21. Ajatuksista odotukseen 0808

  • Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti
Rosis
Neilikka, uskomattoman ihanaa että isäsi syntymäpäivä on sama kuin la:si! Suosittelen tuota Tekayn kiekkoa, tykkään kun siinä näkyy myös jäljellä oleva aika. Sivuilta löytyy paljon muutakin hyödyllistä:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

JB, voi harmi että munuaisallas on laajentunut. Kuitenkin lohduttavaa että useimmiten vaiva korjaantuu itsestään. Hyvä että asiaa seurataan.

Mi-iun tyttö saa kauniin nimen, tosi ihana!

Kiitos ristiäisvinkeistä, Baltsu! Kympin arvoinen tuo vinkki että omassa juhla-asussa pitää pystyä imettämään helposti, ei tullut mieleenikään.

Mähän sanoin alkuraskaudessa täälläkin että nyt alkoi lihominen, että seuraavaksi varmaan leikkaan hiukset lyhyeksi ja lopetan meikkaamisen, niin kuin kunnon vaimot tekee päästyään (!!) naimisiin. Sen oli tarkotus olla sarkasmia. Nyt tukka on lyhyt! Toistaiseksi kuitenkin meikkaan. Mutta tää tukka on ihana! En ole raaskinut leikata aiemmin ja olen pikkuhiljaa lyhennellyt, nyt alkoi ikuinen ponnari kypsyttää. Annoin täysin vapaat kädet, mutta pyysin leikkausta joka ei heti kasva ulos ja jota ei tartte kauheasti laittaa. Tää on ihana. Ei mikään katieholmes-polkka, mutta kerroksittain leikattu ja sekava otsis jonka saa silmille tai sivulle. Melkein 4 tuntia siellä istuinkin, mutta väri on ihana blondi (ei pissan värinen!).

Pakko vielä sanoa, että mukavaa kun nykyään on saatavilla niin makeita ja hyvännäköisiä verskoja. Ne on huomattavasti mukavampia kuin mitkään äitiysfarkut! Kaikki muut pelot siis ymmärrän hyvin Minnin viestistä, mutta että miksi ihmeessä mies koskisi tisseihin...?

Night, darlings!
 
Baltsu
Kyllä rinnat on miehelle off-limits, pelkää raukka niiden suihkuavan maitoa (mitä ne saattavat tehdäkin!) :D Toivottavasti imetyksen jälkeen paluu entiseen...

Jellybeanille jaksurutistus, toivottavasti vauvan munuaiset ovat ok. Irkku täyttää jo vuoden, joko neiti kävelee?

Tästä verkkaäitiydestä kävimmekin keskustelua aemmin, tuolloin olin vielä odottaja. Nyt on pakko ylpeänä sanoa, että oma ulkonäkö kiinnostaa edelleen ja meikattua tulee entiseen malliin. Paitsi jos jonnekin pitää oikeasti ehtiä, niin aikaa omaan puunaamiseen saattaa olla minimaalisesti. Pojan vaatteet kiinnostavat tällä hetkellä enemmän kuin oma pukeutuminen (lastenvaatteet on IIIHANIA!!), mutta nyt olisi tarkoitus hankkia itsellenikin jotakin uutta piristystä syksyksi. Sporttivaatteista tykkään hurjasti, ne ovat mielestäni oikein staileja vapaa-aikaan. Liikuntaa suosittelen kaikille mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, pitää vain raahautua salille tms. Miehelle tekee hyvää saada viettää aikaa beibin kanssa kaksin ja treeni piristää niin mieltä! Ja koska lähteminen pitää suunnitella ja sopia miehen kanssa, sitä tulee mentyäkin, kun sitä maitoakin on pumpannut suurella työllä.

Tulipa jaaritusta, lempiaiheitani... :)

 
Huh huh!
Minnillä ja miehellä tulee ajatukset muuttumaan sitten kun on raskaana ja saa lapsen. Kuulostaa kovin itsekeskeiseltä Minnin mies. Jotain hyvää siinä että joutuu odottamaan plussaa. Ehkä mieskin sitten ymmärtää että naisen vartalo kokee niin paljon muutoksia ja lapsi on ykkönen jo siellä kohdussa. Ei naisen vartalon ykköstehtävä ole siinä vaiheessa miellyttää ja tyydyttää miestä.
 
sade81
JB, miten tuo huomattiin tuo munuaisallas? ultraavatko sut nyt joka kerta? ikävää että tuollainen on, mutta hyvä tosiaan että sitä seurataan.

