2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Pitkästä aikaa muutama rivi täältäkin :) Isot onnittelut jo vauvautuneille ja Armille & Pullavalle kovasti tsemppiä viimeisiin hetkiin! Täällä mennään viikolla 37+3 ja kovasti pyörii jo synnytys mielessä. Oon koko raskauden asennoitunut siihen, että vauva syntyisi kesäkuussa (en kyllä tajua miksi, silkkaa itsensä kiusaamista!) ja nimenomaan juhannuksen kieppeillä, mutta viime viikon äitipolikäynnillä tuli vähän takapakkia noille ajatuksille. Paikat oli kyllä pehmentyneet mutta kohdunkaulaa täydet jäljellä ja kohdunsuu tiukasti kiinni. Oon nyt sitten koittanut asennoitua uudelleen niin, että heinäkuun puolivälin ylikin voi ihan hyvin mennä. Esikoinen syntyi 38+3 vesien menolla ja siitä kai sainkin päähäni että tääkin tulis vähän etuajassa. Jännää aikaa jokatapauksessa! Välillä tuntuu että ihana vaan olla odotella ja nauttia näistä viimeisistä hetkistä raskaana, välillä meinaa pää hajota kun on niin tylsää.

Jokatapauksessa mukavaa ja aurinkoista juhannusta itse kullekin!
 
katso liitettä 16414

8.7.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7....poikaolo
1nainen........3.ICSI..........esikoinen.......30v.......2.7...tyttölupaus
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7...tyttölupaus
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7....poikaolo
t0iv0............2.IVF...............toinen..........31v.....19.7...poikalupaus
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7..tyttö & poika
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen........?........10.8...tyttölupaus
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari..............poika......3330g.....48cm
27.1.Sinirusko..........poika........3070g.....47cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
4.3. Sharona............poika.........
5.3. Lallaa77...........poika........3360g......49cm
6.3. nanniga...........poika........3980g......54cm
30.3. Kiena.............tyttö........3790g......51cm
25.4. Sol..............poika........3520g....50cm
12.5. Babies.........poika.......3860g.....54cm
29.5. Kevätkello.....tyttö.......3400g.....49cm
31.5. Marjiskainen...poika......2700g.....46 cm
6.6. Jauhopeukalo...tyttö........2940g....47,5cm
26.6. Armi74..........tyttö.......3420g.....51cm
29.6. Hammy.........poika......2535g......46cm
 
Viimeksi muokattu:
Sain minäkin vihdoista viimein kirjoiteltua tänne muutaman rivin tässä kun odottelen, että vauva heräilee kohta syömään. Todellakin tuntuu että päivät lentää ohi, kun tuossa tuota pientä hoitelee. Arki on lähtenyt kivasti käyntiin ja tyttö kasvaa silmissä. Itsekin olen palautunut hyvin ja ollaan jo vaunulenkilläkin käyty.
Armille tsemppiä! Kyllä se sieltä nyt tulee tavalla tai toisella ja saat sinäkin pikkuisen syliisi. Ihanaa!
1nainen Tervetuloa mukaan! Kovin hiljaista täällä vaan valitettavasti aina välillä on ollut, mutta vielä on joukossa odottavia aktiivisiakin =)
Jauhopeukalolle kiitokset synnytyskertomuksesta!
Ja mukava oli myös kuulla Solin ja Kienan kuulumisia! =)

Katsoin tuosta listasta, että nyt onkin tosi monta laskettua aikaa ihan näinä päivinä, joten tulkaahan mammat kirjoittelemaan joko siellä ollaan nyytit kainalossa!

Tuli sitten tässä mieleen ja on ihan pakko nyt kyllä kuitenkin kysyä, että miten tuo menee jos nyt vaikka jossain vaiheessa haluttaisiin toinen lapsi ja eka on hoidoilla saatu niin onko meillä vielä mahdollisuuksia julkisella saada hoitoja toista lasta ajatellen? Siis että olen ymmärtänyt että kolme yritystä saa, mutta onko se per lapsi vai kaiken kaikkiaan? Klinikalla sanottiin, että sinne voi ottaa sitten suoraan yhteyttä jos tulee mieleen, että haluisi toista yrittää, mutta onko meillä enää yksi yritys vai nollaantuuko tuo? Onhan tämä vähän varmaan hölmöä ajatella tälläisiä, kun juuri ollaan tuo yksi kultaakin kalliimpi palkinto saatu, mutta mutta.. kai se ihan normaalia on että asia mielessä käy.. :ashamed:
 
