2008 marraskuisten murut *2010*

iltaa vielä täältäkin!

kotiuduttiin tänään mummolareissulta. oli ihan nyt kivaa kun oltiin vaan viikonloppu ja äitini halus hoitaa pojan nukkumiset yms.eli saatiin nukkua rauhassa ja aika pitkäänkin :)

mä oon vilholle kans noita ilmakylpyjä antanut nyt päivittäin, alunperin pepun ihon takia mut nyt senkin vuoks että "tulis tutuksi pissan kanssa" ;) aika monet lorotukset onkin jo pitkin lattioita antanut ja nyt on sit ehtinyt kakatakkin pariin otteeseen lattialle :LOL: ja nää on ollu just semmosia kertoja kun oon vaan ihan hetken antanut olla ilman vaippaa kun oon vienyt likaista vaippaa pyykkiin. onneks tuo kakkaa kiinteitä palluroita :LOL: :LOL:

vilho vähän unohti sen kävelyn sitten! ihan hirveellä innolla sen yhen päivän/illan käveli ja sit seuraavina päivinä ei mitään. ainoastaan nyt vielä nousee ilman tukea lattialta mut sitäkin aika harvoin, vähän "näytösomaisesti", eilen vai lauantaina muutaman askeleen otti ilman tukee mut ei sit viitsinyt ilmeisesti enempää taitojaan harjoitella. ja minä kun ehdin luulemaan että poika huomisessa taaperokerhossa jo vetäis hirveitä kävelymaratooneja... :ashamed: no ehkä innostuu kun tapaa muita lapsia.
itellä on vähän nuhanpoikasta vielä, mut onneks ei kehittynyt mitään kunnon flunssaa.
nyt pitäis sitten rauhoittua yöpuulle että jaksaa sosialisoida huomenna :wave:
 
Huomenet!

Meillä tuli yöllä oksennustauti miehelle. :x Mulla itellä ja Lumilla oli viikonloppuna ripulia niin toivon todella et sama pöpö ois silti, ettei meille nyt tähän perään tuu kans oksua :(

maikin Otso kuulosti niin isolta kun kuvasta osoitteli ja nimiä tapaili :) Ja ton pissan kanssa myös!

Tarttis kai itekin alkaa enemmän olee ilman vaippaa päivisin. On vaan edelleen vaiheessa toi potan hankkiminen myös alakertaan. Ei oo vaan saanu aikaseksi ostaa. Ollaan kuitenkin päivät suurimmaks osaks alhaalla. Ylhäällä on vaipat ja hoitopöytä ni vaipanvaihdon yhteydessä käydään kuitenkin potalla ja sitä tarvii sielläkin. Toki ylhäälläkin välillä leikitään, Lumin huoneessa. Siel on eri lelut ku alhaalla ja yleensä vaihtelu on tosi kivaa Lumin mielestä :D

Oon vissiin ny liikaa totuttanu ton muksun pulkkailuun. Meinaan nykyään heti kun mennään ovesta ulos, Lumi osoittaa varaston ovea ja haluaa pulkan. Jos otan varastosta jotain muuta, esim hiekkalelut (jotka ennen oli tosi hauska juttu!), Lumi saa raivarin ja heittäytyy maahan. Kun ottaa pulkan, tyttö alkaa nauraa ja koittaa kiivetä kyytiin. Siinä sit tyytyväisenä istuis tuntikaupalla jos mä vaan vedän perässäni. Noh, ei siinä mitään mut mites sit ku lumet joskus sulaa, oonkin pulassa :LOL:
Vähän sama jos mennään leikkipaikalle, Lumi innoissaan osoittaa liukumäkeen ja haluaa laskemaan, no nostan sen siihen ylös, laskee alas ja samantien alkaa kauhee kitinä ja osoittelu ylöspäin, et "uudestaan". Ja tätä jatkuis ikuisesti..

