2008 marraskuisten murut *joulua odotellessa*

Hengissä täälläkin. Päivät vaan täyttyy kaikella tekemisellä niin että koneelle ei juurikaan ehdi istahtamaan. Tai ainakaan niin pitkäksi aikaa että kirjotella ehtis... :kieh: Jostakin kumman syystä täällä on tota sutinaa ihan koko ajan.

Me ollaan viime päivinä ulkoiltu ahkerasti. Ihan tuossa pihassa ollaan oltu, mutta kaksikolla on eri hauskaa kun lumessa mylläävät ja tänään lumikolalla vetelin ympäri pihaa (siis kaksikko nökötti kyydissä). Voisi pian vaikka reviiriä laajentaa ja mennä läheiseen puistoon...

Nyt kaksikko ahkerana kiusaa koiraa, kaikki kolme kököttävät koiran häkissä ja lapset nauraa ulvovat ja koira synkistelee vieressä. Hauskan näköisiä. Koira parka, oma rauha mennyt...

Monella on ollut nyt irtiottoja kotiarjesta. Kiva niin, niitä aina välillä tarvitsee. Tekis ihan hyvää itellekin päästä johonkin "aikuisten pariin" tuulettumaan, enpä muista koska olisin iltaa missään viettänyt. Jos kiekkopeliä isompien poikien kanssa ei lasketa... ;)

Wilma meni tänään puoliksi itse portaat ylös. Pikkasen tuin takapuolesta, mutta hienosti jalkojaan nosteli. Niitä itsenäisiä askelia ei ole vieläkään tullut, mutta eiköhän tuo aikanaan opi. Jotenkin ei vaan ole tottunut vieläkään siihen että Oskari täällä kävelee, välillä oikeen pelästyy että kenen pää huojuu kulman takaa vastaan. Saati kun niitä huojuu kaksi... :LOL: Menee mamma pian sekaisin.

Jaha, lipaston laatikot saavat kyytiä. Täytyy mennä lisäämään erkkateippiä (meillä on esteettisesti teipattu kaikki laatikot kiinni...). Mukavat viikonloput!!

HM
 
sanse, vois olla hyvä idea toi sitteriin keinuttaminen, mut annoin sitterin jo aikaa sitten eteenpäin miehen siskon vauvalle :) Mut eipä Lumi siinä kyl sitäkään ennen enää jaksanut olla.

Täällä piti olla ihan kotipäivä tänään, mutta pakko olikin sitten kaupoille lähteä kun esikoisen kaverin koira oli tuhonnut eilen esikoisen pyöräilykypärän välipalakseen. Ei muutakuin uutta hakemaan sitte :)

Kurkut kipeinä täällä koko perheellä ja Lumilla nenä tukossa. Toivon niin, et loppuis tää toistuva sairastelu..

Lauantai-iltoja teille!
 
sunnuntaihuomen, juhlista toipumista...oli oikein hauskaa taas vanheta, etenkin sitä vanhenemista juhlistaa, ja juhliminen kannattaa aina, ihania lahjuksia sain: pinkit reinot, lahjakortteja, marimekkoo, iittalaa, viiniä ja suklaata. Hmmmmmm....kyllä kelpaa!
Ja tarjottavat maistuivat, viiniäkin jäi vielä pari pönikkää omaan käyttöön. :D
En myöskään muista koska viimeks oli tullut tanssittua baarissa, oikeen kunnolla!
No, olipa hehkutus, halusin vaan tänkin jakaa teitin kanssa.

Mun tekis mieli mennä ostamaan muutama juttu pukinkonttiin, mutta en tiiä jaksaako tänään lähtee kylille vielä. Isompi poika on vielä yökyläilyreissulla, pienempi nukkunut jo 2,5tuntia, oikeen enkat taitaa vetää, ite en osaa nukkua. Nukutaan sitten sikeemmin ens yönä.
Ulkonakin olis ihanan näköistä, lunta maassa ja pikkupakkanen. Ens viikoks olikin luvattu oikeen hyytävän kylmää, hui, kuinhana taas tarkenee?

Meillä pikku-ukkelin kanssa ulkoilu alkaa olla kivempaa, kun pääsee jo kengät jalassakin käveleen, ettei vaan konttaa ja syö maasta kaikkee. Tai nökötä rattaissa. Kauhistelen vaan sen kengän kokoa, kun 22 kengät tuntuu villasukan kanssa puristavan, niin nyt on 24kuomat käytössä :LOL: esikoisella oli varmaan 3veenä tota kokoo...