Ulkonäköjuttuihin...mitenköhän mulle käy kun en ennen raskauttakaan meikannut joka päivä ja sekin meikkaus oli yleensä ripsaria. No onpa mies ainakin jo tottunut siihen :) ja huolehtii nyt jo noista tissi-jutuista ja on niissä kiinni niin paljon kuin mahdollista kun ei sitten voi kun täytyy vauvan saada ruokaa (ei siis ole sitten enää niin paljoa aikaa miehellä "käyttää" niitä).

Kuulostaapa nuo Irkun tulevat 1v-synttärit kivoilta, saisikohan tulla kuokkimaan, mansikkakakku maistuisi aina ;) Niin ja miten ihmeessä JB saat vasta nyt tuon todistuksen jos vika jättöpäivä on ihan ovella?!

Brogan, mites sulla papereiden täyttö sitten sujui?

Ja kauanko yleensä kestää enennkuin tulee kelasta päätös? vein paprut viime viikolla töihin mutta kun ei itsellä ole mitään tietoa milloin lähettävät ne eteenpäin niin kauanko voi huoletta odottaa?

Rosan hiukset kuulostaa kyllä tosi ihanilta, juuri tuollaista itsekin olen miettinyt mutta en ole vielä uskaltanut..ehkä ennen synnytystä sitten vielä repäisen ja leikkaan lyhyiksi.

rv25+4
 
sade81
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1569001

huomasin taas että mulla selluliitti senkun lisääntyy reisissä ja pepussa, ennen raskautta ei ollut mitään mutta nyt on..kai se kuuluu asiaan?! ja Rosa, en tajua miten voit käyttää vanhoja farkkujasi??? mä kokeilin omiani ja mahtuvat muuten jalkaan mutta kiinni ei saa vaikka tekisi mitä..onko sulla vatsa siis niin korkealla vai miten on mahdollista?
 
Saana...
Pitäisköhän munkin varata kampaaja.... Rosan tukka kuulostaa kivalle :)
Musta on tulossa hyvää vauhtia viime vuosituhannen verkkarit ja verkkopaita -ihminen. Heh, ei nyt ihan tosissaan, mutta kummasti nyt kesällä meikkaaminen on vähentynyt. Jotenkin ripsarikin on alkanut kirvellä silmiä enemmin mitä yleensä.

Oli pakko mitata mahan ympärys kun pääsin eilen kotiin. Vielä olis 8cm metripäivään. X)

JB:ä taas pelotellaan. Hyvä että seurataan. Jaksuja!

Heh, meilläkin mies yrittää nyt olla tisseissä kiinni jotenkin varastoon. Kun ei sitten kuulemma SAA koskea niihin piiiiiiitkääään aikaan. Jotenkin suloista.

Sade, meillä meni kelan kanssa niin, että mä lähetin paperit suoraan kelaan ja vaan kopion raskaustodistuksesta työnantajalle. Pakkauksesta tuli päätös suunnilleen heti sen jälkeen kun paperit saapuivat sinne. Ja olisiko siitä mennyt sitten suunnilleen se pari viikkoa niin pakkaus tuli postiin. Äitiysrahapäätöksestä en ole vielä kuullut mitään, voi olla, ettei työnantaja ole vielä toimittanut sitä puuttuvaa paperia.
 
Minni80
Niin vielä, musta on tosi hienoa että Ballerina on aloittanut saliharrastuksen jo noin pian! Ymmarrän että kaikilla ei siihen ole energiaa, mutta tosi hienoa että pidät omasta hyvinvoinnistasi kiinni, vaikka vauva viekin paljon voimavaroja.
 
Brogan*
JB, tuntuu että monellekin sanotaan tuosta munuaisaltaan koosta. Ja sitte tosiaan onkin kaikki hyvin. Toivottavasti kaikki menee itsekseen hyvin ja hyvä kun seuraavat tilannetta. Voi ihanuus, kun saa järjestää synttäreitä :D Irkulle paljon onnea!! (jo etukäteen).

