2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

helmi: muistaakseni se portaiden kuivumis aika oli astumiskuivaks 2vrk ja käytökuivaks 1viikko. Mut me annettiin kuivua se 2vrk ja oltiin kesällä reissussa se aika.

Kummejen muistamisesta
: ei oo erityisemmin muistettu kummeja jouluisin, valokuvia pojista laitettu kehyksiin tai albumeihin mut ei oikein muuta. Ei noiden kummin onneks odotakkaan mitään lahjoja pojilta.
 
Huomenet! Otso meni pitkästä aikaa päiväkotiin, viikon onkin sairastanut kotona. Oli vielä aamulla vähän kiukkuinen (näytti että korviin sattui välillä ) ja ohjeistettiin soittamaan päiväkodista heti, jos Otso näyttää siltä ettei jaksa leikkiä tms. Eilen kyllä jo oli tosi reipas ja puuhakas kotona. Päiväkodissa on tänään joulukirkko ja illalla joulujuhla koko perheelle. :heart:

Tilasin kummeille Ifolorilta valokuvakirjat, joissa on Otson ensimmäinen vuosi valokuvina.
 
Tuliko nyt loputkin tiedot etusivulle oikein?

Nyt vasta ennättää sohvalle istuu... On ollut koko aamupäivä sellaista äksöniä että! Tein siivouksen loppuun, käytiin ulkona, tein ruokaa, syötiin lounas, pari koneellista pyykkiä, tiskiä, tein kahville tarjottavaa....

Pitäs tuo munavoi vielä tehdä loppuun, sit saa huokaista paremmin. Mä en oikein osaa asettua lepotauolle ennen kuin kaikki mahdolliset hommat tehty! Ne jää vaivaamaan, eikä pää osaa levähtää :LOL:

Mut eipä täs enempää, munavoit kutsuu...
 
Luminka voi vielä lisätä sinne mun kohdalle noi syntymäajat eli Lumi 11/08 ja isosisko 06/01 ja ite oon kotiäitinä. Kiitos :)

Flunssa jatkuu edelleen, mies ollu kans pari päivää nyt kotona flunssan kourissa. Mutta eiköhän tää nyt helpottamaan päin ole.
 
Tää on tosi kivaa, neitipieni ei nukkunut sängyssään kuin 30min! :eek: Ei siis osaa päikkäreitä sisällä nukkua.. Kävin äsken penkomassa viime talven lämpöpussin lämmikkeeks vaunuihin. Pakko kai se on sinne laittaa, enää "vain" -16 astetta pakkasta...

Sama oli kesällä taas toisinpäin, osas vaan sängyssä nukkua eikä vaunuissa ollenkaa...

Nyt jäi kirjoittelu taas näin lyhyeen, pitää alkaa pakkaamaan tyttö päikkäreille osa 2 =)
 
Musta tuntuu että likka herää kuumuuteen, mut ei uskalla liian vähän laittaa päälle...

Lämpöpussin sisällä lampaantalja, makuupussi, jalkojen ympärillä villatakkia (ettei varpit palellu ), sitten fleecepeittoa päälimmäiseks, vaunujen kuomun päällä fleecepeitto, sadesuoja ja pieni hengitysreikä peittojen välissä :D
Sit tytöllä itsellään sisävaatteet, villasukat, tossut, lapaset, rukkaset, kypärämyssy, pipo, fleecehousut, villatakki, toppapuku...
(tuli ehkä itseäni varten tuo tarkka selostus tehtyä, muistaa seuraavilla pakkasilla et oliko tuo varustus sopiva :) )

Huomenna pitäisi käydä ottaa tehostepiikki kausi-influenssarokotteeseen... On päässyt vähän unohtumaan, pari vk sitten ois jo pitäny :whistle: Sen jälkeen otetaan mun sisko koulusta ja lähdetään mummolaan kuusenhakureissulle (ja kuulemma lahjojen myös )...

