25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Sitä saa mitä tilaa
Täällä menossa jo kp17/26-28,enkä vieläkää oo ovista bongannu limojen muodossa,mut eipä täst oo monta kuukautta aikaa ku oli yks kierto 31pv,eli ei viel hätiä mitiä,mut ehkä sitä pitäis taas tilata ovistestejä ni pysyis ihan virallisesti kartalle et tapahtuuko kropas mitää.Oishan mul tuol yks testi viel kaapis oottas et voishan sit kokeilla näyttäiskö tuo mitää,mul ainaski aikasemmin se on näyttäny oviksest viivaa niin kauan kunnes menkat alkaneet,et jos se on vaikka päässy livahtaa ohi silmien huomaamatta
:)
 
:( :/ :'(

Siinäpä ne mun tunnelmat tällä hetkellä. Vaikka tiesin, et täti tulee niin silti tipuin kovaa ja korkealta. Täti tulikin jo tänään, vaikka luulin et huomenna tai ylihuomenna alkais nää ah-niin-ihanat-päivät...Kierto oli sit pituudeltaan vaan 22 päivää, kun se viimeksi oli 28päivää. No, saa nähdä muuttuuko vielä, kun nämä oli toiset kk pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei sit tapahtunu samanlaista ihmettä, ku esikoisen kohdalla et melkein heti tulin raskaaksi. No, eipä tässä sinällään vielä mitään hätää. Siltikin jotenkin vaan harmittaa, kun salaa toivoin, että pieni matkustaja olisi masussa kellimässä...
 
Moro kamut!

Tänään pitäis menkkojen sit alkaa mut vielä ei oo mitään kuulunu..Negan sillon testasin ja nyt pitäis kaiken järjen mukaan sit menkat tulla.. Mut eihän peli kai vielä oo menetetty, vaikka testi negaa näyttikin..? Tein sen varmaan hätäpäissäni liian aikaseen..Mut odotellaan..

D
 
Heippatirallaa kaikille!

Täällä taas yks hermoheikko kirjoittelee! Miten voikin mieli tehdä tepposia, kun jotain toivoo niin kovasti. Menkat oli viimeks tosi niukat, joten nyt vaan pyörii mielessä josko sittenkin olisi raskaana, vaikka negaa näyttikin viime perjantaina. Mieli kuvittelee kaikenlaisia raskausoireita pahoinvoinnista alavatsanipistelyihin... Voikohan ihmisilläkin siis esiintyä valeraskautta??? tai sitten alan vain pikkuhiljaa höyrähtää =)

Täällä joku jokin aika sitten kirjoitteli, kuinka kaiholla katselee toisten suurenevia masuja... kohtalotovereita täältä siis varmastikin löytyy! Olisi niin ihanaa vihdoin seurata sitä omankin masun kasvua, kun pientä kuitenkin toivonut jo kauan. Yrityksiä ei vielä kuitenkaan meillä kuin kolme, joten vielä ei varmaan kannata heittää pyyhettä kehään, vaikka siltä joka kerta menkkojen alkaessa tuntuukin...
 
Heips!

Tohon menkkojen niukkuuteen vielä palaisin...että ymmärtääkseni niiden pituus ei niinkään ole merkki ovulaatiohäiriöstä,ainakin 3 päivää on ihan normaali pituus...mut jos vuoto on niukkaa niin sillä saattaa olla tekemistä liian ohuiden limakalvojen kanssa...tosin kai se tarkottaa niin niukkoja,et ei juuri siteitä tarvi...
Ainakin minä onnistuin raskautumaan silloin tammikuussa vaikka olikin tosi niukat menkat... B)
 
Iltaa =)

Aamulla vain pikaisesti päivitin listan enkä ole ehtinyt mitään rustailla mutta nyt kun muksut on unten mailla niin on tovi omaa aikaa ennen nukkumatin kanssa sovittuja treffejä :D

Fertestin ovistikku näytti aamulla lähes tasavahvoja viivoja eli toiveita voisi olla että oilis tulisikin tässä kierrossa ehkäpä jo vähän aiemmin mikä olisi pelkästään hyvä juttu :whistle:

Oli aivan ihana ilma tänään ja olimmekin lasten kanssa iltapalaan saakka ulkona ja sain kuin sainkin tämän kevään haravointiurakan päätökseen :D Nyt saa nauttia kevyemmistä puutarhatöistä ja keskittyä istutuksiin.