Hei!ja toivottavasti oli mukava juhannus kaikilla :)

Kevätkello me ollaan oltu yksityisella vaan eli ekasta icsistä tärppäs ja sitten pakkaseen jäi kolme jotka nyt tähän toiseen vauvaan käytettiin.Mentiin siis sillä periaatteella että ne käytetään sieltä pois,kun ollaan kerran maksettukin ei ollut hirveitä paineita saada toista että tulee jos tulee.Lääkäri kuitenkin sanoi että voi siirtää meidät kunnalliseen jonoon jo valmiiksi jos ei tärppää eli meidät olisi jopa siirretty yksityisestä kunnalliseen ja oon muutenkin ymmärtänyt että kaksi lasta kunnallisella puolella että ekan lapsen jälkeen hoidot "nollautuu"..eli kunnalliselle vain :)

Mä en muuta kun juokse labrassa verikokeissa sun muissa.Mullahan on rinnassa pieniä katkenneita hiussuonia mitä on nyt tutkittu mistä johtuvat.Olin jopa ihopolilla ja siellä sanottiin sen olevan purppuraa.Lähtee sitten synnytyksen jälkeen,mutta vielä ei tietoa mistä johtuu tulokset tulee ens viikolla.Nooh!nyt taas iski viime viikolla että mulla on kielessä hiiva!siis mitä vielä!mä alan olla niin täynnä näitä vaivoja!lääkäri ei usko että on hiivaa kun olen perusterve ihminen ,mutta miksi mulla sitten purppuraa olisi jos olisin terve ja sokerit koholla ja kyllä mun tietääkseni joka paikassa lukee että raskaana olevan immuunitaso heikkenee :D??no ei voinut kirjottaa reseptiä.tässä nyt kirvellyt kieltä koko juhannuksen ja yrittänyt suuvedellä huuhtoa ettei lisäänny..oon aina ollut tarkka hampaiden pesusta sun muusta suuhun liittyvästä että ei ole kun mun tuuria taas.NT:kin sanoi että kyllä sulle nyt iskee kaikki..sanoinkin että kolmatta lasta ei tule että pahenee vain nämä raskaudet.Kuukausi reilu aikaa laskettuun aikaan että mitä vielä tässä ehtii tulemaan :D :D ei voi kun nauraa :D ihanaa tämä raskausaika ei siis todellakaan :D en voi sanoa että nauttisin :D

armia täällä jännäilen joko on syntynyt :) ja wonderillekin tsempit loppuviikkoihin :)

RP
 
Täällä vaan kökitään ja odotellaan huomista... Eilen tuli varmaan loput limatulpasta ja paineen tunne lisääntyi takapuolen tietämillä (Pulla varmaan mennyt vielä vähän alemmaksi), mutta muuten ei niinku mitään merkkiä mistään synnytyksestä. Hohhoijaa. No, huomenna sitten jotain sentään tapahtuu, toivottavasti ei oo mikään monen päivän käynnistysurakka edessä. Aamulla pitää tosin ensin soittaa sairaalaan ja varmistaa, että voin tulla. Jos siellä on ruuhkaa, voivat periaatteessa siirtää sitä mun käynnistystä...

Vaikka toisaalta on hienoa tietää nyt vähän aikataulua -- eli että viimeistään 2-3 päivän kuluttua mulla on oikeesti vauva sylissä -- niin on se myös jotenkin absurdia. Mut näillä mennään. Jaksuja kaikille ja vointeja varsinkin RouvaPapuselle, ettei nyt mikään ihme immunologinen ongelma hyökkäisi kimppuun.
 