Jaahas, mies tuli hammaslääkäristä... Eipä tuota eilen ennätetty nähdä kuin muutaman tunnin, lähti töihin jo aiemmin... Nyt saa olla jakamassa näiden tyttöjen iloja ja suruja (äipällä hermot natisseet jälleen... ) :D
 


heippa, tässä kuva meidän picassosta :D

Meillä nyt ihan joulutunnelmissa jo ollaan, glögitellään ja pipareita ja torttuja menee ihan liikaa hyviin suihin. Tänään pikku-ukkeli söi ekan jouluruokansa kun mies toi töistö heidän jouluruoan "tähteet" ja kaikki maistui oikeen makeena palana.

Ulkona ei olla tarjettu tänään olla ollenkaan, kun niin jäätävä ilma. Huomenna perhekerhoon askarteleen ja siinä sitten ainakin tulee ulkoilmaa haisteltua. Joululahjat ois kaikki kunnossa, mies meinaa laminaatit naputella vielä ennen joulua ja on vielä päävastuussa joulun ruoista, minä sitten ihan mielelläni siivoon sen mitä siivoon ens viikolla. Tosin mulla on hoitotyttökin vielä ke saakka ja mies lomalla...

Ihanan tunnelmallista aikaa.

 
sanse: mittari näytti -16, mut se heittää pari astetta lämpimämmäks! Sopivasti oli ollut, ei ollu hikinen ym... :) Nenä vähän punainen vaan oli...

Niin ja tuo lämpöpussi ei mahdu enää kiinni, oli periaatteessa lämmikkeenä vaan alla ja sivuilla. Siks piti laittaa peittoo vähäsen päälle lisäks..
 
meillä ulkoillessa oli toissapäivän (-15) ja oltiin se 3x15minsaa ulkoilmassa kerrallaan:
body-sukkikset-housut-villahaalari-villasukat-villatumput-kintaat-kypärämyssy-paksu pipo-toppahaalari ja sitten vaan talja pyllyjen alla ja huopa jalkojen päällä. (rattaissa) Ei tosin nukkunut, jos nukkuis niin en tiiä miten paljon tälläisin päälle/alle....? Tuntui ainakin toissapäivänä että oli molempien pienten kädet ihan jäässä ja kasvot todellakin punaset...
 
Mä oon jo ihan laskeutunut joulunviettoon. Eilen oli työpaikan pikkujoulut, käytiin syömässä ja oluella. Piti tulla vielä maanantaina töihin, mutta kun ei oikein oo mitään järkevää tekemistä, niin taidan vain käväistä ja suorittaa sitten alkuviikosta jouluostoksia ym. Rentoutua!

Otso on jo parantunut, ihanaa nähdä sen touhaavan aktiivisena ja hengittävän ilman rohinoita. Antibioottikuuri jatkuu vielä sunnuntaihin.

Eipä kummempia. Hiljaistahan täällä palstalla on...
 
tänään käytiin leikkipuiston joulujuhlassa ja sen jälkeen vilho sai vahvisteen influenssapiikkiin, sit käytiin shoppailemassa viime hetken hankintoja, huomenna matkataan joulunviettoon mummolaan ja sukulaisille.
vilho on ollut ihan "outo" tänään, syönyt kaikki ruokansa (paitsi välipalan jostain syystä ) aivan mahtavasti! ollaan miehen kanssa katottu vaan suu auki kun jätkä pistelee meneen ruokaa!

ja tänään vilho nousi kyykystä ilman tukea seisomaan! vähän itekkin riemastu siitä niin että pomppi polvillaan lattialla sen jälkeen ja sit vähä sattu ;) :heart:

pitäis kanssa saada aseteltua lampaantalja tonne rattaisiin,tänään ainaskin oli sen verran jo kylmä että ois tarvinnut sitä ja jalkapeitettä jonkunmoista.

mä hurahdin taas,ostin ihania villalankoja ja hahtuvalankaa kiekon (semmosta sateenkaaren väristä ). nyt sormet syyhyää näpräämään niitä! :wave:
 
Ihanaa, vaan -5 astetta pakkasta =) Käytiin aamupäivällä yhdessä ulkona, tyttöjä vedeltiin pulkissa takapihalla. Siinä vielä kehtaa, etupihalla kauhee rutina käy pulkan pohjasta kun kivikko paistaa lumen alta.... Pikkulikka käveli ekaa kertaa kenkien kanssa =) Siis toki mä talutin.. Sai vähän makua kävelyyn, edelleen menee vaan tukia vasten...

