.

@minttu-82 Äh, mun tilanne pysyy ennallaan. Luulin aiemmin että viivat ois haalistunu (tein eri merkin testin), mutta ei. Ne ei vahvistu eikä haalistu. Soitan huomenna lääkäriin. Ärsyttää niin paljon etten pääse tästä vaan eteenpäin uuteen kiertoon. Pelkään ettei tää pääty itsestään ja että joskus kuukausien kuluttua joudutaan väkisin jollain tapaa tyhjentämään :(
 
Voi kurjuus @peanut_butter tuo tilanteesi. Toivottavasti tilanne ratkeaa pian johonkin suuntaan.

Näin ovulaation suhteen tosi lasit silmillä aiemmin menneenä tosi mielenkiintoista kuulla, että miten se näkyy esim. testeissä (jos ei cb hymynaamaa) ja oloissa. Kiitos siis mm. @Wintersun !

Onko teillä muuten ollut puolisoittenne kanssa jotain hauskoja kommelluksia näin raskautumiseen liittyen? Tuossa viime kierron lopussa itse heräsin yöllä siihen, että mies kokeilee kädellä painellen unessa mun alavatsaa vuorotellen kummankin munasarjan kohdalta ja välillä häpykummun päältä. Ihan kuin olisi kuulostellut, että mitä siellä tapahtuu :ROFLMAO:. Liikahdin ja tämä yöllinen tunnustelija lopetti tutkimuksensa :LOL:. Hän ei tietysti tiennyt mitään tästä aamulla :LOL:. Ja hänellä siis vauvakuumetta ollut pidempään kuin itselläni, nyt se sitten ilmeisesti purkautuu :D:D.

Sain itse tikutettua tänään ovisplussan tai ainakin hyvin lähellä plussaa, eli huomenna dpo 0. Voisin liittyä piinailijoihin sillä. Plus huomasin, että olin ilmoittanut kierron väärin yhden päivän liikaa eli tänään on vasta kp14 :geek:.
 
Se testi minkä tein antoi vissiin väärän plussan :eek: tein cb:n eikä tullu plussaa, kävin verikokeessa ja nyt arvo alle 1, nii ja parin päivän tiputteluvuotoa tässä viel oli :( eli ei oo viel vuodot alkanu joten jatkan listan kärkipaikalla ilmeisesti. Vois alkaa et pääsis uuteen kiertoon. Mikä tämän nyt aiheuttaa? (n) oon kyl ajatukset sekavat tällä hetkellä.
 
Voi kurjuus @Maikki2019 ja @peanut_butter teidän tilannetta. Alkaispa teillä vuoto pian!

@Utuliina Meille ei ole sattunut mitään tuollaista hauskaa kommellusta, mutta mies on joka kierrossa varma, että olen raskaana. Silittelee masua yms. Ikuinen optimisti joka asiassa :D Yritän aina toppuutella, ettei sitten harmitus ole niin kova kun en olekaan.

Tässä kierrossa kyllä oireita on siihen suuntaan, että voisin ollakin. Oviksesta lähtien on joka päivä ollut menkkajomotuksia ja oikealla puolella mahaa repäisykipuja, jos nousen esim. nopeasti ylös seisomaan. Tänään aamulla, kun tuo yksi vuotias esikoinen ränkläsi rintoja, tuntui se epämiellyttävältä, kuin olisi olleet turvoksissa. Sitten kuitenkin, kun itse kokeilen, niin löysät pussit ne on :ROFLMAO: Nyt taitaa olla suunnilleen kiertopäivien (jotain 20+) verran päiviä imettämättä, niin toki se tuo muutosta rintoihin, niin niiden oireiluun tai oireilemattomuuteen en luota mahdollisen raskauden tulkitsijana.
Piinaa piinaa! Vielä viikko niin pääsee testaamaan! :coffee:
 
Mulla siis kp 17, en tiedä tarkalleen koska oli ovulaatio (jos edes oli), mutta lima käytännössä vettä tosta kp15 alkaen, sen perusteella päättelin että vois olla oviksen tienoilla.

Taustaa sen verran, oon ollut kahdesti raskaana, yks km viikolla 12 ja sen jälkeen yks lapso vm 2015. Nyt alkanut toisen lapsen yrittäminen <3 kovasti toivoo sisarusta tämä esikoisemme.

Edelliset raskaudet alkoivat kumpikin ekalla yrityskierroksella, joten puoliso on iham varma että nyt onnistuu myös heti ja helposti. Itse olen pessimistisempi...
 