Eiköhän se noonien Vilhokin kohta kunnolla ala kävelee. Lumillakin kesti jonkun kuukauden verran niistä ensimmäisistä askelista siihen, et hän oikeesti käveli. Välillä vaan otti niitä askelia ja sit taas seuraavana päivänä konttaili vaan. Nyt paineleekin sit jo juoksuaskelia välillä. Kengät jalassa ei edelleen oikein suostu edes yrittää kävelyä.

Ainiin sansella oli Onnista ihania kuvia! Iso poika sielläkin jo!

Toivotaan, että Luminkan tytöt sopeutuu tohon huoneen jakamiseen, niin saatte itekin sen oman huoneen takaisin :) Voin kyl kuvitella, ettei ihan helppoo oo, kun molemmat lapset teillä vuoron perään heräilee öisin. Tsemppiä!

Ja kiva, että helmi sai uuden hienon tukan! Toivottavasti yermallakin onnisti tällä kertaa!

Nyt lapsi suuttui, moikka!
 
Noonie: Leevilläkin meni tuo kävely tuolleen sillon ku alkoi kävellä, eka käveli yhden illan ihan innoissaan ja sit ei varmaan viikkoon tehnyt mitää asian eteen. Sit taas aloitti ja harjoitukset =)

Kampaajalle ois kiva päästä mut mulla ois nyt kasvatus urakka menossa, mä haluun niin pitkät hiukset että ne saa kiinni. Saattaa aikaa vaan mennä siihen sillä nyt on ehkä 5cm mittaa hiuksissa :D No kunhan sais edes polkan niinvois jatkot laittaa.

Leevi on nyt muutamana aamuna jäänyt päiväkotiin itkemään ku olen lähteny mutta sit kun olen Juuson vienyt ja kävelen Leevin puolen ikkunan ohi niin leikkii jo ihan tyytyväisenä ja päivätkin on mennyt hyvin ilman itkuja ja ikävöintiä. Tänään pitäs etsiä kuvia meidän perheestä päiväkotiin ku pyytelivät että voisivat sit Leeville niitä päivän mittaan näytellä ja katsella niitä.

Tänään ois edessä toppapuvun metsästys Leeville koska syksyllä ostettu 80cm REMU on auttamatta liian pieni. JOspa jostain löytyis 86cm puku halvalla koska se tuskin taas ensi talvena mahtuu olleskaan.
Vielä kun sais itseään niskasta kiinni ja laittais tuon pienen sit huutikseen ja samoin 74cm välikausi REMUn mut taidan olla vähän laiska noiden suhteen.
 
maikki: muuten kävis mut ei sitä tähän hätään saa :)
Ihan ahdistus tuli eilen ulkona kun toinen ei päässyt maasta ylös jne kun puku kinnas selästä :ashamed: miten mä en ole huomannut että se on noin pieni puku. Tietty noi kovat pakkaset ku ei olla ulos päästy jne mut kai mun nyt ois äitinä pitäny huomaa että toisella pieni ja hankala puku. :ashamed:
 
Keiju, tuo karmea ( :LOL: ) haalari-laiminlyönti on onneksi suht helposti korjattavissa, eikä todennäköisesti edes jätä pysyviä traumoja ;) Meillä kans otettiin just 86 cm haalari käyttöön, kun 80-senttisessä alkoi pepusta kinnata pojan noustessa seisomaan (kun hän nousee niin, että ensin kädet maahan, sitten jalkapohjat maahan ja sitten ponnistetaan suorin jaloin peppu ylös). Tsemppiä haalarinmestästykseen, kantsii kurkata ainakin Prisma!
 
maikki: toivottavasti traumoja ei tullut:LOL: , kaverilla ois ollu antaa 86cm puku mutta sellasta pehmoista kangasta joka imaisee veden heti itteensä niin taidan käydä prisman ja cittarin tsekkaa. Riippuen tietysti moneen pitää olla töissä saanko täänään käytyä kaupoilla, mies tuskin osaa ostaa Leeville (mulle;) ) mieleistä pukua.
 
