2011 Elokuisille oma pino :)

Kukkuu!
Vieläkö mahtuu mukaan? :)
Tänään plussasin haalealla viivalla pikkukakkoseni, jonka syntymäpäivä olis 10.8.2011. Viikkoja on siis 5+3. Synnytys tulee tapahtumaan TAYSissa.
Olen vielä hieman shokissa, esikko kun syntyi vasta kesällä ja olin ajatellut että saisin edes toipua kunnolla edellisestä ennen tätä seuraavaa rakkauspakkausta :D
Ilon, pelon ja oksetuksen sekaisin tuntein kohti uusia tuulia ja teitiin pinoa! =)
 
Moikka!

Kiva kun porukkaa tulee lisää koko ajan!! Enneku elokuu LA:t loppuu niin meitä on varmasti ISO pino!! :D

Ja heti ensiks, meillä on synnytyssairaala KOKS[/B

Sanmar, koska saat hCG-tulokset?
Mä sain tänään ja arvo oli 4+3 (tai 4+2) 817! Hoitsun mielestä hyvä arvo.. Siis keskenmenossahan mulla oli rv 4+5 arvo 469, eli hyväältä nyt vaikuttaa!! Joo, ja tosta KELA-korvauksesta, varmaan joo liittyy tohon kun oon lapsettomuushoidoissa ollut, verikoetta ei kyllä tarvi otattaa, mut ite halusin ehdottomasti!!!
Nyt ei muuta kun voimistuvaa pahaa oloa "odottamaan" ja 20.12. alkuraskauden ultraa!!! :heart:

Tiitu79 ja kyytiläinen rv 4+4
 
Heipä hei kaikille! :) :wave:

Jospas miekin uskaltautuisin mukaan kun kolmannen plussan eilen tein. Eka hailakka tuli perjantaina ja sunnuntainakin vähän hailea vielä. Eilinen (eri testi) oli jo tummempi. Ehdin kyllä jo panikoida kun paketissa luki että positiivinen testi on luettavissa mimuutissa ja mulla ei kovin vahva viiva silloin vielä ollut, mutta tummu kyllä melkeen kontrolliviivan vahvuiseksi ennen 5min loppua. Tarkoittaakohan tuo mitään, että tummuu hitaasti? (olen hyvä saamaan luulotaudin ja paniikin jo ihan vaan teidän juttuja lukemalla ;) )

Mutta siis itselläni on 1v. 8kk tytär kotona. Uuden tulokkaan synnytyssairaala on OYS ja LA 7.8 :heart: Uusin tulokas tärppäsi heti ensimmäisellä yrityskikalla ja nyt kovasti jännätään kuin käy, toivotaan että kaikki menisi hyvin <3 Niinkuin heimari tuolla aiemmin oli todennut että pelottaa voiko kaikki mennä näin hyvin ja tärpätä heti(niinkuin myös esikko). Tosin esikoisen raskaus ei sitten aivan oppikirjan mukaan mennykkään. Jouduin umpparileikkaukseen rv. 14+, josta kuin ihmeen kanssa molemmat selvittiin. Sitten vkolla 30+ nousi maksa-arvot pilviin ja joudin kiiresti OYS:n 5vrk- tutkimuksiin ja seurantaan. Loppu raskuaus meni tarkassa seurannassa ja tyttö syntyi käynnistyksen jälkeen 38+2. Tyttö oli huonovointinen ja kärsi hengityskatkoista, olimme lasten teholla LKS:ssä 2,5 vkoa ennenkuin pääsimme kotiin. Nyt kuitenkin vaikeuksien jälkeen terve ja mahdottoman hyväntuulinen tyttö päiviämme kotona valaisee :heart:

Miten teillä muilla odotusaika sujui? Ja oliko mitään ongelmia?

