21. Ajatuksista odotukseen 0808

  • Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti
Rosis
Pahoin pelkään että jään ihan koukkuun BB:hen. Äitiysloma alkaa sopivasti ja kotona tulee enimmäkseen oltua. Telkkarisarjat tulossa tutuiksi siis. Viime vuonna oli ihan mahtavaa kun se Martina oli siellä (Muistattekos muuten että hänkin toivoi raskautta jo silloin, eikä ole vieläkään plussannut?). Jos tänä vuonna esim Tukiainen höpöttäis sensuroimatta humalassa, niin pakkohan se on katsoa! Kirjojakaan en jaksa koko aikaa lukea, kun tykkään hääräillä samalla, ja nuo realitysarjat on siihen ihan parhaita. Enpä ois uskonut että jäin ihan koukkuun esim sarjoihin Rokkarille morsian, Viettelysten saari, Unelmien poikamies. Eli todellista laatuviihdettä, nam.
 
Rosis
Pahoin pelkään että jään ihan koukkuun BB:hen. Äitiysloma alkaa sopivasti ja kotona tulee enimmäkseen oltua. Telkkarisarjat tulossa tutuiksi siis. Viime vuonna oli ihan mahtavaa kun se Martina oli siellä (Muistattekos muuten että hänkin toivoi raskautta jo silloin, eikä ole vieläkään plussannut?). Jos tänä vuonna esim Tukiainen höpöttäis sensuroimatta humalassa, niin pakkohan se on katsoa! Kirjojakaan en jaksa koko aikaa lukea, kun tykkään hääräillä samalla, ja nuo realitysarjat on siihen ihan parhaita. Enpä ois uskonut että jäin ihan koukkuun esim sarjoihin Rokkarille morsian, Viettelysten saari, Unelmien poikamies. Eli todellista laatuviihdettä, nam.
 
Saana...
Hiisi kun en ole ehtinyt kirjoittamaan meilipuolelle. Yritän jossain välissä ehtiä, sillä itse ongelmahan ei ole kadonnut minnekään ;) Mutta siis kiitos rakkaat ääriryhmäläiset, olette ihania :)

Muksu meinasi tukehduttaa mut eilen naurukohtaukseen. Olin käymässä nukkumaan, niin mies tuli tapansa mukaan krhm ketterästi halaamaan. Ja jotenkin onnistui tönäisemään reidellään mun mahaa. Ette usko miten luja potkun pikkuinen sai aikaiseksi. Ja ihan samaan kohtaan mihin mies osui. Kosto on siis suloinen. Harmi vaan kun mun mahanahkani oli siinä välissä... Millainenhan G'angsteri tuosta vielä tulee...
 
Lumis
Pikaisesti Saanalle: onko endometriooma eri kuin endometrioosi? Kiinnostaa siinä mielessä, että endo mulla hyvinkin saattaa olla, mutta ultrassa ei sellaisesta näkynyt merkkiäkään ja eihän sitä varmaksi voi todetakaan muuta kuin lapassa käsittääkseni.

BB:tä odotellaan jännityksestä kihisten täälläkin!
 
angsteri
Jaa anopin-puskista täällä on puhuttu ;), entäs appi-ukon pieni pehko?!?! Juups....

Sade, oletko jo miettinyt kauan olisit hoitovapaalla? Mä aion näillä näkymin olla viitisen kuukautta ja sitten mennä töihin. Osa-aika työ olisi täydellinen. No, sitä ehtii miettiä sitten. Vuoden siis ainakin olen vielä kotona. Niin ja me oltiin synnytyssalissa jotain 4h, kun odoteltiin perhehuoneen vapautumista. Aika meni kyllä nopeasti ja oli se jotenkin niin ihanaa olla siellä ja juoda "kuoharit".

Huh, juu ei meillekään mitään neuloja, tms. valmennuksessa esitelty. Eikä olisi synnytyksessä tullut mieleenkään katsoa, mitä sinne tungetaan. Meidän valmennus oli hyvin saman tyyppinen kuin Rosalla.