Tervehdys!

Pakkaspäivää pitää ainakin täällä Tampereella ihan mukavasti, nenät olivat ihan punaiset kun aamupäivällä tultiin sisälle! Lähdettiin tuohon läheiseen Citymarketiin sillä ajatuksella että ostetaan pikkuisille ja äidille jotain kivaa. Ja pöh, äidille salaatti ja pienille hedelmävälipalat. Vaikka on ihan uusi tuo Sitari niin mä en löydä sieltä mitään, en niin mitään. Tai no joo, viime viikolla ostin Oskulle Kuomat, mutta muuten. Vaatteita en sieltä löydä.

Nyt pitäisi taas ulostautua ja hakea Kasperi eskarista. Onneksi se pakkanen on hieman jo hellitänyt, taidetaan tehdä pieni kävelylenkki ennen koululle menoa. Päivät kuluu niin paljon sukkelampaan kun noiden kahden kauhun kanssa ulkoilee, sisällä jos jumittaa niin tuntuu että päivä kestää vähintään 48 tuntia... Huomenna on luvassa uutta kivaa, mennään eka kerran perhekerhoon. Anoppi on tässä melko lähellä suerakunnilla töissä, pitää koululaisille iltapäiväkerhoa ja ehdotti että lähdettäsiin hänen kanssaan perhekerhoon aamupäivällä. Sinne siis. Voi olla että päikkärit sitten huomenna maistuvat hyvin!

Kateellisena luin helmin kampaajainnostuksesta, pitäs itekin mennä jo pikkuhiljaa. Olen käynyt tutulla tässä lähellä, ei ota kun 10 e leikkauksesta :D Nyt on päässyt pää vähän rehottamaan... jospa kevään kunniaksi saisi aikaiseksi varata aikaa...

Asiaahan ei siis ollut mitään, mutta pakko oli tulla jotain merkkaamaan. Laitan vaikkapa kuvan kaksikosta vielä mukaan.


Wilma aamupalalla


Oskari ihmettelee

Nyt ei muuta!

HM
 
Meillä on tuossa Remun 80cm puvussa vielä paaaaljon kasvunvaraa =) 86cm puku on vasta ensi talvelle odottelemassa, toivottavasti se menisi. Siskonsa entinen, mä tykkäsin ihan sikana =)

Mä laitoin tytöt tänään yhtä aikaa nukkumaan. Pikkuneiti jäi alkuun itkemään, mut sinne ne nukahti molemmat :heart:
(Parina iltana pienin ekana annettu nukahtaa ja sitten vasta hiljaa hipsuteltu isompi viemään sänkyynsä )
 
Tervis,tervis! Tulin merkkaamaan pinoa ;) Hyvä, että puku löyty, Keiju. Mä toivon et meil menis viellä ens talvena tuo 92 puku, jonka ostin jo täks vuodeks :LOL: Luulin että tyttö kasvaa yhtä huimaa vauhtia kun ekana vuonna... mutta tuosta kyllä yläosa roikkuu viellä pääkllä. En oo paljon iltasin käyny enää ulkona muutenkaan, kun on niin pimeetä kun tulen töistä ja on pakkasia pidelly täälläkin. Tarhassakaan eivät ulkoile noitten pienten kanssa. Viikonloppunakin -15... sais vähän hellittää, et pääsis kelkkailemaan. Tääl on kaikilla lapsilla sellaset vanhat puukelkat pulkan sijasta. Ne on aika tyylikkäitä.

