<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Ani79:
Onnea matkaan kaikille tositoimiin lähteville sekä vaavin kotiin jo saaneille!!!

Nukkumisesta Kaksi edellistä yötä on heräilty syömään puolentoista tunnin välein...Päivällä nukkuukin sitten neljääkin tuntia yhtämittaa. Mitenhän saisi käännettyä toisin päin tuon tahdin? Itse en saa päivisin nukuttua, kun voisi...
Oletteko huomanneet olevanne tosi herkkiä vauvan ääntelyille?? Itse en saa unen päästä kiinni juurikaan, kun havahdun jokaiseen pieneenkin äännähdykseen.... Alkaa väsy painaa...
Onko teidän nyyteillänne iho kuivunut? Meidän tytön kädet ranteesta sormiin ihan kuin kuoriutuu... Sama lievempänä jalkaterissä. Johtuukohan sisäilmaan totuttelusta kohdun jälkeen, vai mistä??

Ani79 ja Tyttö nyt viikko ja 4pvää.
Meillä oon huomannu saman tuosta sormien ihon kuoriutumisesta, en muista et esikolla ois tolleen lähteny..

D

 
Moikka ja onnea kaikille vauvautuneille ja jaksuja vielä kärvistelijöille.

Meidän poika päätti syntyä 28.5. (rv. 40+4) klo 5.34, painoa oli 3685g, pituutta 51 cm ja hattu 35 cm. Synnytys meni hyvin ja tänään kotiuduttiin. Palailen myöhemmin muistelemaan synnytystä joka oli suht nopea ja helppo.

Iina ja pikkuherra
 
weiss
Paljon ONNEA ja HALEJA IHANISTA NYYTEISTÄ REPALLE, ÄIPÄLLE, CHEESECAKELLE ja IINALLE!!! :heart: :heart:

Mie en jaksa enää vuodattaa, kun tuntuu, jotta täälläkin kovin yksin olen.. :ashamed:
 
Noooh, Weiss :hug: :hug: , ethän sinä nyt yksin ole =)

Mä täällä odottelen supistuksia :whistle: . Tuntuis että noi kivuttomat tulee aikalailla säännöllisesti... Joo, voihan sitä toivoo ;) Mutta hiukan erilaisilta ovat tänään tuntuneet, sellaista painontunnetta enemmän.

Perk**#*! bongasin tänään peräpukaman :kieh:
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille!!

Imetyksestä Johan tässä melkein kolme viikkoa sainkin suojeltua ennen kuin ensimmäinen tiehyttukos iski. Ja taantunut ei mitenkään joten antibioottikuurin haetutti eilen. Ja niinkuin minä lypsin ja imetin ja muutoinkin yritin kaikkeni jotta ei tarvisi ko taudista jälleen kärsiä. Onneksi ei ole kuumetta nostanut, mutta rinnat ( nyt kumpikin ) on todella kipeät ja maitoa ei meinaa tulla. Poikakin kääntää päätä pois rinnalta :|
Muutenkin mua alkaa taas ärsyttämään tämä imetys kun tämä on mulla ainakin niiiiin sotkuista hommaa. Koko ajan on lakanat ja vaatteet kaikilla maidossa kun maitoa vaan tulee ja tulee. Ja pojalla on karmeat ilmavaivat kun hörsii hirveellä kiireellä. Nyt olen eilisestä lypsänyt ja antanut pullosta, niin ei ainakaan niin paljon ilmaa mahaan mene. relat ja cuplatonit käytössä, mutta ainakaan ei vielä merkittävää hyötyä...huoh!
 
Onnea uudet vauvautuneet :flower: :flower: !!

Meillä täällä menee imetys melko hyvin...vielä, nännit on kyllä arat ja kun tyttö nappaa kiinni |O , tuntuu kyllä! Tämä johtuu varmaan, ettei imuote ole aina ihan oikein...mutta pitänee harjoitella. Tutin käytön aloitin jo sairaalassa, mutta luovuin, koska huomasin vauvan imuotteen huonontuvan, kun söi tuttia...hyvin ollaan pärjätty ilman ;) !

Onko teillä mitään iho-ongelmia, meillä tytyn alaosasto on aikas punainen...bepanthen-voidetta olen laittanut ja vaipan vaihtanut usein, mutta silti punoittaa!
Tytyllä toimii vatsa tosi usein eli kakkaa pukkaa kokoajan, voipi ärsyttää...nyt vaihdoin vaippamerkkiä...ehkä se ei sovi...kestoiletteko vai turvaudutteko valmiisiin ja onko teitin vaaveilla iho-ongelmia? Mun kahdella pojalla ei ollut koskaan...

