2v:n kutiseva iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutisijan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutisijan äiti

Vieras
Onko muilla kokemusta tästä..

Eli iho kutisee. Herää yöllä raapimaan. Selkä on nyt raavittu ruvelle, samoin toinen polvitaive. Tänään tuntuu raapivan käsiä.

Iho ei vaikuta mielestäni kuivalta, ei esim. hilseile. Pesuaine on aina ollut hajutonta. Mitään uusia ruoka-aineita ei ole tullut viime aikoina.

Nuhaa ja aamuyskää on ollut nyt pari viikkoa..

Kuivuuttaan kutisee, on mun mielipide.
Ota käyttöön kunnon rasvainen perusvoide (vaikka Novalan) ja rasvaa lapsi ainakin iltaisin ihan kokonaan.
Ja parin kerran jälkeen helpottaa, jos kuiva on. :)

Ilmat viilenee ja atooppinen iho alkaa oireilla. Hoida ensiksi kuntoon apteekin reseptittömillä kortisonirasvoilla ja kun iho on kunnossa niin runsasta voitelua perusvoiteilla. Jos ei auta, niin lääkäriin.

Ei tervettä vaikkakin kutisevaa ihoa kannata ruveta niin rajulla rasvalla kuin kortisoni rasvaamaan! perusvoide riittää.

Juoko lapsi mehuja? Monissa mehuissa on bentsoehappoa? joka saa ihon kutisemaan. Puolukka on toinen kutinaa aiheuttavaa.

[QUOTE="vieras";24927902]Mä sit taas suosittelisin kosteuttavaa en rasvaista, esim. aqualan L.[/QUOTE]

Nää on niitä asioita, jotka selviää vain kokeilemalla.
Meidän atoopikkopojalle, jos laitan Aqualania, niin huutaa tuskissaan ja iho kutisee varmasti.
Ajattelin vaan, että ois "turvallisempaa" aloittaa rasvaisemmalla rasvalla. Kymmenen purkkia kun ostaa, niin ehkä yksi niistä sopii. ;) Jostain pitää aloittaa. :)

Kiitos vastauksista. =) Ei juo mehuja kuin satunnaisesti. Ehkäpä on sitten kuitenkin sitä kuivuutta. Rasvasin nyt Bevita R -voiteella, kun oli näyte apteekista. Kuulemma jo helpotti. Pitää etsiä se sopivin voide, Ceralania olen itse joskus käyttänyt.

Yhteistyössä