Tänään tyttö nukku ekan kerran tarhassa päiväunet! Hienosti oli jääny sänkyyn (patjalle) kun hoitaja oli ensin sylissä laulanu parit unilaulut. :heart:

No mutta, öitä kaikille :wave:
 
puvun etsintään joutui hieman töitä tekemään...kävin sokoksella jossa ei ainuttakaan 86cm pukua, prismassa jossa ei mieleistä, seppälässä jossa ei kokoa, euromarketissa jossa ei toppukuja ollut enää olleskaan, intersportissa oli jopa yks puku mutta kokoa 110 ja sit cittariin jossa sielläkään ei ollu kun tuo yks vaihtoehto järkevän hintaisena. Reimatecejä olisi ollut mutta ei olleet alessa vielä niin en halunnut pariksi kk:si paljoa pukuun tuhlata koska tuo puku taas tuskin mahtuu ensi talvena.
Nyt kun sais tosiaan itteensä niskasta kiinni ja laittais ton pieneksi käyneen huutikseen =)

Luminka: kiva homma että typyt jää noin hienosti nukkumaan.
 
Voi Dara! Noi vatsataudit on niin kamalia; toivottavasti paranette pikaisesti! Miten muuten Lumin yöt ovat alkaneet sujua; onko parantuneet? Viime aikoina meillä mennyt vaihtelevasti; välillä herää kerran yössä ja sit valvottaa ehkä tunnin ja sit välillä heräilee useammin.. Ja illalla nukahtaminen on silleen helpottunut, että on iltasatua kuunnellessaan nukahtanut ihan muutamissa minuuteissa!! =) ..kun siinäkin meni jokin aika sitten jopa toista tuntia..

En tiedä kauankohan tuota tytön sairastelua pitäisi vielä kotona jatkaa ilman lääkärissä käyntiä.. Nimittäin hän on muuten ihan pirteän oloinen eikä mitenkään erityisemmin kuumeinen. Hänellä on ollut neljänä päivänä pientä lämpöä (korkeimmillaan 38,7 pepusta mitattuna eli ei paljoakaan) ja silleen, että aamulla ei mitään ja tuo lämpö on noussut myöhään iltapvällä tai illalla. Nuhaa on, että nenä vuotaa muttei kummemmin niiskuta. Viime yönä jossain vaiheessa yskiskeli vähän aikaa, mutta se meni ohi kun oltiin n. tunti ylhäällä.. Tänään ei vielä ainakaan oo lämpöä ollut, mut voihan se taas iltaa kohti nousta.. Itelläkin on vähän nuhaa; toivottavsti ei tästä pahene.
Kivakiva, että joudutaan aina vaan kökkimään sisätiloissa.. Nytkin ikkunasta katsottuna aivan mielettömän ihanan aurinkoinen ilma, mut nojoo, onhan siellä pakkasta aika reilusti..
Illalla kävin kaverin kanssa pelaamassa sulkista; oli kiva edes silleen päästä johonkin täältä 4n seinän sisältä! :D

Maanantai-iltanahan tosiaan kävin kampaajalla. Ihan ok tulos muuten, mutta ihmettelen miten löytyisi sellainen "kultainen keskitie" raitojen määrän suhteen!? Mulla on oma väri sellanen perusmaantieharmaa ja viime aikoina olen halunnut melko tummahkon pohjan, johon sitten jonkin verran vaaleita raitoja, mutta että siis kokonaisuus olis enemmän tumma kuin vaalea.. No nyt lopputulos on tosi tumma (mulla kylläkin tuppaa haalistumaan tuo väri melko nopeesti, joten ei hätää sen takia) josta tuskin edes huomaa mitään raitoja.. :eek: Edellisellä kerralla taas niitä raitoja oli liikaa, joten se oli niin kirjava, että melkein se ei paljoa sävytasoltaan eronnut siitä normimaantiestä... On se silleen harmillista kokeilla eri kampaajia ja yrittää löytää se, joka toteuttaa omat toiveeni, kun ei noi käynnit mitään halpoja oo..