Kevätkello Mieki ajattelen jo sitä toista...mutta lähinnä sitä missä vaiheessa ruvettais yrittää. Ollaan kunnallisessa ja meillä siis 2. ICSI:n tuoresiirto toi tämän ihanan tytön. Pakkaseen meillä jäi kolme alkiota ja en mielellään lähde 3.ICSI:iin. Oli miulle se munien kasvattelu, punktio ja siirto sen verran kivulias etten tiiä miten jaksaisin lasta hoitaa samaan aikaan... Miehelleni kyllä jo synnytyssalissa totesin että jos ens keväänä sitten sitä toista viimestään :D Mieheni ja kätilöt katto kummissaan että synnytyksestä oo kulunu tuntiakaan ja mie jo mietin seuraavaa :D

Täällä muuten elämä alkanut asettua aloilleen. Maanataina oli neuvola ja saatiin lupa siirtyä lapsentahtiseen syöttöön. Nyt meijän neiti nukkui kahtena edellisenä yönä 5-6 tuntia putkeen ja oli kyllä olo kuin uudestaan syntyneellä :) Muutenkin tyttö on ollu tosi kiltti. Autossa matkustaa hyvin ja kauppareissut onnistuu pitemmällekkin kunhan vain muistaa ottaa tytölle pullon mukaan omien tissien lisäks :D Korviketta ei olla tarvittu ollenkaan vaan omaa maitoa saadaan pullostaki antaa, ei tyttö jaksa vielä kaikkee imee kerralla. Pakkaseenki oon saanu laittaa ku eivät lääkityksen takia luovutukseen huoli :( No saapahan sitte vellien sekaan laittaa ja jos maito ehtyy tisseistä aikaseen nii saa sit pakkasessa olevilla vielä jatkettua, epäilen kyllä että nää rinnat tuottaa maitoo niin pitkään ku vaa tyttö jaksaa syödä (tai äiti syöttää :D)
 
Pikapäivitys täältä sairaalasta. Käynnistys aloitettiin ma noin klo 10 oksitosiinitipalla, Pulla syntyi ti-aamuna 01.08. Laitan myöhemmin tarkemman selvityksen, mutta se täytyy sanoa, että avautuminen kävi tosi mukavasti, vaikka siinäkin aikaa meni, mutta ponnistusvaihe oli yhtä helvettiä ja päättyi lopulta imukupin käyttöön. Verta meni sen verran, että suihkuun mennessä pyörryin, enkä eilen tai tänään päässyt oikein tolpilleni. Katsoivat sitten hemoglobiinin, joka oli 66... Sain pari pussia punasoluja, nyt olo vähän virkeämpi. Pullalla kaikki hyvin, painoa kuitenkin kertyi vain 3420 g, vaikka meni 42+1 päivälle syntymä. Huomenna toivon mukaan päästään kotiin. :)
 
Paljon onnea Armille ja koko perheelle! :) Laitahan kaikki yksityiskohdat tulemaan kun ehdit ja jaksat.

Itse kävin äitipolilla alkuviikolla ja yllätyksekseni antoivat uuden ajan maanantaille (39+0) ja tod.näk. silloin käynnistellään. Mulla siis insuliinihoitoinen diabetes, joka ilmeisesti syynä mahd. käynnistykselle (muuten ei mitään erityistä eli vauva kasvaa keskikäyrällä ja kaikki muukin näyttäisi olevan ok). Toisaalta olen täällä lueskellut että aika lääkärikohtaista tuo käynnistelyn aloittaminenkin, joten saa nähdä miten käy. Olisin kyllä aivan valmis synnyttämään ja salaa toivon, että synnytys käynnistyisi jo ennen ensi viikkoa ihan itsekseen :)

Wonder ja neiti 38+2
 
Onnea armille!:flower: tulihan se sieltä ulos :)

Täällä sain oikein itseeni niskasta kiinni ja pestyä vauvalle vaatetta ja raivasin pinniksenkin meidän makkariin odottamaan vauvelia..en meinaa nimittäin tehdä sitten yhtään mitään kun ens viikolla alkaa äippäloma jihuu!
Turvotti ihan vähän kun koko päivän siivoskelin ja sisustin sekä heitin tavaraa roskiin.illalla sitten olon kruunasi oikein selkäsärky/supistukset kivuttomat tosin.Kyllä tää tästä hiljalleen enää 3viikkoa täysaikasuuteen :) sitten alan oikein jumppaamaan :D ja ajamaan kaveria pihalle :)

RP
 
Onnea Armi! Huh, sulla on ollut tosi alhainen hg! Jospa tuosta sitten olo kohenee niin jaksaa sitten "pullaakin" hoidella =) Kertomusta odotellen myös täällä

Wonderille seuraavaksi tsemppiä sinne odotteluun ja toivotaan, että tosiaan käynnistyisi itsekseen jo tässä aiemmin.