Saana, ei teidän muksusta tule Gangsteria, vaan ANGSTERI, hehee!!

Baltu, mä en aio seurata BB:tä -mä vastusta sitä!! Voisin liittyä anti-BB-seuraan!

Rousa, meilläkin on se Ikean patja. Ei olla vielä kokeiltu sitä, mutta eiköhän se hyvä ole. Nuki ei vielä nuku pinnasängyssä.

Ps. Patjasta puheenollen; seksi palautunut elämäämme ;)
 
Saana...
Sen siitä saa kun ei vaivaudu kirjautumaan, linkit pitää laittaa erikseen. Pöh.

Eli siis endometrioomassa(=suklaakysta) on sitä endomössöä sisällä, mitä ei tavallisessa kystassa ole.
Juu, endo ei näy ultrassa, mutta nuo kystat munsarjoissa näkyvät.
Katriina varmaan osaa selittää paremmin, mä en ole vielä niin kauheasti halunnut ajatella koko asiaa. Marssin gynelle sitten synnytyksen jälkeen ongelmani kanssa. Yhdistelmäpillerit ja mieletön migreeni vai endo... Hmm.. Kummankohan valitsisi....?

Niin ja siitä panacodista kyselit toisella puolella. Siinä on siis para(miten hiidessä se sana nyt jatkui??) siis sitä samaa ainetta panadolin kanssa ja sitten kodeiinia. Mä käytin sitä just menkkakipuihin. Ja nyt selkäkipuihin. Mukava lääke muuten, mutta kolmiosellainen. Senhän ei pitäisi vaikuttaa ovikseen...
 
sade81
Jee Angsteri, onnittelut ;)!! ilmeisesti miehelle ei sitten jäänyt mitään pysyvää traumaa synnytyksestä vs. alapää...

Siis hoitovapaahan on nyt se joka tulee sitten kun normaalituet loppuu? ja sillä saa olla siihen asti kun lapsi 3v, eikö? suunnitelmissa siisi olisi että minä palaan töihin kun äippäloma loppuu ja mies jäisi hoitovapaalle, luultavasti n.6kk. Mies siis haluaa ihan tosissaan jäädä ja mielestäni on tosi hyvä juttu. itse viihtyisin kotiäitinäkin mutta koska tienaan enemmän niin mun täytyy käydä töissä :( pärjätään siis mun tulot+tuki mutta ei miehen tulot+tuki.

me voidaankin Angstis sitten perustaa anti-BB seura =)

Saana, joo toi on hieman ärsyttävää kun vaikka vauva välillä tajuaakin millainen pöhelö sen isä on, niin me kärsitään aina siinä samalla..mutta on silti kovat ja vähän kipeätkin potkut niin ihania =)
 
Amilda79
Vai olette te täällä pohtineet BB:tä. Mä ilmottaudun ohjelman katsojiin. Mua kiehtoo siinä sen psykologinen puoli, miten ihmiset rupeavat käyttäytymään auktoriteettien ja sääntöjen alla ja ulkona kaikesta, mitä maailmalla tapahtuu sekä yksilöinä että ryhmässä. Myös silkka uteliasuuteni pistää sitä katsomaan... Tosin niistä koosteista ei saa oikeata kuvaa, vaan siitä on yritetty tehdä mahdollisimman "viihdyttävä" (mitä se harvoin on), johon on siis tungettu 24 h yhteen tuntiin ja se ei kyllä kerro sitä todellisuutta. Joten mä menin ja tilasin se 24/7 palvelun - onpahan äippälomalla viihdykettä imetyshetkiin yms. Mielummin sitä kun jotain chatteja.
On muuten melko mielipiteitä jakava ohjelmaformaatti...
 