Masun esille tulosta oli puhetta. Mietin itsekkin samaa, että kuinhan nopeasti alkaa näkyä ja onko suurempi kuin ekassa? Meillä olisi häät 2.4. joten olisi kiva jos en aivan valas olisi vielä silloin :) Ekassa maha alkoi näkyä jonkin verran noin 12+ viikoilla. Olin valmistelemassa oparin päätösseminaaria kun luokka kaveri huusi salin perältä että ootko raskaana? :D Olin silloin vielä "urheilija" ja suht hoikka niin kaiketi ne ihmetteli äkillistä lihmista ;)

Oireista: Täälläkin tissien kivuttomuus ihmettänyt... Mut ajattelin sitten että jos ne ei tule toisen odotuksessa niin kipeiksi, kun ovat hyväksi ekan kanssa venyneet? Kun eikö rintojen kipu johdukkin siitä että rinnat alkavat kasvaa? (korjatkaa jos oon pahasti väärässä). Itsellä ainakin n.1v. imetyksen jälkeen roikkuu löysät patalaput, entisten rintojen tilalla, joten kaiketi ne mahtuu venymään tarpeen mukaan :LOL: Alusta asti mulla ollut (taas) sellainen olo, että tärppäsi varmasti. Alavatsan nippailut ollut n.1vkon jälkeen ja välillä sellaista tosi lyhyt aikaista huimausta(?). Myös välillä iskee tosi kuvottava olo, mutta ei vielä onneksi ole tarvinnut pöntön kanssa tehdä tuttavuutta. Sitten ihmeimpänä oireena on ihan järkky turvotus. Ekassakin aloin epäillä entistä vahvemmin että olen raskaana kun farkut kävi pieneksi jo ennekuin tein plussan??? (onko ees mahollista :D ) Silloin ajattelin että olin varmaan muutenkin kesän jäljiltä lihonut, mutta TAAS on ihan sama, vyötä joutuu löysään ainakuin istuu ja farkut ahistaa :O (ei sentään oo vielä kokonaan liian pienet) mistähän tääki johtuu kun vatsahan ei juuri vielä kasva kun asukkiki on vasta nuppineulan päänkokoinen....?

Mutta nyt oon kirjoittanut melkeen romaanin :LOL: toivottavasti jaksoitte lukea es osan. Vielä on laskettuja aikoja elokuulle, joten eiköhän pian ala olla melko iso sakki koossa :) Ihana nauttia raskudesta muiden samassa tilanteessa olevien kanssa <3 Ihanaa odotusta kaikille, toivotaan että mahdollisimman monella kaikki menisi niinkuin pitää!!!!!

Viola 4+4
 
Löysin muuten kiinalaisen kalenterin, joka kertoo kumpi tulee, tyttö vai poika.
Chinese Lunar Calendar
Mun mielestä tuo kalenteri oli niin hyvä! Sen mukaan meille on kai sitten tulossa kolmas tyttö, ei haittaa yhtään, sopii todennäköisesti paremmin yhteen siskojensa kanssa. Pieni poika taitais olla vähän liian jäljessä kahdesta isommasta tytöstä... mutta sukupuolta ei ole otettu edellisilläkään kerroilla selville, eikä tälläkään kertaa. Kumpaakin tyttöä kyllä ultrattiin siinä loppuvaiheessa aika paljon, varsinkin nuorempaa kun hän oli välillä perätilassa, välillä sivuttain, eli aavistelin tyttöä, mutta en asiasta kysellyt.

Väsyttää niin sairaasti! Edellisten raskauksien aikana mulla on ollut yhtä sun toista, esikon aikana vaihdoin työpaikkaa ja asuin kolme kuukautta Brysselissäkin (normaalisti asumme Ruotsissa, Hemari sitä kyseli), ja ajattelin, että väsymys johtui kaikesta stressistä jne. Kakkosta odottaessa mun työmatka oli alkuraskaudesta melkein 3 tuntia päivässä luokkaa, ja sitten parin kuukauden jälkeen jäin yllättäen työttömäksi, eli oli silloinkin asioita mistä syyttää väsymystä. Mutta nyt on tuttu vakityö, lyhyt työmatka eikä mitään ongelmia. Eli eiköhän tää väsymys tästä raskaudesta johdu. Otetaan se hyvänä merkkinä :p

Ja juu tervetuloa meikäläisenkin puolesta uusille plussanneille! :)
Siobhan + "Olga" 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Viola, olen miettinyt samaa turvotusjuttua. Tai siis tänään rupesi housut painamaan töissä niin, että jouduin avaaman vyön ja napin ettei olisi sattunut. Onneksi mulla on oma huone missä istua niin ettei kukaan nähnyt :p Mutta ehkä se vaatii sen oman tilansa ilman, että mikään siihen painaa, alusta asti. En mielestäni näytä vielä raskaana olevalta :confused: läskiltä kyllä...