Äly ja väläys taas noita ulkopuolisten kommentteja. Heh.. Minnihän se varmasti tarviikin valistusta siitä, miten asiat pitää arvottaa. Juup joo. Kiva kun huolehtivat ja silleen. Nimimerkin valinnassakin vois tietty joskus käyttää luovuutta. Että huh huh itselleen vaan.

Kelan paperit laitoin aamulla menemään palkkasihteerille ja kai se ne puuttuvat osat täyttää ja toimittaa eteenpäin. Mä koitin soittaa, mut eihän ne vastaa ja laitoin viestilapun mukaan, että kaiketi te siellä täytätte tän loppuun ja soitattehan jos jotain puuttuu. Saapa nähdä. En kyllä tiiä Sade kauanko uskaltaa odotella, jos mitään ei kuulu. Mä ehkä varmistan loppuviikosta vielä, että se emäntä on ne ottanut vastaan ja toimittanut eteenpäin.

Voihan selluliitti. Musta tuntuu, että nuo mun sisäreidet on jotain todella ällöttävää. Tutkiskelin tarkemmin ja ne viirut kyllä juurikin vaikuttaa katkeilleilta verisuonilta ennemmin kuin raskausarvilta ja niitä on nilkoissakin muutama. Nice.

Mailin puolella pari juttua muuten.

Brogis
 
Rosis
Sade, musta oli alkuraskaudessa kiva pitää äitiyshousuja, kun vatsa alkoi vasta pömpöttää, niistä housuista tuli Olen raskaana-olo. Mutta ne tosiaan puristaa väärästä paikasta ja etenkään autossa ei ole kiva istua. Enkä tykkää siitä viivasta/rajasta joka tulee mahan päälle. Mun peppu on pienentynyt huonolla tavalla, eli latistunut ja levahtanut reisiin. Kun se ennen oli pyöreä ja kiinteä ja korkeammalla. Nyt siis alkaa näyttää neliöltä joka valuu reisiin. Siirryin takas vanhoihin farkkuihin kun ne on mukavampia. Ylin nappi ei mene kiinni, mutta puolet napeista tai vetskarista menee, ja loput käännän sisälle päin, eli ne yläkulmat housujen sisälle.

Mutta ihanaa kuulla että Baltsu käy salilla! Ja että homma toimii! Me ollaan nyt jo puhuttu, että mä alan käydä jumpassa ja mies hoitaa vauvaa. Mietin vaan onko se realistinen toive edes, ja siksi ihanaa kuulla että Baltsulla toimii! Kumpikin hyötyy, mies saa bondata rauhassa vauvan kera ilman että äiti on koko ajan kurkkimassa miten se sujuu.

Söpöä että teidän miehet on tisseissä kiinni varastoon! Meillä on tää seksuaalinen puoli kyllä laimentunut. Muuten parisuhde voi hyvin, joten toivon että tästä vielä noustaan.

Mulla on nykyään tosi hyvä olo, ehkä tieto että vauva todennäköisesti jo selviäsi, auttaa elämään normaalimmin. Supistuksia ei ole enää paljoa, eikä oikein mitään muitakaan kipuja. Ummetus hävinnyt niin että oma kikkani riittää toimimaan; aamulla kahvia, vettä ja appelsiini tai greippi, koiran kanssa ulos ja jo tulee kiire vessaan. Rautakaan (Obsidan) ei ole aiheuttanut ummetusta. Olen alkanut venyttelemään päivittäin. Olisi hienoa pystyä synnyttämään luonnollisemmassa asennossa kuin selällään, mutta sen tietty näkee sitten. Ja jos on epiduraali niin ei välttämättä pysty olemaan kuin seläläään (??). Mutta repeämisetkin on harvinaisempia kyykyssä tai jakkaralla, kun lapsi tunkee osaksi painovoiman avulla. Anyway, venyttely tekee tosi hyvää.

Hah, mulla on tosi paljon työhommia joita on ihan pakko tehdä. Eli roikun täällä varmasti koko päivän. Ei, nyt mä aloitan.

Oma rv 32+0 jäljellä 8 !!! (neuvolan virallinen 31+3)
 
sade81
hui vitsit Rosa miten paljon sulla on jo viikkoja! jotenkin tulee itsellekin paljon todellisemmaksi kun katselee teidän viikkoja.

