2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Babies tsemppiä odotteluun! Toivotaan, että lähtee ihan itsestään tulemaan tässä vielä ennen perjantaita, mutta hyvä tietää että pian asiaan ainakin saa apua :)

Mulla on tullut painoa varmaan jotain 15kg huh huh. Ja nythän tuo lapsi vasta alkaa kasvaa eli varmaan päästään tuonne 20 asti. Mitenkähän näistä pääsee koskaan eroon? Toivottavasti imetys onnistuisi ja auttaisi vähän tuossa painoasiassakin. Sektio on suunnitteilla nyt sit kesäkuun alkuun. Katotaan päästäänkö sinne asti. Mitään painoarviota en ole saanut, mutta eivät varmaan annakaan kun eipä sillä mitään väliä kun synnytystapa on tämä. Alkaa vähän masentaa tämä kotona makaaminen, mutta onneksi ei enää ole pitkään. En nyt kyllä ajatellut mitenkään riskeerata tätä loppua eli kärsitään nyt vähän: päivä kerrallaan eteen päin. Pakkasin kyllä tuon sairaalakassin jo valmiiksi jos tulisikin äkkilähtö, kun tämä tilanne nyt on vähän epävakaa. Toivon todella, että toivun tuosta sektiosta nopeasti. Nythän alkoi sit virallinen äitiyslomakin. Oletteko muuten ajatelleet, miten pitkään olette kotona lapsen kanssa? Mulla olis vähän toiveena olla siihen saakka kun pikkunen on 2v mutta pitää katsoa onko mahdollista.
 
Hurjasti onnea Sol

Kevätkello Kovasti pohdit tuota sektiota ym. ja se on ymmärrettävää. Ite en paljon ehtinyt miettiä, vaikka tiesinkin et on aika iso mahdollisuus sektioon. Kuten olen kirjoittanutkin, omalla kohdalla kaikki kävi niin nopeesti ja keho ei ehtinyt mukaan. Mietin, että miksei mies käy minua katsomassa (tiedän, kuullostaa kamalalta ja ITSEKKÄÄLTÄ) mutta niin vaan ajattelin ENNEN KUN äidinvaistot sun muut heräsi ja palo vauvan luo itselläkin syttyi. Nyt en edes kehtaa sen enempää ajatella koko asiaa :ashamed: Ja kun ensimmäisen kerran kävi vauvan tykönä, niin siittä se sitten lähti, eihän sitä malttanut olla pois hetkeäkään.

Nyt tämä hankala alku on vaikuttanut imettämiseen, mikä harmittaa niin maan perk.... :kieh: Vauva oppi pulloon ja rinnat ei heru, vaikka pumppaan ahkerasti. Nyt ajattelin ottaa vielä kerran oikein maratonimetysrumban ja jos ei onnaa on pakko ns. luovuttaa ja uskoa et korvikkeellakin kasvaa terveitä lapsia...

Muuten meillä menee hyvin, tyttö on todella kiltti ja kasvaa (sillä rintamaito-korvike-mixillä) hyvin :heart:

Babies Myös täältä tsempit odotteluun!

Kiena & Tirri 5vk3vrk ;)
 
Heippa!

kiena mulla on esikoinen lähes kokonaan korvikelapsi ja on nyt 1,5v ja ei ole ollut vielä kertaakaan kipeä pientä nuhaa vain ollut mutta ei kertaakaan kuumeessa.Oon muutenkin kuullut monelta korvikelapsien äideiltä samaa.Ja ihan sama mitä se vauva juo kunhan kasvaa hyvin se on pääasia :) eikö se äidinmaitokin voi olla huonoa jos äiti syö epäterveellisesti :) itse huomasin että oma maito oli aika laihaa pojalle kun söin vähän miten sattui synnytyksen jälkeen ja pojalle se ei riittänyt että toikin on hieman kakspiippunen juttu.Tästä seuraavastakin aika varmasti tulee korvikelapsi.