Lumis
Nyt töiden jälkeen ehtii kunnolla lueskelemaan. Mi-iu, olen AINA täällä tiukasti taustalla, en vain kaikkeen osaa oikein kommentoida. Hengessä mukana käänteissänne kumminkin :)

Vastustin ennen BB:tä, mutta viime kierroksella jäin melkein alkumetreiltä alkaen pahasti koukkuun. Nyt odotan uutta kautta ihan mielissäni.

Kiitti Saana linkeistä, perehdyn asiaan. Panacodia olen joskus ottanutkin, tehoaa kyllä mutta menee myös päähän.
 
angsteri
Kai se jotain alkoholitonta siideriä oli mitä tarjosivat. Näin muistaakseni kätilö sanoi. Siideriä ja kakkua. Vai oliko se keksiä??? No kuitenkin. Hyvältä maistui synnytyksen jälkeen.

Juu, oikeassa Sade olit hoitovapaan ajankohdasta.

Täytyy mennä syömään.
 
Rosis
Angsterille aplodit! Hienoa että olette aloittaneet seksielämän äitylinä ja isukkina! Mä en halua edes ajatella miltä ap näyttää ja tuntuu synnytyksen jälkeen. Palailen sitten asiaan ajankohtaisemmin. Mutta tosi hienoa että teillä hommat sujuu!!!

Me riideltiin tänään, pitkästä aikaa. Pitkään tosiaan on mennytkin hyvin, kai tämä mun avuttomuus, kipuilut ja itkuilu on saaneet miehen tuntemaan itsensä alfaurooksi, kun meillä on ollut ihan sellaista alkuaikojen pussailua ja hempeilyä, ja suorastaan ihanaa yhdessä. Mutta tänään sit pamahti. Taisi alkaa kun mies lähti kauppaan, halusin tuoreita RUISkarjalanpiirakoita leipomosta ja mies ehdotti että ostais vaan lähikaupasta jotain einesriisimössöpiirakoita, että ne on niin paljon HALVEMPIA. Voi jumprahuiti, mulla ei oo mitään mielihaluja ollut, en ole juoksuttanut miestä enkä edes paljoa valittanut (edelleen siivoan, pyykkään, en tartte edes hierontaa). Niin jos mä nyt kerran haluan ruiskarjalanpiirakoita, niin mulle ei tartte kertoa että mun pitäis haluta jotain halvempaa! Olis vaikka sanonut ettei hän halua kävellä sateessa leipomoon, tai ettei jaksa mennä leipomoon tai jotain muuta. Mä tunnen itseni valaaksi muutenkin ja nyt mua kielletään syömästä. Fine, en sitten syö enää mitään kun miehen mielestä olen läski. Sitten mieskin suuttui niin että alkoi fiksusti jostain mun exästä urputtamaan. Häivyin ovet paukkuen ja menin yksin sinne teatteriin. Se olikin ihmeen mukavaa ja iltakävely kotiin kauniissa säässä sai mut vielä paremmalle tuulelle. Nyt mä oon taas tosi hyvällä tuulella, eikä miestä näy missään. Lopettais jo ton lapsellisen kiukuttelun...

Ai nyt alkaa Diili, yksi niistä koukuttavista sarjoistani.
 
mi-iu
voi rosis! kuulostaa niin tutulta... mullakaan ei mitään haluja ollut pahemmin mut sen kerran ku jotain sai päähänsä haluta niin niistä sai välillä aikamoisen sopan keitettyä... ja sit sitä ajatteli just niin hyvin että "en enää koskaan syö mitään jne"..
mut noin miehen täytyy just toimia että kuitenkin tuo sit sitä mitä nainen raskaana ollessaa haluaa, vaikka olis just riidelly asiasta.. :)

Täällä pienellä on nuha.. päivisin on parempi,varsinkin kun on enemmän pystyssä mut aamusin on ihan tukossa... aamusin ja iltasin ennen nukkumaan menoa joudun imemään tollasella niistäjällä... raukka ei tykkää siitä :/
nyt laitoin sängyn päätyä kohoasentoon ja valkosipulin paloja sukkiin (sil on kahet sukat päällekäin ja niiden välis on valkosipulia) toivottavasti nenä pysyis auki... ku ei itekä pysty nukkumaa kunnol ku aina kuuntelee hengittääkö toinen..

