2v mukaan ruisrockkiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matu

Vieras
Mun poika on tosi hurja rockkaamaan ja ajattelin josko mentäs ruisrockkiin koska niin hyviä pändejä!! Siis päiväsaikaan tietty. Onhan siellä vilskettä ja kännisiä mutta mieli tekisi mennä, kotikin lähellä. Toivoisin mielipiteitänne. Ihan asiallisia kiitos!!

Alkuperäinen kirjoittaja matu:
Mun poika on tosi hurja rockkaamaan ja ajattelin josko mentäs ruisrockkiin koska niin hyviä pändejä!! Siis päiväsaikaan tietty. Onhan siellä vilskettä ja kännisiä mutta mieli tekisi mennä, kotikin lähellä. Toivoisin mielipiteitänne. Ihan asiallisia kiitos!!

Provinssirockissa on usein lapsia vanhempiensa kanssa ja itsekin olen tänä vuonna ajatellut samaa. Meillä tosin pikkusen isommat lapset. Kunhan vaan muistat korvatulpat lapselle!

Itse useita festareita kolunneena sanoisin, että älä vie. lapsi voi olla kova rokkaamaan, mutta stereoiden kuuntelu kotona on ihan eri asia, kuin tuhansien känniläisten joukossa pyöriminen. Musiikki on vielä kaikenlisäksi niin kovalla, että lapsen kuulo on vaarassa suojauksesta huolimatta.
Itse hankkisin lapselle hoitopaikan, jos haluaisin mennä festareille =).

Vielä 5-10 vuotta sitten olisin vienyt Ruisrockiin lapsen ja kuvittelinkin silloin, että kun itsellä on perhettä niin siellä käymme sitten kaikki yhdessä :) Nyt en enää veisi edes päivällä. Se homma on paisunut käsistä ihan hirveesti, eikä ole enää sellaista rauhallista picnicmeininkiä kuin joskus muinoihin, kun lavojakin oli vaan siinä rannassa yksi päälava ja yksi pieni sivulava. Kaikki paikat on täynnä roskaa ja ruuanjätettä ja tupakantumppeja ja ja ja... Ei ei, en veisi 2 vuotiasta sinne.

omaa lastani en vielä pariin kesään veisi festareille tai kovaäänisiin konsertteihin, hänellä ikää nyt 1 v 10 kk. pienen korvia ei nimittäin voi suojata meteliltä - millä saat muksun pitämään kuulosuojia monta tuntia putkeen? oikeasti? tinnitus lapsesta asti ei ole ihan sitä, mitä haen hänen elämälleen.

toinen syy on juur humalaiset ja pöllypäiset ihmiset, jotka pelottavat lasta ja ovat arvaamattomia - lasta on vaikea suojella kaatuvilta ja horjuvilta tyypeiltä, yms.

En minäkään veisi, en oikein usko että sellainen reissu palvelisi ketään. Vaikka lapsi on kova rokkaamaan niin meteli ja tunnelma on noissa ihan muuta eikä ympäristö kovin lpasiystävällinen. Vaikka sitten kuinka suojaisi lapsen korvat niin uskon että lapsella olisi hauskempaa viettää se päivä jossain muualla.

Ja taas kun täytyy lapsen ehdoilla mennä niin aikuisetkaan ei taida noista saada ihan kaikkea irti mitä haluaisivat. Uskon että kaikilla olisi kivempaa jos lapsi viettäisi sen päivän vaikka mummolassa ja aikuiset keskenään festareilla. =) Lapsen kanssa voi sitten mennä vaikka erilaisiin puistokonserteihin yms.

Me oltiin 2 vuotiaan kanssa kuuntelemassa Kengurumeininkiä ja se oli jo lapsen mielestä ihan kammottavan pelottavaa (mentiin siis enemmän isoveljen takia.) Joten veikkaisin, että ainakin meidän 2 vuotias olisi aivan kauhuissaan tuolla.

Me ollaan mietitty ihan samaa, Ruisrock kiinnostaisi kovasti monen vuoden jälkeen. Jätetään kuitenkin väliin, kun tulee ihan pirun kalliiksi majoituksineen ja matkoineen (tonnilla pääsee kaksi aikuista jo huimasti kauemmaksikin). Mutta tosiaan 2v olisi lähtenyt mukaan. Kuulosuojaimet päähän ja valitaan kuuntelupaikka siten, ettei olla ihan pahimmassa ryysiksessä. kahtena edellisenä kesänä ollaan oltu festarialueen aidan toisella puolella puistossa (ei ruisrockissa, vaan muilla musiikkifestareilla) kokeilemassa miten onnistuisi ja mitään ongelmaa ei ole ollut, joten tänä vuonna ollaan ajateltu, että voisi mennä jo portin sisäpuolellekin. Ainoa hölmö juttu Ruisrockissa on, että sieltä festarialueelta ei saa poistua kesken päivän ja palata takaisin, vaan kun sisälle menet, niin siellä on pysyttävä.