Jaahas sokerit siis koholla ens viikolla aletaan mittailemaan ja lisäksi joudun verikokokeisiin maksahappoarvoista.Eli siis hepatoosin poissulkemiseksi.kerroin siitä kutinasta sillon joskus tuossa aikaisemmin,mutta nyt huomasin että ei ihan pesuaineesta johdukaan.Oon katsonut kokoajan että rintakehään on tullut pieniä finnejä ja että naamas loistaa kokoajan samat finnit mitkä on ollut jo kuukauden.no eihän ne mitään finnejä ollutkaan vaan sellaisia ihon pintaan rinkkoutuneita verisuonipisteitä ja nyt kun oon raapinut käsivarsia niitä on tullut sinnekin ja on ihan sormiin asti.samoin yläselässä on.sain nyt hydrokortisoonia siis reseptillä mitä oon jo ennemmin laittanut kutinaan kotona et tuntuu tosi turhalta sitä laittaa kun se ei auta siihen kutinaan.vauvaöljyä oon nyt laittanut mikä on osottautunut tosi hyväksi ja rauhottaa kun pinnasta se kutina lähtee.Näytän ihan rokkoselta tai finniseltä.Luin että synnytyksen jälkeen lähtis pois.Viittais ehkä kans kalsiuminpuutteeseen et lisäkalkkia nyt sit vaan naamaan.Mitähän vielä tässä raskaudessa??ei olis kun reilu 3kk enää :D

RP
 
Heipat pitkästä aikaa! ja onnittelut Sol:lle! Katselin (hieman kauhuissani) tuota listaa ja huomasin että Babiesin jälkeen taidan olla minä seuraavaksi vuorossa. Ellei mene sitten pitkäksi niin sieltä tulee muitakin samoille ajoille. Tuntuu että vastahan tässä nyt alotettiin tämä äippäloma, joten jos nyt ihan hieman aikaa vielä pysyisi tuolla masussa :) Viime aikoina on tosin alkanut tissit heräilemään ja pientä menkkamaista alavatsakipuilua on tullut. Eilinen synnäritutustuminen myös konkretisoi tätä hommaa :)

Mutta vielä olisi tuunaamista vauvahuoneessa, hankintoja ja kahviloissa roikkumista. Lisäks aattelin järjestää reseptikirjan ja hääkuvat, siivota, pestä ikkunat jne. (hehee, osa jää varmaan haaveeks :LOL:)

Mutta täytyy myöntää että kyllä tämä äippäloman alku ainakin on ollut aivan ihanaa aikaa. En kehtaa työkavereille hirveesti kehua, mutta tää on just sellasta mitä pitikin :popcorn:

Tsemppistä kaikille odottajille!

T:Marjiskainen ja kylkeen potkiva Pötkylä (36 + 1)
 
Ihan pikasesti tuun tänne stressaamaan huomista :D parina päivänä on vähän enemmän supistellu mutta ei mitään maata mullistavaa.. Pelottaa ja jännittää ihan mielettömästi synnytys ja siinä eniten kipu :x Mitenhän pystyn olemaan mun muruista (mies ja koiruli) erossa niin monta yötä.. Toki onhan siellä onneksi tämä äärettömän rakas masutyyppi :heart: Pitäkää peukkuja etten synnytä kolmea päivää :D
 
Jaksamista ja tsempityksiä sulle, Babies! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja putkeen ja noin poispäin!

Diabeteshoitaja soitti eilen ja kertoi, että ei tarvi aloittaa insuliinia, kun ylitykset niin pieniä ja Pulla ollut tähän asti pienikokoinen kuitenkin. Jee! Nyt vaan yritän olla tarkkana dieetin kanssa loppuun asti. Laittoihan ne mut neuvolasta joka tapauksessa synnytystapa-arvioon, mutta se on sit vasta 38+0... Vähän olis toiveissa, että Pulla vois ulostautua jo niinä aikoina... Voipi olla tietty turha toive. :D

Kävin siellä mahavalokuvauksessa tällä viikolla. Oli kyllä ihan hauska kokemus, ja tuli aika makeita kuvia. Osa "normikuvia", osa sellasia hienoja mustavalkoisia valon-ja-varjon-leikki-tyyppisiä. Tykkäsin, ja kuvaajakin oli aika innoissaan, kun sai vähän erilaisia kuvia ottaa! Ajattelin, että Pullasta sitten otettais kanssa "taidevalokuvia" samassa studiossa. Itekin tykkään kuvailla, ja mulla on ihan hyvä kamera, mutta ei tietty mitään studio-olosuhteita pysty järjestämään.

