25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

mites tämä kone nyt tökkii..

Niin nega testin tuossa jo kiireessäni tein. Luulin jo muutaman päivän, että rinnat olisi tavallista kipeämmät, mutta taitavat ollakin ihan tätiä edeltävän kipeät. Eli eiköhän se täti sieltä taas tule. :/

Minulle terkkari suositteli foolihapon syömistä kun kierrot niin pitkiä. Luin jostain (en yhtään muista mistä) että foolihappoa tulisi alkaa jo syödä ennen raskaaksi tuloa ja jatkaa läpi raskauden. Se ilmeisesti vaikuttaa johonkin noihin halkioihin (en ole varma) Lisäksi jostain muusta luin, että sitä tulisi syödä 400 ug/vrk, mutta esim. minun vitamiiniporeissa sitä on vain 200 ug ja sen mukaan se olisi 100% vrk annos. Tiedä sitten. Ja kuulemma miehillekään se ei tee pahaa. Osaisiko joku kertoa siitä lisää?? mielelläni kuulisin minäkin. =)
 
:flower: voi ei.kävin lueskelemassa odotuspalstaa ja sain vauvakuumeeni pahenemaan :whistle: .tosi sekavat tunteet edelleen "oikean" vauvanteko ajan suhteen.välillä tuntuu et heti ku tää kuu on ohi että laskettu tulis ens vuoden puolelle eikä loppuvuoteen,mut jotenki raha asioiden takia pitäs olla jonku aikaa töissä ennen uutta pientä.miehenki kans menee nyt jotenki tosi huonosti ja välillä mietinki et ois helpompi ottaa tytöt ja lähtee :'( ku sais nuo raha asiat ja suhteen kuntoon niin uusi vauva sais tulla heti.kumpiki kyl vauvaa toivotaan mut minä emmin sitä et jaksanko hoitaa kolmee pientä yksin jos mieheni on omissa maailmoissaan eikä paljon auta.aina lupaa hoitaa lapsia mut eipä näytä lupaustaan pitävän.huh huh tosi hankalaa.uuden raskauden ja vauvan kaipuu on kyllä kova.pelottaa sekin et jos nyt setvitään tätä suhetta liian pitkään enkä sit tuukkaan moneen vuoteen raskaaksi,jos etes yhdessä enään ollaan :ashamed: .inhottavia nuo ero ajatukset....ahistaa ajatuskin,mut jotenki tuntuu nyt niin vaikeelta.haluaisin vaan et suhe ois kunnossa ja voitas alkaa oottaan onnelliseen perheeseen uutta tulokasta ja nauttia odotuksesta yhdessä.lapsettomuudesta kärsineenä en halua odottaa pitkään.tää on kärsimystä.kahdesta lapsestani olen kuitenkin ikionnellinen!!!! :heart: :heart:
 
Lyydia
iita82 kyseli foolihaposta. Tällaista olen lukenut:
Foolihappo vaikuttaa varmaan moniinkin asioihin, mutta vauvan yrittäjille sitä suositellaan lähinnä sen takia että foolihapon puute voi aiheuttaa tiettyjä (yleensä kyllä harvinaisia) kehityshäiriöitä. Kyseessä on siis ns. hermostoputken sulkeutumishäiriöt jotka tapahtuvat jo niin aikaisessa vaiheessa (rv 4 tai jotain, en nyt tarkkaan muista) ettei testi edes välttämättä ole positiivinen. Häiriö voi olla niin vakava että esim. aivot jäävät kehittymättä tai lievässä tapauksessa selkärangan alapäähän jää kohta josta selkänikama puuttuu ja selkäydin on "paljaana". Niitä lieviä pystytään osittain korjaamaan ja joskus harvoin pieni puutos voi mennä huomaamatta läpi eliniän. Kuitenkin vakavasta häiriöstä on kyse ja kun toisaalta tiedetään että foolihappolisällä voidaan melkein kaikki nämä häiriöt estää niin kaikissa suosituksissa kyllä foolihappo mainitaan.

Nyt olen kyllä näillä palstoilla huomannut että osa ajattelee foolihaposta olevan hyötyä ihan hedelmällisyyden lisäämiseen, en tiedä mistä se on peräisin, voi kyllä olla totta sekin.

Itsekin noita annostuksia mietin, 0,4mg on joissain suosituksissa mutta itse olen syönyt jo melko pitkään multivitaa jossa 0,3 mg ja ajattelin että jospa jotain saisi ravinnostakin, eihän tässä varmaan mitään hillittömiä puutostauteja muutenkaan ole.