Saana, sulla on sitten aika pieni masu, siis jos mä olen jo samoilla senttiluvuilla..mittasin navan päältä tuon ja 92-93cm näytti..minkäköhänlainen pallo tästä vielä tuleekaan..

en tiedä onko mulla paineet taas ihan maissa vai onko pientä flunssaa vai mikä, mutta väsyttää ja on tosi huono/heikko olo. Mietin hemoglobiiniakin että olisiko voinut nyt tippua niin alas..tehtiin eilen lihapataa niin täytyy tankata oikein kunnolla nautaa niin saa enemmän rautaa kun nyt olen syönyt aika paljon kanaa. Mutta ei siis yhtään jaksaisi olla töissä (ei edes tälleen etänä..ja vielä 8vkoa pitäisi jaksaa olla..)
 
angsteri
Helou tytsyt!

Paljon olette kirjoitelleet, katsotaan muistanko kommentoida kaikkea.

Rosis, mä olen ylpeä susta! Hoidit hienosti vierailun :) ! Toivottavasti anoppisikin ymmärtää arvostaa sitä! Meidän ristiäisistä jäi mieheni toinen mummu pois riitojen takia, jotka ei edes liity meihin. Ihmisillä taitaa olla kusta päässä... Muuten ristiäiset meni mukavasti. Pappi piti extra hyvän puheen! Niin ja Nukikin oli unessa koko tilaisuuden ajan ;)

Mäkin olen samoilla linjoilla Baltsun kanssa eli joka päivä tulee meikattua ja edes jollain tapaa laittauduttua muutenkin. Pysyy itsellä mieli virkeänä! Hiuksia en aio leikata, ainakaan vielä. Toisaalta mulla on niin pallopää ettei mulle kovin lyhyet sopisikaan.Lisäksi mulla on kapina siskoani vastaan. Viimeksi eilen hän kehoitti leikkaamaan kynteni ja määräileviä "ohjeita" tuntuu muutenkin tulevan vähän liikaa. Arvatkaa vain leikkaanko kynteni -en helvetissä!! Tämä kana ei käskemällä muni! Päinvastoin! Mä aion olla "trendiäiti" (puolivitsi) ihan vain siskoni kiusaksi. Oikeasti kuulisitte joskus sen juttuja. Nytkin se joka päivää kysyy, että joko vauva on alkanut valvottamaan. Taitaa se poppoo ihan odottaa sitä, mutta ilokseni voin sanoa, että tää on mennyt koko ajan helpommaksi, kun kommunikointi vauvan kanssa on lisääntynyt. Taitaa meilläkin olla ihan tyytyväinen vauva, kerran herätti viime yönä.

Ja juu, Rousis, toki voit jo keväällä/kesällä jättää small Rosan hoitoon. Me jätetään ensi kuussa Nukkeli yöhoitoon ensimmäistä kertaa, kun me pidetään pienet juhlat. Silloin hän on kolmisen kuukautta.
 
Jellybean kirjautumatta
Niin mustakin tuntuu, et aika monella (ainakin netissä) on tullut sanomista munuaisaltaiden koosta ja loppujen lopuksi ei ole ollut mitään syytä huoleen. Irkku ei vielä kävele, mut harjoittelee ilman tukea seisomista. Tänne vaan kakulle kaikki lauantaina!

Kävin juuri neuvolassa ja paino sen kuin nousee. Argh. Siellä muuten kävi ilmi, että joittenkin työehtosopimusten mukaan äitiys- ja vanhempainpäivärahaa pitää hakea 2kk ennen ÄITIYSLOMAN alkua. Yksi äiti ei ollut saanut äippäloman alusta saakka, kun oli hakenut liian myöhään. Kun siis kelan ohje on että 2kk ennen laskettua aikaa viimeistään.

Eilen sain varmuuden vuoksi antibioottikuurin. Pitää joka ilta ruiskuttaa emättimeen.. Onpa kivaa, tekee gutaa seksielämälle. Ihmeellistä että käsketään varmuuden vuoksi ottamaan antibioottia, kun joka paikassa muuten toitotetaan ettei jokaiseen nuhaan sitä saisi määrätä.

Sain ajat synnytysvalmennukseenkin. Jospa ihan oikeasti sinne ehditään. Ja joku seksuaaliterapeutin valmennus on myös. Otin sen ihan piruuttani kun kuulosti niin kivalle.

