2v sanoo hoitajaa äidiksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vain

Vieras
Lapsi aloitti hoidossa syksyllä ollessaan 1,5v ja pitkään sanonut hoitajaa äidiksi. Kyllä harmittaa :/ Minua kutsuu vain nimeltä. Olen kyllä pitänyt kaikki mahdolliset päivät hoidossa, jotta saisin edes vähän omaa aikaa. Loma-aikoinani saavat yhden vapaapäivän pitää. Nytkin koko kesän hoidossa. Itse opiskelen ja nyt loma. Täytyy varmaan alkaa miettiä asioita uudestaan...

Meillä poika myös kutsui hoitajaa äidiksi. Johtui luultavasti siitä, että kuuli hoitajan omien lasten kutsuvan tätä äidiksi (pph). Hoitaja kyllä puhui meidän lapselle itsestään aina tätinä tai etunimellään. Mutta ei tuo jätkä tajunnut, että äiti-sana on varattu vain omalle äidille :D Ehkä kun ikää tulee ymmärtää/oppii kutsumaan toisin hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vain:
Lapsi aloitti hoidossa syksyllä ollessaan 1,5v ja pitkään sanonut hoitajaa äidiksi. Kyllä harmittaa :/ Minua kutsuu vain nimeltä. Olen kyllä pitänyt kaikki mahdolliset päivät hoidossa, jotta saisin edes vähän omaa aikaa. Loma-aikoinani saavat yhden vapaapäivän pitää. Nytkin koko kesän hoidossa. Itse opiskelen ja nyt loma. Täytyy varmaan alkaa miettiä asioita uudestaan...

:|

Loma-aikoinani saavat yhden vapaapäivän pitää... Siis vitsihän tämä koko kirjoitus on, eikö??

onko perhepäivähoidossa? onko siellä hoitajan omia lapsia,jos matkii niitä eikä tajua että sillä on nimikin.. mun tyttö teki samaa naapureiden äideille jotain 2v iässä,meni ohi.. nyt sanoo että esim Heidin äiti tms.

miten hoitaja korjaa puhetta,kai se korjaa oman nimensä..

Miten voit edes ihmetellä, että lapsi kutsuu hoitajaa äidiksi, kertomasi perusteella? :o Tuo on muuten lastensuojeluasia, jos lapsella ei ole lainkaan kesälomaa ja äidillä/vanhemmilla on. Kuinka pitkiä päiviä lapsi on yleensä hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Loma-aikoinani saavat yhden vapaapäivän pitää... Siis vitsihän tämä koko kirjoitus on, eikö??

No toivottavasti vitsi todellakin!

vähä ihme jos hoitaja ei asiaa kommentoi! kyllä jos mä olisin lapsesi hoitaja niin muistuttaisin aina kuka on äiti!! mitäs jos hoitaisit lomalla lapset ite, mäkin teen fyysisesti tosi raskasta työtä ja ne aina ku on vapaa niin lapset on kotona vaikka hoitoon voisinkin viedä, mahdollisimman paljon järjestetään niin ettei lapset joudu paljon hoidossa olemaan, tuntuu ihan tyhmältä jos ite oon kotona ja vien lapseni pois silmistäni!

Alkuperäinen kirjoittaja :)):
vähä ihme jos hoitaja ei asiaa kommentoi! kyllä jos mä olisin lapsesi hoitaja niin muistuttaisin aina kuka on äiti!! mitäs jos hoitaisit lomalla lapset ite, mäkin teen fyysisesti tosi raskasta työtä ja ne aina ku on vapaa niin lapset on kotona vaikka hoitoon voisinkin viedä, mahdollisimman paljon järjestetään niin ettei lapset joudu paljon hoidossa olemaan, tuntuu ihan tyhmältä jos ite oon kotona ja vien lapseni pois silmistäni!

Varmasti kommentoi, mutta ei se aina tehoa. Lapsi mieltää äidikseen sen läheisen ja turvallisen henkilön, joka häntä eniten hoitaa. Tämä aloitus on kyllä varmasti provo.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
onko perhepäivähoidossa? onko siellä hoitajan omia lapsia,jos matkii niitä eikä tajua että sillä on nimikin.. mun tyttö teki samaa naapureiden äideille jotain 2v iässä,meni ohi.. nyt sanoo että esim Heidin äiti tms.

miten hoitaja korjaa puhetta,kai se korjaa oman nimensä..

Hoitajalla ei ole omia lapsia, jotka asuisivat kotona. Hoitaja korjaa oman nimensä ja toimii minusta ammatillisesti tässä asiassa. Siinä ei valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voit edes ihmetellä, että lapsi kutsuu hoitajaa äidiksi, kertomasi perusteella? :o Tuo on muuten lastensuojeluasia, jos lapsella ei ole lainkaan kesälomaa ja äidillä/vanhemmilla on. Kuinka pitkiä päiviä lapsi on yleensä hoidossa?

Kesän aikana muutamia ylimääräisiä vapaa päiviä kyllä on. päivät omista päivistä riippuen 8-10h.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko muuten kiintynyt hoitajaan enemmän kuin sinuun tai onko alkanut vierastaa sinua?

Tykkää kyllä olla hoidossa ja itsekin sinne haluaa mennä mielummin kuin kotona olla. Kyllähän siellä askarrellaan ym. mitä kotona emme tee. En osaa sanoa kumpaan on enemmän kiintynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tylsä provo että pidät aina hoidossa.

Itse lapsi sinne hinkuu aina!!

Annatko sinä sitten 2 vuotiaan päättää, että meneekö hoitoon vai ei sun vapaapäivinä?

En jaksa uhmiksen kanssa tapella. Syksyllä oli vielä kiva pitää kotona silloin tällöin. Kuka tota kiukuttelua jaksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

on pakko olla provo. mä en ainakaan halua edes uskoa että tämä olis totta :(

Yhteistyössä