Jaksamista odottajille...jos teitä viel on...aika hiljaista täällä..loput on varmaan synnärillä :D

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 7vrk
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja ihanaa vauvan tuoksuista vauvaarkea :heart:

Mä oon vähentänyt tätä netissä oloa tietosesti kun alkoi jo tosi pahasti ahistamaan kaikki pelot joten oon ihan tietoisesti keskittänyt ajatuksiani muualle ja koittanut nauttia vauvasta ja isoveikasta täysillä.. mutta oletta kaikki ajatuksisssani vaikka en usin käykkään kirjoittalemassa ennenkun saan mielen rauhottumaan teistä on ollut mulle suunnaton tuki tässä raskauden pitkässä taipaleessa ja vauvaarjen aloituksessa kiitän siitä kaikkia.

weiss:
:hug: et sä yksin ole

kasassa oleville paljon tsemppiä kohta sen on pakko loppua =)
 
Tervehdys :flower:

Ihanaa, kun mies on kotona jakamassa vauvanhoitourakkaa niin saa tehtyä vaikka mitä! :hug: Tänäänkin imuroin ja pesin lattiat ja vessat - olen odottanut sitä koko viikon, kun kaikki lattiat tuntuvat olevan puklujen ja maitotahrojen peitossa ja vessassa käynti ällöttää, kun ei ole viikkoon ehtinyt sitäkään pestä.. Mutta nyt on koti puhtoinen ja äippä iloinen B)

Vauva nukkuu vaunuissa, jonne sammahti klo 9, kun lenkiteltiin reilun puoli tuntia. Kuinka kauan annatte n. 3- viikkoisen vauvan nukkua ulkona? Ilmahan on todella hieno, mutta vaunut ovat varjossa, jossa ei tietenkään pääse ainakaan paahtumaan. Päällä hänellä on sisävaatteet eli body ja puolipotkarit sekä velour- takki ja pipo. Ja sitten makoilee vaunukopassa sen äippäpakkauksen makuupussin sisällä. Onkohan tarpeeksi lämpöinen....

Massuvaivoja oli taas eilen illalla ja pieni huusikin varmaan 2-3 tuntia putkeen. Raukka :'( Sitten onneksi nukahti tissiltä yöunille klo 22 ja sainkin taas väkisin tunkea tissiä uneliaan vauvan suuhun klo 02, mutta ei siitä kyllä mitään tullut :/ Puoli tuntia pelleiltiin kunnes luovutin ja päästin hänet takaisin nukkumaan. Ja 07 piti taas herättää vauva, koska ihan kauhean pitkiä taukojahan meille tulee tuohon syömiseen! :eek: Sinällään kai positiivinen ongelma, kun moni muu tuntuu kärsivän vauvan yöheräilystä B)

Tänään pitäisi soittaa sille vyöhyketerapeutille ja sopia ensimmäisestä hoitokerrasta! Neuvolassa sanottiin, että parhaimmat tulokset saa, jos terapian aloittaa vauvan ollessa 2-4 viikkoa.

matamimimmi Oletko kuivannut huolella vauvan ihon aina pesun jälkeen? Vaippaan muhimaan jäävä kosteushan sen punotuksen aiheuttaa, käsittääkseni. Minä laitan vauvatalkkia, jos vauvan alakerta vähänkin punottaa ja yleensä punotus onkin hävinnyt seuraavaan vaipanvaihtoon mennessä. Suosittelen siis!
Mutta nyt kun vauvojen pissavehkeistä puhutaan niin tyttövauvojen äidit: oletteko huomanneet, että vauvan pimpsa tuoksuisi sellaiselle voimakkaalle, melkein jopa niinkuin "pesemättömälle"? Minusta tuoksu ts. haju on selvä, vaikka juuri illalla kävimme kylvyssä ja alapesulla käytiin heti aamusta.
Valkovuodosta neuvolatäti sanoi, että on ok ja kuuluu ihan asiaan, mutta pitänee kysyä vielä tuosta hajusta :/

Mutta nyt, kun vauva on saatu syötettyä ja vaihdettua kuiviin niin lähdemme ensimmäiselle markettikeikalle perheen kanssa B) Saas nähdä miten palosireeni käyttäytyy ihmisten ilmoilla :p
 
Päivää!