Jos sitä jaksais sitten vähän lähteä hiippailemaan koirien kanssa ulos, vaikka eipä toi sää oikein houkuta.. Alkuviikosta reippaana haravoin yks päivä, mutta kylläpä sitten supisteli koko illan sen jälkeen! Kai sitä pitäis ottaa rauhallisesti, ei vaan tullu mieleen, että haravointikin voi olla niin rasittavaa.

Armi ja Pulla (35+4)
 
Ai niin, Kevätkello kyseli kotonapysymissuunnitelmista. Mulla olis suurena toiveena, että sais Pulla Kakkosen aikaiseksi parin vuoden sisällä... Joka tapauksessa jään kotiin ainakin reiluks vuodeks, koska mies on tästä kesästä ens syksyyn viikot toisella paikkakunnalla, enkä sinä aikana halua hoitoon Pullaa pistää. Toki todennäköisesti käyn ens keväänä/kesänä tekemässä jotain päiviä (esim. sairauslomasijaisuuksia) töissä mahdollisuuksien mukaan. Äitini on luvannut hoitaa lasta päivän silloin tai tällöin, jos on tarvis.
 
Toivottavasti Babies on nyt tositoimissa ja saadaan pian hyviä uutisia! Lähettelen täältä sinne paljon positiivisia ajatuksia =)
Armi kuulosti hyvältä noi sun valokuvaus jutut. Meilläkin mietittiin eilen illalla että otettaisko heti pikkuisesta jotain kivoja kuvia kuvaamossa. Kovasti tekis mieli. Yksvuotiskuvien aikaan vois sit ottaa vaikka perhevalokuvankin. Meillä onkin sit jännät paikat, kun ollaan niin samoissa ajoissa laskettujen aikojemme kanssa vaikka itse nyt tosin tiedän varmasti, että etuajassa tulee. Kovasti kyllä odotan että pääsee näkemään masuasukin ja toisaalta kyllä vähän jännittää, että miten sitä oikein tulee pärjäämään ja oppii kaiken. Mutta jospa näillä kolmella kovalla pärjää eli rakkautta, ruokaa ja huolenpitoa :heart:
Kiena Ihana kuulla kuulumisia! Ja tuota kannustusta tarvitaan kyllä. Niinhän se on että varmaan ihan turhaan hermoilee kun ei muusta tiedä. Sitten se oikeesti vasta tulee niin todelliseksi kun tuo ihana vauva on täällä maailmassa. Ja samaa mulle neuvolassa sanottiin että ei se aina välttämättä kaikilla mene tuo imetys niin kuin toivoo, mutta ihan normaaleja terveitä kansalaisia noista korviketta saavistakin tulee!
RouvaP Joko kävit verikokeissa? Saitko tuloksia?
Marjiskainen Kiva kuulla sinustakin! Kovin olet ajatellut olla ahkera, musta tuntuu etten saa oikein mitään aikaiseksi ja koko ajan supistaa ja toki on tuota kieltoakin ettei kovin saisi tehdä mitään ylimääräistä ettei tule tuota verenvuotoa. Ei ole sielläkään enää pitkään tuota odottelua =)

Kevätkello ja masuasukki 35+2
 
Heippa!

vielä ei oo tullut synnytysuutisia :) no ehkä tänne pian tulee.

