2v lapseni puree, muilla samaa ongelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija-

Vieras
Meillä siis hieman reilu 2v. poika joka puree leikkikavereitaan, tehnyt sitä nyt jo n. vuoden, ja alan olla todella väsynyt taistelemaan tämän ongelman kanssa!
Aloitti puremisen n.vuoden iässä puremalla minua, joskus muitakin aikuisia. Nykyään puree aikuisia enään todella harvoin mutta ikäisiään leikkikavereita sitäkin enemmän. Joskus lopettaa puremisen joksikin aikaa ja luulen jo että ongelmasta on päästy mutta yhtäkkiä aloittaakin sen taas uudestaan. Olen yrittänyt kysyä neuvolasta apua mutta siellä vaan sanotaan että se on normaalia kun poika ei vielä osaa puhua kovin hyvin eikä ilmaista tunteitaan.
Minua asia kuitenkin surettaa niin paljon että nykyään ahdistaa ja jännittää mennä paikkoihin jossa on paljon lapsia kun pelkään että poikani puree jotain. Ollaan aina napakasti kielletty poikaa ja selitetty lukuisia kertoja ettei saa purra, ja miksi ei saa purra jne. kerran jopa itse puraisin poikaa takaisin (koska näin niin moni kehoittaa tekemään) mutta mikään ei ole auttanut! Puremisen jälkeen aina pyytää anteeksi, halaa, ja pussaa mutta kohta saattaa taas purra uudestaan. Muuten osaa nätisti leikkiä, jakaa leluja jne.
Pureminen ei liity vain riita tilanteisiin, vaan saattaa purra myös kun innostuu kovasti, tai ilman syytäkin.
Onko muilla tätä samaa ongelmaa tai vinkkejä miten tästä ongelmasta päästäisiin?

A) purin lasta useasti takaisin (en tietenkään lujaa, mutta niin että tunsi kuitenkin)
B) kun tyttö oli oikein vihainen ja yritti purra minua, niin laitoin hänen oman kätensä siihen väliin. Eli puri täysiä omaa kättään sitten...

En sano että hyviä ja mallikkaita keinoja, mutta kun ei muutakaan enää keksinyt.. Puruvaihe oli 2-4vuotiaana. Nyt luojan kiitos on ohi.

Yhteistyössä