:heart: Onnea taas kovasti kaikille vauvautuneille :heart:

Sarbba ja Sädis Minäkin täällä vielä jumitan!!! Mistään ei tunnu olevan yhtään mitään apuja, että tämä kaveri haluis täältä tulla pihalle! Kaikki maholliset ja varmaan mahottomammatkin ollaan kokeiltu!

Tänään oon tään pikkuherran kanssa käyny jo kovia keskusteluja, että nyt olis ihan oikeesti hirveen nätti päivä tulla ulos. Iskän pitäis päästä kalaan tai sillä räjähtää pää ;) Ja mä soisin sit isille vielä terassikeikankin eli varpajaiset, että jos nyt voisit tulla, pliis ;)

Ja jos jatketaan sit vielä huumorilinjoilla, niin senkin kerroin, että äiti häviää tässä 110 euroa rahaa, jos ei tuu tämän päivän puolella, kun sit saa lapsilisät vasta heinäkuun alusta alkaen. Ja sit jää kasa leluja ostamatta! :LOL: Joo, mutta eipä tunnu tehoovan...

Aurinkoista päivää kaikille!

Pitänee lähtee kukkakauppaan, kun serkulla yo-juhlat. Kivaa päästä sinne sukulaisten tenttiin ja kuuntelemaan sitä voivottelua :kieh:

PP ja Onni 41+2 :heart:
 
Täälläkin kasassa edelleen... :kieh:

Yöllä supisti muutaman kerran ihan napakasti,mut siihen se taas tyssäsi. Menee tämäki sit sinne käynnistykseen. Huomenna olis aika sit 10.00 yliaikaiskontrolliin. Saas nähä rupeeko ne oas:sis käynnistään jo huomenna vai pitääkö mun raahautua sinne viel takas maanantai aamuna. Toisaalta ois ihana jos ne huomenna alkas käynnistään, mut jos menee maanantaille ni ois viel yks vuorokausi aikaa tulla itekseen. En oikeen tiiä mitä ajatella ja oottaa huomiselta. Mulla ei ole etes mitään limatulppaa tullu, venyvää limasta vuotoo vaan välillä. :( Hermot tosiaan vähän jo kireellä täälläkin. Ajattelin et josko sitä siivoilis, jos humenna jään sairaalaan ni olisi sitten puhdas koti mihin tulla, eikä tarvisi tulevan isukinkaan siivoilla täällä sit kummemmin sillä välin. Täytynee kait vaan raahautua tekemään jotain, jotta sais ajatukset muualle. Mulla on mahakin niin alhaalla että tuntuu ja näyttää siltä että se tippuu ihan kohta...

Koitetaan jaksaa...

liinu83 ja möykky 41+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, meitä alkaa olla jo aika monta, vaikka kesäkuu vasta häämöttää edessäpäin.

Itselläni oli aika moinen urakka noiden tissien kanssa heti maidon noustessa, kun tuntui ettei millään lähde herumaan ja räjähdys on edessä. Yksi yö tuli sen takia nukuttua enemmän ja vähemmän huonosti. Avuksi otin sitten pumpun, lämpöpakkauksen ja vauvan imemistä helpottamaan rintakumin, jolloin sai paremmin kiinni täysinäisestä rinnan päästä. Samalla myös tuo nännin kiputila aina imetyksen alussa helpotti. Nyt maidontulo on jo tasoittunut ja Bebantenilla aina voitelen nännin päät imetyksen jälkeen, joten en ole enää kumia tarvinnut.

Meillä on jostain syystä nyt toinen silmä tai oikeastaan ala- ja yläluomet ihan punaiset ja vähän turvoksissa. En tiedä onko käynyt tuuli, kun eilen oli aikamoinen myräkkä, kun mentiin autoon vai liekö joku hiekan murunen lentänyt tästä ihan älyttömästi pölyävästä pihasta. No pitää nyt yrittää vain putsailla ja katsoa mihin suuntaan se alkaa menemään, tiistaina olisi kuitenkin neuvola.