En muista koska raskaus alkoi näkyä. Ja sehän tietty myös riippuu siitä, kuka katsoo. Olin kakkosen kasnsa työhaastattelussa n 3.5 kuukautta ennen la, ja kun sitten työpaikan saatuani kerroin pomolle, että olen raskaana niin se oli ihan h:na. Toisaalta sitä edellinen pomoni kyllä epäili asiaa jo n 4 kk raskauden jälkeen. Että joskus siinä paikkeilla se taisi alkaa näkyä sillä kertaa.
 
En siis näköjään ole ainoa toista tekevä jolla tissit ei ole yhtään kipeät. Ihmettelen itte kyllä tosi kovin, kun edellisessä oli todella kipeät, niin että kävely ja varsinkin juokseminen sattu aivan mielettömästi. Ja nyt ei mitään ?!?

Kysyttiin tytsyn sukupuoli rakenneultrassa ja kyllä jos sinne saakka päästään, niin varmasti kysytään taas. Me ei miehen kanssa kestetä jännitystä loppuun saakka. Mies varmaan haluis nyt sitten pojan. Mulle taas on ihan se ja sama kumpi tulee, tytölle vaan olis kaikki vaatteet valmiina.

Oli ihan kamala ilta ja yö, rupes eilen illalla sitten särkemään hammasta ihan älyttömästi, koitin mennä nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tullu. Kattelin sitten telkkaria ja selailin nettiä yön. Jossain kohtaa nukuin noin tunnin verran, kunnes taas heräsin kauheeseen kipuun. Aamulla heti soitin kasilta hammaslääkäriin ja 10:30 sainkin sitten ajan. Olivat vuosia sitten toisaalla hammaslääkärissä paikannu hampaan huonosti ja oli jääny vielä reikä, jonka päälle oli sitten lyöty paikka. No se oli sitten tulehtunut tosissaan. Päällepäinhän hammas näytti oikeen hyvältä, ainostaan ien oli ihan turvoksissa. Hammaslääkäri vaan sano että nyt joudutaan ottamaan paikka pois ja kattomaan mitä siellä on kun ei voi ottaa röntgeniäkään kun olet raskaana. No paikka pois ja mätäähän se oli täynnä. Samoin ikeneen tehtiin 2cm pitkä viilto, johon se tunti jodi tollon. Huomenna se pitäis itte ottaa sieltä haavasta pois.. jaiks... Ja ens viikolla sitten uudestaan hammaslääkäriin, nyt se hammas on ilman paikkaa ja ens viikolla sitten siihen laitetaan paikka.

Pahoinvointi alko tänään, meinasin oksentaa samantien kun ukko avas juustopallonaksupussin, hyi että. Onneks ku hihkuin että laita se kiinni, laita se kiinni, ni tajus äkkiä taittaa pussin ja viedä sen pois. Muutenkin on ollu tänään tosi pahaolo, mutta osittain se saattaa johtua tuosta hammassärystä ja nukkumattomuudesta. Tai sitten ei.

Hirmusti näyttää olevan elokuisia kyllä.... Mutta tulepaahan joka päivälle ekstra paljon luettavaa =)

Me mennään nyt kattomaan torstaina uutta taloa, kun tää vanha jää auttamatta liian pieneksi nyt kun plussatesti tuli tehtyä. Odotan ihan älyttömän innolla ylihuomista.

Tein tänään muuten vielä clearbluen digitestin. Haluttiin miehen kanssa vielä varmistua. Oli pissa peräti 2h rakossa, muttei kestäny kauempaa pidättää ja lukihan siinä isolla RASKAANA 1-2 viikkoa.

Edellinen raskaus oli ihan kammottava, niin että olin jo päättänyt etten tähän leikkiin enää ryhdy, mutta nyt oon vähän vahingossa raskaana, mutta ihan onnellinen kyllä. Kauheeta vauvakuumetta ei ole, mutta onnellinen silti. Tytsy saa leikkikaverin =) Ikäeroa tulee sitten 1v 10kk. Oksensin raskauden puoleenväliin ihan kokoajan, asuin tyyliin vessassa. Ja sitten alko iskiaskivut, nukuin välillä olkkarin lattialla kun en voinu sängyssä kivuiltani nukkua. Mutta toivottavasti nyt olis helpompi raskaus....