Mutta kohta unten maille...

Yöt!
 
Jellybean kirjautumatta
Juuri eilen, sen perhevalmennuksen innoittamana, viriteltiin keskustelu siitä että mihin ollaan toisessa ihastuttu ja rakastuttu. Mussa kuulemma kunnianhimo, suoraselkäisyys ja -sanaisuus oli niitä piirteitä. Kauniskin olen, enkä perässä vedettävä vaan osaan sanoa mitä tahdon. Oli muuten mukava juttutuokio pitkästä aikaa, melkoista vaihtelua siihen ainaiseen riitelyyn mitä on viime aikoina muuten ollut. Riidat saa aina olon niin kurjaksi pitkäksi aikaa.

Toivottavasti Miiun nuha paranee pian. Se on kurjaa vauvaakin hoitaa sairaana, kun väsyttää ja on huono olo. Mä vannon auringonhattu-uutteen nimeen, sitä valkosipulia en ole vielä kokeillut.

On tämä ensimmäisen lapsen kanssa kyllä melkoista opettelua. Irkku on jo varmaan viikon ollut ihan superkärttyinen, sekä yö- että päiväunilta herää huudon kanssa ja muutenkin kiekuu mitä pienimmistä syistä. En ollenkaan tiedä että mikä vaivaa. Oon aivan ulalla ja pinnakin kiristyy kun toinen vaan huutaa suurimman osan päivästä.

Jellybean 33+0
 
Saana...
Mi-iun perheeseen pikaista paranemista!

Tuntuuko muista, että aika loppuu justiinsa? Siis kun pitäisi laittaa kaikki valmiiksi vauvaa varten, sitten on isänpäivä, ristiäiset, joulu, miehen kolmekymppiset..... Kauhea stressi päällä varsinkin noista joululahjoista. Kun tuntuu, että ne pitäisi hankkia NYT. Eikä yhtään myöhemmin. Normaalisti kun olen hankkinut osan pitkin vuotta ja sitten paniikissa ennen joulua loput. Nyt ei ole mitään hankittuna varastoihin ja ajatus jouluruuhkasta pienen kanssa tuntuu jotenkin vieraalle. Loistavaa, elokuu vasta menossa ja mä stressaan joulua. Mutta tänä vuonna teen ne perhanan käpytontut! Nih.

Hei mitäpä olette mieltä, kumpi vaikuttaa käytännöllisemmältä pienelle. Toppapuku vai se sellainen lämpöpussi? Kuinkahan moneen kertaan tuokin on jo käsitelty... ;)

Mites Rosis, onko rauha maassa?

Eilen kyllä meinasi täälläkin kiehahtaa. Tuntui taas oikein kun paineet nousi. Sain siis kuitenkin nielaistua, enkä ihan räjähtänyt. Mies (kirosanoja) ei ole lukenut mitään niitä neuvolasta tulleita esitteitä. Ei edes siitä paksusta kirjasesta sitä isälle-osaa. Onko tämä raskaus pelkästään mun harrastus?? *vetää itseään jooga-asentoon ja alkaa tietoisesti ajatella mukavia paineiden alentamiseksi*
 
sade81
Mi-iulle jaksamista ja toivotaan että pieni paranee pian!

samoi JB, voimia Irkun kanssa..ehkäpä tämä uusi tulokas on sitten täysin päinvastainen ja nukkuu tyytyväisenä ja on muutenkin tosi tyytyväinen :)

Saana, mä oon torjunut kaiken tuollaisen stressin sillä että päätin että ei maailma kaadu jos ei anneta tänä vuonna joululahjoja. (toisaalta meillä on helppoa kun on vaan aikuisia joille pitäisi antaa niin eivät ne silleen pety). Tosin parit synttärit on tulossa marraskuussa, pitäisi varmaan keksiä jo nyt jotain. Mutta eivätköhän kaikki ymmärrä jos et ole jaksanut hankkia lahjoja kun on uusi perheenjäsen vasta tullut. ja käpylehmät on aina hyvä vaihtoehto (pitäisiköhän alkaa keräämään jo käpyjä..)