Meilläkin on sormien osalta iho suorastaan kuoriutunut pois ja sama juttu myös jalkaterissä. Olen yrittänyt niitä rasvailla ihan perusvoiteella ja se on selkeästi hillinnyt ihon kuivumista. Peppu on vielä kestänyt onneksi ihan hyvänä, vaikka melkein jokaisen syötön jälkeen röyhtäyksen sijasta meillä tehtaillaan enemmän tai vähemmän "sinappia" vaippaan.

Meillä ei ongelmana yöaikaan ole toistaiseksi ollut liian pitkät syöttövälit vaan päinvastoin. Syömään on herätty noin kahden-kahden ja puolen tunnin välein, mutta sitten syöntipuuhissa meinataan aina nukahtaa tissisuuhun kesken kaiken. Viime yönä kokeiltiin sitten tissin jälkeen antaa vielä lypsettyä äidinmaitoa pullosta ja kaveri nukkuikin yhtäsoittoa neljä tuntia! Kyllä oli toisenmoinen olo aamulla herätessä, kun vertaa muutamaan edelliseen aamuun.

No nyt pitää mennä laittamaan esikoiselle ruokaa, kun "pikkuveikka" on vielä päiväunilla. Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Heipä hei vauvalliset ja kärvistelijät!

Tuli tossa vauvallisille kysymys, oletteko antaneet vauvan nukkua mahallaan? meillä neiti heräs tuossa kymmenen aikaan masuvaivoihin, otin sen viereen eikä sitä huvittanu olla siinä eikä syödä. Pumppailin ja pidin polven päällä, mut sekään ei ollu hyvä. Laitoin siihen viereen ja mahalleen ja se on nyt sit vetäny sikeitä siinä tyytyväisenä melkein kolme tuntia... :eek:

Muistelin et joku olis varottanu tosta mahallaan nukkumisesta vai pettääkö mun muistini? Onko se jotenkin vaarallisempaa vauvalle?
 
Heipä hei muuttojen keskeltä! :)

Kyllä muuttaminen on vaan rankkaa puuhaa, vaikka mitään en edes eilen paljoa tehnyt!
Silti jalat olivat niin turovnneet etten pystynyt edes kävelemään. Samaten nivuset ja koko lantio niin liekeissä että hyvä kun en yöllä housuihin pissannut kun en meinannut ylös päästä :kieh:
Eileen illalla jopa supisteli suht hyvin, ja tää oli ENSIMMÄINEN kerta ku toivoin ETTÄ EN pääse synnyttään kun kohta lähtö häihin :LOL:

maj & 40+2 :)
 
Poika tuli taloon
Tiistai iltana 27.5 klo. 17.35 näki päivän valon 4135g ja 52cm pitkä jehveli.
Menin maanantai aamun oussiin yliaikaiskontrolliin 41+4(supistukset alkoi sinä aamuna klo6)
ottivat osastolle käynnistykseen (ei kylläkään käynnistetty kun oli omia supistuksia)
Yöllä meni sitten veet, ja pääsin saliin noin 15 h jälkeen oli pikku isäntä maailmassa ja äiti ihan onnesta sekasin.

Eilen päästiin kotiin ja viime yö on itkeskelty, mutta eiköhän tämä kotona olo ala tästä pikkuhiljaa sujumaan! tsemppiä kaikille vielä odottaville ja onnea vauvan saaneille.

Hituel ja pikku isäntä 4pv
 
Edla-mamma : mahallaan nukuttamista ei sositella kätkyt-riskin vuoksi. Ei satunnaisista mahallaan nukkumisista luulis olevan haittaa, jos se kerran auttaa masuvaivoihin. Minä antaisin nukkua.

Tuikku: Eikös se limainen vuoto ole sitä irtoavaa limatulppaa ?
 
Onnea Hituel pojusta! :flower:

Carmen,
Saitko sellaista ohjetta tyttövauvan pimsan puhdistukseen, että laitat ceridal öljyä vanulappuun ja putsaat varovasti...pesun jäljiltä voi jäädä kakkaa sinne väliin...mulla ollut alkuvaikeuksia pesujen ja puhdistuksien kanssa, koska minulla on ollut kaksi poikaa...vähän helpommat putsailla :LOL: !

Nyt kun vaihdoin vaippamerkkiä, ei ole pylly enää niin punainen...ja täytyy ostaa talkkia...se on ainakin auttanut mummojen peppuihin, kun työkseni hoidan niitä =)

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 7vrk
 
Tosiaan kannattaa varovasti aina tarkistaa ettei tytön pimpulaiseen ole pesun jäljiltä jäänyt kakkaa. Muutenkin aina välillä kannattaa varmaan vauvan pylly pestä vaikka ei kakkaa oiskaan tullut.