Saara09 + Nuuttiasukki 4+4
 
Moikkaus ja onnittelut uusille! :wave: :flower:

Viola kysyi tosta odotusajasta.. Mulla se oli aikas järkyttävää, muunmuassa sen kokoaikasen pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi joka jatkui sinne puoleenväliin.. Sitten monta vuotta tauolla ollut migreeni palasi, alkoi ihan järkyt puutumiskohtaukset ja päänsäryt ja muut(jonka vuoksi synnytys viimein käynnistettiinkin) lisäksi ne iskias-kivut; MUR! Ne oli ehkä kamalampia! Mä jouduin jo piiitkälti ennen puoltaväliä sairaslomille kun en yksinkertaisesti päässyt kävelemään ja jos yritin niin jalat petti alta. Sit kaikki ne ihanat hormoni(-ilo-itku-huuto-nauru-raivo-)myrskyt, joista mies sai tietenkin osakseen ;) Muuten kaikki arvot ja muut oli kohdillaan ja raskaus sujui näitä ihanaisia oireita lukuunottamatta normaalisti ja syntyi terve tyttölapsi! Toivon kyllä ettei tämä uusi raskaus olisi kropalle niin suuri shokkitila kuin eka, kun on jo vähän kokemusta!

Mutta on se nii ihmeellistä, ajan myötä kaikki tuntuu unohtuvan, vaikkei tuostakaan nyt ole kun päälle vuosi! :D Ja ah se synnytys; jos tarkemmin ajattelee kuka hullu sinne tahtoo uusiks ;) Eivaan, ihan mahtava ja unohtumaton kokemus sekin, en jättäisi väliin ja innolla odotan seuraavaa. Kaikesta huolimatta! Ja lopputuloshan on ihan parhain ja kaiken kärimisen ja kipuilun arvoinen =)


-Fanny- 5+0

(P.S. Miks ihmeessä tarvii kukkua koneella tähän aikaan kun kerrankin sais nukkua pienen pätkän kun tyttökin vetelee sikeitä?! Kohta hän jo herääkin.. ja loppuyö menee ihan pienen pienissä pätkissä..)
 
Heipä hei kaikille!

Mun luokse on rantautunut jo viimeraskaudesta tutut pieni kuvotus, väsymys ja järjettömät mielialanvaihtelut.. :ashamed: Tällä hetkellä on hirvee stressi päällä, kun on tulossa joulua, tenttiviikkoa, työviikkoa yms.. |O Ja sitten mä vielä tajusin, että jos la ois ollu kymmenisen päivää aikasemmin niin olisin saanut saman äippärahan kun esikoisen kanssa.. Nyt se varmaa menee minimii, ellen kerkee tehä opiskelujen ohella enemmän duunii.. :snotty:

Viola kysyi viime raskauden ongelmista, niin mulle pamahti viikolla 35 puppp eli monimuotoinen raskausihottuma. Olin ihan täynnä näppylää eikä tarvinnut viimeseen 5 viikkkon ennen laskettua aikaa nukkua kokonaista yötä putkeen : / . Muuten menikin tosi hyvin ja mä vielä edellisenä iltana, ennenkun toi puppp alkoi, onnellisena kehuskelin kun on niin mukavasti menny tää raskaus eikä ole ollut mitään ongelmia.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Fannyllä on ollu ihan samankuuloinen raskaus ku mulla. Tosin mä olin koko raskausajan saikulla. Kun ensin asuin vessassa ja sitten nuo iskiaskivut esti täysin töihin menon. Toiset päivät oli toisia parempia, mutta ei semmosia että olisin voinu töissä seistä.

Mä toivon kanssa että tää raskaus menis helpommalla kun keho on kerran tän tehny ja aikaa on välissä niin vähän kuitenkin.