RouvaPapunen mullakin jäi laittamiset aika viime metreille. Tietysti siinä oli sekin kun koko ajan pelkäsi, että jos tämä ei olekaan totta... Ei ole enää pitkä aika sielläkään odotusta jäljellä :)

Jauhopeukalo meillä kanssa on ihanan rauhallinen tyttönen. Helpottaa kyllä arkea mukavasti, kun välillä saa levätä ja ehtii joskus tekemään jotain omiakin juttuja.
 
moikka!

Lääkäri soitteli tossa tossa 2 viikon takasia tuloksia ja kuulemma tulehdusarvot koholla ja valkosoluja päälle 300!myös joku muu arvo oli koholla että meinas jotain tulehdusta.No kuitenkin kun mulla viikko sitten otettiin niitä labroja niin niissä oli jo laskenut eli todennäkösesti johtui tästä mun kielihiivasta,mutta kävin nyt sitten uudestaan labrassa kun väitti ettei mulla vaan olis klamydiaa..olin että kuinka se nyt vois olla kun oon lapsettomuushoidois joutunut käymään kaikki testit läpi.Jos ei mies sitten reissuhommissa ole luiruttanut pippeliä muualla,mutta tuskin :D neuvolas ei kyllä näkynyt pissassa mitään,mut saa kattoo nyt sitten mitä sanoo ens viikolla.

RP
 
Nyt tulee aika pitkä kertomus...



Ma 25.6. mentiin Taysiin aamuyhdeksältä ja oksitosiinitippa aloitettiin kymmenen maissa. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt, koska se ei ollut ollenkaan paha juttu. Olin pelännyt, että tulee jotain karmeita supistuksia heti, mutta tippa aloitettiin toosi pienellä ja sit kaksinkertaistettiin annos aina 30 min välein. Supistukset tuntuivat ainoastaan selkäjomotuksena, jonka kestin hyvin hengittelyn ja alaselän hieronnan avulla. Useampi tunti siinä meni, sitten tuli lääkäri tutkimaan tilanteen. Totesi, etten ollut juurikaan auennut aamun tilanteesta (noin 3 cm), mutta päätti sitten puhkaista kalvot. Heti vesien menon jälkeen supistukset muuttuivat enemmän kohdun alueella tuntuviksi, aika ikäviksi kouristuksiksi, mutta jaksoin vielä reilun tunnin niitä ennen kuin pyysin ilokaasua. Mukava kaasu! Kaasu auttoi oikein hyvin, ja lisäksi tuli se "rytmi" hommaan, kun piti olla tarkkana, että alkoi imppaamaan ajoissa. Mies tuijotti mittareita ja minä omia tuntemuksiani, ja vähän niinkuin kilpailtiin, että kumpi huomaa ensin, että supistus on tulossa. :D Kätilö tarkasti kohdunsuun oliko 3 tuntia kalvojen puhkaisun jälkeen ja kaikkien meidän suureksi hämmästykseksi olinkin jo 8 cm auki! Tässä vaiheessa pyysin epiduraalia ja aloin anestesialääkäriä odotellessa impata ilokaasua sillee ilman taukoja, kun oli jo aika kipee meininki. Seurauksena oli hauska trippi 70-luvulle Abban tahtiin... (meillä oli omat musiikit mukana, ja tässä kohtaa sattui sopivasti soimaan Abba!). Oli se aika erikoista, kun näin vaan sellasia psykedeelisiä kuvioita leijumassa joka puolella ja kuulin sen Abban. :D Kuulin kyllä osan huoneessa käydyistä keskusteluista, mutta olin kyllä oikeesti aika pihalla. Anestesialääkäri käski lopettaa imppauksen hetkeks, kun en oikein pystyny vastaamaan sen kysymyksiin luotettavasti... Toisella yrittämällä onnistui epiduraali ja se vei kivut kokonaan pois. Selvä paineen tunne kuitenkin säilyi, eli tunsin supistukset hyvin, mutta en kipua. Ehdin saada toisen annoksen vielä puudutetta ja sitten vielä kolmannen pienemmän annoksen jotain muuta ainetta. Vähissä olivat aineet, kun lopulta kätilö käski alkaa vähän ponnistamaan. (Halusi odottaa, että oon ollu jo jonkin aikaa auki kokonaan ennen ponnistelua, että laskeutuis hyvin.) Sitten mulle kerrottiin, että Pulla on avotarjonnassa, minkä takia "tässä on pitkä tie edessä". Kiitos tiedosta... Melko masentavaa kuulla tollasta.