Gallup (ehkä vähän aikaisessa mutta kun saana aloitti joulujutut): ootteko jo päättäneet miten vietätte ekan joulun vauvan kanssa? me mennään melko varmasti mun vanhemmille, asuvat lähellä ja on enemmän tilaa kuin meillä, ja sinne voi sitten tulla anoppi ja appiukkokin. En todellakaan ajatellut itse ruveta mitään joulua väsäämään, saa jäädä joulukuusikin tänä vuonna, ensi jouluun voi sitten satsata jo enemmän. Mutta jouluista tulee varmaan aina pieni taistelu että minne menee, jatkossa kyllä ajatuksena on että ollaan vaan kotona oman perheen kesken ja voidaan sitten kyläillä jossain joulupäivänä jos halutaan.

Mä sanoisin lämpöpussi. Me tosin yritetään nyt kysellä talvivauvakavereilta olisiko jollain pientä haalaria tai -pussia jota voitaisiin lainata/ostaa kun tuntuu niin hullulta ostaa kalliilla haalari joka menee vain hetken. Tuo pussi menee vähän kauemmin mutta niitä on tosi huonosti myynnissä :/ ja n.4kk eteenpäin meillä on jo lämpöpussi mutta ei siihen voi ihan pientä laittaa.

Ajatelkaa miten pienestä saa aikaan riitoja..ja helposti paisuvat ihan järjettömiin mittasuhteisiinkin. Toivottavasti Rosa tavoitti miehen ja sovinto on tehty?! Ja Saanalle tsemppiä miehen kanssa!! ootko kokeillut laittaa sen kirjan vessaan, luulisi että mies siellä edes ajankuluksi sitä selailisi? katsottiin muuten eilen vähän sitä neuvolasta saatua babysevenin videota..muuten ihan ok mutta häiritsee ylikaiken ne tunnetut näyttelijät! eikä katsottu kun vasta se raskausosio niin en tiedä onko synnytys jne ihan syvältä.

Mulla meni eilen taas paineet ihan superalas, ei nyt kauheasti huimannut mutta kasvot olivat kuin uunissa, siis niin kuuma ja muuten ihan jäässä. Ja raskaana on vähän vaikea maata selällään jalat ylhäällä tai laittaa pää polviin kun vatsa välissä :/ no kun mies tuli kotiin niin rupesin pitämään sellaista ärsyttää pientä nalkutusta niin joahn paineet tasaantuivat..mutta vähän ärsyttävää kyllä jos pitää jatkuvasti riidellä että pysyy tolpillaan.

rv27+6 (odottaa rv30 jo niin paljon että tuntuu kuin aika olisi ruvennut taas matelemaan)
 
Jellybean kirjautumatta
Mäkin äänestän lämpöpussin puolesta. En kyllä sellaista omista, mut tuntuu et helpompi pukea päälle eikä se vauva lahkeita mihinkään tarvitse. Niissä ei varmaan kasvunvarakaan haittaa, kun taas haalareihin hukkuu jos on ylisuuri.

Mä en tiedä muitten neuvoloitten käytäntöjä, mut meillä ei suositeltu vauvan ottamista ostoksille mukaan kun ruuhkissa on kuitenkin nuhaisia ihmisiä yms. Tänä vuonna rs-viruksen suhteen pitäisi olla se hiljaisempi vuosi onneksi, mut on sitten kuitenkin tavallisia flunssia aina liikenteessä. Kivaa kun pitää etsiä lapsenvahti sen takia että pääsee joululahjoja ostamaan.

