25 pvä ja 100 egee ruokarahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
ideoita otetaan vastaan.
3 lasta, 2 saa päiväruuan koulussa, mies ja minä. minä saan päiväruuan töissä.

ja ennen kuin kukaan sanoo mitään niin säästöt käytetty, kun odotellaa miehen työkyvtyttömyyseläkepäätöstä ja liiton päätöksessä menee ainakin 2 viikkoo ellei kauemmin.

tilanne niin paha siksi, että palkka maksetaan vasta ens kuun viimeinen pvä ja liitosta en saa rahaa koska tän kuun tulot ylittää se rajan et saisin sovellettua päivärahaa ja tän kuun palkka meni ensi kuulle maksettavaksi koska jostain syystä palkan laskija ei saanu mun tehtyjä tunteja palkkoihin et ois kerenny huomiseen tiliin,.

Käyt diakoniatoimistosta hakemassa lapun, millä voi ostaa ruokaa. Todennäköisesti saatte sellaisen, tai jopa useamman. Sun täytyy vaan soittaa ja sopia etukäteen aika milloin sinne menet.

sun kannattaa varmaan hankkia visa tai vastaava.
selvitä onko sun paikkakunnalla ruokakassijakelua/leipäjonoa ja haje sieltä. osta papuja, soijarouhetta ja kananmunia, ne on halpoja proteiinin lähteitä. hernekeittokin on halpa kun itse tekee. leivo itse sämpylät. puuroa vaikka kaks kertaa päivässä..

kaapis on jauhoja moneen lähtöön, mannasuurimoita, soijarouhetta, soijajauhoa, soijahiutaleita, mausteita, öljyä, riisiä, makaronia, spagettia.

pakkasessa puolukkaa, anopilta saa vaik mitä marjoja jos pyydän.

appivanhemmilta ei enää kehtaa pyytää apua, koska maksaa ennen miehen päätöstä miehen kaikki laskut, oli näin halunnu tehdä. mies ei siis ole elokuun jälkeen saanu tuloja mistään.

tonne diakonille vois huomenna ottaa yhteyttä.

[QUOTE="asd";24928168]jos se et palkanlaskija ei kerennyt on täysin palkanlaskijan vika soita sille ja vaadi rahat tilille heti.[/QUOTE]

ei ollu saanu mun tunteja ja tietoja miten oon töissä siks ei ollu voinu/osannu maksaa mulle palkkaa. olen siis sijainen.

palkanmaksu pvä on 30. pvä ja se lukee työsopparissa ja muina päivinä ei tule palkkoja.

No, ostatte perunaa, porkkanaa, kaalia. Niiden kanssa jotain halpaa lihaa, jonain päivänä keitä perunat ja kananmunakastike. Jotain tuollaista halpaa perusruokaa. Ei mitään kalliita karppilihoja pysty tolla rahalla ostaa (:D ). ja tosiaan ota selvää onko teidän paikkakunnalla ruokajakelua minkään yhdistyksen tai seurakunnan toimesta.

[QUOTE="aapee";24928210]ei ollu saanu mun tunteja ja tietoja miten oon töissä siks ei ollu voinu/osannu maksaa mulle palkkaa. olen siis sijainen.

palkanmaksu pvä on 30. pvä ja se lukee työsopparissa ja muina päivinä ei tule palkkoja.[/QUOTE]

Onko tuo aivan varma juttu? Meillä palkanlaskija pystyy kyllä tarvittaessa maksamaan palkan koska vain, jos on ollut jotain sotkuja.

*puuroa aamulla ja illalla(ja jos saatte niitäö marjoja, niin voi puuron kanssa keittä itse jotain marjakeittoa)
*soijarouheesta makaronilaatikkoa
*hernekeittoa(maistuu myös hyvältä ilman lihaa) iso satsi riittää muutamalle päivälle
*spagettia ja tomaatti-soijarouhekastiketta
*makkarakeittoa
*liha-perunasosevuokaa(vaihtoehtoisesti tässäkin voi jauhelihan korvata soijarouheella)

ja tietty itse leivottua leipää ja sämpylöitä, tuore leipä ei päälle muuta kaipaa kuin voita.

suosittelen minäkin diakoniatoimistoon ottamaan yhteyttä. :) sieltä saa maksusitoumuksen kauppaan, summa riippuu perheen koosta. jossain päin vielä ihan pienistä lapsista saa ns. vaippalisää siihen maksusitoumukseen. :)

Palkanlaskijat ovat ainakin mulle aina maksaneet palkan ohi palkkapäivän, jos on mennyt laskut pahasti vikaan. Ei ihmisen palkkoja voi jättää mokan takia maksamatta. Tuskin tarvitsee edes kovaan ääneen vaatia. Sanot vaikka esimihelle ensin tai sitten huomautat suoraan palkanlaskijalle.