Kotikaljan tein käymään, toivotaan että tänä jouluna onnistuisi! Vuosi sitten tehtiin varmaan 5 kertaa, ja aina kauheeta :eek: Äidiltä kysyin heidän niksinsä onnistumiseen, on tuo lähtenyt jo porisemaan sankossa :D

Viime yönä "jouduttiin" nukkuu makkarissa, mies valvoi pitkään kun oli yöviikko takana eikä osaa rueta "oikeeseen" aikaan nukkumaan...
Ja ihmeiden aika ei ole ohi, neiti-yöähisijä nukkui LÄPI YÖN :eek: Onkin ollut aamupäivän hyvällä tuulella. Varmaan vaikuttaa kun hyvin nukuttu yö takana =)

Vähän ollaan alettu käyttää potalla pienempääkin! Samalla kun vaipan vaihtaa niin olen laittanut istumaan... Eihän sinne mitään tule (sisko käy kysymässä aina tuliko pissi :heart: ja kurkistelee pottaan =) ), mut tykkää istua toistaiseksi...

Joulumieltä ei ole vielä itselläni. On vaikka mitä joulujuttuja pöydillä ja hyllyillä, mut ei tunnu et joulu ois pian! Kinkku on jo sulamassa jääkaapissa, sitä paistellesa keskiviikkona luulis jo tuntuvan jouluiselta =)

Moniko lähtee sukulaisiin jouluaatoksi, vai vietettekö kotosalla?


Meillä tulee nyt toinen aatto että ollaan kotona. Paljon kivempi kun saa itse laitella ruokia ym. Ja ei oo sitä kiirettä ajella mummolaan ym... Lahjatkin avataan jo jouluruoan jälkeen jossain klo17 tienoilla. On lapsilla enemmän aikaa leikkiä uusilla leluilla =) Saunotaan sitten illalla, puurot ym. normaaliin tapaan.
Joulupyhinä käydään vasta mummoloissa, toisena toisessa.
Meillä lapsuudessa ei ollut tapana lähteä aatoksi mihinkään (paitsi käytiin joulukirkossa ), pukki kävi saunan jälkeen ym. Niin ehkä sillä haluan itsekin olla kotosalla enkä toisten nurkissa =)

Mies pölli mun villasukat, valitin siis että tuli niistä liian löysät.. Passaa paremmin tuon isompiin jalkoihin, ja mä saan tehdä itselleni liukuvärjätystä langasta omat :heart: Innostusta vaan tässä odotellaan... Ei oikein jaksais millään alkaa neulomaan, hullu määrä on sukkia tehtynä...

Mut nyt on romaaninpoikasta tehtynä, siinäpäs teille ollut lukemista :LOL:

Terkuin Luminka
 
heipparallaa...täällä on tosi hiljaista nykyään, siis palstalla, ei kotona suinkaan :D Ei kai sitä juttua vaan silleen tuu kuin vauva-aikaan..

Mä oon toiminut joulupukin apulaisena tänään ja toimitellut lahjoja oikeisiin osotteisiin ja käväsin kaupoillakin pikaseen. Niin ja rappuset ois nyt maalattu, mutta vielä toinen yö pitää retkeillä täällä alakerrassa, tuli hienot "mummolarappuset"...illalla saunan jälkeen ja kun lapset nukkuu maalailen lattialistoja ja kynnyksiä, niin mies saa alkaa huomenna laminaattia laittaan. Tulee uutta ilmettä jouluksi. =)

Täällä olis huomenna joulumarkkinat, sinne meinataan mennä jaloista pois, saa mies remppailla sillä aikaa, pakkasta vielä reilu 10astetta mutta huomattavasti jo miellyttävämpää kuin parina edellisenä päivänä. Pikkumies tuossa leikkii itekseen tosi sujuvasti, mutta esikoinen hyppii taas seinille!!! :kieh:

Me ollaan JOULUAATTO ihan kotosalla...mun vanhemmat tulee pukkia katsomaan ja syömään. Aamulla perinteinen riisipuuro-luumusoppa, sitten aamusauna, ja joulukuusen koristelua...illemmalla ehkä 16 -17aikaan tulee pukki ja sen jälkeen vasta syödään, kaikessa rauhassa ja pitkällä kaavalla. =)
JOULUPÄIVÄNÄ käydään yhdessä isopappalassa kylässä..TAPANINA mun vanhemmilla syömässä, tulee veljenkin perhe. Ja haudoilla ollut tapana käydä aattona, siinäpä se.