Kiitos kaikille vertaistuesta, jota täällä on saanut, vaikka itse en aktiivisesti olekaan kirjoitellut. On ollut mukava seurata kaikkien matkaa. Jatkan seuraamista varmasti 2020 - ryhmässä :love:

Itsellä on nyt katse kohti 2020 vauvaa :love:Valitettavasti itsellä kuukautisten jälkeen tullut vuoto johtuikin kohdunulkoisesta raskaudesta. Olipa harmi saada ne kaksi viivaa tällä tavalla. Mutta luottavaisin mielin eteenpäin! Nyt odotellaan uuden kierron käynnistymistä, joka tarkoittanee sitä, että tälle vuodelle ei enää ole mahdollisuuksia.

Ihanaa jatkoa kaikille ja paljon plussatuulia :love::love:
 
Kiitos kaikille vertaistuesta, jota täällä on saanut, vaikka itse en aktiivisesti olekaan kirjoitellut. On ollut mukava seurata kaikkien matkaa. Jatkan seuraamista varmasti 2020 - ryhmässä :love:

Itsellä on nyt katse kohti 2020 vauvaa :love:Valitettavasti itsellä kuukautisten jälkeen tullut vuoto johtuikin kohdunulkoisesta raskaudesta. Olipa harmi saada ne kaksi viivaa tällä tavalla. Mutta luottavaisin mielin eteenpäin! Nyt odotellaan uuden kierron käynnistymistä, joka tarkoittanee sitä, että tälle vuodelle ei enää ole mahdollisuuksia.

Ihanaa jatkoa kaikille ja paljon plussatuulia :love::love:

Pahoittelut kohdunulkoisesta :( Minulla oli KU-raskaus vuosi sitten. Miten sulla hoidettiin se? Mulla hoidettiin metotreksaatilla ja kuukauden ehkäisypakko tuli siitä, tosin jatkettiin miehen kans ehkäisyllä vielä senkin jälkeen muutama kk kun tarvittiin molemmat aikalisä edes raskauden_mahdollisuuteen_
 
Omia kuulumisia sen verran että perjantaina 15.3 oli rakenneultra ja toinen poika olisi tulossa. Kaikki oli just niinku pitääkin, kaikki virtaukset nähtiin todella hyvin ja kaikki sisäelimet löytyy. Kätilön sanoin :täydellinen pieni poika. :love:

En ole ehtinyt täällä käydä lukemassa kuulumisianne.
 
Hei vaan kaikille! Oli aivan pakko tehdä tunnus ja päästä jakamaan omia kokemuksia kun olen nyt viimeisen viikon kuumeisesti lueskellut kaikkea mahdollista alkuraskauteen liittyvää ja päässä alkaa pikkuhiljaa heliseen

Tämän hetkinen tilanne ois 3+4 jos olen raskaana, ovulaatio oli 6.3 ja kaikenlaista oiretta on viimeiseen pariin viikkoon mahtunut.. Vielä en ole uskaltanut testailla. Tammikuussa meni kesken 11.1 ihan alussa 4+1 ja nyt tietenkin pelottaa että kuinkahan käy, aikainen plussa lähinnä kauhistuttaa kun pelkää ettei se kestäkään

Olen 28 vuotias ja esikoinen on toiveissa.

Olo on samanlainen kuin viimeksi, oireet tosin tuntuvat voimakkaammin, ehkä siksi että en viimeksi osannut edes oikein toivoa voivani raskaantua sillä olemme olleet ilman ehkäisyä melkeinpä neljä vuotta. Varsinaista yritystä ei ennen viime vuoden syksyä edes ollut ja aika harvakseltaan oli seksiäkin, kuitenkin mies oli jo melkein varma omasta kyvyttömyydestään (vieläkin on) vaikka ei testeihin ole uskaltanut. Ollaan menty pitkään niin että tulkoon sitten kun tulee, lapsia haluamme molemmat kuitenkin kovasti.