Ruokakaupasta kannattaa ostaa puuroriisiä ja ottaa puuropäivä kerran viikossa. Meillä ainakin lapset tykkää. Samoin hernekeitto+pannukakkupäivä syntyy halvalla. Maidon tilalle maitojauhe pannareihin ja lettuihin. Tulee halvemmaksi. Tietysti joku alennusmakkara ja siitä makkarakastike tai alejauhelihat. Perunaa ja porkkanaa.

täytyykin ottaa sit palkanlaskijaan yhteyttä,mut niin oon käsittäny et palkkoja ei tosiaan muuten makseta kuin 30 pvä. mut katsotaan.

ja tosiaan onhan mul maitojauhettakin.

mut kiitos eiköhän näil alukuun päästä.

[QUOTE="vieras";24928243]Palkanlaskijat ovat ainakin mulle aina maksaneet palkan ohi palkkapäivän, jos on mennyt laskut pahasti vikaan. Ei ihmisen palkkoja voi jättää mokan takia maksamatta. Tuskin tarvitsee edes kovaan ääneen vaatia. Sanot vaikka esimihelle ensin tai sitten huomautat suoraan palkanlaskijalle.

Ruokakaupasta kannattaa ostaa puuroriisiä ja ottaa puuropäivä kerran viikossa. Meillä ainakin lapset tykkää. Samoin hernekeitto+pannukakkupäivä syntyy halvalla. Maidon tilalle maitojauhe pannareihin ja lettuihin. Tulee halvemmaksi. Tietysti joku alennusmakkara ja siitä makkarakastike tai alejauhelihat. Perunaa ja porkkanaa.[/QUOTE]

Muuten hyviä ideoita mutta maitojauhe ei ole kyllä maitoa halvempaa. Ellei kyse ole jostain ruokajakelusta ilmaiseksi saadusta maitojauheesta.

Joo, ota yhteyttä palkanlaskijaan heti huomenna.
Samoin soita heti huomenna seurakunnan diakoniatoimistoon.

Perusruoka-aineista hyviä, monikäyttöisiä ja edullisia on kaurahiutaleet, (ruis)jauhot, kuivatut herneet, soijarouhe,tomaattimurska, sipuli, linssit, peruna, porkkana, kaali, hedelmistä omenat.
Marttojen sivuilla on ollut hyviä edullisten kotiruokien ohjeita. Jos ei lapset kaurapuuroa syö, niin aikuiset pärjää pitkälle sillä, nimim. kokemusta on.

Aika tiukkaa kyllä tulee tekemään. Mut kannatan myöskin leivän leipomista itse, puuropäiviä yms. peruna, porkkana, lanttu ja kaali on halpaa ja sopii moneen keittoon, esim. kaalikeitto, kasvissosekeitto ja porkkanasta saa raastetta jos salaattiin ei ole varaa, välillä noita voi valmistaa uunissa pahdettuina juureksina jne. Linssejä ja kikherneitä saa täältä päin ainakin etnisistä kaupoista alle 2e kilo ja siitä kilosta tekee jo aika paljon ruokaa, ainakin monta keittokattilallista, kikherneistä vaikka kasvispihvejä. Tulee halvemmaksi kuin liha ja saa sekä proteiinia että vitamiineja. Itse tykkään kyllä tosi simppeleistäkin keitoista, kuten tomaattikeitto tai sipulikeitto, joihin ei kovin kalliita aineksia tarvitse tai vaikka pasta ja tomaattikastike (sekaan voi laittaa vihreitä papuja jos proteiinia kaipaa). Laatikkoruoat on aina myös hyviä. Noita edullisia ruokia kyllä keksii aika hyvin jos vaan näkee vähän vaivaa ja kaivelee tarjouksia, maitoon, mehuihin ym. tuskin tolla budjetilla on varaa...

Yhteistyössä