Seuraava raskausoire tuli taas, Eipä maistunu aamukahvi sitten yhtään. Eilen illalla jo vähän kuvotti, mutta tänään ei sitten tullu pahemmin juotua ollenkaan. Vähän maistoin :D Mun keho pakottaa mut elämään terveellistä elämää. Kuvotusta on, mutta en malta odottaa mitä se on sitten parin viikon päästä. Edellisellä kerralla alko toi kamala pahoinvointi viikolla seittemän. Oltiin vielä työnantajan kustantamalla laivareissulla ja mä oksensin koko reissun, siitä se sitten alko ja kesti ja kesti ja kesti ihan liian pitkään.

Saara09 + Nuuttiasukki 4+5
 
Huomenta! Ja täällä uusi ilmoittautuu! :wave:

Perjantaina tein ensimmäisen haamuisen plussatestin, joka sunnuntaina kahden testin voimin oli vahvistunut selkeästi, joten jospa tässä mukaan uskaltautuisi. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 5.8. ja kolmatta odotellaan, lapset -01 ja -04. Ikää on (jo) 35 vuotta ja synnäri olisi MKS.

Vielä en ole antanut itselleni lupaa iloita tästä raskaudesta, sillä elokuussa koettu tuulimunaraskaus (23.8. lääkkeellinen keskeytys rv 9+3) kummittelee vielä taustalla - vaikkakin tämä uusi suht nopea raskautuminen on parasta lääkettä! Kahdet kuukautiset kerkesi tuossa välissä tulla, joten toivottavasti kroppa ehti palautua tähän uuteen yritykseen. Ja onneksi ihana neuvolantäti :heart: varasi minulle jo alkuraskauden ultran kahden viikon päähän, jolloin viikkoja pitäisi olla 6+3 eli jonkinlainen papunen siellä silloin pitäisi jo näkyä. Ehkä sen jälkeen uskaltaa vähän hengähtää, vaikkakin sehän on vain senhetkinen tilanne ja kesken saattaa siltikin mennä. Mutta tulisi ainakin varmistettua, että siellä sikiö tällä kertaa myös mukana olisi! Ja taustalla on myös alkuraskauden keskenmeno rv 5+ kymmenen vuotta sitten, mutta tässä välissä siis kaksi loppuunasti sujunutta raskautta myös - onneksi! =)

Oireita alkaa jo olla jonkin verran eli rinnat on olleet jo viikon kipeät ja turpeat ja nyt tässä parin päivän ajan on ollut aikamoista etovaa oloakin. Ja jos jonkinlaista nippailua on alavatsalla, mutta huomattavasti vähemmän kuin siinä tuulimunaraskaudessa. Tuulimunaraskaudessa sain testiin haamun vasta kp 34 ja nyt haamu pompsahti jo kp 29 ja selkeä viiva kp 31, joten sikälikin ehkä levollisimmin mielin eteenpäin. :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille palstailijoille!

Blanco + Öttiäinen 4+5

Kokeilenpa miten tämä toimii:

 
Heips kaikille ja tervetuloa uudet! :wave:

Edelliset odotukset olivat mulla aivan erilaiset. Esikoistytärtä odottaessa en kärsinyt pahoinvoinnista, ainoastaan järkyttävästä turvotuksesta ja verenpaineesta. Mielihalut olivat kaikki kielletyt, eli homejuusto, äyriäiset ja raaka kala etc. Raskaus meni yliajalle ja tyttö syntyi vappupäivänä lopulta hätäsektiolla rv 42+0. Kuopusta odottaessa voin todella huonosti. Heti plussaamisen jälkeen mulle tuli pahoinvointi joka kesti koko raskauden. En pystynyt syömään itse tekemää ruokaa ollenkaan.. ja tästä syystä syöminen jäi aina iltaan, kun isäntä saapui kotiin töistä. Se, että mies lämmitti sen samaisen ruuan, jonka olin päivällä tehny, pystyin sitä syömään.. mutta auta armias jos itse laitoin ruuan lautaselle, sain heti juosta vessaan. Outoa. :D Huimaus myös oli vaivana. Ja kauhea väsymys. Ai juu, ja raskauden ajan diabetes.. mutta mun ei tarvinnut kuin seurata verensokeria. Ja mieliteot oli kaikki roskaruoka.. mm. kebabit..Poika syntyi rv 39+3 lopulta alateitse pihtien avulla.