Huh täällä kaikki ok.Siis maksa-arvot.yks arvo oli hieman siinä rajoilla, mutta voi ihan normaalistikin poiketa..nyt vaan saa kestää tätä kutinaa.lääkäri sanoi jos se vielä kauan jatkuu sitten äippäpolille ja uudet arvot saa ne sitten siellä katsoa mitä tehdään.Mutta siis huomenna aloittelen sitten sokereiden mittauksen jee :( näillä mennään..typy monotti doppleria suoraan,kun lääkäri kuunteli sydänäänet..maha ihan hytkähti ja lääkärikin alkasi nauramaan :D

RP
 
Tänne syntyi lauantaina 12.5 kl. 22.19 pikkuinen pellavapääpoika. Paino 3860g, pituus 54cm ja päänympärys 36cm. Synnytys ei ollu niin paha kuin olis voinu kuvitella, paitsi lopussa :$ Siitä enemmän sitten kun kerkiää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Armi74
katso liitettä 16146
15.5.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7....poikaolo
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7...tyttölupaus
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7....poikaolo
t0iv0............2.IVF...............toinen..........31v.....19.7...poikalupaus
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7..tyttö & poika
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen........?........10.8...tyttölupaus
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari..............poika......3330g.....48cm
27.1.Sinirusko..........poika........3070g.....47cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
4.3. Sharona............poika.........
5.3. Lallaa77...........poika........3360g......49cm
6.3. nanniga...........poika........3980g......54cm
30.3. Kiena.............tyttö........3790g......51cm
25.4. Sol..............poika........3520g....50cm
12.5 Babies.........poika........3860g.....54cm
 
Onnittelut, Babies! Tosiaan hyvä ajoitus noin äitienpäivän kannalta! ;)

Pinnasänky koottiin viikonloppuna, ja samalla täytyi vähän järjestellä makuuhuoneen huonekaluja. Miehen kanssa ihmeteltiin, että näyttääpä nyt jotenkin kotoisalta, kun on vauvan sänky huoneessa! :heart: Nyt vaivaan päätäni kangasvalinnoilla pinnasänkyyn. En ole nähnyt vielä yhtäkään pussilakanaa tai reunapehmustetta, jonka oikeesti haluaisin (joo, oon nirso), eli se olis kangaskauppareissu tiedossa. Onneks on tässä aikaa kuluttaa päivänsä näihin mietiskelyihin!! :D

Tänään oli neuvola, kaikki ok, painoa oli taas tullut, lähes puoli kiloa viikossa. Pöh. Ja mä kun luulin, ettei tuu enää mitään painoa, kun on tällä ruokavaliollakin. Liikkuminenhan sitten onkin melko vähissä... No, ei paha silti, nyt on tullu yhteensä vajaat 10 kg. Ja neuvolantäti kuitenkin sanoi, että mulla on SIRO MAHA. Hehee, kuulostaa aika huvittavalta, kun peilistä itteensä kattoo, mutta kaipa se sit vois isompikin olla.

Armi ja Pulla (36+1)
 
Onnea babies!sait äitienpäivälahjaksi maailman parhaimman lahjan :)

Täällä edelleen kutistaan ajoittain :) ja nyt on tullut univelat,kun vatsa kasvanut niin ei tahdo löytyä sitä asentoa..siitä siis seuraa että tällä mammalla on erittäin kireellä pinna! :( tosin saattaa olla hieman ajatukset nyt liian ylikierroksillakin kun löysimme ihanan mökkitontin vihdoinkin!nyt ajatukset pyörii suunnittelussa yms.yms. eikä nyt vielä siis hetkeen aloiteta mitään mökin rakentamista,ehkä syksystä jotain pientä tehdään.Mutta on tulossa niin PITKÄ KESÄ! :D yhtä odottamista :D

RP rv28 TASAN!|O
 
Sol
Moikka :)

Onnea Babies :heart:

Meillä tää arki tässä alkaa pikkuhiljaa sujumaan, vauva on niin suloinen :heart: Tänään on hymyillytkin jo monta kertaa :)