Muutenkin vaatteet tuntuu taas jäävän pieniksi, 80koko ei meinaa pituudesta riittää..ja oon huomannut että paidat alkaa oleen kivempia käytössä kuin bodyt!

Joskos mun asiat tällä erää ois tässä, meen vielä siivoileen keittiön loput jutut paikoilleen ja ootteleen että sais säpinää taloon! =)
 
Iltapäivää! Oltiin eilen miehen kanssa juhlimassa kaverin väitöskaronkkaa ja mun äiti hoiti poikaa. Äitini oli ihan että "tosi tylsää oli!", kun Otso oli nukahtanut jo puoli kahdeksalta :LOL: Meillä oli kivat juhlat ja tuli tanssittua oikein olan takaa!

Otsolla on muuten vauvarokko! Edelleen on naama ja yläruumis täynnä pilkkuja/ihottuman näköistä punaista. Oli klassiset 3 päivän kuume ja sitten nousi nuo näpyt. Ja on ollut TOSI kipeä, kitissyt vain tuskaisen oloisena, nukkunut tosi paljon, eikä ole suostunut syömään mitään muuta kuin banaania ja jääkaappikylmiä hedelmäsoseita. Ilmeisesti suuhun on sattunut kovasti, oliskohan sielläkin jotain rakkoja tuon rokon takia? Tai sitten hampaiden puhkeaminen (5 yhtä aikaa!) tekee kipeää, eikä sillä oo mitään tekemistä tuon vauvarokon kanssa.

Käytiin tänään joulumarkkinoilla ja menin ostaa täräyttämään saumurin! Oon hautonut kaverin saumuria lainassa monta kuukautta ("sopiiko että mä palautan sen ens viikolla...") ja nyt sitten oli messutarjous (en mä kyllä ollut etukäteen mitään hintoja tai eri merkkejä vertaillut), ilmainen kotiinkuljetus ja mies tinkasi samaan hintaa huollon mun ompelukoneelle. Kestovaippoja siis oon ommellut ja varmaan vois kokeilla jotain trikoovaatteitakin nyt!

Mun äidillä ei mennyt kestovaippojen käyttö ihan putkeen illalla. Oli ensin laittanut pojalle sisätäyttövaipan ilman kuorivaippaa ja siitä oli (yllätys yllätys...) tullut pissat ja kakat läpi. :headwall: Sitten oli laittanut taskuvaipan ilman imuja... Oli siinä kyllä niitä taskuvaippoja valmiina täytettynä, mutta näköjään oli pakko alkaa sooloilla :LOL:

Meillä on muuten tullut parin viimepäivän aikana kovaa EI:n sanomista! Otso on oppinut pudistamaan päätään topakasti ja sanomaan "ei". Tätä taitoa onkin sitten harjoiteltu ahkeraan ruokapöydässä ym., ihan naurattaa! Varmaan kohta ei enää naurata, kun iskee se tahtoikä tosissaan päälle. :kieh:
 
Helmi, meillä on 21 koon kengät käytössä, mutta niihin ei kyllä mahdu kuin merinovillaiset ohuet villasukat. Toiset kengät on 23-kokoiset, mutta ne on niin tuhottoman painavat (paksupohjaiset karvavuorilliset nahkakengät), että poika saa urakalla nostella jalkoja niiden kanssa. Pian nuo isommat täytyy kuitenkin ottaa käyttöön, kun ei pienemmillä tarkene.

Meillä myös revitään vaippa sekunnissa pois, jos on tarrallinen versio päällä. Ihana tuo Helmin pojan "krrrrr" -ääni, ihan kuin jostan Aku Ankasta :LOL:
 
huomenta....viikonloppu meni että hujahti...

vaihdeltiin taas poikien huoneen järjestystä, Juuso sai joulupukilta parvisängyn koulupöydällä,sellaisen kuultovalkean hienon =)(joo..etukäteen...pukkisoitti että porot ei jaksa sitä vetää niin piti hakea) . Niin täyty sit järkätä koko huone uuteen uskoon.Leevikin siirty jo "isojen" sänkyyn.

Perjantaina leikkasin myös Leevin tukan, hieno tuli =)

Eilen käytiin uimassa koko perheen voimin, mun isä ja pikkusisko 8v oli mukana. Leevillä vaan on joku että se pelkää kamalasti siellä suihkuhuoneessa, itkee vaan vaikka olis sylissä. Onko muiden muksuilla tälläistä?

