Carmen ja N 40+2

Yhteistyössä