30+5
 
angsteri
Kauniin nimen sai Miiun vauva! Meilläkin oli ehdolla se ensimmäinen osa nimestä, mutta kolmikirjaimisena.

Kurja kuulla, ettei Saden hotellireissu mennyt sitten ihan odotusten mukaan. Viimeiseksi sitä haluaa yöllä valvoa tai heräillä!

Olikohan muuta?!? No, kaikille joka tapauksessa kovasti terveisiä ja mukavaa päivää! Täytyy päästää ukkeli koneelle.
 
Saana...
Äsh, Minnille unohtui eilen toivottaa hyvää hääpäivää. No, nyt vähän myöhässä, mutta kuitenkin ;)

Glups. Rosis on jo noilla viikoilla. Mihin tämä aika vilistää??

Hei Brogis, mulle ei ole tullut sulta meiliä.
Muistakaa muuten lisäillä Neilis meililistaan!

Sade, mulla on sen verran pitkä selkä, että maha on mahtunut kasvamaan pitkään ylöspäin. Heh, ainakin yritän uskotella noin itselleni. Vieläkin kaivelee se, ettei sf-mittaa mitattu viimeeksi, vaikka siis oli sekä terkkarin että lääkärin tarkistus.

Onko sulta Sade mitattu milloin viimeeksi Hb?
Se Kräuterblutsaft on muuten hyvää ;)
 
mi-iu
nyt viilataan pilkkua, ristiäiset on siis vasta puolentoistaviikon päästä ;) eli vielä ei oo nimeä virallisesti annettu ;) :D

meillä on nyt kaks yötä mennyt niin putkeen kun olla ja voi :) neiti on nukkunut sinne kolmen pintaan ja sit syönyt ja seuraavan kerran syönyt sit 6-7n aikaan... eilinen päivä tosin oli semmonen et neiti nukku ihan tosi lyhyitä pätkiä etten ehtiny juurikaa mitää tekemää ja koko ajan piti saada olla sylissä.. neiti pääsee torstaina vyöhyketerapiaan, katotaan mitä se sanoo... ei siitä haittaakaan ole.. isillä on samaa aikaan :)

nyt yritetään hetkeks lähtä ulos ettei rupea äitiä väsyttää...

hei muuten pitääkö kastepöydässä (missä on siis kastemalja jne) niin olla se valkonen liina niin iso että peittää koko pöydän??
 
Baltsu
Mi-iu, mielestäni nuo liinahommelit on vain muotoseikkoja -meillekin pappi neuvoi tarkkaan mitä kastepöydällä kuuluisi olla, mutta mitä väliä tuollaisella lopulta on?! Jotenkin sotii minun ajatusmaailmaani vastaan.

Helppohan se on täältä huudella salilla käymisestä ja meikkaamisesta kun poika on niin hyvävointinen ja -tuulinen. Angstis, vähänkö hienoa, että Nuki jää jo kohta yökylään! Jättäisin mielelläni meidänkin pojan äitini hoiviin, mutta harmi kun vanhempani asuvat kaukana ja yökyläilyä on käytännössä haasteellinen järjestää.

Metrikerho! :D Mietin tänään vaunulenkillä synnytystä. Oli se näin jälkikäteen ajatellen huikea kokemus. Ne ensimmäiset hetket oman vauvan kanssa.... niisks!
 
Rosis
JB, tervetuloa metrikerhoon! Onko sulla vielä supistuksia? Mulla ne on vähentyneet huomattavasti ja voin siivoillakin huoletta. Ethän käytä sitä asetinta laittaessasi antibioottia?! Mua lääkäri kielsi käyttämästä sitä kun se on kohtalaisen terävää matskua ja voi pehmentää ja lyhentää kohdunkaulaa. Eli sormin vaan!

Angsteri, hyvä että ristiäiset onnistui! Mutta voi äly noita mummoikäisiä sukulaisia ja herneitä heidän nenissään, luulis että tuossa iässä olis mennyt tajuntaan elämän rajallisuus ja se, että positiivisuus ei maksa mitään ja loppupeleissä kaikilla on kivampaa jos viitsii skarpata vielä sen yhden ylimääräisenkin kerran. Tarkotan että jäädä nyt pois iloisesta perhetapahtumasta, joka ei edes teihin liity. Kivaa varmaan katsella omaa hapanta naamaan aamuisin, katrkeruus ei kaunista. Enkä tarkota enää sitä sun esimerkkimummelia, vaan ihan yleisesti. Enkä tarkota todellakaan että pitäs antaa kohdella itseään eteisen mattona, en todellakaan. Mutta sukuriidat paisuu helposti mittasuhteistaan ihan sfääreihin.

