2kk vauva ja maito meinaa loppua, AUTTAKAAAAAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lemilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lemilia

Uusi jäsen
09.10.2014
6
0
1
Vauva on 2,5kk ja maito meinaa loppua :(
Satunnaisesti imetän myös vanhempaa lasta vielä, joten luulis riittävät, mutta ei :(
Lisämaitoa olen joutunut jo antamaan, toki olen ensin imettänyt joka ikinen kerta.

Ideoita, vinkkejä? Ykkösolutta yritin, mutta en saa menemään alas kun ei oo kalja mitään lempparia.

No kun jää reppanalle nälkä kun ei maitoa tule :/

Mietin, että pitäisikö lopettaa toisen lapsen imetys, jotta maito riittäisi paremmin, vai edistääkö se vain maidon tuotantoa että on kaksi imemässä?

Muistathan itse syödä ja juoda hyvin? Mulla selvästi lisäsi maidontuotantoa ananas ja kotikalja, vissy taas vähensi.
Annatko vauvan syödä molemmista rinnoista samalla syötöllä?

Koitan ananasta, kiitos :)

Molempia haluaisin vielä imettää, mutta kaipa se on sitten lopetettava jotta tää pieni saa omansa :( Yritän ainakin vielä. Vanhempi saa korviketta, mutta muutamia kertoja päivässä imetän häntäkin.

Mistä päättelet, että maito on loppumassa? Jos vauva kitisee tissin jälkeen ja haluaa usein rintaa niin kyseessä lienee tiheän imunkausi. Ihan normaalia. Annat vauvan olla rinnalla aina kun hän haluaa ja jätät lisämaidon pois. Jos vauva haluaa rintaa vaikka 5 min välein niin anna.

Just samaa mietin että minkä ikäinen vanhempi lapsi on? Jättäisin sinuna vanhemman imettämättä ja sille vaikka korviketta pullosta jos sitä vaatii...vauvalle kaikki maito! Suklaa lisää myös maitoa :P Juo useampi litra vettä päivässä ja muista levähtää (istua ja olla koko ajan häärimättä jotain) :) Äläkä unohda syödä!!

No kai sä nyt itsekin tajuat mitä pitää tehdä. Sun isompi on vähintään vuoden voisi laskea tyhmempikin. Kun kerta toisen perään teit niin eikös se nyt ole aika itsestään selvyys että pienen ruuan saanti pitää taata. Vuotinen on jo annoksensa saannut. Huhahei...

Tai vaikka isompi ois 11kk,niin se kyllä pärjää korvikkeella....kohta saa normi maitoakin antaa!tuskin se kuitenkaan mikään 8kk ikäinen oo,ellet ole saanut keskosvauvaa! Isommalta tissi pois,se on kohtalo kun vauva syntyy joutua luoåumaan omasta tissipaikasta :/ elämä on....

Maidontuotannon kannalta tärkeimpiä pointteja ovat:

-lapsentahtinen imetys (huomioi tiheän imun kaudet ja se, että vauvalle tulee aikoja, jolloin äidin rinnalla oleminen takaa hyvän olon ja siitä poissa oleminen itkettää. Ei siis välttämättä viesti nälkää.)
-äidin riittävä ravitsemus (erityisesti juominen!) ja lepo, ota imetyshetki itsellesikin rauhoittumishetkeksi
-YÖIMETYS, tämä unohtuu monilta, parikuukautinenkin TARVITSEE ehdottomasti maitoa yöllä. Jos herää vain kerran, lypsä vielä toisen kerran, tai ota vauva yöllä viereen ja hellästi herättelet syömään.

Merkkejä siitä ettei maito ihan oikeasti riitä: vauva on jatkuvasti hätääntynyt, nukkuu lyhyempiä aikoja kuin aiemmin, vauva ei kastele vähintään 5 vaippaa päivässä.

Muista myös levätä itse riittävästi, niin jaksat nauttia pienemmänkin vauva-ajasta.

Ja ota myös rennosti, ei se lisämaito varmasti niin vaarallista ole, tärkeintä, että pienempi vauva saa masunsa täyteen. Vanhemman voisit kyllä siirtää kokonaan korvikkeelle - juota se sitten sylissä samassa asennossa kuin imettäen, niin ei jää pienelle tunnetta, että läheisyys loppuisi samalla.

Yhteistyössä