Synnytyksestä voin kirjotella myöhemmin, jos haluutte. Meni kaikki ok paitsi ponnistusvaihe kesti yli 3 tuntia ja imukuppia tarvittiin lopulta. Siis onneks hakivat sen imukupin, olin sitä jo pyydellytkin. Oikeestaan anoin kaikkea mahdollista ja olin jo poiskin lähdössä :kieh: Vauva oli avotarjonnassa ja pää vielä vinossa, niin siksi ei onnistunut ilman imukuppia. Mutta kaikki lopulta hyvin, sain vauvan rinnoille heti ja ai että sitä tunnetta, kun rakastaa niin paljon :heart:

Kiena Täällä on imetyksen kanssa myös taisteltu, lähinnä sen että riittääkö maito. Sairaalassa tarvi antaa lisämaitoa, ja itkettihän se. Toivoin vaan, että maito nousis, mut ei tullu tarpeeks kun pois päästiin. Ja missään vaiheessa mun rinnat ei oo kasvanu tai tullu koviks palloiks, ihan pehmeet vaan. Mä oon niin itkeny ja ollu huolisssani imetyksestä, vaikka tiedän et korvike on todellakin ihan ok ja hyvä juttu. Ja sitähän sit annettiin aina imetyksen jälkeen ekat päivät, sit ei aina imetyksen jälkeen ja pikkuhiljaa vähennettiin. Mut paniikissa olin, neuvolaan soittelin ja imetystukeenkin, josta vaan ohjattiin kysyyn neuvolasta... Painoa käytiin kattomassa, kun en yhtään tienny paljonko imee ja paljonko sitä lisämaitoo ja kun aluks piti herätellä syömään jne. No, lopetin sen lisämaidon kun vauva oli 2vko 1 pävän ikäinen. Kun maitoa kuitenkin tuli, mutta siltikään en tiennyt kuinka paljon. Ja erilaisia ohjeita siitä kuinka usein tissillä ja kuinka kauan, ja ite vielä niin epävarma ja itkemässä joka asiasta. Painokontrollissa oli paino noussu vaan ihan vähän ilman korviketta, joten oli uus aika mut neuvolasta sano et ilman korviketta kuitenkin kokeillaan, ku oli ees vähän noussu. Kontrolli oli nyt pe ja vauvalle oli tullu tarpeeks painoo =) Vieläkin mietin et saako tarpeeks ruokaa, välillä hän olis rinnalla koko ajan. Toisinaan saattaa nukkua yli 4 tuntiakin. No, katellaan :) Oikeesti tästä imetyksestä saa kyllä stressin aikaseks. Huh. Ja pumpulle en juuri heru, en tosin nyt oo koittanutkaan ku vauva lutkuttelee niin usein, et missä välissä ehtis ja rinnat kestäis :D Ehkä koitan jossain kohtaa taas. Tässäkin vauva on nukkunu tissi suussa, vaikka mun pitäs aina 20min jälkeen koittaa tuttia :whistle: Ja kyllä yritänkin, joskus onnistuu.

No huh, aika paljon sainkin imetyksestä juttua, ja sitä kyl riittäis. Muutoin siis vauvan kanssa on sujunut hyvin, hän on kiltti ja ihana :heart: Kirjottelen taas myöhemmin lisää. Tsempiiä odotukseen!

Sol ja vauva 3vkoa 4 päivää :heart:
 
Kiitos onnitteluista :) Kirjottelen synnytystarinaa myöhemmin kunhan saan sen epikriisin. Tällä hetkellä vaan epäselvää onko mahdollista saada se neuvolan kautta vai pitääkö sinne äippäpolille ottaa yhteyttä. Meilläkin siis imukuppisynnytys ja ilmeisesti virhetarjonta?..Jäi vielä olkapäätki jumiin :$
Poika on ollu ihana ja täydellinen pakkaus :heart: Jännityksellä odotan milloin tämä meidän kahden-kolmen tunnin rytmi muuttuu.. Eikä meinannu mullakaan maito lähteä nousemaan ja lisämaitoa joutui antamaan. Pojan paino ei ollu noussu ja jouduttiin olemaan yks lisäpäivä sairaalassa, jännästi kotiin tultaessa ei menny kauaa kun mulla oli etuvarustuksena ne pinkeät koripallot.. Nyt siis imetään kahden-kolmen tunnin välein 30min-1,5h (ehkä) ja molemmat tissit tyhjiksi :D
Mutta nyt kuuluu taa ähellystä itkuhälyttimestä, palataan :)

