2008 marraskuisten murut *2010*

Hari Mao, meillä kans pyykkikone on ykkönen. Potalta ei ole mikään kiire pois, jos asemoi potan pyykkikoneen luukun äärelle, kun kone pyörii. Teillä tietty voi tulla vähän ahdasta, jos kaksi pottaa on siinä vierekkäin. Onkin pitänyt joskus kysyä, mitä kaikkia tarvikkeita teillä on kaksin kappalein ja minkä kanssa taas jaetaan/vuorotellaan?
 
Vietättekö te siis naimisissa olijat kihlapäivää? Mä en oo edes ajatellut et sitä vois vielä muistaa :D
Tosin, meidän kihlapäivä on mun synttäripäivä, joten saan kuitenkin kukkia silloin =)

Heh, mua aloi ihan naurattaa Maikki teidän Otson touhut :D Meillä esikoinen teki tuota petivaatteiden uusiks järkkäämistä alle vuoden iässä kun siirtyi nukkuu päikkkärit sisällä. Toinen siellä touhus vaan eikä nukkumisesta tietookaan... =)

Huoh, pikkuneiti jäi taas hyvin sisälle nukkumaan :eek: Siispä äiti kipittää koneelta takas neuletakin pariin....
 
keiju: ollos hyvä vaan :D

Luminka: Kyllähän mie yritän jotenkin edes muistaa toista.. Joskus on vuosia etten välttämättä hanki mitään, mutta joskus sitten jotenkin. Mutta ei mitää kallista. Kävin katsoo horoskooppikorua, mutta katsotaan vaihtuuko se vielä johonkin toiseen.
Minä tuskin mitään saan..

Tänään olisi sitten lasten leffailta. Käyn neitien kanssa filmtown:issa, ni saavat itse päättää minkä leffan haluavat katsoa. Jos sitä jotain herkkujakin kävisi hakemassa kaupasta.

Ja taas sitten neulomaan :wave:
 
Voi noita Otson touhuja!! :LOL: Niitä on hauska lukea, mutta tuskin ne sillä hetkellä kun tapahtuu, vanhempia paljon naurattaa! :whistle:

Yöt on meillä vähän rauhottuneet siitä mitä ne tos parisen vkoa sitten oli! Onneks! Yöllä jos heräs niin siinä useimmiten meni 1-3,5 neitiä viihdyttäessä ennenkuin nukahti uudelleen. Viimeisillä kerroilla aloin tekemään niin, että en alkanut senkummemmin neitiä viihdyttämään enkä nostanut syliin vaan asetuin hänen huoneessaan olevalle pikkusohvalle nukkumaan. Siinä hän sitten möyri sängyssään ja välillä kuului jotain ininää ja välillä tosiaan tarkasti, että vielähän se äiti on maisemissa ettei ole livahtanut pois huoneestaan. No nyt siis pääsääntöisesti nukkuu taas yöt läpeensä; ehkä kerta vkossa (viimeks toissa yönä) iskee valvominen päälle.
Ennen iltanukahtaminen oli tosi helppoa; rutiini-iltatoimien jälkeen hän jäi suosiolla sänkyynsä ja joko nukahti samantien tai hetken räpelsi unilelujaan ja sitten nukahti. Nykyään hänellä täytyy olla seuralainen siihen saakka kun hän nukahtaa! :/ Oon sitten alkanut lukea hälle iltasatuja tai mies lauleskelee jotain lauluja. Joskus nukahtaa 10 minuutissa ja joskus vie lähemmäs tunnin. Eikä sillä ole juurikaan merkitystä, onko nukkunut yhdet vai kahdet päikkärit. Ja se on jännä, että päivällä kyllä jää ihan mielellään touhuamaan sänkyynsä ja sitten nukahtaa kun nukkumatti heittää hiekkansa. Silloin pistää sänkyään uuteen uskoon ja heittelee osan kamoista lattialle. Ehdoton on, että sukat täytyy kiskoa jalasta ja sitten ne on niin "nätisti" lattialla vierekkäin! :D

Meillä pakkasta on tällä hetkellä -11 ja juuri oltiin ulkoilemassa pikkulenkki ja tyttö jäi vielä vaunuihin nukkumaankin. Eilen oli -16. Eilen ei kummemmin ulkoiltu, mutta käytiin rokoteklinikalla ikävä nenänielunäyte antamassa ja sitten shoppailemassa. Pyysin lääkärin varmuuden vuoks tsekkaamaan korvat, ettei niissä oo mitään häikkää eikä niissä ollutkaan.