Meillä toimitaan samoin pojan kanssa miten esikko tytönkin kanssa, eli pesut aina kun on kakka ja muutenkin aina välillä kun on vaipassa "muhinut". Sitten mahdollisimman usein vaipan vaihdon yhteydessä ilmakylpyjä. =)

Iho on pysynyt ainakin toistaiseksi tosi hyvänä vaikkakin hikinyppyä kyllä on.

Ulkona nukkumisesta Mä olen pojan antanut nukkua ulkosalla vaunuissa alusta alkaen ihan niin kauan kun unta on riittänyt.
Vaatetus sitten aina kelin mukaan...esim. nyt näin lämpimillä ilmoilla laittasin vaan pitkähihaisen bodyn, puoli potkarit, pipon ja ehkä kevyet hanskat jos on ilman makuupussia.(vaunuissahan on kuitenkin jalkapeite tms.) Mutta jos laitan vielä makuupussiin niin sitten vaan lyhythihanen body ja sukat + pipo. Se makuupussi on ihan tuhottoman kuuma paikka nukkua ja tuo meidän poju on siskonsa tavoin aikamoinen hikipytty.

Liro ja minimies
 
Mulla on täällä kamalan sekavat tunteet...toisaaltaan pitäs nyt nauttia ja rentoutua jos huomenna on se käynnistys edessä, mut sit taas miten seki onnistuu?? Siivoilin tossa koko kämpän ja nyt ajattelin että josko lähtis kävelyllä käymään kun ilma on kyllä mitä mahtavin...Mulla on sormet niin turvoksissa että hyvä että taipuvat...tympäsee olla yksin kotosalla, kun miekkonen on hommissa, niin sitä ei saa ajatuksia yhtään pois tulevasta. Ja mä vieläki niin toivon että tää nyt lähtis itekseen tulemaan, vaikka aikasta toivottomalta toi rupee kyl vaikuttaan...toisaaltaan itkettää ja toisaaltaan mikäs tässä mennessä...en tiiä, mä oon aivan sekasi...taijan nyt painua sinne lenkille josko toi pääki vähä tosta selviäis...
 
liinulle voimia: hyvin se huominen menee ja mieti miten ihanaa sitten on, kun nyytti on vihdoin ja viimein sylissäsi! Olet kuitenkin jo kauan ehtinyt odottaa häntä ;) Koita ajatella positiivisesti ja soita vaikka jollekin hyvälle ystävälle ja juttele paha mieli pois :hug:

Ja sitten taas kysymys jo vauvaantuneille: kuinka usein teidän vauvanne syövät/miten pitkään nukkuvat putkeen/miten kauan ovat hereillä kerrallaan? Meillä on yritetty päivisin syödä 2-3 tunnin välein, koska yöunilla neiti tosiaan viipyisi vaikka 6 tuntia putkeen -jos äiti siis vaan antaisi toisen nukkua :ashamed: Nyt olen jatkuvasti huolissani siitä, saako vauva tarpeeksi ruokaa... Esim. tänään on syönyt klo 02 (se "pelleilyruokailu, kun herätin hänet yöllä), klo 07, klo 09, klo 12, klo 15 ja nyt odottelen häntä herääväksi, jotta saataisiin syötyä. Klo 15 syönnin jälkeen hän nukahti melkein samantien rinnalle, josta siirsimme hänet sänkyyn ja jossa siis edelleen nukkuu. Päivisin unta riittää putkeen n.3 tuntia, jos massu ei satu - joskus taas nukutaan 30 min. pätkissä.

Oliko se niin, että vauvan pitäisi syödä 8 kertaa päivässä? Tai pääasiahan on, että paino nousee, mutta noin arviolta tuo määrä olisi ok?

Minä se en ole koskaan tyytyväinen: kun vauva huutaa hereillä niin toivon sen nukahtavan ja kun nukkuu levollisesti niin huolehdin jatkuvasti, että nyt pitäisi herätä ja syödä :ashamed: Onneksi keskiviikkona on taas punnitus niin pääsen varmistamaan vauvan kasvun. Ja tänään kyllä lyön heruneet äidinmaidot KAIKKI pullosta neidin napaan ennen yöunia :whistle:
 

Yhteistyössä