2v uhmiksen hampaiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokailtainen tappelu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ensin piilotetaan harja (jossa imukupit jaloissa, jää siis kiinni vaikka seinään) ja sitten lapsi etsii harjan ja harjaa itse hampaansa. Sitten jompi kumpi vanhemmista tarkistaa hampaat sylissä eli harjaa nopsaan vielä joka kolon. Joskus lapsi saattaa harjata samaan aikaan tarkistavan vanhemman hampaita, ei kovin usein. Näin on toiminut ja joka aamu ja ilta on saatu hampaat harjattua.

Alkuperäinen kirjoittaja pesSsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden ihan normaalin lapsen äiti:
Iltarutiineista kiinni pitäminen on äärettömän tärkeää. Itse opetin lapsilleni, että illalla on naakki(kasvot),pyykki(peppu)ja hampaat pestävä, eikä siitä tingitä.
Kyseessä ei ole mikään leikki vaan homma hoidetaan pidit siitä tai et. Muutaman kerran otettiin tiukasti yhteen, mutta sitten homma sujui ilman vaikeuksia. Vanhemmalla on vastuu ja auktoriteetti ei lapsella. Lapsen on tärkeää tietää rajat myös tässä. Lapsen parashan on kyseessä eikä mikään leikki tai kiusa.

Aivan samaa mieltä. Vanhemman on oltava TIUKKA näissä asioissa, eikä lähteä leikki-/lahjontalinjalle. Nämä ovat jokapäiväisiä RUTIINEJA, joista ei "keskustella" vaan ne tapahtuu, tykkää lapset siitä tai ei. .

Minun mielestäni siitä ei ole mitään haittaa, jos saa lapsen pitämään ilta-/aamurutiineista. Jos hammaspeikon metsästyksellä saa lapsen iloiseksi ja hampaat harjattua, mitä haittaa siitä on? Ei se tarkoita sitä, etteikö vanhempi päättäisi näistä asioista vaikka samalla vähän hauskaa pidettäisiinkin.

Yhteistyössä