Ja oliko sitten foolihaposta johtuvaa vai ei, mutta plussasin eilen! :D :D
 
Lyydia
Ai niin... Oliko törkeää tunkeutua toisten palstalle kysymättä :ashamed:
Oon taustaillut tätä ainakin kuukauden päivät niin unohtui etten kuulu porukkaan! :ashamed: Jotenkin ei uskaltanut alkaa osallistumaan kun ei tiennyt miten pitkään tässä vielä menee. Nyt kun plussa tuli niin kieli laulaa sitten kahta kauheammin... =) Mut ei varmaan kannata listalle liittyä kuitenkaan, kun jos tässä kaikki hyvin menee niin kohtahan voisi o-puolelle liittyä. Vielä en ole uskaltanut kuin vähän vilkaista sinne =)
 
LAUANTAI 3.3.2007


Piipi79: kp 3/24-29
Mila-80: kp 5
Ciba: kp 5/42
Nanna81: kp 5/32-37
Veeruska-81: kp 5/28
Robotti Ruttunen: kp 7/24-29
Unico: kp 8/31
Minski25: kp 10/24-29
Tresum: kp 10/28-38
Sunshine: kp 13/38
Peppi1981: kp 14/28-30
SnowTiger : kp 16/35-55
Sitä saa mitä tilaa: kp 19/24-31
Taika-79: kp 20/30
Pikku-jussi: kp 20/28-34
Äitsy80: kp 22/26-29
Viena: kp 23
Hipsu: kp 24/28(?)
Tötterö: kp 27/28-70
inessa kp 30/31
Iita82: kp 33/37-63
Hobitti2003: kp 34/27
Lellu1: kp 38/?
H82: kp 43/35
Poikien äiti: kp 52/24-26
Vähän väsynyt: kp 82
Ruukengu: kp 89/


Toivoa: kp
Katsu: kp
Schätzchen: kp
Maria-79: kp
toinen toiveissa: kp
Miiruska: kp
Helmen tyttö: kp
Liina81: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
Satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp
Mango79: kp
Kuumeilija-79: kp
Mammutti-Mamma: kp
Juku juku: kp
Rakastava äiti: kp
Saaren mussu: kp
Tallulah: kp
Repa: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
Äisky81
Kukka80
Katti
Joe80
Hedelmä
Ankka-80
Henkka81
Iines-ankka

<br><br>
 
iita nopeasti
Miten foolihappo vaikuttaa lapsettomuuteen ?

Foolihappo eli folaatti on B-vitamiinien ryhmään kuuluva yhdiste, jota tarvitaan solujen ( erityisesti punasolujen ) lisääntymisessä ja uusiutumisessa. Raskauden aikana foolihapon tarve lisääntyy huomattavasti. On todettu, että foolihapon puute raskauden aikana lisää keskenmenon riskiä. Tarve lisääntyy myös suolistosairauksissa, toipilasaikana ja kovassa fyysisessä rasituksessa. On siis tärkeätä huolehtia riittävästä foolihapon saannista jo raskautta suunniteltaessa. Matalat foolihappopitoisuudet näyttäisivät liittyvän miehillä sperman heikkoon laatuun. Ravinnossa tärkeitä foolihapon lähteitä ovat tuoreet kasvikset, hedelmät, marjat ja kokojyvävalmisteet.


etsin googlen kautta tietoa ja tuollaista löysin..
 
Heissan pitkästä aikaa!!

Heips vaan kaikille uusille,ketkä mukaan liittyneet, ja oli mukava kuulla hedelmän kuulumisia,onneksi kaikki on hyvin!

Tämä poti tuossa elämänsä mahataudin,ja nyt aletaan olla voiton puolella =) Eli saitsulla jälleen paripäivää,eilen yritin kyllä olla töissä mut keskenpäivää sitte lähin,kun niin hutera olo vielä :/

Tuhrua pukkaa edelleen täällä,nyt viikon ollu tällästä,vuotoa yhteensä 3 viikkoa,mut edelleen kieli pitkällä odottelen että tämäkin vähä tästä lopahtais :p

Foolihaposta sen verran,että jos edes vähänkin terveellisesti syö,siis vihanneksia ja ruisleipää yms. Niin sitä saa jo aikas paljon normaalista ruokavaliosta. Joten sitä koko päivän tarvetta ei tavitse ottaa pillereinä,eikä vältsisti ollenkaan jos tarpeeks monipuolista on toi ravinto... Mut itellä ainakin ois parantamisen varaa.Söin ennen tosi terveellisesti,mut nyt on kyllä lipsunu ja pahasti.Tietty täs on ollu kaiken laista koko alkuvuoden,et ehkä anteeksannettavaa ;)
Mut jostain vain luin,vai tuliko tellusta,et ois hyvä jos mahd.paljon noista vitamiineista pystyis saamaan ruoasta..

Noh,tämä vetäytyy nyt kotitöiden pariin,heipähei!
 