Vaatekoosta olitte joskus puhelleet. Meillä on vähän vaihtelevasti kokoa 80-86 käytössä; riippuu niin mallista. Ja sitten on kyllä vielä mm. pari bodya, jotka on kokoa 74! En nyt oikein tiedä minkäkokoinen tuo neiti nyt on ja meillä on seuraava neuvola+lääkäri 1,5 vuotiaana. Yks pvä yritettiin pituutta mittailla ja se oli ehkä 79 tai 80 cm. Puntarillakaan ei oo tullu käytettyä, mut oisko reilu 11kg tai vajaa 12 kg!?

Sitten kysyisin semmosta juttua kun, että lapsen päivähoitopaikan hakeminen?? Sitähän käsittääkseni pitäis hakea hyvissä ajoin, oliko 3-4 kk aikasemmin vai jopa vieläkin aikasemmin? Täytyykö siinä ilmaista jo toive, mihin päiväkotiin haluaisi lapsensa? Se mua valmiiks jo raivostuttaa, kun tällä alueella on to-del-la huonosti kuulemani mukaan hoitopaikkoja, että mihin asti hänet joutuisi sitten viemään.. Ja vielä yks kyssäri aiheeseen: voiko sitä paikkaa hakea vaikkei tiedä varmuudella tarvitsevansa?? Siis kun tilanne on se, että hoitovapaa on toistaseks elokuun loppuun ja kesäkuun loppuun mennessähän mun täytyisi lopullisesti tietää ja ilmottaa palaanko töihin vaiko jatkanko hoitovapaata.. Ja sit kuitenkin tota paikkaa pitäis hakea hyvissä ajoin...

Tässä välissä kävin noutamassa ulkoa heränneen tytön. Meinas kiukuttelemaan kun hän olisikin vielä halunnut jäädä ulos..

Juu noonie, on se niin ihanaa katella kun toinen into piukassa opettelee kävelemään!! Paitsi, et meillä on neiti kyllä ottanu sen asian melkosen varman päälle eli varmaan melkein kk, no ainakin pari vkoa meni kun otti vaan sen muutaman askeleen ennenkuin pääsi kunnolla vauhtiin. Nyt on sitten reilu vko töpötelty pitkin kämppää eestakasin ja vähän jo meinaa kohta juoksuks laittaa! :D Silleen järkyttävää kun tavallaan vaivihkaa ehtii joka paikkaan, kun kävelemisestä ei silleen tuu ääntä kun taas konttaamisen kyllä kuulee!! :LOL:

Joo, mut nyt varmaan jotain ruokaa neidille antamaan! Ja pyykit kuivurista pois ottamaan!

Onnea kihlapäivää viettäville! Me ei olla edes kihloissa; ukko silloin tällöin naimisiinmenosta puhuu, mut mä en oo kauheesti vielä lämmennyt! :whistle: |O
 
Onnea kanssa kihlapäiviä juhliville, ja muille juhlijoille!!! :flower:
Me ei kanssa olla kihloissa kun ei olla naimisiin menossakaan, varmaan koskaan. Tai turha kai mennä vannomaan, mutta ei nyt ainakaan lähitulevaisuudessa!

Ihan huippu tuo maikin otso!! tai hauskalta ainakin kuulostaa kun ei ollut oma kokemus :LOL:

Mä lähden ihan tässä 15minsan päästä juhlimaan kaverin kolmekymppisiä ja siitä sitten yhden bändin keikalle! Saunotaan yhdella tilaussaunalla ja syödään hyvin ja ehkä siinä viiniäkin menee sivussa, ehkä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

 
Kiitos Maikki hyvistä nauruista :LOL: :LOL: :LOL: Oli tuo Otson iltatouhuilu oikein päivän piristys!

Meillä Leo edelleen kipeä. Eilen illalla oli 38 lämpöä, joten mun isä tulin taas tänään hoitamaanpoikaa, että pääsin itse aamulla töihin. Jos ei räkä ala kohta loppumaan, niin täytyy varmaan käyttää lääkärissä, että kuuntelisi keuhkot ja katsoisi korvat. Yötkin on olleet vähän heikkoja, kun ei tuo henki oikein kulje pienellä rassukalla. Ollaan sitten nukuttu kaksin Leon huoneen lattialla patjoilla =)

Meillä tuli jo loppu vuodesta 10 vuotta kihloissa. Ihan älyttömän nopeasti aika menee ja musta tuntuu, että ei olla vanhettu sinä aikana yhtään =) Meillä on vielä helppo muistaa kihlapäivä, kun on sama kuin tapaamispäivä ja hääpäivä. Ihan vaan sen takia, että muistettais ja siitä huolimatta ollaan molemmat se muutaman kerran silti uhohdettu :D Ja RD, mä saan toivottavasti kanssa 1.2 jotain, sillä täytän taas kerran vuosia.

