-2kg viikossa, onko tämä nyt vain alkuhuumaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vai mitenkä se tästä lähtee? Kaikki herkut olen jättänyt viime torstaina pois, ja nyt jo lähtenyt 2kg. Muutenkin kevensin ruokavaliotani niin että toisella aterialla ja iltapalalla syön vain puolet normaalista, veden/vihreän teen juontia lisäsin.

Pahin ongelma on käsivarret, miten niitä saisi kavennettua?

Ei voi tietää. Itselläni tippui koko pudotusprojektin ajan joko 1kg viikossa tai 0kg viikossa. Ei tullut pieniä tai suuren suuria pudotuksia, ei edes alussa. Ensimmäiset 15kg lähti 1kg viikkotahdilla ja viimeset 5kg oli joko nolla tai 1kg viikossa.

Alussa paino voi tippua nopeastikin, esim. mulla kahden ekan viikon aikana 5kg, ja ekan kk:n aikana yhteensä 7,2kg. Ei olisi tervettä, jos sama tahti jatkuisi laihdutuksen edetessä.

Mulla on nyt mennyt 4,5kk ja kiloja tippunut jotain vähän yli 17.

kyllä ne kilot alussa lähtee nopeammin, osa on ihan vaan nestettä.
Mutta hyvä että olet saanut kunnon alun ja reilusti tsemppiä jatkoon! :)
Pidä toiveet realistisina, niin ei koko homma kaadu kun tulee +1 kg viikkoja.

[QUOTE="vieras";24667986]kyllä ne kilot alussa lähtee nopeammin, osa on ihan vaan nestettä.
Mutta hyvä että olet saanut kunnon alun ja reilusti tsemppiä jatkoon! :)
Pidä toiveet realistisina, niin ei koko homma kaadu kun tulee +1 kg viikkoja.[/QUOTE]

Kiitos, ei tästä mitään olisi tullutkaan ilman hyvää alkua, on niin huono itsekuri herkkujen suhteen! Se kai se suurin anti olikin että jätin keksit ja suklaan, niitä meni hyvä kasa päivässä. Vielä 8 kg niin olisin samassa kuin ennen lasta.

[QUOTE="vieras";24668001]Sulla taitaa olla lähtöpaino sit tosi korkea, ku noin paljon lähtenyt?![/QUOTE]

Oli 68, pituutta 171 :ashamed:

Siis tämä tosiaan taitaa olla vaan palautumista ylimääräisestä herkuttelusta!

Liityin Kiloklubiin, sen avulla olen pitänyt kalorit kurissa ja syönyt "oikein". Herkuttelu minimiin, turhanpäiväinen napostelu pois, hikiliikuntaa melkeinpä joka päivä. Syön vähemmän kuin kulutan, eipä siinä kummempia. :)

apua. eli jos oon vaikka puoltista tuntia salilla ja koirien kans toisen puoltoista lenkillä ni saan kulutettua ehkä max tuhat kaloria. hitto, munhan pitäis syödä puolet vähemmän! oikee lamppu sytty pään päälle :D
voi voinko laskea lisäks kulutukseen jonku kulutuksen joka menee elimistön pyörittämiseen? Paljonkohan se olisi...?

apua. eli jos oon vaikka puoltista tuntia salilla ja koirien kans toisen puoltoista lenkillä ni saan kulutettua ehkä max tuhat kaloria. hitto, munhan pitäis syödä puolet vähemmän! oikee lamppu sytty pään päälle :D
voi voinko laskea lisäks kulutukseen jonku kulutuksen joka menee elimistön pyörittämiseen? Paljonkohan se olisi...?

Totta kai lasket kulutukseesi peruskulutuksen etkä pelkästään liikuntaa! :D Mulla peruskulutus ilman liikuntaa on jotain 1700-1800 ja jos ureheilen niin että kulutan sillä 500 kcal, sen päivän kulutukseni on n. 2200-2300. Noin 500 kcal on hyvä vaje, eli saisin syödä sen 1700-1800 kcal päivän aikana, mutta joka päivä kannattaa syödä vähintään 1500 kaloria.

Peruskulutus lasketaan toki myös, kuten seuraava vieras sanoi! :D Liity vaikka Kiloklubiin sinäkin.

