25+2 ja supistukset

Moikka!

Mulla on viime viikkojen aikana ruvennut tulemaan sellaisia pieniä supistuksia. Tai voiko niitä nyt supistuksiksiksi sanoa (?) mutta vatsa kovettuu ja painetta tuntuu. Aina jos vähän reippaampia kävelyaskelia ottaa niin samantien alkaa.! Nyt eilisestä iltapäivästä asti supistuksia tulee tosi usein. Onko ihan normaalia?
 
Täysin normaalia mun mielestä :) Kohtu siellä vain harjoittelee tulevaa synnytystä varten. Sitten kun supistukset sattuu, siis oikeasti sattuu ja on säännöllisiä, on syytä käydä tarkastuttamassa kohdunsuun tilanne. Mulla on tullu kans noilta viikoilta asti enemmän tai vähemmän supistuksia päivässä. Joinain päivinä vatsa on koko päivän kivikova, joinain ei ollenkaan.

Mut jos huolettaa niin ota aamulla yhteyttä neuvolaan! :)

Pinsuli 33+5
 
Mulla kans harjoitussupisteli noiden viikkojen paikkeilla. Välillä pelkkiä vatsan kovettumisia ja välillä vähän kipeempiäkin supistuksia. Joinain päivinä tuli enemmän supistuksia kuin toisina, sitten supistelut loppuivatkin moneksi viikoksi ja palasivat sitten taas satunnaisesti. Nyt rv 31 menossa ja kaikki hyvin :) Esikoista kun odotin tuli paljon enemmän harjoitussupistuksia, yleensä aina kun oli kävellyt pidempään tai muuten rasittanut itseään. Loppuivat yleensä kun lepäsi hetken. Nyt toisessa raskaudessa supisteluja ei läheskään niin paljon.

Ei kannata huolestua supisteluista, huomaat kyllä takuu varmasti jos ne muuttuvat oikeasti kipeiksi supisteluiksi! Silloin yhteyttä neuvolaan, koska voivat avata kohdun suuta ennen aikojaan.

Tsemppiä loppu odotukseen! :)
 
Myös kivuttomat supistukset voivat vaikuttaa kohdunsuun tilanteeseen, kuten allekirjoittaneella! :wave:
Etenkin jos odotat ensimmäistä niin suosittelen mainitsemaan neuvolassa, jos pääsisit lääkärin tarkistukselle .

Pink 28+6 (Lepäillyt kivuttomien supistusten vuoksi viikolta 16 saakka, kohdunkaulan kontrollit 2-3 viikon välein...)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mulla kanssa kivuttomat supistukset ekassa raskaudessa rupesivat vaikuttamaan kohdunsuun tilanteeseen. Silloin vaan aattelin että noi supistukset kuuluu asiaan, ja tietty kuuluukin mutta aion kyllä olla skarpimpana tässä tossa tokassa raskaudessa asian suhteen.
 

Yhteistyössä