Miksi 5,5v sanoi näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen lapset jotain kikatteli ruokapöydässä lautastensa edessä. Sanoin monta kertaa, että pitää rauhoittua ja syödä.

Sain itse syötyä ja kävin toisessa huoneessa ja meno keittiössä yltyi. Menin sinne takaisin ja käskin lopettaa. Samalla kävelin 5veen lähelle, kun hain pöydästä jotain pois jo ja poika huudahti "Älä lyö!".

Minä ihan kauhistuin. Kysyin pojalta, että miksi sanoi noin. Poika sanoi, että ei hän tiedä. Kerroin, että minulle tuli tosi paha mieli ja kysyin, että onko äiti koskaan lyönyt sinua. Poika sanoi, että et ole. Sitten kysyin uudelleen, että no miksi sanoit noin niin poika vastasi edelleen ettei tiedä. Kysyin sitten, että onko poikaa joku muu joskus lyönyt ja kielsi senkin. Naureskeli sitten vain.

Selitin sitten, että ketään ei saa lyödä eikä kukaan ole poikaa lyönyt eikä noin saa sanoa, kun siitä tulee paha mieli.

Mutta onko tämä vain noita tuon ikäisen juttuja, kun puolet on ihan satuja tai jostain telkkarista bongattuja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkivuoren Kuningatar:
Meillä tyttö kans sanonut muutaman kerran: älä lyö! Siis kun olen hänelle auttanut sukkiksia jalkaan tms. tavallisia juttuja :ashamed: Ja ikinä en menis lasta lyömään :o Oon sitten kysellyt että kiusaako eskarissa joku? Miksi sanoit noin? Ja vastaus tuntuu olevan joka kysymykseen; en tiedä!

No niinpä.

Poika huusi joskus muutama vuosi sitten ihan samoin isälleen ja ihan yhtäkkiä. Ja tällöin isä oli vieläpä monen metrin päässä eli ei edes lainkaan lyöntietäisyydellä. Silloin asiasta puhuttiin myös.

Poikaa tosin oli kerhossa joku humauttanut viime viikolla poskeen ja silloin oli puhetta siitä, että ketään ei saa lyödä jne. Ja onhan asiasta keskusteltu pikkusiskojen takiakin, kun kiusaa välillä näitä.

Lapsethan lyö joskus toisiaan, joten tietävät kyllä mitä lyöminen on, vaikkei aikuiset olekaan lyönyt. Minäkin olen joskus huutanut miehelle "Älä lyö", kun ollaan riidelty oikein kipakasti ja hän on tullut kohti, vaikkei minua ole koskaan kukaan eläessäni lyönyt eikä mieskään tuossa tilanteessa tehnyt elettäkään lyödäkseen tms. Kai se on joku alitajuinen refleksi...

meillä tytö 2,5v monestikkin esim.kaupassa huutaa älä lyö!vaikka häntä ei ole koskaa lyöty...ei tarvii kuin nostaa ostoskärryjen kyytiin nii saattaa sanoa et äiti kiusaa:D

Yhteistyössä