--2012 yrittävät--

Mikäs tilanne taffolla, onko oireilua ?? :)

Entäs muut?

Hei, ootteko alottanu syömään jotain vitamiineja? Mie mietin et käviskö ostaa jotain, ei se varmaan ainakaan pahitteeks olis. Siis nyt syön jotain naisten vitamiineja mut muistin mukaan apteekin raskaus vitamiinit tais olla suositeltu myös yrittäville.. :)

Moi!
Haluaisin liittyä mukaan teidän kuumeilupalstalle. Pakko saada jotain vertaistukea tähän! Olen 21v. ja olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta marraskuusta 2011 saakka. Minulla siis on jo yksi lapsi, joka on 2,5-vuotias uhmavauvani. Lapseni syntymän jälkeen olen syönyt e-pillereitä, jotka jätin viime syksynä pois. Yritimme alkuun lähteä liikkeelle "tulee-kun-tulee"-periaatteella. Eihän se tietenkään onnistunu ku KAIKKI mun ympärillä rupes sikiämää. Jokaisten menkkojen jälkeen on pudottu alas ja lujaa. Mulla siis kierron pituus 31pv ja yk täl hetkel 6 vissiinki. Aloitin syömään foolihappoa reilu 1kk sitten ja tilasin digitaalisen ovulaatiotestin. Sain tähän kiertoon ovulaation napattua ja tietysti otimme tilaisuudesta heti kiinni mieheni kanssa. Tässä sitä nyt odotellaan menkkoja... tai sitä plussaa. Mun menkkojen piti alkaa tänään, ei näy eikä kuulu. Olin kuullut + lukenut, että ovistestillä voisi ns. testata raskautta. Tein huvikseni ovistestin tänä aamuna aamuvirtsasta ja se tulosruutu näytti hymynaamaa!!! Ette uskokaan sitä onnellisuuden määrää, itkuhan siin tuli. Tietty mä hätähousuna sit töiden jälkee hain apteekist raskaustestin, mut se oli negatiivinen. Oon kuumeisesti yrittäny ettii tietoo ja pohtia, onks mahollista et olisin raskaana silti? Onko mahollista et mun kehos on liian vähän istukkahormonia ettei se näy raskaustestissä? mutta miksi silti ovistesti näytti positiivista? en usko et ovulaatio olisi tänään :D mä oon kyl ollu jo viikon ajan sil asenteel et joo ne menkat on tulossa. alavatsaa nipistelly tänään samalla tavalla ihan ku vuodot alkais.. en sitte tiiä. mä en pahempaa piinausta tiedäkää täl hetkel ku tämä!

Sone*: foolihappo on tosiaanki se, mitä kannattaa syödä raskautta yrittäessä! apteekist saa halvalla, yks pakkaus makso vähän päälle 3 euroo ;)

Tervetuloa jedvenna!!! Kiva saada lisää porukkaa!! :)

Toivotaan nyt että siun menkat ei ala, oottelet jonkun päivän ja testailet uudelleen. Olikse ovistesti haalee viiva vai siis ihan ovisplussa, tumma viiva? Sitä haaleeta viivaa voi näyttää vissiin missä tahansa vaiheessa kiertoa..

Sunflower11
Tervetuloa jedvenna!
Ovistesti tosiaan voi näyttää plussaa jos on raskaana, ennen raskautestiä, mutta joillakin lh-hormoni nousee loppukierrossa. Toivotaan kuitenkin parasta.
Toivottavasti tärppää pian! Me ollaan yritetty joulukuusta 2010 asti...

Mä en syö mitään "ylimääräisiä" vitamiinejä. Ne normaalit ja raskausajan vitamiini mikä sopii yrittäjillekin!

Mie en tiedä mikä kp menossa kun päätettiin tätä "taukoa" pitää etten tikuttele ym. Parempi näin tää kierto, jos sais vähän muuta ajateltavaa.

ovistestiin tuli siis hymynaama (digitaalinen) ja kun otin sen koneen sisäl olevan tikun pois ni kaks super vahvaa viivaa oli. mä todella toivon ettei ne menkat tule. sit tullaa taas ryminäl alas ja lujaa. pettymys on tosi kova. nyt olis sit menkat virallisesti päivän myöhäs. ajattelin huomen ostaa testin ja tehä sen su aamulla aamupissasta. peukut pystyyn!

jedvenna, tervetuloa kuumeilemaan ja peukut on pystyssä että plussa teidän perheeseen saataisiin! =)

Joku tuossa kirjoitteli että kuume menis kierron mukaan ja kyllä mullakin se niin menee. Nyt kun on kierron parhaat päivät niin olo on enemmän kuumeinen kuin kierron loppupuolella. Nyt kun kuulin uutisia että työpaikassani on aika huono fiilis ja asiat vähän takkuaa niin tuntuu että neljäs lapsi tähän väliin ja sassiin. Tai ei ehkä nyt tästä kierrosta kun haluaisin ens vuoden puolelle nyytin.