Lämmöt on ollut monta päivää koholla, normaalisti 36, nyt yli 37 aina nousee iltaa kohti. Kuumottaa paljon ja välillä on niin kylmä, koko keho tuntuu ikäänkuin aaltoilevan lämpöä. Välillä heikottaa, vatsa on niin turpea. 4 päivää sitten alkoi vaaleanpunainen pieni vuoto joka kesti 2 päivää ja loppui siihen ja sen jälkeen olotila on vaan muuttunut oudommaksi, etenkin rintoja kuumottaa ja verisuonet oikein hohkaa rintojen ja nännien läpi viimeksi ja ainoa kerta kun verisuonet ovat näkyneet oli tammikuussa... Huhhuh. Koskahan uskaltaa testata
 
@Wintersun @Päppyrä Seurantahoidolla toistaiseksi mennään. Vuoto ehti jo loppua, mutta näköjään taas alkaa kovien kipujen kera :unsure: Käyn joka viikko nyt verikokeissa ja seurataan hcg laskua. Kun hcg on nollassa, saa alkaa taas yrittämään. Toivottavasti menisi ohi itsestään, eikä toimenpiteitä tarvitsisi tehdä. (y) Hieman kyllä pelottaa, kun tässä kerran on uusiutumisen vaara..

@Päppyrä Menikö sulla kauan, että hcg oli nollassa ja menikö kauan uuden kierron käynnistymiseen?
 
@Irene_4 Ööö, metotreksaatin jälkeen lähti vasta hcg laskuun. Eli 15.3.2018 plussasin, 25.3 todettiin km ja 26.3 hcg oli vain 250. No kaksi viikkoa tuosta digi näytti edelleen "raskaana 2-3viikkoa". Vuotoa oli ja kunnon supisteluakin silloin kun km todettiin. Toispuoleisia alavatsa kipuja oli ja soitin neuvolaan siitä ja sanoin, että hcg ei laske koska digin ei pitäisi näyttää enää 2-3, koska hcg oli todella matala jo kun km todettiin 2,5vk aiemmin. Neuvolasta sain ohjeen, että kuukausi km:stä niin verikokeet ja jos kivut muuttuu sietämättömäksi niin sitten vasta päivystykseen. Lähes koko ajan oli tiputtelu vuotoa ja "kierto" oli 21 päivää, jolloin oletin olevan menkat, koska vuotoa tuli enemmän ja oli kovat menkkakivut. Kuitenkin 24.4 illalla seksin jälkeen menin vessaan ja verta vaan lorisi hetken (tätä ennen olin ollut vuodoton pari päivää), en huolestunut, mutta kaverin kanssa viestitin ja se käski jo silloin soittaa päivystykseen. Tästä meni noin tunti kun yhtäkkiä alkoi kamala kipu vasemmalla alavatsalla. En pystynyt istuun, en seisoon ja makaaminenki sattu. Kaverin kans viestitin ja mietin vielä särkylääkkeen ottamista ja nukkumaan menoa, mutta kaveri sanoi, että pakko soittaa heti päivystykseen. Soitin ja sinne käskivät. Verikokeessa hcg oli jotain 590, tehtiin sisätutkimus ja paineltiin mahaa ja kiireellinen lähete synnytysraskauspäivystykseen. Koska oli yö niin lääkäri kehotti mennä hetkeksi kotiin nukkumaan ja aamulla sairaalaan. Facessa olin km-ryhmässä tilanteesta kirjoittanut ja yks sitten sanoi, että hänellä lähes samanlainen kokemus viikon takaa ja oli sitten kohdunulkoinen ollut. Aamulla kun menin bussilla sairaalaan niin tietoisuuteen iski, että tämä on kohdunulkoinen ihan varmasti ja niinhän se oli (aluksi olin ajatellut, että kohtuun olisi jäänyt istukkaa tms pala joka pitää vuotoa, kipuja ja hcg:tä yllä). Gyne tutki ja löysi raskaussolukkoa vasemmasta munatorvesta ja kertoi vaihtoehdoiksi seurannan, metotreksaatin tai leikkauksen. Suositteli metotreksaattia, koska oli kuitenki kuukausi mennyt km tuomiosta ja ei ollut kuivunut itsestään pois vaikka niin matala hcg olikin.

Tulipa pitkä teksti. En ikinä osaa kirjoittaa tätä lyhyesti vaikka kuinka yritän. Aina jään kirjotteleen kaikkea mikä tuntuu muka olennaiselta mutta ei ole:ROFLMAO:
 
