Seinäkukkaselle kovasti onnea tyttärestä ja paljon voimia sairaala-aikaan. :heart: Toivotan enkeleitä pienen ympärille ja onneksi nykylääketiede on niin kehittynyttä, että tytärtänne pystytään hoitamaan hyvin! Alku on varmasti vaikeaa ja rankkaa, mutta toivotaan kovasti, että tilanne tasoittuu ja paranee mahdollisimman pian.
Mollis onneksi lisälyönnit paljastuivat vaan hikaksi
Hassua, ettei neuvolan täti tuota tajunnut. Meidän vauvalla on hikkaa monta kertaa päivässä, hassun tuntuista. Toivottavasti huolesi Keijon koosta ovat helpottaneet. Meidän poikahan oli myös ylimääräisessä tsekkauksessa rakenneultran ison koon takia, mutta nyt neuvolan terkka oli vatsan päältä tunnustellessa sitä mieltä, ettei tuo nyt niin suurelta vaikutakaan. Eli varmaan se voi hyvin vielä tasaantua! Ja hyvä, kun olet seurannassa.
Koosta vielä sen verran, että tosi moni on sanonut sitä kuinka paljon helpompaa on vähän isomman vauvan kanssa sitten syntymän jälkeen, kun on valmiimpi, syö harvemmin ja on monesti tyytyväisempi, niin kuin
Millis kirjoittikin. Lähipiiriin hiljattain syntyneet pari kolmikiloista on nyt reppanat olleet valohoidossa ja tarkassa seurannassa, kun maksa ei vielä pysty hajottamaan bilirubiinia riittävästi. Että mahdollisesti helpomman synnytyksen vastapainona voi sitten olla muuta harmia. Mutta näitähän ei voi itse valita se on otettava mitä annetaan!
AdAstra, mä toivon kyllä kans kovasti, että tuttipulloakin voisi käyttää ja täytyy yrittää alkaa sitä tarjoilla sitten ajallaan. On tosiaan aika hurja ajatus, että kuukausikaupalla olisi max. parin tunnin breikkejä vauvasta, mutta voihan siinä ihan hyvin niinkin käydä. Ja mistäs sitä tietää, miltä se sitten itsestäkin tuntuu, kun on mennyt vauvasta ihan sekaisin
Nimistä meillä on ollut jo aika pitkään ainakin ensimmäinen nimi melko selvä. Mies on tuota ehdotellut jo pitkään ja kun en itse ole parempaakaan keksinyt, niin ihan hyvä se taitaa olla
Tytölle olisi ollut enemmänkin vaihtoehtoja mielessä. Toisia nimiäkin on mietitty, mutta niissä saattaa vielä olla pientä hakemista. Ja lopullisesti kyllä haluan, että päätetään vasta sitten, kun herra on maailmassa.
Nanninga - mä en ole vieläkään saanut
äitiyspäivärahapäätöstä vaikka äitiyslomaa on takana jo yli kaksi viikkoa! Ihmettelin sitä aikani ja parin Kela-soiton jälkeen sain selville, että palkkatoimisto ei ollut lähettänyt sinne vielä yhtä todistusta... Onneksi saan ekat kolme kuukautta palkkaa ihan normaalisti ja vasta sitten Kelan rahaa, joten on saanut kaupasta vielä ruokaa ostettua
Mua vähän harmittaa, kun tulot on nousseet vuodesta 2009 jonkin verran, mutta ei varmana sitä vaadittua 20%, joten jää sitten vähän alhaisemmaksi tuo päiväraha. Vaikka nyt Kelan tehdessä päätöstä vuoden 2010 verotus on jo valmis, niin ilmeisesti tämän vuoden puolella alkavista äitiyslomista maksavat joka tapauksessa 2009 (tai viim. 6kk) tulojen mukaan : / Kiva kun teidän J-vauva on aktiivinen, rauhoittaa kummasti mieltä ne liikkeet
Meillä ei vielä isänpäivää juhlistettu vaikka h-hetki alkaa olla käsillä, mutta olisi silti tuntunut vähän ennenaikaiselle.
Engelille tsempit ison masun kanssa! On se tosiaan aika eri juttu kantaa kahta vauvaa kuin yhtä! Ajatella sitten niitä kolmosten odottajia
Tunnetko hyvin, missä kumpikin vauva on ja kumpi liikkuu? Yksi ystäväni (kaksosten äiti) kertoi, miten heillä toinen varsinkin loppua kohden oli tosi aktiivinen ja vei kaiken tilan vatsassa ja toinen sitten yritti mahtua sinne, mihin jäi tilaa
Ja sama meininki kuulemma tuntuu jatkuvan vatsan ulkopuolellakin ovat tosi eri luonteisia!
Plastex onnea äitiysloman alusta! Mä olen ihan fiiliksissä tästä lomailusta ja tuntuu jotenkin jo kaukaiselle, että pitäisi joka aamu raahautua töihin
Eilen olin vielä yksillä työillallisilla ja yritin siinä sivistyneesti keskustella työasioista, mutta aika vähän meinaa riittää kiinnostusta
Kaipa se sieltä taas palaa sitten ajallaan.
Hopelle tsemppiä ja rauhallista oloa supistusten kanssa!! Onko ne tutkineet sun kohdunkaulan tilannetta, että vaikuttaako nuo sinne jotenkin? On kyllä ainoa oikea ratkaisu pysyä mahdollisimman rauhassa kotona tuossa tilanteessa! Olet vauvallesi korvaamaton, töissä ne kyllä jotenkin pärjää. :hug:
Kiitos
Millis ja
Team Uttinen rintapumppukommenteista. En ole itsekään sitä ostanut, kuten en myöskään rintakumia tai maidon kerääjää. Kai se on niin yksilöllistä, mitä noista sitten mahdollisesti tarvii ja kohtuullisen helppo ostaa sitten syntymän jälkeenkin. Imetysliivit ostin (Bravado) monen suosituksesta ja varmaan joku imetyspaita pitäisi vielä hankkia.
Hattivattiselle myös tsemppiä raskauteen ja toivotaan tilanteen tasaantuvan!! :hug:
Tänään tuli 37 viikkoa täyteen eli meidän pikkuinen on kai sitten määritelmän mukaan täysiaikainen! Tiistaina oltiin Naistenklinikan tutustumiskäynnillä, ihan hyvä juttu! Vauvan huoneen sisustuskin on edennyt, vaikka sen valmistuminen menee kyllä vuoden alkuun. Jotain ostoksia vielä olis tarkoitus tehdä varmaan tulevana viikonloppuna yhdessä miehen kanssa, mutta aika moni juttu on kyllä jo hoidossa ja on varmaan syytäkin
Olen yrittänyt tehdä kotona siivous- ja järjestelyhommia, mutta olen kyllä jotenkin nyt laiskistunut... Kaikenlaista kodin ulkopuolistakin ohjelmaa on ollut ja ei meinaa sitten oikein saada aikaiseksi kauheesti. Eipä siitä nyt varmaan kovaa morkkista kannata ottaa.
Vointi on kyllä edelleen tosi hyvä, mistä voi olla tosi onnellinen! Melkein joka yö valvotuttaa puolesta tunnista pariin tuntiin, mutta ihan kohtuullisesti nukun. Muuta vaivaa ei ole oikeastaan ilmennyt. En siis vielä mitenkään ole käynyt kärsimättömäksi raskauden suhteen. Tuli juuri mieleen, että kukas tietää, jos nämä ovat elämän viimeisiä päiviä raskaana ihan haikea mieli tulee... :'( Mutta nautitaan siis täysillä!
DQ 37+0