2v oppineet sanomaan "kakka"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä siis 2v kaksoset ja molemmat keksineet saman, ja tuntuu että jos kielllät niin siitäkös ne innostuu hokemaan koko ajan lisää.. Ja kun toinen alottaa niin kohta ne kilpaa huutelee molemmat samaa.. Ja se kakka saattaa tulla ihan mihin vaan, "äiti kakka", "vauva kakka" tai ihan mihin vaan kesken lauseen tai loppuun.. Välillä toinen saattaa komentaa toista: "ei puhu lumia", mutta kuitenki kohta on ite sanomassa samallai..

Mutta kysymys kuuluukin miten sen sais loppumaan ja miten siihen pitäis suhtautua? Olla välinpitämätön ja niin kuin ei huomaisikaan vai kieltää sitkeästi? Ei kauheen kivan kuulosta ole kun ihmisten ilmoilla mennään ja nää hokee vaan sitä yhtä ja samaa.. Vaikkei mikään tuon rumempi sana olekaan.. :)

Meidän kaksvuotias typy hoki tänään koiranpaskaa ku luin talo et koti lehteä. Joka sivulla oli koiranpaskaa.
Minä vain nauroin.
Ruokakin oli tänään #&%?$!*.
Mitä tuosta. Se on vaan tämän hetken juttu. Kyl se jää pois.

mitä sitten jos lapsi sanoo kakka???siis trakoitan että eipä se nyt niin kamala sana ole. voi hirveä ja entistä ennemän ne sitä hokee kun siihen puututte. kyllä se lopuu aikanaan se hokeminen kun ette ITSE tee siitä numeroa!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 21:20 lääkis kirjoitti:
mitä sitten jos lapsi sanoo kakka???siis trakoitan että eipä se nyt niin kamala sana ole. voi hirveä ja entistä ennemän ne sitä hokee kun siihen puututte. kyllä se lopuu aikanaan se hokeminen kun ette ITSE tee siitä numeroa!!

joo, voi hirvee. mutta meiän leikkipuistossa ei tädit anna sanoa kakka. että silleen.

kyllä se varmaan ohi menee ton ikäsillä jos ei siitä enemmin välitä. mutta jos toisaalla kuulee sitä käytettävän "hassussa" merkityksessä niin saattaa se jäädä päälle.

Ei sitä mun mielestä kannata kummemmin noteerata.

Meidän taapero, 1,5v, on viime kuukaudet sanonut "kakka" ja samalla osoittanut sormella tuotostaan kun kakka on tullut. Suloista sekin! :D

Joo ei kannata noteerata ja kannattaa puiston täti jättää huomioimatta kans. Kakka on ihan normaali sana.
Meillä 1v 9kk vähän aikaa sitten totesi, että "kakka tulee pyllystä ja pissi pippelistä". On se maailma ihmeellinen! :)

Ei siinä mitään jos kakka sanotaan kun on asiasta itsestään kyse. Mut meidän 2-vuotias on keksinyt tällaisen: juoksee nakuna ympäri huushollia ja hokee veikeän näköisenä "kakkaa, pissaa, kakkaa, pissaa, pielua!". Toistaiseksi olen ollut välinpitämätön, ajatellut, että jos en reagoi, menee ehkä ohi, kun ei olekaan kiinnostava juttu.
Saattaa olla, että jos ei lopu, ja innostuu sitä esittämään muillekin, täytyy alkaa kieltää.
Yks keino on , että sit jos hokee kakkaa, niin lähdetään vessaan istumaan sille kakalle...luulen että se voisi tepsiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 13:28 Kata-76 kirjoitti:
Joo ei kannata noteerata ja kannattaa puiston täti jättää huomioimatta kans. Kakka on ihan normaali sana.
Meillä 1v 9kk vähän aikaa sitten totesi, että "kakka tulee pyllystä ja pissi pippelistä". On se maailma ihmeellinen! :)

Äh. Tarkoitin että meillä ainakin lapsen on vaikea jättää noteeraamatta sanan erikoisuus, kun käy valvotussa puistossa ilman äitiä. Ja yksi täti kieltää kaikki kakkaleikit.

En siis ole sama vieras kuin aloittaja.

No ihan normaali sanahan se on, parempi kakka kuin p*ska. Meidän 2vee sanookin välillä v*ttu :/ En paljookaan lasten kuullen kiroile, mutta on siinä iässä, et toistaa kaiken kuulemansa vaikkei ymmärrä mitä tarkoittaa. Kieltääkkään en viitti, koska jos innostuu sit hokemaan...

Yhteistyössä