Piipillä on varsin jännät paikat ja toivottavasti se plussa löytää tiensä perille ;)

Milloinkas te joilla kierto on lopuillaan olette ajatelleet testailla?? Ajattelin että olisi niin mukavaa saada lisäillä nimiä tonne plussanneisiin =)

No nyt kipaisen ukon viereen sohvalle kera sipsipussin ja palailen huomenna asiaan :wave:
 
Menni: täällä kanssa miettii et miten jos olis kummiskin vaikka menkat tulee. Pinetä ajatusten kiertoa ei kivaa. Ja kun tuosta ei pääse eroon.

Luulin päässeeni tässä kierrolla vähllä pettymyksen suhteen, mutta ehei eipä suinkaan tänään ollut sitten alakulon päivä ja tuntuu et itkettää ilman syytäkin eikä oo mitään mut silti itkettää. Tää ei oo kivaa. Mä tahon tasasemman itteni taka ;) en mä tosin aina ennen niin tasanen ollu mut en nyt ihan näin itkupilli ja heilahteleva. huoh, mutta eiköhän tää tästä tasotu ja tän kestä...

Voimia teilel kaikille ja plussa tuulia
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :wave: Oon ihan pihalla, kuka on missäkin tilanteessa... :ashamed: Kuitenkin tsemppiä kaikille jännäilijöille ja pahoittelut tädin yllättämille!

Omaan napaan kuuluu sen verran, että kp16asti on tuntunut nippailua/mahdollista oviskipua, joka on nyt vaan voimistunut. Nyt siis kp 20/38-46 (nythän on jo keskiviikko, hups). Touhuiltu ollaan suht ahkeraan ja jatketaankin vielä pitkän aikaa! ;) Toivotaan, että joku simppa löytäis perille ja tekis tehtävänsä! :) :p
 
KESKIVIIKKO 25.4.2007

Miuku79: kp 5/30-58
Robotti Ruttunen: kp 5/24-30
Unico: kp 5/28
Papunen: kp 6/24-28
Kälättäjä: kp 6/30
PikkuTiitiäinen: kp 7/22-28
Mammutti-Mamma: kp 7/?
Minski25: kp 8/24-29
Peppi1981: kp 8/28-30
Taika-79: kp 11/30
Menni: kp 12/28-41
Repa: kp 12/28-30
Hilipati: kp 13/28
Helsku: kp 14/29
Äitsy80: kp 14/28-31
Viola: kp 16/?
Iita82: kp 17/29-42
Ciba: kp 17/41
Sitä saa mitä tilaa: kp 18/26-28
Inessa: kp 19/31
Hobitti2003: kp 20/?
Sunshine: kp 20/38-46
Haahuilija: kp 21/?
Kuumeilija-79: kp 23/28-33
Nanna81: kp 25/32-37
Lellu1: kp 25/31
Jahvetti: kp 26/26
Matilda81: kp 26/28-30
Dinah: kp 29/28
Piipi79: kp 31/24-29
Mints: kp 37/29
Neppis: kp 40/32-42
Alisa: kp 44/32-34
Jennie80: kp 48/36-?
Miina: kp 50
Vähän väsynyt: kp 50
Alakelmi: kp 61/30
Tresum: kp 63/28-38
Hipsu: kp 77/28(?)


pocoyo: kp
Hysteerinen: kp
Anna: kp
Funny: kp
Iidukka: kp
Emilia: kp
Sini: kp
Toivoa: kp
Maria-79: kp
Toinen toiveissa: kp
Miiruska: kp
Liina81: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
Satunen: kp
Mango79: kp
Rakastava äiti: kp
Saaren mussu: kp
Tallulah: kp


PLUSSANNEET:

Jempu
Äisky81
Kukka80
Katti
Joe80
Hedelmä
Ankka-80
Henkka81
Iines-ankka
Helmen tyttö
Onkkuponkku
H82
Pikku-jussi
Tötterö
Katsu
Riinuska81
SnowTiger
Veeruska-81
Juku juku
Mila-80
Schätzchen
Amppari
Katherine
Viena
 
Heippa! Innostuin lueskelmaan tätä palstaa ihan yötä myöten. Olen 27 v ja poden kovaa vauvakuumetta. Miehen kanssa ollan oltu yhdessä 6v ja kihloissa 4½v ja tuota ikääkin on karttunut. Mies on 31 v.

Mies on kyllä sitä mieltä, että mun pitäis ensin suorittaa oppisopimukseni loppuun... Mutta kun se loppuu vasta keväällä 2009 kun justa alotin. Mulla on kyllä amk tutkinto alla mutta tein siten täydellisenalanvaihdoksen hotelli- ja ravintola-alalta apteekkialalle.

Alkaa kai se mies pikkuhiljaa lämpenemään. Oltiin yks viikonloppu kiertelemässä kirppiksiä ja mukaan tarttui edullisia ja hyväkuntosia vauvanvaatteita ihan vaan varastoon... Mies vaan myhäili mun villiintymiselle... Toisena merkkinä siitä pidän sitä että marraskuun lopussa ostimme auton ja mieskin halusi ehdottomasti farmariauton.

Nyt vaan odotttelen miehen suostumusta että koska voin jättää pillerit pois. Pillereitä olen syönyt n. 10 vuotta.

Kysymys. Onko teidän mielestä ylipainosta haittaa jos haluaa vauvan? Ihan vaan kysyn koska itse olen jonkun verran ylipainoinen.<br><br>
 
Aurinkoista Keskiviikkoa!!

Äitsyllä ovis lähenee :D Puhalletaan paljon että nyt se plussa pärähtäisi
++++++++++ :whistle:

Toivo79
Mulla oli lievää yli painoa kun rupesin esikoista odottamaan..
Raskaus sai melko pian alkunsa.. Myös toista kun rupesin odottamaan oli synnystyskiloja vielä jälellä rutkasti mutta raskauduin silti melko pian..
Nyt edelleen kiloja on tullut pikasen lisää viime synnytkysen jälkeen ja en enää olekaan raskautunut niin hyvin kun aikasemmin..
Olenkin tullut siihen tulokseen että kun oli liikaa ylipainoa se näyttäisi haittaavan raskaaksi tuloa..
Toivottvasti tästä oli etes vähän apua :D

(.)
Ovista tässä ootellaan tulevaksi.. Toivottavasti tulisi viikonloppuna :p

-Taika-
 
Miuku79
Kävin just selailemassa niukkoihin kuukautisiin liittyvää tietoa ja niinpä todennäköisesti on kohdallani, että ovulaatiota ei ole tapahtunut, eikä keltarauhanen siksi toimi kunnolla. Edelleen siis pelkän pikkuhousunsuojan avulla mennään eikä sitä edes tarvitsisi vuotomäärän perusteella vaihtaa. Kuukautiskipuja kuitenkin on ollut nyt parina päivänä jonkun verran.

Nyt mietinkin, pitäisikö varata gynekologile aika heti vai vasta seuraavan kierron loppupuolella. Eli onko enemmän hyötyä, että varaa ajan kierron loppupuolella niin näkee varmuudella onko ovulaatiota tapahtunut jne? Ja sitten mietin sitäkin kun viime kierrolla uskon ovulaation tapahtuneen, niin voisiko mulla vain olla niin, et toinen munasarja toimii ja toinen ei. Hmmm..eipä sitä nyt tietenkään voi itse diagnosoida.