Kun minä oli pieni ;) Niin isän kanssa joka vuos ruisrocissa. ja kivaa oli. Ja teininä rampatessani aattelin et haluun viiä omani kans, ikävää jos meininki nykyään sellasta et ei voi sunnuntaina lapsia viiä. Harkitsen viellä, mutta haluaisin.

Kun minä oli pieni ;) Niin isän kanssa joka vuos ruisrocissa. ja kivaa oli. Ja teininä rampatessani aattelin et haluun viiä omani kans, ikävää jos meininki nykyään sellasta et ei voi sunnuntaina lapsia viiä. Harkitsen viellä, mutta haluaisin.

Nimeomaan tässä on ero kuin yöllä ja päivällä siinä, mitä meininkin oli ennen ja mitä se on nyt - valitettavasti :( Ja tuo sunnuntai on kaikkein kamalin päivä, kun siellä on kaksi päivää jo rampannut ja örveltänyt tuhannet ja taas tuhannet känniääliöt, niin maa on pelkkää mutaa, täynnä roskaa ja oksennusta ja ja ja...yök!

Ruisrock on aina ollut eräänlainen "perhefestari" ja siellä on aina ollut paljon lapsia ja perheitä. Lapsia näkee myös esim. Tuskassa, jota en hyvälläkään tahdolla perhefestariksi sanoisi. Menkää ihmeessä, jos asutte lähempänä.

En kyllä ole Ruississa käynyt sitten vuoden 1994, mutta voisin hyvin lähteä sinne lasten kanssa. Ei niitä humalaisia nyt NIIIN paljon voi olla että ihan pelottavaksi menisi lapsen kannalta. Ja osaahan sitä katsoa ettei ihan minkään rymyjengin viereen mene, en menisi itsekään vaikkei lapsia mukana olisikaan. Eikä sitä tarvitse sinne pahimpaan ryysikseen mennä muutenkaan, onhan nyt herranjesta muitakin paikkoja kuin pahin tungos ;)

Meillä mietinnässä Ilosaarirokki tänä kesänä, mukaan lähtee kaksoset silloin 7kk, ja isommat lapset 5, 6 ja 8v. Päiväsaikaan mennään, en todellakaan ole huolissani etteikö meillä olisi kivaa tai että lapsia tilanne jotenkin pelottaisi. Yöksi mennään mökille ja aamusta taas takaisin. Mieheni tosin soittaa siellä, niin tulee oltua myös bäkkärillä, eli pääsee sitä ihmisvilinää pakoon. Toisaalta siellä sitä hurjaa menoa varmaan vasta onkin, hui ;)

Tottakai voitte lähteä rokkaamaan! Muista vaan kuulokkeet lapselle.

en veisi lapsia millekään festarille! Festareilla on nykyään ihan eri meininki kuin ennemmin, itsekin olen ollut kaverin kanssa kahdestaan provinssissa ja 11 vuotiaana ( ja monena vuonna sitä ennen äitin kanssa :) ), mutta enää en päästäisi 11 vuotiasta yksin sinne!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En minäkään veisi, en oikein usko että sellainen reissu palvelisi ketään. Vaikka lapsi on kova rokkaamaan niin meteli ja tunnelma on noissa ihan muuta eikä ympäristö kovin lpasiystävällinen. Vaikka sitten kuinka suojaisi lapsen korvat niin uskon että lapsella olisi hauskempaa viettää se päivä jossain muualla.

Ja taas kun täytyy lapsen ehdoilla mennä niin aikuisetkaan ei taida noista saada ihan kaikkea irti mitä haluaisivat. Uskon että kaikilla olisi kivempaa jos lapsi viettäisi sen päivän vaikka mummolassa ja aikuiset keskenään festareilla. =) Lapsen kanssa voi sitten mennä vaikka erilaisiin puistokonserteihin yms.

Peesi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja bibi:

Ruisrock on aina ollut eräänlainen "perhefestari" ja siellä on aina ollut paljon lapsia ja perheitä. Lapsia näkee myös esim. Tuskassa, jota en hyvälläkään tahdolla perhefestariksi sanoisi. Menkää ihmeessä, jos asutte lähempänä.

Perhefestari tai ei, mutta niitä känniääliöitä on silti alue pullollaan. En veisi lasta kattelemaan sitä touhua. Ja siis olen ollut (myös) Ruisrockissa.

Yhteistyössä