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille ja sitä munarikasta kaikille yrittäjille(ja vasta suunnittelevillekin):D

Tervetuloa uusille!:wave:

Jedvenna: Mulla ainakin ovistesti on näyttänyt raskauden ennen raskaustestiä,kp 23 tai 24 ovistesti plussa ja raskaustesti nega.Raskaustesti näytti haaleaa plussaa vasta kp 26.Mulla kierto 26-28 päivää.Että toivotaan parasta!!

Mulla ei oirehia muuta kuin tunne että menkat alkaa,jos kierto on normaali niin maanantaina tai tiistaina pitäisi alkaa mutta kun ei tiedä kuinka sekaisin kroppa on pillereitten lopetuksen jälkeen..Edellisellä kerralla alkoi ihan normaalisti kp 27.Mutta pienen pieni osa musta toivoo että jos niitä menkkoja ei tulisikaan vaan se plussa siihen testiin...Mutta en millään usko että olisi tärpännyt ekasta kierrosta kun esikoistakin tehtiin aika pitkään...

Plussatuulia!!!

Taffo ja pienen pieni toive

ja Sone mie oon syöny Multivitan raskaus ja imetys tabletteja,niitä suositellaan jo yrittävillekin!!

Viimeksi muokattu:
kuulostaa hyvältä, eli vielä mun ei tarttis pettyä. odottelua vain sitte. hei te, joilla on jo lapsia, niin onko teillä ollut alkuraskausoireena löysä vatsantoiminta? mulla on ollu nyt eilen ja tänään vatsa AIVAN löysällä ja mahassa velloo koko ajan. meinasin eilen illalla oksentaa ku möyri niin paljon. olisko joku pöpö vai vauva? ;)

Tervetuloa uusille! :)

Jedvenna, mulla on molemmissa raskauksissa alkanu vatsavaivat heti :) Toivotaan plussaa sulle.

Omaa napaa. Tajusin just, että tässähän on enää pari kuukautta, kun on suunniteltu alkaan yrittämistä. Toisaalta odotan innolla, toisaalta hirvittää. Jaksaminen, raskausajan vaikeus jne. Tosi ristiriitaiset tunteet.

Leenuliinukka: Siulla taitaa nyt olla vuorostas toi vaihe mikä miulla ja toivoliinillla oli vasta äskettäin (rimakauhu) :) Se varmaan on niin että kun yritysajankohta alkaa lähenemään niin tulee jännitys ja sit sellanen asian lopullinen läpikäyminen että onko valmis. Miulla itseasiassa ahdisti ihan yllättävän paljonkin ja meinas tulla oikeesti pupu pöksyyn. Nyt on kyl hyvin päästy yli tästä vaiheesta, ei siis malttas oottaa millään et sais plussan :)

Iiks, keskiviikkona kierukka pois :) Sit onkin jo kohta ovis!

Tervehdys kaikille, myös uusille.
Oon ihan hämilläni, aamulla nimittäin sain selkeän plussan testiin. Olin päättänyt että en testaa ennen kuin menkat on myöhässä mutta aamulla tuli pakottava tarve testata kuitenkin. Jouluvauva siis tiedossa, jos vain kaikki menee hyvin. Plussa ei ihan puun takaa tullut: rintoja on aristanut useamman päivän, eilen itketti jumpassa ja illalla tuli paha olo kun en ollut syönyt pitkään aikaan.

Tsemppiä yritykseen ja sen kuumeiluun,
Undu

Sone: oi oi oi, kohta pääset säkin jännäämään, ihanaa.

Leenuliinukka: joo, rimakauhu, tuttu tunne. Välillä se iskee vieläkin, yks päivä huomasin ajattelevani, että voiku ei ois vielä tärpänny ja seuraavassa hetkessä olin onnesta mykkyrällä ajatuksesta et ois tärppi käyny.

tervetuloa uusille höyryille :D...

UNDUlle onnea:heart:

Vitamiineista: Foolihappoa pitäis syödä 3kk ennen raskautta, ja sitä ei kait tarvi syödä kun ihan raskauden alussa. Korjatkaa jos ole väärässä. Mä syön lisäksi d-vitamiiniä.. Pitäis hakea jotain odottajan/yrittävän vitskuja.

oma napa: alkaa olee jännät paikat viikon sisään.. kp 24/28-32.. ois aika jännä jos ekasta kierrosta ja yhestä täsmälaakista tärppäis.. en usko kyllä.

