2v tytöllä paljon molluskoita+ alapää punoittaa :/

  • Viestiketjun aloittaja bii
  • Ensimmäinen viesti
bii
tottakai lääkäriin menemme viikonlopun aikana, mutta ajattelin vaan näin ennen yöunia kysellä onko kohtalontovereita ettei tarvitse yöuniaan menettää, sellainen kun olen. molluskoita on paljon, rykelmiä toisessa kyljessä, kaulassa, käsissä ja nyt olen naamassakin havainnut pari. lääkäri ei ole näihin oikein mitenkään suhtautunut :O
ja nyt tänään uutena oireena suihkun jälkeen huomasin että pimppi on "avattaessa" kirkuvan punainen :/ mitäköhän tämä olisi?
 
"marja"
Molluskat:
Meillä on ollut niitä. Ne ei ole haitallisia, häviävät n. 6kk-1v kuluessa. Jos haittaa, niin sanokaa lääkärille.

Alapää:
Joku tulehdus ehkä? Huuhdelkaa hyvin, ja juokaa vettä paljon. Saattaa olla vaikka virtsatulehdus, meillä on ainakin punasuus ollu oire siihen.

Hyvää joulua teille! (Ellette ole jehovia)
 
Meillä
3v. tytöllä myös paljon molluskoita. Nyt 3 viikkoa syönyt siitakesieni-kapseleita,mutta yhtään ei tunnu helpottavan... kuulemma pitkäaikainen vaiva.

Alapäähän voit laittaa vähän Bepanthea,voisi auttaa.
 
Molluskoista on kokemusta täälläkin. Tosiaan lähinnä kosmeettinen haitta, kuten tavalliset syylätkin, eikä niihin taida olla parantavaa hoitoakaan, joten mitäpä lääkäri niihin. Viipyivät meillä hyvinkin sen vuoden, mutta häipyivät sitten omia aikojaan. Muuta ongelmaa ei niistä ollut kuin että nivusalueella poika raapi niitä, ja tulehtuivat välillä. Tulehdukset hoidettiin antibioottisalva+laastari päälle -kuurilla, samoin laastari hankaavassa paikassa olevan näpyn päällä auttoi.
 
Molluskat voi myös "nippaista", niin kuin meidän 4 v. asian ilmaisee. Eli sormenpäillä varovasti puristaa puhki ja ottaa näpyn sisällä oleva kova, valkoinen aine (mitä lieneekään) pois (voi myös puhkaista ensin neulalla). Paranevat nopeammin ja hillitsee myös leviämistä. Tämä on ihan lääkärin ja neuvolantädin suositus.

Hygieniasta on puristelun aikana hyvä pitää huolta, vaikka neuvolantätin mukaan eivät leviäkään lapsesta aikuiseen. Itse olen pyyhkinyt molluskoja aina heti nipsauksen jälkeen desinfiointiaineella (joka ei kirvele), lopettaa myös verenvuoden lyhyeen. (ei sitä ihan suihkuamalla tule, mutta pikkuisen kuitenkin).

Tyttö itse ei aluksi tykännyt yhtään tästä toimenpiteestä, kun molluskat olivat polvitaipeessa takapuoella, eikä hän itse siis nähnyt kunnolla, mitä äiti teki. Mutta tosiaan ekan kerran kun huomattiin, niin iso rypäs niitä oli, nippasin kaikki ja nyt tulee ainoastaan muutama silloin tällöin. Ja tyttö on jo aika lailla ok "nipsailun" kanssa, kun on ite huomannut, että paranevat nopeammin niin. (tosiaan kutisevat ikävästi).

Kaulan alueelta en tietenkään menis puristelemaan, mutta vähemmän herkiltä alueilta voi koittaa.
 
"vieras"
Emlaa apteekista jos molluskat on herkissä paikoissa ja nippaisu pois, mä nypin ihan kynsien välissä puristamalla!!! Ei noista piruista muutoin pääse eroon etenkin jos ovat jo kasvoihin kiipeämässä.
Meillä ne poistetaan eikä tule takas pitkiin aikoihin.
 
"minä"
Mullakin oli molluskoita mutta sitten ne ennen pitkää lähti veks. Jotain rasvaa niihin laitettiin (mun kaverilla oli ollut molluskoita myös ja niillä oli sitä voidetta jäänyt yli) ja vihdoin sitten lähtivät. Ei hajuakaan mikä oli voiteen nimi ja tais olla 80-lukua : pp

Nyt ei ole juuri edes arpia vaikka oli kyynärtaipeet möllyköitä täynnä
 

Yhteistyössä