Eipäs kummempia, jos lähtis saunaan, söis sitten siipiä ja lohkopottuja ja korkkais oikeen yhden siiderinkin. :p
 
Nopea iltamoikkaus, tarvii jatkaa isompien iltapalan parissa kohta.

Tänään oltiin iskällä kylässä, tosin iskä ei kylläkään ollut kotona vaan siellä oli Nene Lengg (Lengg-mummu) ja mun veli (11v). Sit siellä oli tupa täynnä indonesialaisia naikkosia jotka vuoronperään kantelivat Wilmaa ja Oskaria ympäriinsä ja lirkuttelivat. Eli helppo päivä mulle! Mun äitipuoli on siis indonesialainen, ja niiden kulttuurissa lapsia kannetaan paljon, harvemmin näkee esim vaunuja missään vaan lapsi kulkee liinassa tms. Ruoka oli niin tulista että hyvä ettei tukka tippunut päästä. Kaksikko ei siis tätä laatua nauttinutkaan :D

Mulla on vielä osa lahjoista ostamatta, tarvii ensi viikolla mennä ostoksille... Me ollaan jouluna kotona ja appivanhemmat tulevat meille. Pukkikin piipahtaa, vielä nuo isommatkin sitkeästi sellaiseen uskoo.

Mutta nyt se iltapala...

HM
 
Iltaa!

Me mennään jouluksi mun vanhemmille, miehen vanhemmat on reissussa. Mulla ei olis mitään intoa laittaa joulua itse, ihanaa kun pääsee valmiiseen pöytään :p Meidän porukat ihan innoissaan kutsuikin, kun ne on vihdoin saaneet remontin valmiiksi ja kaikki on tip top. Veljet perheineen tulee myös ja välipäivinä käydään mun isoäidin luona.

Tänään käytiin ostoksilla ja iltapäivällä kävin uudelleen kantoreppuilemassa kaupungilla (kun mies halus ottaa päikkärit). Sit päivällisen jälkeen oltiin leikkipuistossa ylimääräistä energiaa purkamassa ja taskulampun kanssa kuikuilemassa (siellä on tosi himmeät yleisvalot) ja sitten poika kylvyn kautta nukkumaan.

Ostin äsken todennäköisesti juuri uuden (käytetyn) kantoliinan. Pari päivää oon niitä tuolta palstoilta kuikuillut ja kysellyt, ja nyt tuli sopiva kohdalle. Kunhan hinta tingataan kohdilleen, niin toivottavasti saan sen. Halusin vähän ohuemman ja lyhyemmän kuin tuo veljen vaimolta peritty on, kun sitä saa kietoa 10 kertaa itsensä ympärille ennenkuin alkaa liinan päät olla pois lattialta.

Taka-ajatuksena oli, että sitten joskus sitä pikkukakkosta kantaisin sitten tuossa uudessa liinassa myös :heart: (ei tosin oo yrityksestä huolimatta edelleenkään pulla uunissa...).

Mulla pitää näköjään olla koko ajan jotain rojektia meneillään, jos se ei liity töihin tai opiskeluihin, niin sitten kestovaippoihin, vaatteisiin tai kantoliinoihin :headwall: Mitenköhän saan salakuljetettua tuon uuden kantoliinan kotiin ilman että mies näkee B) Häneltä ei riitä ymmärrystä mun "harrastuksille". En itsekään aina ymmärrä, oon olevinani muuten niin tolkun ihminen :eek:

Nyt meen sohvalle omaan rauhaan nauttimaan ostamistani sipseistä ja siideristä. Adios!
 
kotona ollaan jouluna.