Vähän Väsynyt
Heippa

Ei vieläkään muutosta ja olo tila alkaa olemaan aika :'( ovulaation olin huomaanivani tuossa mutta tätejä ei näy eikä kuuluu.

Menkkojen piti alkaa pari päivää sitten tai niin se gyne sanoi kun siellä silloin kävin mutta ei niin mitään,mie olen aika kypsä jo tähän tilanteeseen.

Voiko elimistön tressitila vaikuttaa näin kovin menkkoihin? Olen kyllä tuon kuopuksen kanssa taas valvonut kohta viikon 3-4h yö unilla mutta ei kai se voi vaikuttaa kaikkeen näin totaalisti?Tätä valvomista on ollut enemmän ja vähemmän viimeisen vuoden ajan,pisin ajanjakso mitä olen elänyt 3h yöunilla kesti 5kk,voiko nämä vaikuttaa tähänkin asiaan?
 

SUNNUNTAI 4.3.2007


Piipi79: kp 4/24-29
Mila-80: kp 6
Ciba: kp 6/42
Nanna81: kp 6/32-37
Veeruska-81: kp 6/28
Robotti Ruttunen: kp 8/24-29
Unico: kp 9/31
Minski25: kp 11/24-29
Tresum: kp 12/28-38
Sunshine: kp 14/38
Peppi1981: kp 15/28-30
SnowTiger : kp 17/35-55
Sitä saa mitä tilaa: kp 20/24-31
Taika-79: kp 21/30
Pikku-jussi: kp 21/28-34
Äitsy80: kp 23/26-29
Viena: kp 24
Hipsu: kp 25/28(?)
Tötterö: kp 28/28-70
inessa kp 31/31
Iita82: kp 34/37-63
Hobitti2003: kp 35/27
Lellu1: kp 39/?
H82: kp 44/35
Poikien äiti: kp 53/24-26
Vähän väsynyt: kp 83
Ruukengu: kp 90/


Toivoa: kp
Katsu: kp
Schätzchen: kp
Maria-79: kp
toinen toiveissa: kp
Miiruska: kp
Helmen tyttö: kp
Liina81: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
Satunen: kp
Mamitre: kp
Neppis: kp
Mango79: kp
Kuumeilija-79: kp
Mammutti-Mamma: kp
Juku juku: kp
Rakastava äiti: kp
Saaren mussu: kp
Tallulah: kp
Repa: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
Äisky81
Kukka80
Katti
Joe80
Hedelmä
Ankka-80
Henkka81
Iines-ankka


 
Huomenta =)

Ensimmäiseksi Vähän Väsyneelle :hug: . Toivottavasti täti ymmärtäits tulla sinne missä sitä odotetaan. Ja kyllä mä luulen et noi sun vähäiset yöunet altistaa elimistön stressitilaan jolloin varmasti kuukautiskiertokin voi heitellä. Jaksamista kovasti sulle :hug:

Tervetuloa porukkaan Toivoa =)

Kiitos Lyydialle ja Iitalle kunnon foolihappotietopläjäyksestä =)

Inessankos piti testailla, uutisia malttamattona odotellen ;)

Onkos muilla testaus suunnitelmissa lähipäivinä?? Mä pääsen aikaintaan ensi viikon sunnuntaina testaamaan ja sekin taitaa olla liian aikaista. Todennäköisesti menee seuraavalle viikolle ja silloinkin taitaa täti kurvata paikalle. Ovis kun oli niin myöhään että kiinnittyminen ei taida onnistua kun kierrot kuitenkin aika lyfyitä mutta ainahan sitä toivoa sopii ;)
 
Aurinkoista aamupäivää =) ! Kyllä kai sunnuntaina pakko olisi viimeistään uskaltautua testaamaan. Kierto on ollut niin jämpti 28 pv pillereiden lopettamisesta lähtien (puolisentoista vuotta), että ensi viikon aikana sen tädin olisi tultava jos on tullakseen... Nyt on siis kp 24/28. Mutta kun en taida uskaltaa testata..... Eka yrityskerta kun vasta on takana, niin en uskalla edes toivoa, että olisi tärpännyt...Mutta sitten kuitenkin ajattelen sitä ihan koko ajan =) .
 