Nyt turvottaa niin maan pirusti.. ja finnejä on naama täynnä.. mieliteot on salmiakki tällä hetkellä ja "nälkä" koko ajan.. siis pitää koko ajan jotain syödä. :headwall: oon varmaan lihonut muutaman kilon ja en ole vielä edes käynyt ekassa neuvolassa. :eek:

Mulla täällä kotona lapset sairastaa. Esikoinen on flunssassa/kuumeessa jo 6 päivää ja kuopuksella oli tällä viikolla sydän ultra. Lääkäri havaitsi ylimääräistä virtausta, kun oltiin flunssan takia terveyskeskuksessa ja laittoi lähetteen rutiini tarkastukseen. Noh, sydänlääkäri löysi eteiskammiosta reiän (mikä olisi jo pitänyt umpeutua) mistä lähti käytävä, jota pitkin sitä virtausta kulki. :( Lääkäri pisti jatkotutkimuksiin kuopuksen, mutta painotti kyllä, että reikä voi kyllä itsestäänkin vielä umpeutua, mutta parempi se on kuitenkin tutkia. Sitten ollaan vielä sairalaan jonossa kirurgin vastaanotolle pojan fistellin takia. Se ei ole vaivannut nyt kovin, aina silloin tällöin vuotaa, mutta harvemmin kuin vauvana. Ongelmia tulee, jos fistelli umpeutuu ulkoa, mutta ei sisältä.. silloin käytävään kertyy sitä eritettä ja aiheuttaa tulehduksia. Lääkäri sanoi, ettei kirurgi varmaan suostu sitä fistelliä leikkaamaan pois, koska on juuri henkitorven kohdalla. Suuri leikkaus olisi silloin kyseessä. Huoh. Mutta painotin kyllä lääkärille siitä, että en suostu mihinkään leikkaukseen, mikäli fistelli ei meitä vaivaa. Tähän asti ollaan päästy ilman yhtäkään tulehdusta. Sitten poitsulla on myös alhainen hemoglobiini.. Välillä tuntuu, etten jaksaisi ainaisia jatkotutkimuksia. Poika on kasvanut hyvin ja on reipas pikkupoika.. ei hänestä näy ulospäin, että olisi jotain vialla. Pakko pitää itsensä positiivisena, ei tästä muuten mitään tulisi.

Juuh, täytyy tästä ruveta perunoita kuorimaan, niin saa lapsukaiset ajoissa ruokaa. :)

Manzu

 
Viimeksi muokattu:
Sain sitten tänään sen hcg mittauksen tuloksen: rv 4+6 arvo oli 218.... eli aivan täysin liian alhainen :'( Tuola yhdessä toisessa ketjussa jollakin oli ollut sama arvo ja hälle oli sanottu, että tuollainen arvo olisi hyvä jollain rv 4+0. Itse en saanu siis lääkäriltä mitään kommenttia vielä, kun kävin vaan hakemassa vastaanotosta tuloksen. Ajattelin soitella neuvolaan ja kysyä saisinko sieltä toisen hcg mittauksen, niin tietäisi onko arvo edes menossa ylöspäin. Mitään kipuja/vuotoja ei vieläkään ole, mutta ei kyllä ole toiveet kauhean korkealla enää onnistumisen suhteen :'( Varsinkin, kun vertaan noihin saara09 ja Tiitu79x aikaisempiin arvoihin keskenmenneissä raskauksissa, niin huonolta näyttää. En vaan jaksaisi enää pettyä kolmatta kertaa putkeen.

hemari kyseli siitä digitestistä, kuinka pitkälle se näyttää viikkoja. Siinä on kolme vaihtoehtoa 1-2, 2-3 tai 3+ viikkoa hedelmöittymisestä. Eli toi 3+ on suurin tulos mitä sillä voi saada.

Blanco Kiva, että sieltä "meiän kuumeilupuolen palstalta" löytää muitakin tuttuja tänne! Paljon onnea plussasta!!
 
Heippa!