Babies ja pellavapää 8 pv
 
Eilen neuvola, josta lähettivät Taysiin, kun sydänäänissä oli jotain erikoista. En kyllä osannut olla mitenkään huolissani, kun onhan ultrissa ja muissa käyty monta kertaa, eikä mitään erityistä oo ollu. Vilkkaasti on Pulla edelleen liikkunutkin. No mutta, saatiin sitten samalla kokoarviot sun muut katottua siellä, eli ei tarvi ens viikolla enää mennäkään. Sydänkäyrä oli ihan priima, eikä muutenkaan mitään huolestuttavaa löydetty. Lääkäri sanoi, että välillä on yks hitaampi lyönti sydämessä, mutta se ei liene merkityksellistä tässä vaiheessa. Kokoarvio 2,9 kg, eli ei mikään jättiläinen ainakaan pitäisi olla tulossa... "Sievän kokoinen", sanoi lääkäri. Kohdunkaulakin oli pehmentynyt ja lyhentynyt 3 senttiin, auki väljästi sormelle. Jee, ehkä se synnytys siis joskus oikeesti alkaa. ;) Mitä mieltä ootte, voisko olla toiveikas, ettei aukeamisessa menis hirmu kauan sitten synnytyksessä, kun jostain oon kuullu, että se alkuaukeaminen vie usein eniten aikaa?? (Ja nyt on jo vähän alkanu aukeamaan jo.) Toivossa on hyvä elää.

Muuten olo aika ennallaan, välillä on supistuksia ihan jatkuvasti, ei tosin mitään kivuliaita vieläkään. Oikeassa nivusessa tuntuu ajoittain särkyä, ja tietty oikeastaan koko ajan on paineentunnetta. Neuvolantädin mukaan Pulla siirtyykin joka viikko alemmaks ja alemmaks ja mahakin on laskeutunu jonkin verran jo. Selkä alkanut viime päivinä kipeytymään, johtuneeko tosta mahan muuttuneesta sijainnista.

Meillähän on toive, että syntyis tässä melko pian, kun mies on sitten laskettuun aikaan työreissulla Lapissa. Oonkin murehtinu, että jos se pitää sieltä hälyttää kotiin, niin missä vaiheessa sen uskaltaa tehdä? Monella kun on ollut niitä kunnon suppareita jo useamman tunnin, ja sit ne onkin loppunu ja synnytys varsinaisesti alkanut vasta parin pv kuluttua tms. Ei olis kauheen kätevää, jos mies lähtis esim. lentämällä kotiin, eikä sit synnytys oliskaan alkanu (ei meinaat työnantaja sitä lentoa maksais, ja sit menis ne työmatkapäivärahat siinä sivussa). No, ei tässä auta kuin odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää.

Sairaalakassia on jo pakattu, mutta ajattelin vielä ostella vähän suklaata sun muuta hyvää sinne... Nyt kun on ollu namit kiellettyjä parin kuukauden ajan, niin yritän ajatella, että "ihanaa päästä synnyttämään, kun sit voi syödä suklaata ym. taas". Toivottavasti vaan en oo niin kipee, ettei pystyis syömään! Mun kaveri, jolla oli kans raskausdiabetes, oli kiivenny sairaalan rappusia suklaapatukoita mutustellen koko avautumisvaiheen ajan! :D

Jos menis tonne pihalle nauttimaan ihanasta auringosta (tukisukkahousut takaavat helle-efektin!). Jaksamista kaikille!

Armi ja Pulla (37+1)
 
RouvaPapunen Kiitos tsempeistä :flower: Nyt oon jättänyt sen stressaamisen, en oo nyt sit väkisin imettäny vaan oon pumpannu sen pienen tilkan ja sekoittanut korvikkeeseen ja näin mennään. Välillä annan pelkkää korvikettakin kun sekoite ei vaan riitä.