Siinä sitten alettiin pikkuhiljaa ponnistamaan, kokeilin vähän kaikenlaisia asentoja toiveissa, jos se muuttais vaikka tarjontaansa... Noin puolentoista tunnin päästä pyysin jotain kipulääkitystä, sain pudendaalipuudutuksen, mutta en kyllä osaa sanoa oliko siitä apua. No, ehkä se loppu olis sattunu VIELÄ enemmän, jos en olis sitä saanu? Tässä vaiheessa olin siirtynyt puoli-istuvaan asentoon, joka tuntui parhaalta, vaikka olin etukäteen ajatellu jotain muuta. Sitten alettiin oikeesti työntämään. Oltiin etukäteen puhuttu, että mies pysyy siellä pääpäässä, mutta ei se nyt sitten ihan niin menny. Työnsin hulluna ja mies ja kätilö kannusti ja sitten kätilö käski miehen painaa mun mahan päältä TÄYSIN VOIMIN (joo, kuuntelin tätä hieman järkyttyneenä, miehellä kun kuitenkin on painoa sata kiloa..) ja siinä se sit paineli ja huohotti sekin. Välillä kätilö lähti johonkin ja mies jatkoi kannustamista. Mähän en tietty tienny miten pitkällä oikeesti ollaan, eli annoin itseni kuvitella, että kun kerran molemmat sanoo, että nyt menee tosin hyvin ja nyt tuli pitkän matkaa eteenpäin, niin varmaan sillä jo on tukka ulkona tai jotain. Juu ei, mies sano, että johdot vaan tuli ulos, ja niistä aina näki, että kuinka paljon tuli ulospäin -- ja meni sit takas sisäänpäin. Ja mä huusin ja nyyhkytin. Noh, puolitoista tuntia tätä ja sitten kätilö totes, että kai se on imukupin paikka. Tuli väkee huone täyteen ja enhän mä mitään nähny, mutta seuraava tunne oli, kun lääkäri työnsi kätensä ja imukupin Pullan pään ja mun välilihan väliin (jossa ei siis ollu yhtään tilaa jäljellä ennestäänkään) ja mä huusin ja nyyhkytin vielä enemmän. Sivusilmällä näin, kun mies seisoi syrjässä kauhistuneen näköisenä. Sitten odotettiin imukupin imun kehittymistä ja mä edelleen huusin ja nyyhkytin. Kolmella supistuksella Pulla sitten syntyi (tiistain puolella klo 01.08), eppari tietty tehtiin, mutta repesin silti jonnekin syvälle. Mä kuulin, kun mies nyyhkäisi liikutuksesta, kun Pulla tuli ulos, mutta mä en tuntenu mitään (henkisellä tasolla). Pulla otettiin viereiseen huoneeseen tutkittavaksi. Valitettavasti mun tuska ei ollut vielä ohi; kätilö sanoi heti, että lääkärin tarvii ommella se haava ja sitten ryhtyivät toimeen... Haava siis oli syvä ja vuosi kovasti (miehen mukaan verta suihkusi seinälle, kun leikkaisvat sen epparin..), minkä takia näkyvyys oli huono. Siinä sitten sovittelivat erilaisia LEVITTIMIÄ ja tämä tuntui oikeastaan aika samalta kuin se varsinainen synnytys. Jatkoin edelleen nyyhkytystäni ja joku tajus nyt tarjota sitä ilokaasua. Sitä siinä yritin impata kaikin voimin samalla kun tuntui siltä, kuin puhelintolppaa olis tungettu peräsuoleen. Sit joku tajus kysyä, että onko se kaasu ollenkaan päällä... No ei ollu; hyvin olin varmaan itteni hapettanu ainakin. ;) Itse ompelu ei sattunu, kun oli puudutettu, eli siinä vaiheessa kun se levitin otettiin pois, alkoi vihdoin tuska helpottaa. Pulla tuotiin puettuna siihen rinnalle, mutta en pystyny olemaan kauheen kiinnostunu siitä.. :(

Sitten piti mennä suihkuun, mutta siinä matkalla pyörryin, eli jäi suihkussa käymättä... Kahteen päivään en päässy sängystä ylös, kunnes sitten sain vähän punasoluja anemiani hoitoon..