Yermasoya, voihan sitä hoitopaikkaa hakea, mutta jos et ota sitä vastaan, niin sitten olet taas 4kk karenssissa. Eli kannattaa olla vähän jyvällä siitä, milloin oikeasti paikan tarvitsee.
 
Moikka taas!

En oo kans jotenkin ehtinyt koneella istua. Lumi on kovin äitiriippuvainen ja ihan jatkuvasti. En voi istua koneella yhtään ja kun ne päiväunetkaan ei usein onnistu.

maikin juttua nauroin kanssa niin että mies tuli jo ihmettelee ja sillekin piti kertoa :D

Mä sain viime viikonloppuna vapaaillan miehen ehdotuksesta ja lähdin kaverin kanssa viihteelle! Huhhuh, toi oli toinen kerta nyt Lumin aikana kun oon lähteny itekseni jonneki ja ekalla kerralla menin leffaan ja parille kaljalle. Nyt otin sit jo muutaman enemmän ja huhhuh kun olikin sunnuntaina huono olo. Ei kyl hetkeen tarvi lähtee minnekään :) Mut oli se virkistävääkin!

Esikoinen lähti viikonlopun viettoon isälleen ja mies lähtee huomenna Raumalle kaverin tupareihin, joihin en ite nyt jaksanut lähteä. Tai lähinnä en jaksanut edes alkaa miettiä Lumille mitään hoitopaikkaa, eikä sellaista kyllä olisi tarjollakaan.

Vaatekoot: Meillä talvihaalari on 80 ja useimmat sisävaatteet 80. Jotain 86 sisävaatteita on jo käytössä. Ostin ens talveksi 92 talvihaalarin jo valmiiks ja kevääksi on 86 välikausihaalari. Kenkinä on tällä hetkellä koon 21 Kavatit, ne on kyllä tosi reilut. Lumi ei ulkona vielä kävele ollenkaan. Välillä koitan auttaa, mut hän mieluummin pyllähtää alas ja konttaa jos jaksaa. Muuten lähinnä kitisee syliin tai pulkkaan :)

Onnea kihlojaan juhliville! :flower: Meillä on kihlapäivä joulun alla ja oli tossa puhetta, että pitäiskö naimisiinkin mennä, mutta aina se tyssää siihen rahaan. Tavallaan ei haluta edes isoja häitä, mut kuitenkin olisi hienoa juhlia ystävien kanssa ja mielellään kutsuttais kaukaisempiakin ystäviä, joita ei oo aikoihin nähty. Sukulaisia mä en ite halua kutsua. On kovin etäinen suku mulla. Tietty nyt noi lähimmät eli vanhemmat ja sisarukset.

Paranemisia maariasin Leolle ja Luminkan tytöille ja olikos muuallakin jotain tautia päällä.

Nyt koiran kanssa pihalle. Tää iltalenkitys on jotenkin aina niin raskasta mukamas ettei millään jaksais enää lähtee ulos, kun on muksu saatu nukkuu. No ei auta! Palaillaan :)
 
Onnea kihlajaisvuosipäivää viettäville! :flower: Meillä ei oo varsinaisesti oikeeta kihlajaispäivää, kun sovittiin keväällä (2 vuotta sitten) vain yhteistuumin, että mennään naimisiin.

Päätettiin tehdä häämatka ennen häitä heinäkuussa, kun se kävi loma-aikatauluihin ja raskauskuukausiin paremmin. Sit mä halusin kuitenkin "kosinnan", ja siellä etukäteishäämatkalla sain kihlasormuksen (Ranskan kansallispäivänä 14.7. Eiffel-tornin alla :heart: ). Elokuussa '08 mentiin naimisiin.