Leevin kuomat on kokoa 22 ja luulen että joudutaan ostaa ehkä isommat vielä tälletalvelle.

Mutta nyt työt kutsuu...
:wave:
 
Siis kääk! Otsolla on korvatulehdus ja lievä keuhkokuume! :eek: :eek: Kaikki tämä vielä sen vauvarokon päälle (josta jäljellä enää pientä verkkomaista punotusta yläruumiissa).

Tänään käytiin rokotetutkimuksessa ja siellä sivumennen mies kysyi, että ehtisköhän lääkäri kuunnella Otson keuhkot. Muuten siis olis ollut käynti vain hoitajan luona paperiasioissa. Onneksi lääkäri ehti! Vähänkö tuli huono äiti -olo, kun ei oltu aiemmin viety lääkäriin, vaikka on yskinyt öisin jo viikon. :ashamed:

Lääkäri sanoi, että todennäköisesti sen takia ei oo lämmin ruoka maistunut, kun korvasta menee hermotus kurkkuun ja jos korvaan sattuu, se voi heijastua myös kurkkuun. Keuhkoista kuului vinkunaa ja ritinää. Saatiin antibiootteja, ventolinea ja pronaxenia. Ja minä oon kotona.
 
otsolle pikaista paranemista!!! :hug: Nääkin taudit kuuluu osastoon "mistään-et-voi-tietää-varmaksi-onko-se-nyt-sitä" eli ihan hyvä että lääkäri katsoi ja saatte nyt lääkkeet, älä maikki suotta asiasta itteesi soimaa.

me saatiin eilen jo joulukuusi, siis tönöttää nyt vielä pihassa =) Tänään tekis mieli lähtee tapetti/laminaatti-ostoksille, jos miehen äiti ottais pojat siksi aikaa.

Tuli muutenkin hyviä uutisia tänään; kuntalisää jatketaan ennallaan toistaiseksi!!! taloustilanne siis siltäosin näyttää taas valoisammalta! :D
 
otsolle paranemisia! minäkin nyt taistelen siitä että soittasko lääkäriajan vai ei ku jatkuvasti räkänen poika ja yskiä kröhii välillä..

sain jo keskiviikoks vilhon ekan hammaslääkärin vaik tänään soitin,jee.
ja sit varmaan pitäis se influenssarokotteen tehoste käydä ottamassa pojalle

oon ottanut talteen nyt vauva-ajan keskusteluja (pääsin vasta tammikuun loppuun), kivaa muistella niitäkin aikoja :)

vilho on tänään moneen otteeseen seissyt ilman tukea :heart:

mitäs muuta.mun piti kommentoida kauheesti kaikkee mut nyt on pää ihan tyhjä,ehkä illemmal sit.
 
hauska kuva hm:n kaksikosta kolassa!!! =)

mä tulin taas hehkuttaan teille :D Käytiin miehen kanssa remppatarvikekaupoilla ja ostettiin laminaattia ja tapettia, menin ostamaan neutraalia (harmaa tai beige) mutta kuinkas ollakaan en saanut silmiäni irti yhdestä vaalean turkoosista.. :p toivonmukaan ei tuu liian siirappinen etsu! Laitan teille (taas) sitten kuvaa...haluisin jo alkaa remppaan, hitsi kun pitää ootella ainakin viikonloppuun ja sitten aian tehdä kun pieni nukkuu, en malttais oottaa ja jahkata!
 
ai niin maikki, mulla kans haaveissa saumuri! tosin eka meinaan ehkä hankkia jonkun sähköpianon tms. miksikä niitä nyt kutsutaankaan.sormet syyhyää pianonsoittoa harjoittelemaan, aikanaan kun jäi opiskelu siinä kesken ja piano on mun kotona asti,eli kerran parissa kuussa pääsee vaan vähän pimputtelemaan.