Pottailusta mun on pitäny jo aikasemmin kommentoida, mutten ikinä muista.. Siis vinkkejä kaipaisin, miten saisin tuon tytön uudelleen innostumaan potalla istumisesta ja että myöskin syntyisi tulosta? Syksypuolella meni jo useampia kuukausia "tuloksekkaasti", mutta joskus tän vuoden alkupuolella siihen tuli stoppi. Ei suostu istumaan potalla tai jos suostu istumaankin, niin ei ainakaan tulosta tullut. Parisen vkoa pidettiin kokonaan taukoa ja nyt parina pvänä olen yrittänyt kerta päivässä kokeilla, mutta ei oikein näytä onnistuvan.

Hienoa Luminka! Kiva, että pikkuhiljaa alatte saada tytöt samaan huoneeseen nukkumaan, niin saatte itse oman makkarin takaisin käyttöönne!
 
yerma: meillä yöt menee nyt paremmin. Vaihtelevuutta kyllä täälläkin on, joskus herää jo 23 eikä enää suostu nukkumaan ja oon ottanut viereen sitten. Yks yö just pelleili tosta 23 kahteen asti meiän välissä, hyöri ja pyöri vaan. Mut yleisesti ottaen nukkuu läpi yön ja herää n.5.30 nykyään. Oon sit ottanu loppuyöksi viereen, vaikkei aina välttämättä enää nukkuiskaan, mut lepäillään vielä. Iltaisin nukahtaa kans tosi helposti nyt, vähän aikaa istun vieressä ja nukahtaa. Nyt suostuu ottaa jopa unikaverin kainaloon. Ennen paiskoi menemään kun yritettiin. Meillä kans iltaisin taisteltiin tuntikaupalla ennen.

En kans viitti ulkoilla tänään, kun on niin hirvee tuuli tuolla. Lumilla noi posket on jotenkin tosi herkät kylmälle. Ne muutenkin punottaa ja on karheet kovin herkästi ja ulkona kun ollaan ni välillä näyttäis sinertävältäkin.

pottailuun en osaa sen kummemmin vinkkejä antaa, paitsi et jos ois jotain kirjoja tai leluja joita saa ainostaan katsella kun istuu potalla, eikä muulloin ollenkaan. Ni ehkä semmoset kiinnostais. Meillä on tämmöstä taktiikkaa käytetty, mut nyt kun Lumi on keksinyt miten ite pääsee pois potalta, ei hän malta enää istua siinä kakkaa odottelemassa vaan nousee heti. Usein sentään pissa ehtii tulla ennenku nousee ylös.
 
Meillä ollut tänään vauhdikas päivä. Aamulla kun heräsin, oli koko kroppa jotenkin mystisesti peittynyt nokkosihottumaan :headwall: En kyllä tajua mistä oikein tuli. Ikinä aiemmin ei mitään ole ollut, enkä millekään ole allerginen. No ei se lääkärikään osannut sanoa, nistä tuo on tullut. Mutta kamala kutina alkoi jo yöllä, nyt onneksi helpottaa, kun sain antihistamiinia otettua. Puoliltapäivin olikin sitten esikoisen hammaslääkäri, jossa nyppästiin pari hammasta pois. Ja kaffeellakin kerkesin kaverin kanssa käydä. Ihmeen hyvin tuo Leo jaksoi pysyä vauhdissa mukana :)

Tosi rentouttavia nämä arkivapaat nykyään, kun kaikki rästihommat tartteis saada tehtyä :eek: Viikonloppuna pääsee sitten töihin, jossa myös ihanan kiire, ettei pissataukoa ehdi pitää, kun kiertelee tuolla ympäri kaupunkia asiakkailla. Onneksi sentään työpäivä loppuu viikonloppuisin jo yhdeltä, että siinä jää vielä pitkä päivä vietettäväksi perheen kanssa =)