Kotiin päästiin perjantaina, ihan hyvin on mennyt, varsinkin kun maito laskeutui lauantaina. Nyt tosin pelkään alkavaa rintatulehdusta... Tissit kipeät ja paikoin kovat ja välillä olo muutenkin huono. Lämpöä oli ihan himppanen, mutta koska oon edelleen ottanu sekä Buranaa että Panadolia, en tiiä mitä lämpö oikeesti olis.

Pulla on rauhallinen, nukkuu paljon, syöttövälit päivällä yleensä 2-4 tuntia, alkuyöstä tankkaa jatkuvammin. Neuvolan täti kävi tänään ja kaikki oli ok, tädin mielestä Pulla oli tosi hyvin kehittynyt, nosteli päätäänkin jo reippaasti. No, viettihän se kohdussa aikaa vähän pidempään kehittymässä. :)

Nyt alkaa iltatankkaus!

Armi ja Pulla 1 vko
 
Huh huh olipa sulla Armi aika kokemus! Tässä kohtaa voi vaan todeta, että sektiolla saattaa joskus päästä helpommalla, mutta olisihan se alatiesynnytyskin ollut mielenkiintoinen kokemus. Ei noista kuitenkaan koskaan tiedä, kun jokainen synnytys on aina erilainen. Toivottavasti vältyt rintatulehdukselta. Mäkin just tänään googlasin maitotiehyttukoksesta, kun toisessa rinnassa tuntuu kanssa kipua. Nyt ollaan sitten imetetty urakalla ja haudottu lämpimällä ja buranankin otin jos vaikka menisi ohi. Tuosta kun saattaa helposti tulla rintatulehdus :O
Mitenkäs RouvaPapusella? Olipa tyly veikkaus lääkäriltä! Onko tullut vielä parempaa selvyyttä asiaan? Toivottavasti menee tuollaiset tulehdukset ohi!
 
Moikka!

ei ole tullut selvyyttä asiaan.soitin jopa neuvolaan ja sanoin että nyt alkaa mitta olemaan täysi.
siis lääkärihän soitti perjantaina 3 viikon takasi tuloksia ja leukosyytit siis koholla,mutta siitä viikko otettu testi väitti että ei ole mitään erikoista kaikki palautunut.No perjantaina otettiin testi uudestaan ja lääkäri sanoi soittavansa tän viikon perjantaina.kas kummaa soitto jo maanantaina ihmettelin että jopa tuli nopeeta tulokset.no sanoi samat asiat puhelimes kun perjantaina että leukosyytit koholla.olin että täh ja sitten että aamusta jos pääset labraan pissanäytteeseen uudestaan!no minä mennä labraan kauhean hädän kanssa niin ei täällä mitään lähetettä ole!!olin ihan että WTF!siellä oli kyllä kaikenmaailman muita näytteitä mitä ei kuulemma mun tilanteeseen sovi ja ei oteta kuulemma täällä labrassa.No labranhoitaja sitten laittoi mulle pari purkkia ja jotkut virtsanäytteet.siis mitä sekoilua.

No neuvolasta käskettiin sitten että kokeile mennä päivystykseen että jos ne siellä osais jotain neuvoa.No menin ja selitin koko homman tälle lääkärille sanoi että vähän outoa nyt että ihan kun jonkun toisen henkilön tulokset soitettu sulle.että ei voi olla mahdollista että leukosyytit ensin paljon viikon päästä ei mitään ja sitten taas kolmannen kerran ihan pielessä.että todella outoa.ota nyt selvää sitten että onko mulla loppujen lopuksi sitten yhtään mitään.

