2vee lapsi sanoi, että isi lyö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kuinka tosissaan ottaisitte asian?
Lapsi sanoi tuon sellaisessa yhteydessä, kun yritti lyödä, ja sanoin hänelle että ei hän saa lyödä. Jatkoin vielä, että ei äitikään lyö sinua, niin siänkään et saayödä ketään.

Kolahti vaan tuo, kun meillä on miehen kanssa ollut joskus riidat turhan fyysisiä, miehen puolelta.
Mutta silti en ikikikimaailmassa voisi uskoa, että hän koskisi lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kolahti vaan tuo, kun meillä on miehen kanssa ollut joskus riidat turhan fyysisiä, miehen puolelta.

NO tarkoittikohan se 2 v sitä että on nähnyt isän lyövän sinua?

Älä jää tuollaiseen suhteeseen, jos et itsestäsi välitä niin välitätäthän lapsestasi?

Meilläkin 2,5v sanoo joskus noin, eikä pidä paikkaansa että kukaan häntä löisi.Eilen satuili isälleen, että mummu lyö isiä ja isi itkee.Samanlainen satujen kertoja oli isosiskonsa ( nyt jo 16v ) ollessaan pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

NO tarkoittikohan se 2 v sitä että on nähnyt isän lyövän sinua?

Älä jää tuollaiseen suhteeseen, jos et itsestäsi välitä niin välitätäthän lapsestasi?

Ei ole lapsi ikinä nähnyt moista...niin paljon onneksi vuosia tapahtuneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Osaako lapsi miten hyvin puhua muuten? Puhuuko muuten omiaan?

Osaa höpöillä kyllä omia juttujaan, ja satuilee välillä höpöhöpöjä.
Isi on lapselle hurjan tärkeä ja rakas, eikä siis pelkää isiä myöskään.

meillä kans löpistään ihan mitä sattuu. tökkäsin lastani sormella mahaan leikkisästi, kun hän oli möksö tuulella. koitin siis saada hänet nauramaan. no poika huus älä äiti lyö minua!

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Osaako lapsi miten hyvin puhua muuten? Puhuuko muuten omiaan?

Osaa höpöillä kyllä omia juttujaan, ja satuilee välillä höpöhöpöjä.
Isi on lapselle hurjan tärkeä ja rakas, eikä siis pelkää isiä myöskään.

No, varmaksihan sitä tuolla perusteella ei voi vielä tietää. Ehkä sinun pitäisi kysyä mieheltä jotenkin, ilman valmiiksi syyttävää sävyä, koska tuo omien puhumisen riski on merkittävä.

No meidän tyttö selitti tuossa iässä kun kysyin mistä sille oli mustelma tullu, että joku löi vasaralla. Ja sitten kun kysyin et mistäs se tuo naarmu on tullu niin vastasi että joku on tainnu huitasta veitsellä... Eli ihan mielikuvitus juttuja. Mut ainahan voit kysyä mieheltäsi.

En ottaisi eka kerran sanomisesta kauheeta stressiä, mutta tietysti jos enemmän alkaa asiasta puhumaan ja varsinkin ihan muussa yhteydessä.
Meillä on ollut sellaisia tilanteita mm. kun olen nätisti ohjannut lasta esim. edestäni eteisessä, siis kädellä hieman koskenut selkää ja ohjannut kävelemään eteenpäin, niin lapsi on kimpaantunut ja huutanut "äiti älä töni!". Niinpä niin... ;)

Meidän 3v sanoi isin lyöneen, olipa kunnon mustelmakin, ja itse muuttui hetkeksi sen jälkeen aggressiiviseksi. Kertonut monelle ihmiselle monessa eri tilanteessa jo yli viikon ajan että näin kävi - uskoisitteko? Ei ole koskaan moisia aiemmin kertoillut, edes raivokohtausten aikana jolloin saattaa kirkua hysteerisenä apua...

Jatkoa seuraa, mutta kertokaas, uskoisitteko lasta?

Meillä tyttö kesken leikin löi mua ja kielsin - sanoi vaan että kädet lyö. Minä sitten että mitä? Noh, huoneessa soi juuri lasten levy jossa tuli laulu "jos sun lysti on, kädet yhteen lyö" - lapsi leikki vain tuota viimesitä sanaa. Minä luin siinä juuri jotain lehteä enkä kiinnittänyt niin huomiota tuon leikkeihin, olihan se siinä jo hyppinyt kuten laulu sanoo ja ymmärsi sitten noin sen sanan "lyö".

Ja äsken se tiskasi astioita ja tein ruokaa: teki sitten tahallaan sellaista että sotki koko tiskipöytää. Minä komensi pariin kertaan ja kun jatkoi vaan, hermostuin ja menin komentamaan, poimin lattialta tippuneen mukin ja heitin sen sitten tiskialtaaseen, olin kyllä ärtynyt ja muki lensi sinne ehkä hieman vauhdikkaammin kuin oli tarkoitus ja vesikin loiskahti. Tyttö tuumasi että "älä lyö" - vaikkei meillä todellakaan ole koskaan lyöty lasta eikä ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Meidän 3v sanoi isin lyöneen, olipa kunnon mustelmakin, ja itse muuttui hetkeksi sen jälkeen aggressiiviseksi. Kertonut monelle ihmiselle monessa eri tilanteessa jo yli viikon ajan että näin kävi - uskoisitteko? Ei ole koskaan moisia aiemmin kertoillut, edes raivokohtausten aikana jolloin saattaa kirkua hysteerisenä apua...

noin selvällä muutoksella ja kunnon mustelmalla. uskoisinpa hyvinkin herkästi.

2,5v sanoi että "isi hiplaa mun pippeli päiväkodissa". Poika ite hiplaa omaansa, ja päiväkodissa lapsi ei edes ole. Mä en ton muksuni juttuja aina ota ihan todesta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

uteliaisuudesta. mitä jatkoa seuraa? oliko isä todellakin lyönyt lastaan? uskoitko itse?

En olisi huolissani jos tietäisin ettei asialla ole mitään totuuspohjaa. Noloahan se on, muistan hyvin viime lauantain viikko-ostosreissun Euromarkettiin kun 2v4kk jouduttiin isänsä toimesta poistamaan kassajonon karkkihyllyiltä autoon. Siitä menivät kassojen läpi ja ihan koko matkan tyttö huusi että apua apua, isä älä lyö! Ja takuulla ei ole kukaan häntä lyönyt.

Yhteistyössä