tässä Vilho keimailee:

tajusin just että siinäpä ne meiän joulukortit edelleen kököttää ikkunalaudalla...niihin pitäis saada vielä Vilhosta jouluinen kuva, oon siis pohjat väsännyt itse. ja olin niin aikaisin liikenteessä tuonkin suhteen ja sit se jäi kesken. miten en oo ollenkaan yllättynyt... :headwall:

tänään oli "pakko" hakea oulunkylästä pikkasen lisää lankoja. tein mun siskolle joululahjaks villasukkia ja siitä ekasta sukasta tuli aika onnistunut niin nyt sit oon ihan intoo piukassa tehdä KAIKKEEE neulomalla :LOL: ja siis se toinen sukka vielä tekemättä... :| :p

hetki vielä netin kimpussa,sit nukkuun
 
Noonie, mulla on myös haaveissa sähköpiano! Eli samat kiinnostuksen kohteet, sähköpiano ja saumuri :D Odotan edelleen (ja varmaan ikuisesti), että veljeni hankkii akustisen pianon, niin ostan heiltä heidän hyväksi havaitun sähköpianonsa. Mutta nuo taivaanrannanmaalarit ei sitten millään saa sitä uutta pianoa hankittua... Jouluna taas painostan! Meillä on kotona soitettu ja laulettu aina paljon ja osaan auttavasti soittaa toivelaulukirjoista.
 
Katotaan kui pitkään tässä saa istua.

Esikoinen pisti taas sellaisen shown pystyyn äsken et huhhuh! Kiva isin nukkua tuolla makkarissa yöuniaan.. Jospa ei herännyt siihen.

Kaamee pakkanen, käytiin kuitenkin hetkinen ulkona. Taitaa tällähetkellä olla -13 astetta. En oo raaskinu laittaa pikkuneitiä edes sinne nukkumaan. Vaikka viime talvena nukkui melkein aina ulkona!

Meillä oli tosi kiva lauantai-ilta ilman lapsia =) En muista oonko käyny kirjottaa sen jälkeen mitään... Tuli tuosta aika kankkunen, mies onneks kotiin ajoi :D Nyt sitte jaksaa taas hetkisen...

Pitäs teidän tietoja lisäillä tuonne etusivulle, jos tänään sais aikaiseksi :whistle:

Voi vitsi minkäkokoisia jalkoja teidän lapsilta löytyy! Helmi, meillä tuo 2,5 v käyttää 24 kuomia :D Pienemmällä ei ole edelleenkään kengät käytössä. Eivät mahtuneet jalkaterästä mun ostamani kengät, alkaa pian tulee paniiikkia jos ei ala uusia löytymään :headwall:

Nyt pitää lähtee neiti pelastaa, ei uskalla päästää irti ku tuolla seisoo...
 
luminka, meillä on tuolla nuorimmalle oikeen MIEHEN jalat, ollut jo syntymästä saakka ison näköiset, tuntuu että noille menee kohta jo samat sukatkin :LOL: esikoisella taas aika siro jalka... =)

muistelenko omiani, vai ootteko kuulleet tälläistä/ testanneet: POTAN POHJALLE LAITTAA LÄMMINTÄ VETTÄ, NIIN SIINÄ MUKSU VIIHTYIS PAREMMIN ISTUMASSA? :D koitanko??

mä sain pikkuvesselit unille, ei oltu aamulla ulkona kun niin kova pakkanen..iltapäivällä mennään kyllä. Oon sitten lueskellut sisustuskirjoja kun sain kiisselin välipalalle tehtyä ja haluun nyt maalata yläkerran rappusetkin, sellaisella melko syvän turkoosilla (heh, meidän koko koti on kohta turkoosi...)
Pitää iltapäivällä mennä maaliostoksille, ruokaostoksille ja lopuille jouluostoksille, ettei tuu hoppu! Miehen vanhemmat olivat jo aamulla tuoneet lahjakassit kuistille, jännää! =) Lähtevät etelään jouluksi, niin pitää saada heille lahjat viim. torstaina..
Ja pipareita kun menee lahjoihin, nekin leipomatta ja koristelematta, samoin ne lumiharjat maalaamatta, tulisko vielä kiire?
 
Voi ei, meidän pikkunappula nukkui päikkäreitä VAAN 45min! :eek: Joutuu varmaan laittaa vielä uudelleen iltapäivällä. Ei näköjään nukuta omassa sängyssä niin hyvin kuin ulkona... Eli neiti kunnon pakettiin ja ulos seuraavan kerran =)

En oo kuullut tuosta vettäpottaan-jutusta, mut kokeile! =)

Äh, ompa taas kivaa kun molemmat ihan kiukkuina! Esikoinen ei anna toisen kattoo leluja, TÖNII kans :headwall: Ja hirvee huuto vaan käy...
Oisko kellään antaa mulle hermoihin lisäosia? :D
 
Voi ei, meidän pikkunappula nukkui päikkäreitä VAAN 45min! :eek: Joutuu varmaan laittaa vielä uudelleen iltapäivällä. Ei näköjään nukuta omassa sängyssä niin hyvin kuin ulkona... Eli neiti kunnon pakettiin ja ulos seuraavan kerran =)

