2v ja nukahtamisvaikeudet

Meillä on tuo nukkumaan meno alkanut olemaan sellaista taistelua. Valoja laitetaan päälle, nalle heitetään lattialle ja sit huudetaan nostamaan. Ja kamala huuto myös kuuluu asiaan. Ja näin käy joka päivä, sekä päiväunille, että yöunille mentäessä. Päiväunet otetaan noin klo13-15 ja yöunille mennään noin kahdeksalta. Noista päiväunista ei voida luopua, sillä neiti selvästi tarvitsee ne. Olisko kellään vinkkejä miten saisi nuo nukkumaaanmenot sujumaan rauhallisemmin. Miten teillä muilla sujuu tuo nukahtaminen? Olen miettinyt, että olisko tämäkin joku ikäkysymys??
 
Uhmaikä pukkaa päälle ja kaikkea pitää kokeilla, joten sinä laitat rajat ja lapsi saa tyytyä niihin. Meillä 2v10kk on nukahtanu viimeisen puolivuotta parhaiten kun pötkötän itse vieressä (en samassa sängyssä) ihan hiljaa vaan tai sitten miehen kanssa nukahtaa vielä helpommin. Tyynyt ja unilelut lentää pois ja kerran annan takaisin, mutta en sen enempää. Illalla saa yskänlääketta ja vettä kerran, mutta ei enempää ja nyt oon ottanu sellaisen käytännön, että jos tulen pötköttämään viereen, niin sitten laitan yövalon pois ja ollaan hämärässä. Miettikää teille sopivat rajat ja tapa nukuttaa lapsi, selkeät iltarutiinit ennen nukkumaan menoa ja pitkää pinnaa vanhemmille, kyllä se siitä. Jaksamista!
 

Yhteistyössä