Babies Hurjasti onnea!

Kiva kuulla Sol että teillä menee hyvin :)

Hurjasti tsemppiä teille kaikille, missä tilanteessa kukin nyt sitten onkaan :)

Meillä on ristiäiset sunnuntaina, toivottavasti on kiva ilma että voitais olla pihalla :)

Kiena & Tirri 7vk 5pv
 
Iik. Äsken tuli vessassa klöntti limatulppaa. Kaikesta sitä voi ihminen innostua... Eihän se kai vielä mitään todista, mutta toiveissa on hyvä elää, jos tää ei vaikka menis nyt kuitenkaan yliajalle ainakaan. Pitäis varmaan ihan varmuuden vuoksi alkaa siivoamaan (appivanhemmatkin tulossa viikonloppuna) ankarasti tänään? ;)
 
Hehee, heipat kaikille. Armi, oletkohan vielä yhdessä paketissa? Kun luin tuota sun aikasempaa kertomusta niin siinä oli jotain yhtäläisyyksiä (ainoastaan nivuskipu on vasemmalla puolella :)). Mulla vauva on kasvuseurannassa nyt sen takia kun on jäämässä pieneksi (eli alle 3 kiloiseksi). Muutoin kaikki pitäs olla kunnossa ja kaveri on jo tosi alhaalla. Olen vähän neuroottisesti alkanut silti seurailemaan näitä liikkeitä ja heti huolissani jos kaveri ei möyri samalla lailla tai on vähän taukoa. Toisekseen pohdin koko ajan mistä tunnistaa tihkuvan lapsiveden ja erittäin vetisen valkovuodon eron... Ehkä on niin että mitä lähemmäksi käy niin sitä enemmän kaikki alkaa jännittää... :|

Tällä viikolla on mullakin alkanut jo supistaa joinakin iltoina ja alaselkä vihoittelee aina kun kampeen itseäni sohvan uumenista ylös. Ehkäpä h-hetki lähestyy.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Toivottelevat: Marjiskainen & Pötkylä (38+4)
 
Valitettavasti täällä ollaan ihan yhdessä osassa edelleen. Ei mitään uusia merkkejä tilanteen edistymisestä. Mies olis lähdössä reilun viikon kuluttua, eli sormet ja varpaat on pystyssä, että jotain tapahtuis ennen sitä.

Kovin on hiljaista täällä palstalla, onko kaikki niin raskasmielisiä jo (tai sit vauvanhoitopuuhissa), etteivät jaksa kirjoitella... ;)

Armi ja Pulla (37+6)
 
Täällä ollaan, alive and well :) Päivät menee aika haipakkaa poitsua hoidellessa ja väsymys vetää pään aika tyhjäksi.. Vaikka meillä herätään vaan 2-3 krt yössä. Viime tiistaina kävi neuvolantäti ja pienellä oli paino noussu puol kiloa viikossa!Ihmetteli vielä että kermaako multa tulee kun niin vauhilla kasvetaan :) Muutenkin oli kaikki kunnossa. Eilen aloteltiin d-vitamiinit ja jännityksellä odotan tuleeko mahavaivoja..Kovasti tuo on kyllä paukutellu varmaan jo viikon verran..
En sitte saakaan sitä epikriisiä kun eivät saa tuolla sairaalassa sitä tulostettua jostain syystä :S Kirjottelen ulkomuistista sitten synnytyskertomusta kun taas koneelle pääsen :)

Kaikille odottajille tsemppiä kovasti tulevaan koitokseen :heart: Ja äideille oikein aurinkoisia kesäpäiviä pikkuisten kanssa :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Onnittelut vauvautuneille, Sol, Babies ja Kiena! :flower: Armille toivottelen tilanteen edistymistä kohti h-hetkeä! Vähän samat toiveet olis täällä, vaikka viikon verran tuunkin perässä.