Lumis, mikä fiilis? Onko mitään nipistelyjä navan seuduilla tai muuta oireen tynkää?

Joo mulla on ihan kauhean iso työjuttu mihin pitäis keskittyä, niin aloin nyt pestä vauvanvaatteita ja siivota kaappeja. Ja löysin vanhan Alice In Chains-levyn ja fiilistelen hurjia teinivuosia. Sitten mä taas ennen deadlinea kiroan tyhmyyttäni...
 
Lumis
Kääk mikä päivä. Olen noussut väärällä jalalla. Teidän juttujenne lueskelu vähän piristi. En TIETENKÄÄN muista enää luettuani parin päivän jutut, että mitä piti kommentoida ja ... huh ... Kaiken luin ja olen hengessä mukana tilanteissanne! Maileihinkaan en oikein aina osaa vastata... Vauvojen nimet kuulosti kaikki hyville ja kuvia lisää kiitos! :)

Ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. Tällä kertaa ei ole rintojakaan särkenyt. Mikä on hyvä, sillä kuvittelin sen oireeksi. Ja se ei sitä siis ollut. Pessimisti ei pety ;)

Kävin tänään pitkästä aikaa paikallisessa pienessä galleriassa taidenäyttelyssä... Voi vitsit kun himottaisi maalata! MUTTA EI EHDI! Kaipaan maalaamista/piirtämistä... Ei ensimmäistäkään taulua koko vuonna! Jokunen piirros sentään kevättalvella, mutta siinä se. Eihän sitä kohta edes osaa! Mietin lähtisinkö syksyllä kansalaisopiston kurssille, mutta taitaa mennä vähän liian tiukalle. Sitten olisi neljänä iltana viikossa harrastus + viikonloppuiltonia pelejä. Ei sitä jaksaisi. Mutta tulisi tehtyä jotain, kun lähtisi asiasta tehden kurssille. Ja jotain uutta tekniikkaa olisi kiva kokeilla. Niin, ja liikuntaakin pitäisi harrastaa ja kavereita nähdä.

Mitenkäs Saana, vieläkö olet töissä? Miten kesäloman kävi?

Nyt tuli lähtö jo kolmannelle ratsastustunnille ja käynpä koukkaamassa toisen pullollisen raskautumisviiniä pitkäripaisesta. Vahvistuukohan sen vaikutus, jos määrää lisää..?? Mieli ainakin virkistyisi! :)
 
sade81
huoh..mun pitää ruveta liikkumaan. En ole ennen raskautta koskaan elämässäni joutunut miettimään painoani mutta nyt olen ja tuntuu että se nousee ihan liikaa/liian nopeasti. Sen netin painolaskurin mukaan olen siinä ihan keskikäyrällä mutta silti..viikon päästä on lääkäri, saa nähdä mitä sanoo. Tosin näyttää siltä kun kalenteria katsoin että nyt loman aikana paino vähän kipusi, joten täytyy toivoa että vauhti hidastuu nyt kun arki taas alkoi. Liikkua pitäisi enemmän mutta yksin on niin tylsää =( kävin äsken pienellä pyörälenkillä, mutta pitäisi vielä enemmän jaksaa kaikkea.

Gallup: miten paljon liikutte viikossa noin keskimäärin? ja onko ihan hikiliikuntaa vai pikemminkin hyöty/virkistysliikuntaa?

Lumis, ratsastus kuulostaa hyvälle :) ja kyllä mä ainakin uskon että vaikutus senkun paranee mitä enemmän otat ;)
 
Brogan*
Saana, ei ihme ettet oo saanu meiliä. En nimittäin ehtinyt sitä lähettää kun työkaveri paukkasi huoneeseen ja sitten unohdin suloisesti koko asia. Kirjoitan huomenna :)

Täällä mitta navan paikkeilla huonolla mitalla 95cm, joten vielä en pääse metrikerholaiseksi, damn.
 

Yhteistyössä