Mun mielestä Irkku on ollut helppo lapsi, mut mun äiti viiden lapsen kokemuksella sanoo sen olevan vaikea tapaus. Ei kai sitä omaa lasta hoitaessa sitten ajattele että se olisi vaikeaa, kun hoidettava se on kumminkin. Onhan se nyt tosi hankala ja on vaikea tietää mikä on normaaliin kehitykseen kuuluvaa ja mikä puolestaan sen luontaisesta temperamentista johtuvaa kiukkua. Mut yhtä kaikki sen on hyvin rakas mulle ja hoidan sitä parhaani mukaan, vaikka hammasta purren mut hymyssä suin.

Joulunvietto menee meillä varmaan samalla kaavalla kuin viimeiset viisi vuotta. Eli jouluaatto ollaan mun kotona ja joulupäivä miehen mummolassa. Joskus ollaan jo aattoiltana siirrytty miehen mummolaan ja oltu siellä sitten yötä, mut en viiti lasten kanssa sitä tehdä. Meillä ne paikat on tosi lähellä, kun täältä meiltä on mun kotiin pari sataa metriä ja sinne miehen mummolaan n.2-4 kilsaa niin ajan jakaminen niiden paikkojen kesken ei onneksi ole ongelma kun välimatkaa on niin vähän.
 
Saana...
Joulusta. Jos multa kysyttäisiin tuosta joulun vietosta, niin käväistäisiin äkkiä miehen kotona ja kiireesti sieltä pois. Siellä kun ei mun mielestä oikein vietetä joulua. Siis kinkku kyllä paistetaan ja siihen vähän kaupan laatikoita ja onhan siellä kuusi. Mutta that's it. Ja sitten katsotaan vaan telkkaria. Mieluummin olisin koko joulun mun kotona, kun sinne tehdään aina porukalla Super Joulu. Mutta siis tämä asia on vielä keskustelematta (=vielä en ole saanut aiheesta tehtyä hirveää tappelua, jonka tuloksena joulu vietetään taas niinkuin mä haluan. Huh, taidan olla kauhea Justiina.... )

Voi Sade, onhan sunkin paineiden nostamiseksi joku keino... ;)
 
Rosis
Peace. Rauha maassa ja kaikilla hyvä mieli.

Joululahjat, argh! Perhevalmennuksessa muuten juuri puhuttiin, että ihan vauvan kanssa ei saisi mennä ruuhkaisiin ostoskeskuksiin, kun se kiertävä sisäilmakin on täynnä bakteereja(?). Pienet kaupat on kuulemma ok.

Mä olen innoissani joulusta. Päätin, kun tammikuussa muutettiin, että järjestän meillä ensi joulun. En tosin tiennyt olevani raskaana, mutta nyt se tuntuu vielä paremmalta ajatukselta. Viime joulu oli sellainen tylsä välijoulu evakossa, kun isovanhemmat kuolivat ja mummola meni alta, mummolassa kun olen kaikki joulut lapsesta asti viettänyt. Eli ei tuntunut yhtään joululta. Aiotaan siis kutsua meille sukulaiset (öh, tosi harmi että anoppi ja appi viettää joulun aina anopin siskon luona kaukana täältä). Meillä on hyvät tilat ja haluan ison kuusen ensimmäistä kertaa. Ne ruokahommelit kyllä delegoin muualle. Kovat on puheet. Saa nähdä ajattelenko samoin kun vauva on maailmassa.

Sade, ihan mahtava idea tuo että jättää odotuskirjan vessaan, ihan varmasti mies siellä sitä lukee (niin pölöjä nuo miehet välillä)!

JB, hienoa että raskaus on jo noin pitkällä!!! Onneksi olkoon! Otitko muuten selvää teidän alueen MLL:n lapsenvahdeista? Että onnistuuko sellainen jotta mies pääsisi synntykseen?

 

Yhteistyössä