Taas ei niin minkään laista järkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä tuossa miehen pitäisi kanssa vähän joustaa, eli hän voisi viedä ja/tai hakea lapset hoidosta ja jatkaa töitään kun pääset kotiin. Eli sinä veisit lapset aamulla hoitoon ja menisit seitsemäksi töihin. Mies hakisi lapset kahdelta hoidosta ja sinä kun tulet töistä neljältä niin hän jatkaisi omaa hommaansa maatilalla.

[QUOTE="Sirkkeli";24845442]Taitaa tuo sun oma ajatus olla fiksuin. Keikkatöitä vaan siis. En itse ainakaan lähtis lapsia kulettelemaan.[/QUOTE]

tässä tilanteessa samaa mieltä

[QUOTE="Vieras";24845446]Ehkä tuossa miehen pitäisi kanssa vähän joustaa, eli hän voisi viedä ja/tai hakea lapset hoidosta ja jatkaa töitään kun pääset kotiin. Eli sinä veisit lapset aamulla hoitoon ja menisit seitsemäksi töihin. Mies hakisi lapset kahdelta hoidosta ja sinä kun tulet töistä neljältä niin hän jatkaisi omaa hommaansa maatilalla.[/QUOTE]

mies menee viimeistään neljäksi navettaan.. jos teen virka-aikana töihtä eli 8-16 ja mies on navetassa aamulla vähintään klo 8 saakka ja menee illalla viimeistään klo 16 ni tämä ei onnistu. Sitte jos teen vuorotyötä onnistuu pareminki

Eikö miehesi voi viedä / hakea lapsia hoidosta ? Meilläkin mies on yksityisyrittäjä , lypsykarjatila. Ja kyllä mieskin vei lapsiamme hoitoon ihan niinkuin minäkin - lähtiessäni kodin ulkopuolelle töihin.

Tosin alussa saimme pph:n kotiin , kun oli 3 alle 5 vuotiasta lasta.

ehkä olis apllä peiliin katsomisen paikka.... ollaanko ehkä opittu liian helpolle. tuo on monelle perheelle täysin jokapäisäistä arkea ja silti ei ole varaa valittaa.

ompa hyvä syy lusmuilla kotona! fiksu keksii keinoja näköjään.

Kaiken lisäksi teidän kolmen lapsen hoitaminen päiväkodissa maksaa ainakin kahden hoitajan palkan kunnalle

Jokaisen aloittajalle naureskelevan kannattaa miettiä tuota. Lapset ovat tosi kalliita yhteiskunnalle.

Sanokaa mitä sanotte, mut mä en tätä juttua ihan purematta niele!!! :D Eikä mulle riitä kunnanukkojen perusteluksi se et miksi asutte niin kaukana! Mä voin vastata, tulkaa sitte lypsään meidän lehmät ni muutamme lähemmäs!

Elämä on valintoja. Te olette valinneet lasten teon umpikorpeen, ettekä halua muuttaa miehen työn takia pois. Sitten pitää yksinkertaisesti vain elää valintansa kanssa.

Ihmiset haluaisivat muutenkin sälyttää liikaa vastuuta elämästään ja valinnoistaan yhteiskunnan harteille. Onneksi euroopan taloudellinen myllerrys pakottaa rahapulan muodossa ihmiset ottamaan tulevaisuudessa enemmän itse vastuuta elämästään.

Ottakaa aupair.

Tai kannattaako niitä lapsia tehdä kolme, jos niistä ei pysty itse kotona huolehtimaan? Kahden vuoden kuluttua vanhin olisi jo eskarilainen ja nuorinkin kolme. Olisi mukavampi kuskata hoitopaikkaan.

[QUOTE="sasa";24845719]

Ihmiset haluaisivat muutenkin sälyttää liikaa vastuuta elämästään ja valinnoistaan yhteiskunnan harteille. Onneksi euroopan taloudellinen myllerrys pakottaa rahapulan muodossa ihmiset ottamaan tulevaisuudessa enemmän itse vastuuta elämästään.[/QUOTE]

Eli tulevaisuudessa toivot kaikkien ottavan vastuun oman lapsensa hoidon järjestämisestä ja maksamisesta? Silloin vanhemmille lähes ilmainen päivähoito muuttuu niin kalliiksi, että toisen vanhemman palkka ei aina riitä. Tätäkö kaikki tässä viisastelevat toivovat?