Mä olen jättänyt nuo pottailut ihan kokonaan. Ei tuo ukkeli suostu siinä istumaan, kun sen yhden punaisen sekunnin jasitten se on jo menossa. Olen kokeillut kirjojen lukemista ja muuta puuhaa, mutta ei vaan onnistu. En suurempaa stressiä asiasta ota, vaan yhritetään sitten joskus myöhemmin uudestaan. Mikäs kiire tuolla on.
 
pottailusta:ei meilläkään vilho vielä potalle suostu. nyt potan virkaa toimittaa lattia :LOL:
pitäis hankkia joku hyvä potta, meillä on joku ikean potta jossa tuli mukana ruokalappu, lusikka, nokkamuki jne, mutta ainakin joku kk takaperin siihen istuttaminen aiheutti lähinnä itkukiljunnat :/

mutta juu,eipä näillä vielä kiire ole, eikös sitä sanota että taapero alkaa oppiin pidättämään ja tuntemaan sen hädän vasta joskus 2 vuoden tienoilla? (vai miks mulle on jäänyt tommonen jostain päähän)

vilho on ollut kans pitkään nuhanen ja jotenkin nyt tosi ripustautuva. monta kertaa päivässä pitää vaan halia ja kanniskella poikaa, kuumetta ei silti oo, kakka ihan normaalia ja ruokaakin menee jonkin verran (ehkä vähän vähemmän kuin jokunen vko sitten mutta enemmän ku jouluna ja syksyllä ).

ärsyttää kun on nyt ollut viikon verran kohta jo ongelmii netin kanssa (ja teeveen) jotain hämärää,tai sit noi remppamiehet tuolla ulkona aiheuttaa ongelmia
 
Meillä viihtyy ihan hyvin potalla, vasta ollaan alettu laittaa neiti istumaan! Pitkään istuu, ja on ehkä 5 pissit yhteensä saatu...

Esikoinen oli 3v kun alettiin pitää ilman vaippoja. Ennen sitä tuli pissit ihan miten sattuu, minne sattuu... Sopivasti tuli kesä, ja annettiin juosta ilman vaippaa ulkona =) Pian oppi pyytämään meitä viemään nurtsin reunalle kyyköttää, parin pvn päästä oli jo itse menossa talon päätyyn, SEISAALTAAN :whistle: Mut siitä nopeesti oppi..

En siis ole kiirettä vielä potan kanssa ottanut, en varmaan osaa tulkita lapsia niin hyvin et miten osoittavat et pissittää.

Nyt on meillä mennyt hermo Liberoihin, isomman tytön kohdalla. Pissit tulee keskellä yötä yli, siihen varmaan herää. Nyt otettiin Pampersia kokeiluun.. mut mitä ihmeen malleja niitä on, activ fit, baby dry, mitä eroo noilla on?!?!?

Tänä aamuna muuten herättiin miehen kanssa VASTA 9.20! Alkoi tyttöjen huoneesta ääntä kuulumaan, valot oli päällä isosisko oli viihdyttämässä pienintä :LOL: Oli heitellyt pinnikseen toiselle leluja :D Liekö ajatellut et parempi mun hoitaa tää pikkusisko et saa äippä ja iskä vielä nukkua ;)

Uskaltauduttiin iltapäivällä jopa 10min. käymään ulkona. Pakkasta oli -18 astetta, eipä siellä paljoo pidempään ois voinut ollakaan...

Nyt lähen laittelee miehelle iltapalaa valmiiks, tulee kohta töistä (pitää sitä välillä olla kilttiä vaimoo :D )
 
Iltaa!

Keiju, hyvä että mieleinen haalari löytyi!

Luminkalle onnittelut nukkumisjärjestelyistä!