@Irene_4 Ööö, metotreksaatin jälkeen lähti vasta hcg laskuun. Eli 15.3.2018 plussasin, 25.3 todettiin km ja 26.3 hcg oli vain 250. No kaksi viikkoa tuosta digi näytti edelleen "raskaana 2-3viikkoa". Vuotoa oli ja kunnon supisteluakin silloin kun km todettiin. Toispuoleisia alavatsa kipuja oli ja soitin neuvolaan siitä ja sanoin, että hcg ei laske koska digin ei pitäisi näyttää enää 2-3, koska hcg oli todella matala jo kun km todettiin 2,5vk aiemmin. Neuvolasta sain ohjeen, että kuukausi km:stä niin verikokeet ja jos kivut muuttuu sietämättömäksi niin sitten vasta päivystykseen. Lähes koko ajan oli tiputtelu vuotoa ja "kierto" oli 21 päivää, jolloin oletin olevan menkat, koska vuotoa tuli enemmän ja oli kovat menkkakivut. Kuitenkin 24.4 illalla seksin jälkeen menin vessaan ja verta vaan lorisi hetken (tätä ennen olin ollut vuodoton pari päivää), en huolestunut, mutta kaverin kanssa viestitin ja se käski jo silloin soittaa päivystykseen. Tästä meni noin tunti kun yhtäkkiä alkoi kamala kipu vasemmalla alavatsalla. En pystynyt istuun, en seisoon ja makaaminenki sattu. Kaverin kans viestitin ja mietin vielä särkylääkkeen ottamista ja nukkumaan menoa, mutta kaveri sanoi, että pakko soittaa heti päivystykseen. Soitin ja sinne käskivät. Verikokeessa hcg oli jotain 590, tehtiin sisätutkimus ja paineltiin mahaa ja kiireellinen lähete synnytysraskauspäivystykseen. Koska oli yö niin lääkäri kehotti mennä hetkeksi kotiin nukkumaan ja aamulla sairaalaan. Facessa olin km-ryhmässä tilanteesta kirjoittanut ja yks sitten sanoi, että hänellä lähes samanlainen kokemus viikon takaa ja oli sitten kohdunulkoinen ollut. Aamulla kun menin bussilla sairaalaan niin tietoisuuteen iski, että tämä on kohdunulkoinen ihan varmasti ja niinhän se oli (aluksi olin ajatellut, että kohtuun olisi jäänyt istukkaa tms pala joka pitää vuotoa, kipuja ja hcg:tä yllä). Gyne tutki ja löysi raskaussolukkoa vasemmasta munatorvesta ja kertoi vaihtoehdoiksi seurannan, metotreksaatin tai leikkauksen. Suositteli metotreksaattia, koska oli kuitenki kuukausi mennyt km tuomiosta ja ei ollut kuivunut itsestään pois vaikka niin matala hcg olikin.

Tulipa pitkä teksti. En ikinä osaa kirjoittaa tätä lyhyesti vaikka kuinka yritän. Aina jään kirjotteleen kaikkea mikä tuntuu muka olennaiselta mutta ei ole:ROFLMAO:
Kiitos paljon, kun jaoit kokemuksesi On jotenkin hyvä kuulla muitakin kokemuksia. :) Toivottavasti tämä menisi nyt itsestään pois :love:
 
@peanut_butter Toivottavasti sun tilanteeseen nyt pian tulee selkeyttä. Tsemppiä!

@Wintersun Tsemppiä tulosten odotteluun!

@Maikki2019 Pahoittelut :(

@W.we Toivottavasti vielä saisitte sen vuoden 2019 vauvan :love:

@Irene_4 Pahoittelut ku:sta! Toivottavasti pääsette pian uudestaan yrittämään.

@Tiana44 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :(

Mun ei pitänyt tässä kierrossa tikuttaa ovista, mutta niin kuitenkin tein. Ja onneksi kuuntelin kroppaani - eilen tuli digiin hymynaama, vaikka Flo ja edelliset kierrot ennusti ovista vasta muutaman päivän päähän. Mut vois siis ekaa kertaa laittaa piinailijoihin, tänään dpo 0.
 
  • Tykkää
Reactions: hitvetti
Pahoittelut uusista kierroista:( se ei oo koskaan kiva.

Onnea piinailuun, kellä se jo alkaa (y) nyt pika plussa puhuri joulukuun vaivoihin.

@peanut_butter voi kun tulisi selvyys, tsempit <3

Omaa: Flo ennustaa ovista tän viikon loppuun. Kerkeekö greippi mehu vielä tähän kiertoon jos tänään aloittaa (n) no ei siitä haittaa ole muutenkaan.
Vasta eilen hävis "raskaus oireet " viime kierrosta, tissit oli arat ja valkovuoto hurjaa sekä vatsa kivut. Sain viime perjantaina labraan hcg mittauksen ja arvo oli alle 1. Mutta nyt uuteen yritykseen ja toive että vauva tulis. :)
 

Yhteistyössä