Miten ihmiset voivat naureskella niille, jotka eivät välttämättä tee samoin kuin itse. Vaikka se oma ratkaisu on kokonaisuudessaan vähintään yhtä huono taloudellisessa mielessä kunnalle?

[QUOTE="ihmettelevä";24845749]Eli tulevaisuudessa toivot kaikkien ottavan vastuun oman lapsensa hoidon järjestämisestä ja maksamisesta? Silloin vanhemmille lähes ilmainen päivähoito muuttuu niin kalliiksi, että toisen vanhemman palkka ei aina riitä. Tätäkö kaikki tässä viisastelevat toivovat?

Miten ihmiset voivat naureskella niille, jotka eivät välttämättä tee samoin kuin itse. Vaikka se oma ratkaisu on kokonaisuudessaan vähintään yhtä huono taloudellisessa mielessä kunnalle?[/QUOTE]

En toki toivo, että päivähoito muuttuisi kokokaisuudessaan muun maailman malliin, jossa kulut maksetaan todellisten kulujen mukaan, mutta kaikki ylilyönnit tyyliin subjektiivinen päivähoito, mahdollisuus saada hoitaja kotiin kolmelle lapselle yms. Sitäpaitsi, erittäin harvoin maailmalla kansalaiset saavat päivähoidon merkeissä suomen tasoista palvelua, ainakaan taloudellisessa mielessä ja kas, kuitenkin niitä uusia kansalaisia ja veromaksajia tehdään.

Ymmärrän toki, jos ylimääristä apua tarjotaan vaikkapa kolmosten putkahtaessa maailmaan, mutta AP:n tapauksessa ovat itse valinneet miehen uran, kotipaikkansa ja kolmen lapsen tekemisen, vaikka hankaluudet ovat varmasti olleet etukäteen tiedossa.

Yhteiskunnan suojaverkkoa voi huoletta pienentää siten, että se ottaa vastaan elämän töyssyt, mutta niin suuri sen ei tarvitse olla, että se muuttuu riippumatoksi, jossa on kiva viettää kesäpäivää ja "ikuista lomaa".

• Tykkää
Reactions: Rigel
[QUOTE="sasa";24845803]

Yhteiskunnan suojaverkkoa voi huoletta pienentää siten, että se ottaa vastaan elämän töyssyt, mutta niin suuri sen ei tarvitse olla, että se muuttuu riippumatoksi, jossa on kiva viettää kesäpäivää ja "ikuista lomaa".[/QUOTE]

Hei, aloittaja halusi töihin. Ja jokaisen lapsen etu olisi paras ottaa huomioon. Kohtuuttoman pitkät hoitopäivät lapsilla ovat ikävä ilmiö. Jos joku perhe huomaa, että koti on parempi vaihtoehto, siihen pitäisi olla paremmat mahdollisuudet.

Ei ole missään kuulutettu, että kallis päiväkoti olisi se kunniallisin paikka hoidattaa lapsensa. Kun se nimenomaan on sitä yhteiskunnan verkon erittäin täysimääräistä käyttöä. Harva palvelu maksaa niin paljon.

[QUOTE="ihmettelevä";24845831]Hei, aloittaja halusi töihin. Ja jokaisen lapsen etu olisi paras ottaa huomioon. Kohtuuttoman pitkät hoitopäivät lapsilla ovat ikävä ilmiö. Jos joku perhe huomaa, että koti on parempi vaihtoehto, siihen pitäisi olla paremmat mahdollisuudet.

.[/QUOTE]

Sitten aloittaja menee töihin. Ei voi olla kunnan vika, että haluavat asua lähes tiettömien taipaleiden takana. Ei mitenkään. Kunta on tarjonnut hoitopaikan, mutta useasta eri syystä, aloittaja teki itse valinnan jättää työnteko väliin. Sitten mölyt mahaan ja elää valintojensa mukaan.

Kukaan ei pakota asumaan korvessa. Itse sen hyvin tiedän, koska kuntakeskukseen on meilläkin matkaa 22 kilometriä. En osaa ajatella kuntaa syypääksi tiettyihin hankaluuksiin, joita syrjässä asuminen aiheuttaa. Itsehän olemme tänne halunneet. Mutta nytkin rantaan isoina aaltoin lyövä syystuuli on komeaa katseltavaa.