Mulla olis loppuviikosta edessä lapsivesipunktio ja synnytyksen käynnistys, jos keuhkot on kypsät. Perussairauden ja ison kokoarvion vuoksi ollaan ottamassa varaslähtöä, kun alatiesynnytys olis mulla toiveissa. Viikko sitten oli painoarvio 3,1 kg. Oon ihan innoissani, sairaalakassi pitäis vielä pakata ja kamera ladata =)

Mä oon koko raskauden ajan (ja sitä ennen varsinkin) pohtinut kaikkia näitä sekundaariseen lapsettomuuteen liittyviä pettymyksiä, sisarusten ikäeroja jne. Lapsettomuuspolilla sanottiin aikanaan että voi milloin tahansa pyytää keskusteluaikaa psykologille, jos tuntuu että haluaa keskustella. Raskauden alettua oli niin helpottunut olo, ettei tuntunut tarpeelliselta, mutta tässä on pitkin matkaa tullut hetkiä että olis hyvä puhua jollekulle muullekin kuin omalle miehelle. Tänään sain tiedon että huomiseksi olis aika psykiatrille. En tiedä onko tuo nyt vähän ylireagointia, ehkä kuitenkin psykologi tai sairaanhoitaja olis riittänyt kuuntelemaan mun jorinoitani :whistle: Ja täytyy sanoa, että synnytyksen lähestyessä on myös olo muuttunut jotenkin seesteisen onnelliseksi, saa nähdä mitä siitä käynnistä nyt lopulta saa irti.

Mites Kevätkello, joko sulla sektiopäivä on koittanut? Tulehan sitten kertomaan! Mulla ainakin esikoisella hätäsektiosta ja tehohoidosta huolimatta imetys sujui ihan hyvin. Alussa tosin oli vähän vaikeuksia, kun maitoa meinasi pakkautua rintoihin liikaa ja vauva ehti parin ekan päivän aikana tottua pulloon, mutta kyllä se siitä ihan hyvin sitten lähti ja 9 kk imetin.

MT79 (36+6)
 
Heippa täällähän on tosi jännät paikat :) monella on tuntemuksia ja käynnistyksen merkkejä ilmassa aika jännää :)tsemppiä kaikille :)

Täällä ei mitään kummempaa..sokerit pikkasen heittelee mutta oikealla ruualla ne pystyy kyllä pitään tosi hyvin normaaleissa arvoissa.
Typy on alkanu puskemaan perjantaista lähtien ihan sairaan kovaa tonne alas..painetta tuntuu aika ikävästikin..ja rakko on sen verran puskussa mukana,että musta tuntuu et hyppään kokoajan veskissä.Ärsyttävää..ei esikoinen tonne alas painanu missään vaiheessa tosin ei ollut käynnistykseen mennessä laskeutunutkaan..luin että jos tulee kovaa painetta alapäähän aikasessa vaiheessa pitäs levätä..eipä tule kyllä paljoa levättyä..toi riiviö pitää mut liikkeessä ja koira.Mies kun on reissutyössä ei arkena ehdi paljoa levätä.Pitää ens viikolla kysyä sitten neuvolassa voiko toi paine vaikuttaa kohdunsuuhun millä tavalla..lääkärineuvolassa kyllä oli ihan normaali..tuntuu vaan välillä tosi inhottavalta..

RP 29+3
 
Heissan. Täällä ootellaan jo esikoisen syntymää, vielä saa pari viikkoa ainaki mahassa köllötellä mut toiveena ois jos ennen juhannusta syntyis. Synnytystapa leijuu vielä kysymysmerkkinä ilmassa. Kahen viikon päästä pääsen siihen tutkimukseen ja hyvässä lykyssähän ne jo viikon päästä siitä leikkaavat jos sektioon päädytään.

Harjotussuppareita on tässä myös ihmetelty, välillä tuleevat jo pakotuksen saattelemana. Alkaa tää yhtenä mahana olo jo ottamaan päähän ku ei pysty oikein mitään enää tekee. Eilen katsoin vierestä ku mies teki ens talveks puita. Pääsis niin paljo nopeemmin jos pystyis kahestaan tekemään. Mut ei mies anna auttaa, nii ei.

jauhopeukalo (35 tasan!)
 

Yhteistyössä