2veen itku/raivokohtaukset yöllä..mitä ne on oikeen on..? vinkkejä ja apua kaivataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
meillä on 2vuotiaan kans ongelmia..lapsi ei mene suosiolla illalla nukkumaan vaan valvoo sinne asti kun vanhemmat ja senkin jälkeen menee aikaa että nukahtaa..ei ihan aina mutta iso ongelma tämä on. päivällä nukkuu päiväunet koska ei muuten jaksa iltaan ja yleensä ei nuku kauaa. ollaan yritetty ajoissa laittaa nukkumaan mutta itse en jaksa niin kauaa kantaa takasi sänkyyn ja itkettää lasta että nukahtaisi..ja ei pysty koska meillä on vauva, joka vie myös illasta yleensä aikaa. nyt lapsi on saanut monena yönä raivareita ja huuta ja itkee tosi kovaa ja paljon. välillä itku on huutamista ja ei edes tule kyyneleitä,selvää kiukuttelua ja jossakin välissä muuttuu sitten itkuksi ja ihan haukkoo henkeä ja itkee kyynlien kera..ja mikään ei auta.olen pitäny vain sylissä,hallannut ja rauhotellut,olen hermostunut ja korottanut ääntä kun ei jaksa(ei sais hermostua mutta minkä teet,tuomitkaa vaan,tunnen itseni jo huonoksi äidiksi) onko muilla ollut samanlaista ja mikä auttais tähän nukkuma asiaan??alkaa olla pinna kireällä huonoista öistä. päivällä ihana lapsi,mitä nyt normaalia kiukuttelua ja uhmaa ja äidin testaamista 2vuotiaalta voi odottaa..

Älä rauhoittele, korota ääntä, halaile yms. Älä huomioi. Ole silti läsnä ja lähellä. Anna huutaa, ole itse vaikka selin lapseen ja osoita, että huuto ei auta. Minä kannoin ensimmäisena iltana 74 kertaa takaisin, seuraavana 43 ja kolmantana iltana 3 kertaa. neljäntenä iltana jäi sänkyyn tyytyväisenä kuuntelemaan satulevyä.

Olennaista on, että pidä linjasi. Lapsi pompottaa, kun huomaa, että äiti on epävarma.

Nukkuuko 2v yksin omassa huoneessaan? Jos ei niin laittakaa nukkumaan. Meillä se toimi! Terkkarin kehotuksesta koitettiin vaikka pahalta tuntui. Ja pinnis uudestaan käyttöön vai kiipeääkö sieltäkin pois?
Älä ota syliin vaan anna tylysti vähän huutaa... Jos rauhoittuisi kun ei ole yleisöä?

okei eli annan vaan huutaa ja en kiinnitä isompaa huomiota lapseen ja en anna periksi..lapsen sänky on ollut tähän asti meidän huoneessa,mutta kun luin näitä niin tänään siirrän sängyn omaan huoneeseen ja kannan lapsen niin monesti kun on tarve..nyt tähän on tultava muutos..voi olla että ollaan annettu liikaa periksi ja voi olla että lapsi on todella vaativa. :) vauva on 3kk nyt ja esikoinen on ollut oikestaan aina vähän hankala tämä nukkumisen kans mutta nyt on menny pahaksi. Jossain välissä nukku jo omassa sängyssä mutta tuli hampaita ja olimme molemmat töissä niin lipsuimme ja muutti takasi meidän huoneeseen,selkeä virhe oli antaa tulla.

Yhteistyössä