Siksi asiaa pohdiskelen, kun jos yksityinen gyne määrää terot ja clomit käyttöön ovuloimattomuuden takia, niin mitä käy jos toisella puolella ovulaatio tapahtuukin normaalisti? Ovatko lääkkeet silloin jotenkin haitallisia ts kasvaako esim monisikiöisen raskauden vaara?
 
unico :hug: , toivottavasti mieli kevenee!!

miuku79 Olen epäillyt myös tuota että ovuloin vain toiselta puolelta, kun ainakun olen tuntevinani oviskivut ne tuntuvat vain oikealla puolella, eikä niitä ole joka kierrossa. Näin epäilen, että ovuloin vain oikealta puolelta. Voihan tietysti olla niinkin, että oikealla on joku kysta mikä kipua aiheuttaa. Minä olen menossa gynelle muistaakseni kp 25 eli ensi viikolla ja en tiedä pystyykö lääkäri näkemään enää silloin olenko ovuloinun ollenkaan. Tietääkseni jonkin aikaa oviksen jälkeen näkyy kait joku kolo(?) mistä munasolu olis lähtenyt. Voin olla kyllä väärässäkin. Noista clomeista ei minulla ole tietoa. Itse ajattelin pyytää ainakin teroja.

toivo79 kyselit ylipainosta. Minulla oli (ja on) kiloja reilusti kun kävin esikkoa odottamaan ja raskaus lähti alulle todella helposti ja raskaus aika sujui todella hyvin. Olin tuossa välillä monta kiloa kevyempi, mutta nyt taas samoissa lukemissa kun esikkoa käydessä odottamaan ja ainakaan vielä ei ole tärpännyt. Olen ymmärtänyt, että yli (ja ali) painolla voi olla vaikutusta ovulaatioon, eli ettei aina ovuloisi. Kyselin tästä syksyllä neuvolassa esikon tarkastuksen yhteydessä niin th:n mielestä kilojen pudottamisen ei pitäisi vaikuttaa raskauteen, mutta olen kyllä lukenut muuta. Jossain luki että jo 5-10 % painon pudutos voi auttaa. Voi kun se olisikin niin helppoa.. :/

Plussaisia tuulia toivottelen minäkin! :wave:
 
Moikka,

toivottavasti unico sulla on tänään jo parempi mieli! =) Ja tsemppiä äitsylle ja sunshinelle ovispuuhiin ;)

Kävin tänään gynellä ja oli kyllä aika turha reissu... Eli sen tutkimuksen perusteella ei voi tietää edelleenkään onko menkat jääneet väliin raskauden takia vai muuten vaan. Kaikki kuitenkin tuolla alhaalla noin päällisin puolin kunnossa, joten kuulemma sinänsä raskaudelle ei pitäis olla mitään estettä jatkossa. Eli odottelu jatkuu... :headwall: Ostin kyllä yhen testin vielä tänään, kun pitää kai ennen vappua vielä varmuudeks testailla. Viimeks testasin 5 päivää sitten.
 
soitin tänään perheneuvolaan ja varasin ajan kierukan poistoon. mies tulee vasta kesäkuussa että on tässä vielä aikaa taas ihmetellä ja tuumailla. ollaan päädytty kuitenkin siihen että vauva on tervetullut jos on tullakseen. ovistesteihin en usko ryhtyväni. Hurjaa ajatella kuitenkin että jos heti tärppäisi niin vuoden päästä sylissä olisi taas pieni nyytti :)
Esikoisen kasvaminen ja itsenäistyminen ja sen mukanaan tuomat fiilikset ovat olleet aika yllättäviä. Järki sanoo että "hei, juuri kun elämä alkaa taas olla vähän helpompaa niin miksi et osaa siitä nauttia että on omaa aikaa?" mutta kun...
 
Hienoa emilia ;) kuulostaa mukavalta!

