2v ja päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on tyttö joka pian täyttää 2v, tällä hetkellä olen kotona mutta koko ajan haen töitä. Ja koska haen töitä niin lapsi menee jossain vaiheessa päiväkotiin jos töitä saan. Olisin kiinnostunut miten teidän muilla 2-vuotiailla on sujunut päiväkodin aloitus? Viihtyykö 2-vuotias päiväkodissa, itkeekö kun lähdette töihin? Ja muille, en laita lastani perhepäivähoitoon, sen verran huonoja kokemuksia minulla on perhepäivähoitajista, että en enää ikinä laita lapsiani sinne. Ja toivon asiallisia vastauksia, eikä sellaisia että 2v on liian pieni päiväkotiin tms, en menisi töihin vielä jos miehellä olisi isompi palkka, mutta pienipalkkaisen mieheni tuloilla ei meidän viisihenkinen perhe pärjää..

ensimmäiset kaksi viikkoa jäi itkien, mutta sitten oli kuitnekin päivän reipas. ja loppuajasta ei ollut ongelmia.
sitten olttin kotona jokunen kuukausi. ja nyt taas aloitti hoidossa, ei mitään ongelmia!
ensimmäisenä päivänä oli kaksi kertaa tullut kyyneleet silmiin mutta oma nalle oli lohduttanut. reippaasti vilkuttanut joka aamu ovella kun olen hoitopaikasta lähtenyt=)

[QUOTE="vieras";25533977]Mulla on tyttö joka pian täyttää 2v, tällä hetkellä olen kotona mutta koko ajan haen töitä. Ja koska haen töitä niin lapsi menee jossain vaiheessa päiväkotiin jos töitä saan. Olisin kiinnostunut miten teidän muilla 2-vuotiailla on sujunut päiväkodin aloitus? Viihtyykö 2-vuotias päiväkodissa, itkeekö kun lähdette töihin? Ja muille, en laita lastani perhepäivähoitoon, sen verran huonoja kokemuksia minulla on perhepäivähoitajista, että en enää ikinä laita lapsiani sinne. Ja toivon asiallisia vastauksia, eikä sellaisia että 2v on liian pieni päiväkotiin tms, en menisi töihin vielä jos miehellä olisi isompi palkka, mutta pienipalkkaisen mieheni tuloilla ei meidän viisihenkinen perhe pärjää..[/QUOTE]

Mene kunnolla tutustumaan yhdessä lapsesi kanssa (älä jätä yksin), ihan parin viikon ajan niin että olet tunnin kerrallaan ja olet mukana kaikissa päivän rutiineissa. Pyydä että saat jutella asioista jonkun tietyn saman hoitajan kanssa että pystyt saamaan tarkan kuvan miltä päivähoitopäivä näyttää. Tavallisin virhe mitä vanhemmat tekevät on että jättävt lapsen tutustumaan itsekseen ilman tätä yhteitä tutustumisaikaa. Varsin ymmärrettävää on silloin että lapsi melkoisessa paniikissa kun ei vielä aikuisia tunne ja ryhmässä oleminen poissa kotoa, on ihan uusi kokemus. Eikä päiväkoti todellakaan mitenkään muistuta kotia jossa taapero tottunut olemaan. Hyvää tulee siis kun annat aikaa ja valmistelet kunnolla, tsemppiä teille!

Yhteistyössä