Me ainakin palkattiin kotiin hoitaja työvoimatoimiston kautta, sai ihan kunnon palkan koska työkkäri maksoi ja itselle jäi maksettavaa vaan vähän. Saatiin vielä anoppi hoitamaan, kun sattui olemaan työtön silloin. Mä siis olin työnantaja. Ihan helppo homma oli ainakin sillon 8 vuotta sitten, en tiedä onko vielä mahdollista. Kannattaa kysyä työkkäristä.

Mä ajan 150 km päivässä, työmatka + hoitoonvienti ja haku. Asutaan siis mehtässä. Lapset 2,5 v ja 11 kk. Ja joudun heräämään aamuyöllä....
Mikset palkkaa itse hoitajaa kotiin?

Lehmiä tai ei, itse olette asuinpaikkanne valinneet ja kunta on täyttänyt velvollisuutensa, järjestänyt hoitopaikan lapsillenne.
Muut asiat jää teidän setvittäväksenne.

[QUOTE="Tosimies";24845317]Tuo 90 kilometriä on alle tunnin ajo, jos ei ole ruuhkia. Ja varmaankaan ei ole jos asutte niin böndellä että päiväkotiin on 30 kilometriä matkaa.[/QUOTE]

Ihanan turvalliselta kuulostaa ajaa tollasta ylinopeutta väsyneenä lasten kanssa :D

"Böndellä" harvemmin on sellasia teitä joissa on kovinkaan turvallista ajaa 90-110km tuntivauhtia...

[QUOTE="...";24846065]Ihanan turvalliselta kuulostaa ajaa tollasta ylinopeutta väsyneenä lasten kanssa :D

"Böndellä" harvemmin on sellasia teitä joissa on kovinkaan turvallista ajaa 90-110km tuntivauhtia...[/QUOTE]

Samaa mieltä tästä!
Jos mä nyt lähtisin lähimmälle kirkonkylälle, tie sinne on 60 km/h rajoituksellista koko matkan.

tää palsta on jännä, jos kyse olis päinvastoin eli ap:n mies vaikka patistais töihin koska rahat on loppu niin täällä huudeltais lusmua ja vaikka mitä ja sanottais että mene töihin vaikka joutuis ajamaan 100 kilsan matkan sinne.

Vastaus 1: palkatkaa au pair, maksaa n. 200-300 eur kuussa, saat siis kotihoidontuella sen maksettua. miinuksena toki se, että teillä pitää olla hänelle oma huone.

Vastaus 2: ryhtykää itse työnantajaksi ja hakekaa työkkäristä tukea työttömän palkkaamiseen. saatte tuen + kotihoidontuki + mitä muuta teillä on varaa maksaa ja maksatte sen mukaan hoitajalle.

ja sit vielä sellainen juttu että kyllä ne matkat täällä Hesassakin venyy ja lasten hoitopäivät. Kun aikoinaan jouduin viemään lapset kahteen eri pk:n ja julkisilla töihin, mulla meni YLI 1,5 tuntia per suunta. Että repikää siitä. Pk:n johtaja vielä soitti ja ihmetteli miksi niin pitkät hoitopäivät eihän se sovi...

ette varmaan ole ainoa perhe joka haluaisi kotiin lapsille hoitajan eikä mun mielestä todellakaan kunnan kuulu sellasta järjestää. muutenhan se pitäis sit järjestää kaikille muillekin jotka sitä pyytää. ja aika monella lapsella on jotain sairauksia tai muuten vaan sairastelee paljon. eikä noi nyt kovin vakavilta kuulosta. taas yksi äiti joka on sitä mieltä että omat lapset on muita lapsia parempia ja tarvitsevat erityiskohtelua...

Mielenkiintoista keskustelua.. :D Landelaiset vastaan kaupunkilaiset.. jatkakaa!!

Mten perustelette sen että täällä on useampi perhe missä äiti on kotona (esim. äitiyslomalla) ja kotona on kunnallinen hoitaja 2-5pv/vk. Miksi näitä lapsia ei tarvi viedä päiväkotiin?

Joo en ole lähdössä töihin.. pysyn kiltisti kotona.

Toki nämä asiat on valinoista kiinni ja valitsen sen että minä amk:n suorittanu sairaanhoitaja olen lasten kanssa kotona (ja kuka on sanonu että meidän lapsiluku on täynnä, ei kukaan).

Eikö myös töissä käyminen ole kaikkien oikeus?

Tuota työkkärin kautta työntekiän palkkaamista täytyy selvittää lisää! Kiitos ideasta!