Pottailusta: Meillä Otso viedään potalle aina herättyä ja ruuan jälkeen. Välillä istuu siinä pitkäänkin ja välillä taas ponnaa ylös ja syöksyy työntämään päätä pesukoneeseen, kinuamaan naulakosta mun koruja tai availemaan laatikoita. Yleensä silloin malttaa istua, kun on hätäkin. Jos taas vaipassa on jo vessaan mennessä pissa (eli pissannut lähiaikoina), niin silloin ei potalla istuminenkaan kiinnosta. Noin 2/3 kerroista tulee pottaan pissa ja välillä kakkakin (päiväkotipäivinä ei tosin välttämättä kakkaa kotona enää ollenkaan). Päiväkodissa ei vissiin koskaan kakkaa pottaan (kuulemma pissaa kyllä), siitä päätellen, että melkein joka päivä tulee kotiin takaisin kaksi kakka(kesto)vaippaa.

Aamuisin ja iltaisin pestään hampaat samalla kun poika istuu potalla ja se on mieluista hommaa! Oikein rientää vessaan, kun sanoo että "seuraavaksi mennään potalle ja pestään hampaat herra hakkaraisella" (sen merkkistä hammastahnaa). Vielä mennessään kohisee kurkulla h-kirjainta: todellinen Hhherra Hhhakkarais -fani :LOL: Annan pojalle hammasharjan itselle (osaa jo suhia sillä epämääräistä harjausliikettä) ja viimeistelen toisella harjalla. Myös kirjoja katsellaan ahkerasti potalla istuen.

Meillä on sellainen potta, jossa ikäänkuin "tuoli" selkänojineen, ja irrotettava pottaosa menee tuolin reikään. Ostettiin tällainen, kun päiväkodissa oli saman tyylinen.

Tänään käytiin korvakontrollissa. Ei ollut tulehdusta enää (kaksi antibioottikuuria takana), mutta toisessa korvassa oli vielä jäykkä tärykalvo ja kirkasta nestettä välikorvassa. Kuukauden päästä pitää tsekata vielä uudelleeen. Otso alkoi itkeä jo nähdessään stetoskoopin (ja korvalampusta vasta riemu repesikin |O ), vissiin tullut traumoja korvien katsomisesta :(

Yermasoya, jos yhtään tuntuu siltä, kannattaa mun mielestä käydä näyttämässä lasta lääkärissä!
 
tervehdys kaikille pitkästä aikaa ei oo ollu oikein aikaa kirjotella oli vuojen vaihteessa muutto uuteen kotiin ja nyt on menny aika seuratessa tuon poitsun ensiaskeleita on siis tepastellut vvikonpäivät aika myöhään oppi käveleen kun vertaa noihin edellisiin mutta kerkee varmaan ottaa vielä monet askeleet korvatulehukset on ohi toivottavasti niitä oliki 4 putkeen mutta nyt on oltu terveinä yskää lukuunottamatta. poika kasvaa hurjaa vauhtia ostin 80cm reimateckiddo haalarin jokusen viikko sitten mutta nyt jo näyttää lahkeet käyvän lyhyiksi neuvokaapa mammat minkäläiset kengät ois hyvä ostaa pojalle kun kuiteskin pitäs opetella käveleen myös tuolla ulkosalla
 
meil ei kans kiinnosta tuo pottailu, olen ostanu onnille öö vissii 4 erilaista pottaa mutta MIKÄÄN ei miellytä :D herkkäperse. Viimeisin vielä babybjörnin 30e potta ja tuolla se pölyttyy vessassa. No ehkä mä sit vaa ostan sen pöntön supistajan ja koitetaan sillä, jos sekään ei auta ni olkoot sit vaipoissa vaikka siihe asti ku inttiin menee, ehkä se siellä sit jo oppii pytylle :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
sanse: mä en oo Leevi opettanu potalle olleskaan vaan suoraan pöntölle. Ensi kesänä ollaan varmaan mökillä aika rutkasti niin siellä saa sit pissiä puskiin. Pöntöllä Leevi tykkää olla ja päiväkodissakin käy pöntöllä siellä sellanen lasten pönttö.
 

Yhteistyössä