En oo kuullut tuosta vettäpottaan-jutusta, mut kokeile! =)

Äh, ompa taas kivaa kun molemmat ihan kiukkuina! Esikoinen ei anna toisen kattoo leluja, TÖNII kans :headwall: Ja hirvee huuto vaan käy...
Oisko kellään antaa mulle hermoihin lisäosia? :D
 
mulla on kamala vauvakuume ja miehelle asiasta mainitsin niin sanoin että täytyy miettiä :eek: mä kun luulin että sovittiin että nää lapset on tässä ja enempää ei tule mut mut....saa nähdä...jos meille vauva tulis niin mua pelottaa se raskaus, oisko se taas yhtä vaikeaa...

no sainpahan nyt hiukka itteeni purkaa...
 
mä oon puhki!!!!!!!!!
jalkoja jomottaa ihan pimeesti; tein viikon ruokaostokset, loput joululahjaostokset...sitten leivottiin pipareita eka erä, maalattiin kummeille lahjat ja vielä vaikka mitä! Aloin sitten miettiin että kuinka teillä muilla, hankitteko kummeille jotain pientä?
Me ollaan joka vuosi muistettu kummeja jollain itsetehdyllä; tyynyliinaa painetulla jalanjäljellä, pipareita ym...kuten tänäkin vuonna. Jotenkin vaan nyt iski totaalinen kyllästyminen muistamiseen :LOL: (sori kummit) Mietin vaan että antaisko ens jouluna enää hyasintin? Iso homma tehdä itse, ja tietenkin tiedän että kummit arvostavat omin käsin näperrettyä, kai..mutta.

Hain muutes sen maalinkin yläkerran rappusia varten, otinkin siniharmaata, huvitti sitten vaan että rapuissa EI TIETENKÄÄN saa kulkea ainakaan vuorkauteen, taidetaan siis retkeillä alakerrassa viikonloppu. =) Esikoinen oli jo ajatuksesta ihan innoissaan!

Vai pukkaa keijunkin perheeseen vauvakuumetta :heart: Hienoa jos mies tulee asiassa vastaan, tai että mieli on sitten muuttunut! Meillä ei ikimaailmassa tuo enää mieltään muuttas vaikka koittaisin kaikki konstit: kiristys-uhkailu-lahjonta ..oliko muuta? :D Tosin empä usko että mun ajoittainen vauvakuume siitä miksikään muuttuisi, vaikka lapsia olis 2-3 tai 4, niin, en tiedä...
Onnea kuitenkin teille, jos alatte yrittämään! :heart:
 
Vauvakuumeesta...
Minulla on päinvastoin pää kääntynyt. Aiemmin kun halusin sen 3 lasta, nyt taidan olla tän kahden kannalla. Osasyy on varmasti tää vaikeempi kakkonen :/ Kun ei mikään neiti-päivänpaiste ole :( Toki on välillä hyvälläkin tuulella, mut sit alkaa se narina ja kitinä. Oon koittanut nyt leikittää tyttöä, yhdessä laiteltu palikoita purkkiin ym. Hetken homma ihan ok, mut jos lähden pois niin homma tyssää siihen.
Mut silti, monta kertaa viikkoon tulee ajatuksia kuinka ihanaa ois olla vielä kerran raskaana :heart: Mut ei se auta asiaa, se kuume iskee pian uudelleen! Kaipaan vaan raskautta ja pientä vauvaa, en ehkä silleen sitä kolmatta tänne juoksemaan.
Kun on saanut nämäkin siihen ikään et voi mummon hoiviin jättää. niin mielelläni otan jo aikaa itselleni =) Ja miehelle =)

Mut onnea kaikille jotka yritätte lisää vauvoja :heart:

Joululahjat
yhtä vaille ostettu/tehty...
Minun pitäisi keksiä vielä jotain lahjaa 16v. siskolle. Sukat olen jo neulonut, mitähän muuta vielä?! Vaikeeta...
 
Tyttöjen kummeja muistan ylläriylläri, villasukilla :D Tosin siskolleni oon vasta tehnyt sukat, pitäs varmaan hänen miehelle kans tehdä tasapuolisuuden nimissä... Voi ku ei enää millään jaksais :kieh: Niin ja nuoremman kummille oon kans tehnyt sukat, molemmille =)
 

Yhteistyössä