kohta kolmevuotiaan hidas syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä poika ei ole ollut viimeisen parin vuoden aikana kovinkaan kiinnostunut ruuasta.
Nyt tuntuu, etten jaksa sitä enää, en tiedä miksi otan siitä niin stressiä.
Toinen ei viitsi lusikoida itse. Puhua paapattaa vaan ja lusikan saaminen suuhun tuntuu olevan haaste. (motorisesti kyllä osaa taitavasti syödä) Hän voi istua ruokapöudässä pitkiäkin aikoja, laittamatta ruokaa suuhun.
Kyllähän tuo syö kun vaan syöttää. Kokeillut olen ankarampaakin linjaa, että jos ei syö niin pois pöydästä, mutta tällä ei ole mitään merkitystä.
Huoh, voiko tälle tehdä mitään.

Mun 4½v tyttö on armottoman hidas syömään. Siis saa ehkä lusikallisen menemään siinä ajassa, kun muu perhe on syönyt ja ottanut lisääkin. Me muut syödään ihan rauhallisesti ja noustaan pöydästä n. 10-15 minuutin kuluessa. Tyttö jää sitten syömään yksin loppuun ja selviytyy silloin todella nopeasti loppuannoksesta.

Ongelmallista tämä on päiväkodissa. Tyttö on usein nälkäinen, kun ei ehdi syödä riittävästi. Hoitajat kyllä koittavat hoputtaa mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Tyttö ei vaan jaksa keskittyä syömiseen, kun katselee vain muiden syömistä ja touhuamista ja selostaa omia asioitaan.

Yhteistyössä