Rupesin vaan miettimään sitten jälkikäteen kun se lääkäri oli niin outo että ei kai se vaan soittanut mulle samoja tuloksia kahteen kertaan.se sanoi ihan samat asiat kun viimeksi perjantaina.ja mä sanoin samat.mutta tää on niin outo lääkäri että ei kuunnellut yhtään mitä mulla oli sanottavaa.siis ei vieläkään mitään selvyyttä!sanoinkin nt:lle että nyt etitään se tulehdus ja antibiootit vähän nopeeta ettei mun pää hajoo tästä stressaamisesta!

ajattelin nyt soitella labraan ihan varmuuden vuoksi ja kysyä vielä niitä arvoja kun se lääkäri on niin seko sekä pyytää perjantaina vielä neuvolasta uusi verenkuva.siis en olis kuullut että leukosyytit viikon välein tippuis 300 normaaliksi ja taas huitelis yli 300 siis niin kun samoja lukemia.luulis että olis jo leukosyytit kolmes viikos noussut miljooniin..viikon välein siis ihan erit tulokset.joka toises leukosyyttiä ja joka toises ei..WTF!ihmettelen kans että kuinka mulla ei neuvolan liuskas näkyis että on jotain jos leukosyytit on ylhäällä.siis jotain mätää on nyt..mut huomenna soittelen labraan ja sit perjantaina neuvolas pyydän testejä.

RP hermot kireänä!ja yks puskee stressistä päällä mua todella kovaa kohdunsuulle!yhtä helvettiä etten sanois.
 
Heippa!

ei tulehduksia,ei bakteereja,mutta jostain syystä leukosyytit edelleen yli 200..eli sitten varmaan raskaudesta johtuvaa.nyt vaan odotellaan synnytystä jos se vaikka laskis niitä :D

RP (joka taitaa tarinoida yksin tällä palstalla) :D
 
Päivityksiä täältä suunnalta pitkästä aikaa :)

Meidän pienokainen poika syntyi viikko sitten kiireellisellä sektiolla raskausviikolla 38. Mitat miehellä 46 cm ja painoa 2535 g. Loppuraskaus oli suht kivinen toksemia epäilyiden kanssa ja vauvan kasvun hiipumisen seurannassa... Tästä syystä päädyinkin osastolle syntymää edeltävänä päivänä ja seuraavana aamuna testailtiin oksitosiiniastuksessa alatiesynnytyksen mahdollisuutta. No, vauva ei kestänyt rasitusta joten hyvin pian löysin itseni leikkauspöydältä. Aika hurja kokemus, olla hereillä tuollaisessa leikkauksessa, varsinkin kun pojan ulostulon jälkeen vielä korjailivat jotain vanhoja juttuja ja tuntui että leikkaus vaan kesti ja kesti... Olimme sairaalassa viisi päivää, nyt ollaan kolmatta päivää kotona. Minä voin loistavasti, haavaa joutuu vähän nyt hoitamaan tikkien poiston jälkeen, mutta kipulääkkeitäkin syön vaan tulehdusriskin minimoimiseksi :) Poika voi mainiosti, paino nousi jo sairaalassa takaisin yli syntymäpäinon ja vaikka onkin laiska syömäri niin edelleen paino nousee hitaasti mutta varmasti. Tänään käytiiin ensimmäisellä lyhyellä vaunulenkillä, kaikki on niin uutta ja ihmeellistä! <3

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottaville! Ja ihanaa kesää kaikille!
 
Onnea Hammy pienestä pojasta! :heart:

RouvaPapunen sanovat, ettei raskaus ole sairaus, mutta kummia vaivoja se kyllä saa aikaan : / Toivotaan, ettei enää muita ihmeellisyyksiä tule ja loppu raskaus menee nyt huolettomammin.
 
Moikka kaikille.

Onpas täällä ollut hiljaista, kaikki on vissiin ollut kesälomalla. Niin myös me ja mökillä oltu melki koko kesä. Onnea hurjasti kaikille jo vauvansa saaneille. Armilla huikea kertomus, kiitos siitä. Tulkaa muutkin kertomaan kuulumisianne.

Meille kuuluu hyvää, poika on jo 7 kk, aivan ihana vesseli. Kova poika hymyileen ja jutteleen.

Ja-ha nyt poika sitten heräs, täytyy mennä...:)
 

Yhteistyössä