2v ITSE pukeminen ja syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu että kakikkien 2vuotiaat pukee itse ja syö itse. Meidän poitsulla 2v3kk ei ole mitään halua kumpaankaan. Välillä laittaa ruokaa itse suuhun ja osaa sen kyllä,mutta ei halua,vaan vaatii äitiä auttamaan. Miten pitäisi toimia,auttaa kun toinen haluaa vai jättää sitten vallan syömättä jos ei itse syö kun kerran osaa?
Pukeminen ei kiinnosta yhtään. Olen yrittänyt kannustaa itse housujen pukemiseen/riisumiseen ja että tehdään yhdessä ja opetellaan,mutta ei hän halua edes yrittää.
Huoh. Luotanko vaan siihen, että jossain vaiheessa tulee aika,jolloin hän itse tahtoo opetella ja on asiasta kiinnostunut. Pakottamaan en ala, silloin siitä ei tule mitään.

Luulis, että ruoka alkais maistua, jos ei vaan syötä. Ei terve lapsi ruoan ääreen kuole. Jos mahdollista, yritä päästä ruokailutilanteeseen, jossa on hiukan pienempiä lapsia, jotka syövät itse.

Lisäys: Uhmikset eivät tahdo pukea. No joo, mutta mä olen vaan sanonut, että sitten ei pääse uloskaan. Kun heittäytyy tahallaan laiskaksi/kiireiseksi tuollaisten asioiden suhteen, ei lapsella ole muuta vaihtoehtoa kuin opetella.

No itse meilläkin syödään, poika 2v3kk ei ole suostunut yli vuoteen syötettäväksi. Mutta pukeminen... No joo, osaa kyllä riisua itse vaatteet nappeja ja vetoketjuja lukuunottamatta, mutta ei kyllä pukea muuta kuin hatun päähän =) Älä huoli, kyllä se lapsi viimeistään päiväkodissa oppii kun ei ole äitiä passaamassa :)

Eli jos ei ite syö ni korjaan ruuan pois?? hui,mitenkähän onnistuu *punastus*

Tuo riisumattomuus rajoittaa esim potalle opettelua,kun ei tahdo ottaa housuja pois :( Päiväkotiin menokaan ei ole ajankohtaista vielä, kun syksyllä syntyy sisarus.

meil toi poika söi itte välil 2v,mut nyt vast osaa laittaa esim.paidan pääl ja ikää 3v8kk(ei osaa edes lenkkareit laittaa,takkia,hanskoja tmv..ainoastaa housut,sukat,paidat ja pipot menee+saappaat ja sen tyyliset kengät)!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos ei ite syö ni korjaan ruuan pois?? hui,mitenkähän onnistuu *punastus*

Tuo riisumattomuus rajoittaa esim potalle opettelua,kun ei tahdo ottaa housuja pois :( Päiväkotiin menokaan ei ole ajankohtaista vielä, kun syksyllä syntyy sisarus.

Juuri näin, alkaa se syödä kun tiukkana olet ja lopetat syötön.

Yhteistyössä