Hyvää ja rauhallista joulua teille kaikille toivottaapi Sanse ja Onni :heart:



Mä just ostin kirpparilta uuden kauntoliinan ja mies oli et TAAS??? mihi tota nyt sit tarvitaan? ja plaaplaa.. sanoin sille vaa et oo sä hiljaa ku et mitää ymmärrä niistä :LOL: :LOL:
 
meillä alkaa olla joulua jo kotona laiteltuna, pipareita ja pari pipari taloa äsken väsättiin, koristteet ollu jo kauan paikoillaaan, kuusen meinasivat tänään laitella, liekkö kauan saa olla paikoillaan tuon yhen termiitin ansiosta :whistle:

Leevi kiipeilee nykyään joka paikkaan, aamulla mie oli yllättänyt sen seisomasta keittiön pöydältä :D

 
Sanse, söpö tonttulainen teillä! Mä yritän kans kasvattaa tuollaisen kantoliina-auktoriteetin itselleni!

Keiju, aika apina teidän Leevi! Keittiön pöydällä! :eek: Meillä poika haluaa vain kiivetä koko ajan miehen selkään "hepan kyytiin", mutta ei pääse edes nojatuoliin omin avuin.

Nyt ulkoilemaan :xmas:
 
Pikainen ilmoitus, et meillä ollaan taas ilman nettiä. Uskomatonta sekoilua ton netin asennuksen kanssa nyt, että se voipi mennä pitkälle ens vuoteen ennenkuin saavat piuhan pistettyä kiinni meidän osoitteeseen :(
Hetken kun tossa jo toimi netti, niin ei se ollukaan meidän tilaama saunalahti vaan soneran netti, jota kuitenkaan soneran mukaan tähän osoitteeseen ei koskaan ole tilattu. Nyt sekin sit on mennyt poikki, mutta Saunalahden asentajan mukaan piuha on siellä edelleen eikä hän voi ottaa sitä pois eikä asentaa siis uutta piuhaa. Sonera ei suostu kyseistä piuhaa irroittamaan, koska tosiaan heidän mukaansa ei tässä osoitteessa ole heidän nettiä. Sanoivat, että Lännen puhelin on varmaan sekoillut, käskivät soittaa sinne. Sieltä sanottiin, ettei heillä ole aikaa mitään piuhoja irroitella ja käskivät soittaa taas jonnekin asiakaspalveluun, mutta koska kyseinen pulju on lakossa, niin ens vuonna sit ehkä voi soitella... :headwall: Meinasin et meen kohta räjäyttää sen koko kytkentäkaapin, jossa se pirun piuha nyt on kiinni eikä siihen kukaan voi koskea, koska toisten piuhoihin ei kuulemma saa mennä koskemaan, mutta kun kukaan ei tunnusta piuhaa omakseen...prkl. Sori avautuminen!

Jouluna ollaan kotona tai ehkä mun isälle mennään saunomaan pihasaunaan.

Nyt surffailen elämää hitaammalla kännykällä, jipijee...tän sivunkin lataaminen oli melkoisen hidasta ja meni poikkikin pariin kertaan siinä latailessa.

Hyvät joulut kaikille!
 
onnista ja leevistä ihania kuvia! :heart:

mä tulin vaan pikaseen poikkeen, joulukiireen, työn, rempan keskeltä..lisäksi pikkumies flunssassa, ihan täynnä räkää, 3 yötä mennyt jo valvoskellessa, varmaan hampujakin puskee kun ei oikeen syö ja kalvaa sormiaan ja kaikkea...

on myös hieman surua kun isomummu makaa sairaalassa toinen puoli halvaantuneena ja puhekyvyttömänä :'( Pahaa tekee seurata sivusta miten voi olla vaikea elämän "ehtoopuoli" ja täynnä jos jonkinlaista sairautta ja kärsimystä, ei meinaa ihan joulufiilis iteltäkään löytyä juuri nyt. No kai se viimestään keskiviikkona tulee kun alkaa loma ja saa kuusen sisälle.

 

Yhteistyössä