Just sain laskettua, paljonko viime kuussa meni rahaa.. Tuossa on ihan kaikki, lainat, laskut, ruoka, kaikki. En oikein osaa päättää, onko paljon vai vähän?
Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
pitäisi alkaa itsekin kirjaamaan kaikki, koska johonkin ne rahat vaan hupenee ja vauhdilla!Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
Tää on ollut erittäin valaiseva kuukausi, jatkan vielä ensi kuunkin.Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:pitäisi alkaa itsekin kirjaamaan kaikki, koska johonkin ne rahat vaan hupenee ja vauhdilla!
Tiedän paljonko laskut tekee, paljonko menee ruokakauppaan kuukaudessa (käymme vain kerran viikossa), pvhoitomaksu on joka kk sama jne.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
Ok. Mä en tossa omassa summassani oikein näe mitään pois karsittavaa.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:Tiedän paljonko laskut tekee, paljonko menee ruokakauppaan kuukaudessa (käymme vain kerran viikossa), pvhoitomaksu on joka kk sama jne.
Tätä olen monesti miettinyt, mutta aina se on unohtunut. Joskus aikoinaan ekassa omassa asunnossa asuessamme kirjattiin kaikki tarkkaan, mut sit se jäi.Alkuperäinen kirjoittaja catlady:Pitäisköhän joskus itsekin laskee meidän perheen menot...? Ihan mielenkiinnosta...
Meidän keskimääräinen perhe on minä ja kaksi lastaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Kun mun tulot on 800 ?/kk ja tyttösen 290? niin kuulostaahan tuo isolta summalta ^^ Mutta tuskin se niin hirveän iso on keskimääräiselle perheelle.
Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menotAlkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Ok. Mä en tossa omassa summassani oikein näe mitään pois karsittavaa.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:Tiedän paljonko laskut tekee, paljonko menee ruokakauppaan kuukaudessa (käymme vain kerran viikossa), pvhoitomaksu on joka kk sama jne.
Niinhän se on... Mutta pidän tuota summaa ihan tavallisena, jatkan seuraamista vielä ens kuunkin, niin on sitten jotain mihin verrata. Tosin maksoin tässä kuussa, jo etukäteen muutaman ens kuun isomman laskun poies. Mulla ei onneksi ole hoitomaksuja enää.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot
Meidän on pakko katsoa mitä ostamme, sillä miehellä on lomautuksia koko tuleva kevät ja itse opiskelen. Silti mm. pvhoitomaksu on korkein :/
Tarkistaa päivähoitomaksua kun lomautukset ovat ajankohtaisia. Ei taatusti ole korkein.Alkuperäinen kirjoittaja minusta:Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot
Meidän on pakko katsoa mitä ostamme, sillä miehellä on lomautuksia koko tuleva kevät ja itse opiskelen. Silti mm. pvhoitomaksu on korkein :/
Niin teemmekin, mutta kun liitolta ei ole tullut vielä mitään päätöksiä (yli 7 viikon jonot...) niin milläs todistat että tulot pienemmät Ja sitten kun välillä kuitenkin ovat töissä, niin joutuu vissiin joka kk tarkistuttamaan sen uudestaan? Ja palkkakin vaihtelee, kun vuorotyöstä kyse. Ihanan hankalaa :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Maaria:Tarkistaa päivähoitomaksua kun lomautukset ovat ajankohtaisia. Ei taatusti ole korkein
Mulla on kans sama tähtäimessäAlkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:Josko loppuvuodesta rahan käyttö olisi jo järkevää ?