[QUOTE="vieras";24668311]Totta kai lasket kulutukseesi peruskulutuksen etkä pelkästään liikuntaa! :D Mulla peruskulutus ilman liikuntaa on jotain 1700-1800 ja jos ureheilen niin että kulutan sillä 500 kcal, sen päivän kulutukseni on n. 2200-2300. Noin 500 kcal on hyvä vaje, eli saisin syödä sen 1700-1800 kcal päivän aikana, mutta joka päivä kannattaa syödä vähintään 1500 kaloria.[/QUOTE]

no onko se peruskulutus kaikilla ihmisillä sit sama vai mistä mä sen tiedän..? jos mulla oliski vaik suunnilleen sama 1700, ja jos kuluttaisin vaik 700 kaloria ni kulutus olis sit 2400... sit niinku tänään syön 1450 kaloria niin jää 950 kaloria vajeeksi. ja silti mä en laihdu!!!!! :( :(

no onko se peruskulutus kaikilla ihmisillä sit sama vai mistä mä sen tiedän..? jos mulla oliski vaik suunnilleen sama 1700, ja jos kuluttaisin vaik 700 kaloria ni kulutus olis sit 2400... sit niinku tänään syön 1450 kaloria niin jää 950 kaloria vajeeksi. ja silti mä en laihdu!!!!! :( :(

Mitä sä syöt?
Voisiko olla esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Kulutus riippuu painosta, iästä, aktiivisuudesta, hormonitoiminnasta, sukupuolesta.. sairauksista. Todella monesta tekijästä. Mut laskurilla voit saada arvion mut kokeilemalla löydät sopivat rajat.

no oletettavasti olen ylipainoinen ja tuo antoi kanssa kulutukseksi n. 2000 kaloria ja se ilmoitti myös että jos syön n. 3000 kaloria niin en laihdu enkä liho. herranjestas! mä en syö koskaan noin paljon pävässä (no koskaan on vaarallista sanoa, mutta kuitenkin), ja silti mä oon aina vaan lihava! kurjaa...

[QUOTE="vieras";24668362]Mitä sä syöt?
Voisiko olla esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa?[/QUOTE]

juon kahvini mustana, syön muutaman hedelmän ja jossain lounasravintolassa lounaan joka nyt voi olla milloin mitäkin ja usein tähän liittyy joku pieni jälkkäri. joskus illalla leivän tai pari tai jotain jos on oikein kova nälkä. kivennäisvesiä juon paljon. en muuta. ihan silloin tällöin esim kerta viikkoon saatan tehdä jotakin ruokaa kotona. tämä siis tällä hetkellä. olen syönyt aiemmin paljon enemmänkin ja siksi olen ylipainoinen.

kilpirauhastestit tehtiin silloin kun aloin lihomaan ehkä 5 vuotta sitten eikä ollut vikaa.

juon kahvini mustana, syön muutaman hedelmän ja jossain lounasravintolassa lounaan joka nyt voi olla milloin mitäkin ja usein tähän liittyy joku pieni jälkkäri. joskus illalla leivän tai pari tai jotain jos on oikein kova nälkä. kivennäisvesiä juon paljon. en muuta. ihan silloin tällöin esim kerta viikkoon saatan tehdä jotakin ruokaa kotona. tämä siis tällä hetkellä. olen syönyt aiemmin paljon enemmänkin ja siksi olen ylipainoinen.

kilpirauhastestit tehtiin silloin kun aloin lihomaan ehkä 5 vuotta sitten eikä ollut vikaa.

Musta tuntuu, että syöt liian vähän tai yksipuolisesti. Elimistö tarvitsee esimerkiksi hyvää rasvaa laihtumiseen. Kuituja voi tulla liian vähän, samoin proteiinia. Suosittelen että pidät ruokapäiväkirjaa vaikka siellä kiloklubissa, ohjelma antaa sulle neuvoja ja suosituksia että mitä pitää lisätä ja mitä vähentää.

mä oon jo kiloklubissa. eikä se mitään neuvoja saatika suosituksia anna. jos laitan sinne mitä syön ja energia sekä herkut on punaisella niin minkäs teet. monina päivinä mulla on kasvikset vihreinä ja kuidut sekä herkut oranssilla ja energia monesti punaisella joka just kertoo vääristä rasvoista ja proteiinin puutteesta. mutku en voi edes syödä kalaa :(

Jos et kerran laskurin mukaan laihdu tai liho syömällä 3000 kaloria, niin kokeilisin sinuna elää aluksi 2500 kalorilla. Sitten jos se ei toimi niin 2200 kalorilla. Ja siitä koko ajan vähentäen aina kilojen tippuessa.

Yhteistyössä