Onpa uskomaton fiilis kirjoitella tänne odottajien puolelle :)!! Eli täällä odotetaan esikoista, tänään viikkoja 4+4 ja eilen plussattu kuukautisten oltua neljä päivää myöhässä, ja oikein komea vahva viivahan sieltä pärähti samantien ruutuun :heart:. Se oli tähän astisen elämäni onnellisin hetki! Ikää minulla 26 ja la olisi nettilaskurin mukaan 6.8. Synnäristä en vielä tiedä. Voiko sen valita itse vai määräytyykö se automaattisesti? Ekassa raskaudessa on paljon tyhmiä kysymyksiä :)

Oireita täällä on vaikka millä mitalla... Tasan viikko ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa alkoi lievä pahoinvointi ja perinteisesti luulinkin saaneeni vatsataudin. Nenän tukkoisuudesta sitten kyllä jo arvelin että josko sittenkin olisi tärpännyt (yk 6). Tällä hetkellä siis pahoinvointi vaan voimistunut, helpottaa vasta alkuillasta, oksentanut en kylläkään vielä ole mutta ollut tosi lähellä. Tissit ja nännit kipeät, varsinkin sivuilta, ja niin suuret! Huimausta, varsinkin tänään. Iltaisin turvottaa, ja muuten alavatsaa juilii koko ajan. Vähän niinkuin ennen menkkoja. Niin ja ihan järkyttävä JANO! Eilenkin join tunnin aikana varmaan 1,5 litraa jaffaa...

Kahvia mun ei ole tehnyt mieli, plussausta edellisenä päivänä join aamulla puoli kupillista, mutta sen jälkeen se ei ole käynyt mielessäkään. Ei se varsinaisesti ällötäkään, mutta ei vaan tule mieleen :rolleyes:...

Väsymystä on ohimenevinä piikkeinä, mutta öisin en vaan saa nukuttua. Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Unta kyllä saan, mutta se on tosi kevyttä ja näen tosi levottomia unia sekä painajaisia... Heräilen vähän väliä. Voiko se siis olla raskausoire? Ja tämä alkoi ennen plussausta, eli takana nyt noin viikko huonosti nukuttuja öitä :|.

Tunteet on herkässä ja itku tulee pienemmistäkin asioista, myös siksi että olen vaan niin kertakaikkisen onnellinen :heart:. Myös kaikki oireet otan onnellisena vastaan, pahoinvoinnista olen oikeastaan ihan haaveillut kuumeilun aikana :ashamed:. Pelko on täälläkin läsnä koko ajan, mutta yritän olla stressaamatta!

Olipa kiva huomata myöäs tuttuja kuumeilijoiden puolelta, Karvatonkoiran kanssa ainakin ollaan yhtäaikaa kuumeiltu, ihanaa että km:n jälkeen saitte uuden mahdollisuuden näin pian :heart:! Ja olisiko hemarikin ollut jossain vaiheessa samassa pinossa?

Paljon onea ja tarrasukkia meille kaikille matkaan :)!
 
Kiitos onnitteluista Sanmar82! Löysin tällaisen taulukon hcg-arvoista, joten aika isoja heittoja voi näillä viikoilla olla. Toivotaan että sinulla vain hcg nousee hitaasti näin alussa ja tosiaan jos saat sen vertailevan arvon otatettua, niin näkee ainakin onko noususuunnassa. Kovasti jaksamista ja tsemppiä sinulle ja toivon todella että pikkuinen siellä masussa jatkaa kasvuaan! Tässä se taulukko:

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko ............................3 viikkoa........................0-5
2 viikkoa...........................4 viikkoa.....................3-426
3 viikkoa...........................5 viikkoa..................18-7340
4 viikkoa...........................6 viikkoa.............1080-56500
5-6 viikkoa.....................7-8 viikkoa...........7650-229000
6-9 viikkoa...................8-11 viikkoa .........25700-288000
8-11 viikkoa................10-13 viikkoa..........13000-253000
17-24 viikkoa ...............2. kolmannes............4060-65400
>25 viikkoa..................3. kolmannes...........3640-117000
 
Taas oli tullut uusia. Tervetuloa!:)

Sanmar82 pidetään peukkuja että sulla hcg nousee vain hitaammin. Soita vaan sinne neuvolaan.

vimmu mulla on mahdollisuus valita synnytyssairaala että menenkö Hyvinkäälle vai Helsinkiin. Ja jos vauva syntyy ennen viikkoa 35 niin sitten automaattisesti Helsinkiin. Se on varmaan paikkakuntakohtaista?