Heippa kaikki!
siis ihan tajutonta.nytku menkat alko ni ne on kestänyt jo 6 päivää...sais jo loppua...tervetuloa uusille...ja kylläpä se aika rientää ku miettii että hedelmällä jo melkein 9 viikkoo odotusta takana...noni nyt kupus heti heräs ku aloin kirjottaan..palaan myöhemmin... :wave:
 
Joo, testasinpa sitten tänään negan :'( Eli hieman on ollut #&%?$!* päällä ja kysymys "miksi" pyörii mielessä kovasti, kun jo elokuusta asti ollaan yritetty. Tätiä ei ole kyllä vielä kuulunut, vaikka normaalisti se olisi jo viimeistään tänään tullut. Ei edes yhtään elimistössä tunnu oireita kuukautisten alkamisesta. Tein predictorin testin, voisikohan se vain huijata minua :p Toivotaan että muilla olisi parempi onni. Ja ei muuta kuin taas uutta kuukautta elämään ja yrittämään urakalla :headwall:
 
Inessa, pahoittelut negasta mut tovoa on vielä rutkasti koska predictor on erittäin epäherkkä testi. Herkkyys 50 kun esim. aconissa 10 eli reagoi siis paljon pienempään määrään istukkahormoonia. Nyt kipität apoteekkiin ja haet herkemmän testin :D
 
Äitsy80: Kiitos kannustavista sanoista =) Taidan vielä muutaman päivän odotella tätiä ja jos tiistaina ei ole vielä tullut niin testaan sitten tuolla aconilla. En hirveästi tiedä noista raskaustesteistä, on tullut yleensä ostettua vain halvin tai sellainen missä on kaksi yhdessä pakkauksessa :p Mutta toki tällaisen asian takia kyllä ostaa kalliimmankin testin.
 
mila-20: Mulla kesti nyt ekat luomumenkat tasan viikon eli 7päivää. Oli kyllä todella niukat eikä yhtään kivuliaat. Muistelen, että ennen pillereitäkin miulla kesti aina sen kokonaisen viikon. Plääh!

inessa: Netistä saat myös tilattua testejä. Itse asiassa paljon halvempia kun jos apteekista ostat. Me tilattiin ystävän kanssa yhteensä 6 testiä, herkkiä sellaisia ja maksoi 13euroa postituskuluineen! Tulee yleensä melkein seuraavana päivänä, jos viikolla tilaa ja maksaa hyvissä ajoin! :) Suosittelen! :)

Omaa napaa: Ei kai mitään ihmeellistä. Kun ei tiedä tuosta kierrosta, että mihin se tällä kertaa menee. Kp14/38 menossa. Toivottavasti kierto hiukan lyhenis tällä kertaa. :)
 
Tötterö
Moi ja aurinkoista sunnuntaita. Koko päivä ollaan ulkoiltú ja nautittu keväisestä auringosta =)
Scätzchen, peukut on täälläkin pystyssä että sun kuumeilu vaihtuis odottamiseksi ja toivottu tulos tulisi testiin :)
Inessalle :hug: Negasta. Ite aikoinaan tein pari negaa ennen positiivista tulosta, ennakoin liikaa ja jollain ei niin tarkalla testillä testasin.
Itellä ovistikku näytti vihd ja viim negaa ja asian varmistin vielä toisellakin joten nyt alkoi se parin viikon piina.. hui!! Jännittää ja harmittaa et kun ei tullut tehtyä lisääntymisen eteen enempää :kieh: Mut luotan siihen että simpat elää sen 72h joten kuten uimataitoisina ja jos on niin tarkoitettu että meille tulis marrasvauva niin sitten niin tapahtuu. Mutta pettymys on tietenkin suuri jos niin ei käy. Sitä en ala vielä pohtimaan vaan optimistisella ajatusmaailmalla painetaan loppuun asti.
Plussatuulahdukset :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 18:18 Tötterö kirjoitti:
Ai juu, verkkoapteekki.com myös myy testejä =)
Mitähän eroa noilla liuskatesteillä ja puikkotesteillä on?? Kun hintaero näkyy olevan aika suuri..

Niin muuten, liittyisin mielelläni ketjuun, jos mahtuu!! Olen 25v. kuumeilija. Pillerit on just jätetty, mutta ehkäisy kokonaan unohdetaan vasta kesällä..Olis jo kesä!! ;)
 
Veeruska Eipä haittaa! :p Kunhan jostain tiedon saa! =)

Noi liuskatestit täytyy käsittääkseni aina upottaa virtsaan, eli ekaks täytyy pissiä esim. kertsimukiin. Noi puikot voi tunkea suoraan virtsasuihkuun ja laittaa korkin takas kiinni! :) tajuskohan kukaan? En tiedä onko niissä muuta eroa! :ashamed:
 
No tännehän munkin pitää näköjään ilmoittautua!
Siis yritykset ihan alussa. pillereitä (femoden) söin n.10 vuotta ja nyt helmikuussa loppui. Eka kierto siis menossa... Toiveissa olis pian oma mahakölliäinen, mutta se voikin olla helpommin sanottu kuin tehty. Mies sairastaa reumaa ja lääkityksenä salazopyrin, joka hidastaa siittiöitä :/ et saa nyt nähä mitä tulee, vai tuleeko yhtään mitään... :attn:
 

Yhteistyössä