2vuotiaan ruokailu pulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 2v kerjää jatkuvasti ruokaa pöydän vieressä kun mikäkin koira. Jos aamupalaksi saa valita,ottaako leipää vai riisipiirakkaa ja hän valitsee leivän,äiti riisipiirakan, niin sitten ei se oma leipä kelpaa vaan pitää koko ajan saada maistaa äidin piirakkaa. Jos omassa lasissa on maitoa ja äidin lasissa on maitoa,olisi saatava juoda äidin lasista. Smaa ruokaa syödään,niin silti olisi saatava syödä äidin lautaselta.
Eihän tämmöiseen nyt pidä suostua eihän? Mua nyt häiritsee,kun jotain liberon tai pampperssin sivuilta,että kun lapsi alkaa syömään itse niin pitäisi antaa syödä myös aikuisen lautaselta.Miksi??
Jos hän ei syö omaa ruokaansa,nin miksi äidin pitäisi sitten luopua omastaan ja jäädä nälkäiseksi? Tämä on nyt ihan uhmaa ja omaa tahtoa niinkö?

No ei tietenkään tarvitse...mutta pääsiskö tossa helpommalla, jos et anna sen 2v:n päättää mitä aamupalaa hän syö, vaan päätät itse ja syöt itse samaa?

Ymmärrän kyllä miks lapsi haluaa äidin lautaselta, mutta jos itse koet sen jotenkin ärsyttävänä niin varmaan asialle pitäis jotain tehdä. Jos vaikka lämmität piirakat samalla lautasella ja sitten siirrät hänelle oman omalle lautaselle sitten kun istutte syömään? Kaadat maidot samaan aikaan molemmille? En tiedä. Sisko painiskelee vähän samankaltaisen ongelman kanssa, tosin välillä toistepäin... Kun ei ruoka maistu saa sisko kaikkia rippeitä lautaselleen sen jälkeen kun ne ovat käyneet suussa ja sormissa.

Minä olisin tyytyväinen että lapsi ylipäätään syö! Totta kai on kiinnostavaa kokeilla olisko ruoho aidantakana vihreämpää eli ruoka maukkaampaa äidin lautasella. Tuon ikäinen ei muutenkaan ymmärrä (just mitään) sinun/minun eroa, vaan haluaa että kaikkea tehdään yhtä aikaa ja samalla tavalla eli kokemus on varmemmin yhteinen kun molempien (äidin ja lapsen) päät ovat vastakkain ja kädet liikkuu samalla tavalla. Eikös sitä liukumäkeäkin pitäisi laskea käsikädessä tai yhdessä sylikkäin? Koeta vaan kestää ja laita samaa ruokaa molemmille ja karsi turhia valintoja tuon ikäiseltä! =)

Yhteistyössä