Manzu voimia pienen sairastelujen kanssa. Ne on niin kurjia juttuja. Voi kun voisi itse kärsiä ne.

Finnejä meinaa tulle mullekin. Äiti näytti eilen suklaalevyä ja kysyi että kuka ottaa ja vaikka käskin laittamaan pois ettei poika nää niin kai sitä jo katsomisestakin sitten saa kun nyt meinaa taas yksi tulla. Mitään makeeta en ole kyllä syönyt.

Edellinen raskaus mulla meni aika hyvin. Mun kesäloman piti alkaa kuukautta ennen äippälomaa eli kesäkuun alussa mutta mä jouduin sitten jäämään pois toukokuun alussa. Mulla on fyysisesti raskas työ ja työpaikalla oli aikamoinen stressi päällä keväällä. Silloin alkoi supistelut. Mutta ne laantuivat kun sai olla kotona. Muuten kaikki meni tosi hyvin ja kävelylenkillä jaksoin käydä laskettuunpäivään asti. Sit oli pakko löysätä kun oli niin kuuma kesä. Poika syntyi viikolla 41+1 imukupin avustuksella, kun sydänäänet laskivat niin paljon. Viikon verran oltiin sairaalassa pojan keltaisuuden vuoksi.

Mahankasvusta ekassa raskaudessa mulla ei työvaatteista näkynyt maha edes 20 viikon jälkeen. Ja missä sun maha on kysymykset sai mut suunnattomasti ärsyyntymään. Me taidettiin olla noin viikolla 23 laivalla ja silloin mulla näky ihan vähän mahaa. Saas nähdä nyt kuinka nopee tulee esiin kun ei vatsalihaksetkaan ole samassa kunnossa.

Päksäkkä 5+5:heart:
 
Joulukuun pino avattu :wave: Se löytyy nimellä Elokuiset Elohiiret 2011 :)

Ja te, jotka vielä listasta puututte niin älkää huolestuko, pääsette sinne heti kun oon ehtinyt lukea täältä pinosta tiedot :)
 
Heips,

Minäkin taidan ilmottautua tähän joukkoon. Tein viime viikolla tiistaina haalean plussan kp26/29 ja perjantaina uudelleen. Kun en vieläkään meinannut uskoa tein tällä viikolla digitestin ja se näytti raskaana 2-3vk. Joten eiköhän se totta ole. Toista siis odotan nyt ja ensimmäinen syntyi 07. Olen 35v ja taidanpa olla yksi vanhimmista tässä porukassa:D
LA olis 5.8.11.

Viime viikolla pahaa oloa oli enemmän joka on vähän outoa.Rinnat oli kipeämmät kuin nyt. Tilasin ennen plussaa gynelle ajan sillä ajatuksella että vaan tarkastetaan että kaikki on ok,kun viime kerrasta on aikaa mutta nyt tilanne vähän muuttuikin, mutta ajattelin sinne kuitenkin mennä. Toivottavasti kaikki on ok. Ihme nippailua oikealla puolella ja yöllä kääntyessä repii nivusia..Ja siis tuoliltakin ylös noustessa. Viimeksi nämä oireet oli paljon myöhemmin..Ei v elä tässä vaiheessa.Onko muilla ollut jo näitä?Muutenkin on sellasta mahakipuilua ihan kuin menkat olis alkamassa.

Jos kaikki menee hyvin ja synnyttämään asti pääsen niin ajattelin mennä Naistenklinikalle, koska ekassa raskaudessa minulla oli vaikea raskausmyrkytys ja komplikaationa myöhemmin sektiohaavan tulehdus jossa jouduttiin poistamaan plastiikkakirurgian avulla paljon kuollutta kudosta. Esikoisen sain kättärillä, jäi vähän huonot kokemukset sieltä. No joo..toivon vaan että nyt ei tulis mitään mutkia matkaan, mutta ikinä ei voi tietää.

Ekan neuvolan sain 16.12 eli pitää vielä vähän odotella. Onneksi se gyne+uä on ennen sitä :) Hyvää viikonloppua kaikille!=)
 

Yhteistyössä