Piipi toivotaan sinne plussaa syysksi!

täällä jo paremmalla päällä, kohta töihin lähtö niin saapahan muuta ajateltavaa... nyt en kirjoittanut kalenteriin kiertopäiviä muuta kun viimesimmän et tietää alkaa menkkaja varten valmistumaan, tosin ne on kyllä hieno varaisesti ilmoitelleet itsestään et ei ehkä olis väliksi. ;)
 
TORSTAI 26.4.2007

Miuku79: kp 6/30-58
Robotti Ruttunen: kp 6/24-30
Unico: kp 6/28
Papunen: kp 7/24-28
Kälättäjä: kp 7/30
PikkuTiitiäinen: kp 8/22-28
Mammutti-Mamma: kp 8/?
Minski25: kp 9/24-29
Peppi1981: kp 9/28-30
Taika-79: kp 12/30
Menni: kp 13/28-41
Repa: kp 13/28-30
Hilipati: kp 14/28
Helsku: kp 15/29
Äitsy80: kp 15/28-31
Viola: kp 17/?
Iita82: kp 18/29-42
Ciba: kp 18/41
Sitä saa mitä tilaa: kp 19/26-28
Inessa: kp 20/31
Hobitti2003: kp 21/?
Sunshine: kp 21/38-46
Haahuilija: kp 22/?
Kuumeilija-79: kp 24/28-33
Nanna81: kp 26/32-37
Lellu1: kp 26/31
Jahvetti: kp 27/26
Matilda81: kp 27/28-30
Dinah: kp 30/28
Piipi79: kp 32/24-29
Mints: kp 38/29
Neppis: kp 41/32-42
Alisa: kp 45/32-34
Jennie80: kp 49/36-?
Miina: kp 51
Vähän väsynyt: kp 51
Alakelmi: kp 62/30
Tresum: kp 64/28-38
Hipsu: kp 78/28(?)


pocoyo: kp
Hysteerinen: kp
Anna: kp
Funny: kp
Iidukka: kp
Emilia: kp
Sini: kp
Toivoa: kp
Maria-79: kp
Toinen toiveissa: kp
Miiruska: kp
Liina81: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
Satunen: kp
Mango79: kp
Rakastava äiti: kp
Saaren mussu: kp
Tallulah: kp


PLUSSANNEET:

Jempu
Äisky81
Kukka80
Katti
Joe80
Hedelmä
Ankka-80
Henkka81
Iines-ankka
Helmen tyttö
Onkkuponkku
H82
Pikku-jussi
Tötterö
Katsu
Riinuska81
SnowTiger
Veeruska-81
Juku juku
Mila-80
Schätzchen
Amppari
Katherine
Viena

 
Nonni, kaks päivää menkat jo myöhässä mut testaanko jo tänään vai vasta huomenna..Ei oo ihan normaalia..Mut jotenkin arvelluttaa tehä uudestaan se testi, ku viimeks näytti negaa..saatoin kyllä olla liian hätäinen..Mut mitä ootte mieltä pitäskö jo tänään testailla?

D
 
Voi auttakaahan kiertonsa kanssa tuskailevaa Alisaa...

Kuukautisia ei nimittäin näy ei kuulu edelleenkään. Oikeastaan ehdin jo unohtaa koko asian alkuviikoksi, mutta aamulla vessassa osui silmiin apteekin oma raskaustesti, joka oli jäänyt käyttämättä. No ajattelin, että testaan nyt vielä KERRAN, että saan senkin sitten pois, tein testin ja katsoin sitä parin minuutin päästä eikä ollut tullut mitään. Totesin, että ok, raskaana en todellakaan siis ole. No iltapäivällä kotiin tultuani olin heittämässä testiä roskiin kun katsoin, että siinä oli aivan selkeä punainen viiva! Arvatkaa vaan harmittaako kun en nyt tiedä onko se tullut siihen sen 10minuutin sisällä vai vasta myöhemmin! Siispä kysynkin teiltä, että onko kovinkin yleistä, että näihin apteekin omiin tulee selkeä punainen viiva testiajan ulkopuolella??? Pakko on varmaankin testata lauantaina uudestaan, pääsen vasta huomenna apteekkiin... Arvatkaa vaan nousiko tämän hömpän toiveet taas uudestaan, vaikka en edes tiedä onko viiva tullut testiajalla... :ashamed:
 
Heipat taasen =)

Tervetuloa Toivo79 =)

Dinahille tsemppiä testailuun, jännät paikat sulla, Plussatuulia!!! Ja kipin kapin testintekoon ;)