• Tykkää
Reactions: Sone*
Täällä olis uusi kuumeilija mukaan! :wave:

Alotettiin yritys 11/11 ja kaks kemiallista takana.Ensimmäinen lapsi olisi meille molemmille. Taustasta sen verran, että käytin pillereitä noin 8 vuotta putkeen, mutta onneks kierrot ei ainekaan vielä oo menny kauheen sekasin. Ite oon 27 ja puoliso vuoden vanhempi. Oon ite lykkäilly lapsen hankintaa muutamia vuosia ja nyt ku olis aika niin ei jaksais oottaa!!!

Sori oma napailu... pää on vaan niin tyhjä,ku aamulla testasin ja viimesetki plussan rippeet oli hiipunu pois.
Eiks E-vitamiini oo kans sellanen mitä suositellaan käytettäväksi, että se vahvistas limakalvoja?
Kaikille plussatuulia:heart:

Onnea Undu!!!

Jospa tämä päivä alkaisi paremmin kuin eilen. Ihan järkyttävä flunssa iski eilen illalla ja ei meinaa helpottaa!

Miten pitkään teillä on menny,että kierto normalisoituu pillereitten jälkeen? Mulla tulee kohta 5 kuukautta ja kierto seikkailee 29-34pv:n välillä. Sitä oon ihmetelly ku mulla on nyt kaks kemiallista takana,et ei oo ollu minkäälaisia kipuja vuotojen aikana tai saatikka voimakkaat vuodotkaan. kestäny noin pari päivää ja pikkuhousun suojalla on pärjänny.... Ennen ku alotin pillerit niin normaali vuoto kesti melkein viikon ja paksuimmasta tamppoonista tuli läpi kahessa tunnissa ja ilman buranaa ei voinu olla. Onkohan tää vielä jotain pillereitten vaikutuksia? En nyt kyllä todellakaan halua sitä entistä vuotoakaan takasin.:LOL:

Mites teillä muilla menee??? Jedvenna mikä on tilanne?

Ainii mistä ootte tilaillu testejä? Niitä näyttää menevän sen verran, että halvemmaks tulis tilata netistä..:LOL:

Mie84 :

Siis miulla on kanssa flunssa, ottaa päähän kun vapaat menee sairastellessa aina. Toki tää on lievää mut silti :/

Mie en oo syöny pilsuja kun joskus teininä, ihan jonkun pari kk yritin kokeilla viime vuonna, ei sovi miulle. Mut kierrot on aina ollu epäsäännölliset, paitsi nyt! :) Jes! Joskus kierrot oli 30-50 päivää, onneks nyt on melkeen tarkka 30, joskus 28.

Testejä oon yleenä tilannu mammaksi.fi tai jostain testimaasta, millon mistäkin :)

Kp 26/28-32 ja apteekin testillä nega..:whistle: Inhottaa itteenikin olla näin malttamaton. Äsken tilasin 10kpl herkkiä testejä.. Hohhoijaa.. itteeki jopa hävettää, ja voin vain arvata, että pari päivää ni oon ne kaikki käyttäny..

Viimeksi muokattu:
Undu, paljon onnea!:flower::heart:

Toivoliini, mä oon kans todella malttamaton testaamaan ja sitten kun meet liian aikaisin testaamaan negan niin tulee just sellainen hävetysolo vaikka eihän siinä mitään hävettävää olekaan! Pyörittelin ovistestejä käsissäni kaupassa mutta jätin vielä hyllyyn. Ihme homma tää testausvillitys:D.

Rimakauhusta, ens kierrosta voisi tosiaan alkaa yrittämään mutta just nyt on tosiaan sellainen rimakauhuinen olo, huomenna voi taas olla toisin, tai katsotaan kun uusi kierto alkaa niin jo taas vauvakuume nousee:). Ei ole mies vielä antanut siunausta mutta heittelee kyllä letkautuksia tyyliin että hyvä kun kesälle on sitten kuski tiedossa kun mennään kaverin häihin :D.

Tervetuloa Mie84 mukaan kuumeilemaan!:wave:

Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Undu!:flower:

Ja tervetuloa uudet!:wave:

Mua ahdistaa ja ärsyttää ja v*tuttaa ja vaikka mitä!Mulla AINA ollut säännöllinen kierto,nyt menkat myöhässä jo 3 päivää,eilen tein testin,nega.Huomenna ajattelin soittaa lekuriin ajan ens viikolle jos menkkoja ei kuulu!PRKL!!Millä tässä mitään yrittää jos ei oo menkkojakaan!

Parempaa onnea muille!

Taffo ja metrin elin otsassa...|O

Unikettu: Nyt vaan ensikierrosta tammivauvaa tekemään ;)

Taffo
: Jos se kierto nyt vaan on sekasin kun jätit pillerit pois, kyl se tasottuu, paitsi jos ootkin raskaana ;)

Miulle ei muuta kun oviksen odottelua. Oon flunssassa vähän viel, ja mies on ihan kunnolla kipee. Toivottavasti paranee pian ;) :p

Yhteistyössä