Alisa, en halua turhia toiveita elätellä mutta kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa ja tsemppiä kera plussatuulten myös sinulle seuraavaan testailuun =)

Olen käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja mutta oma ulosanti ollut vähän heikkoa :ashamed: Eilisten tasavahvojen viivojen jälkeen tän päivän ovistestiin jo haaleampi viiva mutta en jaksa uskoa että eilinen olisi ollut ovisplussa kun viime kierrossa samana päinä oviskipujen kanssa tuli niin todella vahva viiva ettei epäilystä jäänyt :headwall: Eli kaippa mulla oili tulee taas käymään vasta siellä kp 20 tuntumassa ja taas saa heittää kirveen kaivoon kun luteaalivaihe jää onnettoman lyhyeksi :kieh:

Oli muutakin mihin piti kommentoida mut sama pää kesät talvet ja johan jo unohdin. Ja nyt täytyy jo rientää kun on sovittua menoa tunnin sisään eli palajan kurkkimaan testituloksia myöhemmin :wave:
 
Heissan pitkästä aikaa! :wave:

En ole toviin tässä pinossa kirjoitellutkaan, kun ei oltu sitä yrittämistä vielä aloitettu niin ei ollut niin kauheasti kerrottavaa. Mutta NYT ON aloitettu, ja itse asiassa vielä ovulaatiokin käsillä, joten tässä pitäisi ahkerasti nyt pupuilla. :p Eli tää on nyt eka kierto ilman ehkäisyä ja hyvältä tuntuu. Jotenkin on niin hedelmällinen olo, että pelkään tipahtavani korkeelta ja kovaa...eilen kävin ostelemassa alkoholitonta siideriä ja punaviiniä, jotta voin tarvittaessa huijata ihmisiä.

Täällä on tapahtunut yhtä ja toista. Iloja ja murheita. Mutta nehän kuuluu elämään ja uskon/toivon sydämeni pohjasta, että meidät kaikki vielä suuri ilo kohtaa. Tsemppiä kaikille ja pupuiluintoa!! ;)

 
Moikka! Täällä vauvakuume senkun kasvaa ja "kateellisena" töissä katselen päivittäin kun naiset ja miehet hakee raskaustestejä.

Miehen kanssa on vielä keskustelun alla lopullinen pillereiden lopeusajankohta. Todennäkösesti menee ensivuoden puolelle kun on tää oppisopimus vielä kesken. :/

Varasin jo ajan gynekologille ja pyysin tekemään perusteellisen tarkastuksen että kaikki on sitten kunnossa kun aloitetaan yrittäminen. Ja siitäpä juolahti mieleeni kysymys, että jos joku on ollut tuollaisessa perusteellisessa tarkastuksessa niin mitä se pitää sisällään?

Aurinkoista jatkoa kaikille! Ja jos joku päivittää tuota listaa niin mutkin voi laittaa mukana olijoihin mutta kp:tä lienee turha laittaa kun vielä pillereitä mussutan! Toivottavasti keskustelu olis vähän vilkkaampaa. ;)
 
Miuku79
iita82: kyllä olen kuullut, et gynekologi pystyy tutkimaan loppukierrosta sen, onko ovulaatiota sihen mennessä tapahtunut. Ultralla katsoo ja tarvittaessa näkee hormoniverikokeista. Voivat sit tosin olla kalliita varsinkin jos yksityiselle oot menossa.

Itse ajattelin et katson nyt tätä kiertoa ainakin tuonne kp20 asti ja jos mitään ei tapahdu niin sit gynelle. Mitenköhän tän kierron kiertopäivät pitäis oikein laskee ku ekaks tuli sitä ihan vähäistä ruskeeta vuotoa la-ti ja sit vasta eilen alkotulla verta mut siihenkin määrään riittäis melkein pkkuhousunsuoja? Hmmm...pitäiskö nyt vaan askea siitä la kun vähänkin vuotoa oli vessapaperissa, vaikkei punaista ollutkaan?
 

Yhteistyössä