Homma siis tehtiin vähän nurinpäin, kun kosinta ja kihlasormus tuli vasta kun häät oli jo buukattu, ja häämatkakin tehtiin etukäteen. Mutta kai me voitais sitä kihlajaispäivää viettää heinäkuussa, kun tuo päivä mun kihlasormukseenkin kaiverrettiin. Jälkipolvilla on ynnäilemistä, kun kihlauksen ja häiden välillä on vain 2 viikkoa, ja siitä 3 kk päästä syntyi lapsi :LOL:
 
heheh maikki, voi teiti otsoo! sain kyl makoset naurut :D

Onni painaa vaan/jo 11.5kg ja nuo 6:t jo käytös ja hyvi sopiivat, et kyl ne varmaa teilki sopii =)

Laitanpa pari kuvaa Onnimonnista =)



Koitettii hyppykiikkuu pitkästä aikaa :D






Käytii tänää lekurilla toteemassa että Onnilla viel tulehus toisessa korvassa ja sallalla on joku ekseema päässä/niskassa. Pelästyttii eile et täitä ois mut lääkäri sano et ei onneks oo =)
 
Sanse: Ihania kuvia :heart:

Luoja, tuota pakkasukkoa.. Mittari ei näytä ku vaan -28 astetta!!!!!
Tänään pitäisi ruveta kouluhommien pariin, jotka on kertynyt ja kertynyt..
Ja eilinen leffailta siirtyi tälle päivälle, ku neidit eivät uskoneet sitten yhtään mitään & meno oli mitä oli.

Milka nukkui niin kiltisti taas. Puuron jälkeen sai maidon & nukkumaan meni 20.30 & heräsi 8.30 ilman heräämisiä :heart: . Siis paljon paremmin nukkuu kuin maidon kanssa.

Mutta nyt aamupuuron syöttöön. :wave:
 
Nopee merkki!

Maikki, kyllä meillä aika paljon ollaan saatu hankkia asioita kaksin kappalein, mutta kaikki missä voi niin jaetaan. Pottia on alhaalla 2, ylhäällä yksi. Kylpyvanna jaetaan (toinenkin on, mutta varastossa... :D ), no sängyt tietty kaksi, syöttötuolit x 2, ... jne. Yleensä jos toisella on jotain niin se toinen saa kauheet raipat jos ei hällekin tule. Että tää jakaminen on hieman hankalaa joskus...

Nyt päikkäreille, hirvee urtikaria valvotti koko viime yön... :/

HM
 
Heissan!

Mun eilinen yritys makkarissa nukkumiseen meni ihan plörinäks! Heräsin jossain 01 jälkeen mahdottomaan ähinään ja pyörimiseen... Neiti oli varmaan unissaan.. Pitkään odottelin et koska "uskallan" vessassa lähtee käymään ettei vaa heräis :D Takaisin tullessani laitoin peiton varovasti päälle ja dääm, siihe havahtui :headwall:
Hirvee itku alko pian käymään, varsinkin kun näki mun menevän sänkyyn eikä poistuvan huoneesta... Eipä siinä, peitto ja petari mukaan ja olohuoneen lattialle miehen viereen nukkumaan! Pari kertaa piti vielä käydä tyttöä asettelemassa kunnes nukkui tuonne ysiin saakka =)

Mies osti uuden kameran tänään! PALJON nopeampi, ja tässä pysyy patteriluukku kiinni (paitsi et on akulla toimiva..) Nyt kehtaa ehkä kuviakin ottaa enemmän, ei mee puol vuotta kuvan räpsähtämiseen =)

Mut eipä tällä erää muuta... Paljon tosi tärkeää tietoa tulikin ;) =)
 
Käsityöhommia: Käytiin kaupungilla vaunuilemassa, pakkasta oli -22. Ostin fleeceä ja nepparin ja tuunasin Otson talvihaalarin kaulusta niin ettei siitä tuule sisään. :snotty:

Ottaiskohan ne mut Travallelle töihin... Voisin vähän tulla kertomaan minkälaiset kaulukset lasten haalareissa pitää olla! EI 45 cm ympärysmitalla olevaa kaula-aukkoa, kun lapsen kaulanympärys on 25 cm. EIKÄ niin että vetoketju osuu paljaaseen leukaan.

 
Meil on alkanu onnin nukkumiset sujuu viel paremmi =) aamu-unet jätetty pois ja unille mennää vasta puolen päivän aikaan, koska onnin on alkanu nukkuu yleensä klo 7 asti =) ihanaa!! heti autto ku oman huoneen sai :)
 
Me käytiin sitten äsken terkkarissa, kun ei tuo poika näytä paranevan. Viime yö oli aikamoista parkua ja korvatulehdushan tuolta sitten löytyi. Saatiin Leolle ensimmäinen ab-kuuri. Toivottavasti alkaa nyt pian purra, sillä huomenna olis hoitoon meno. Niin ja olis ihan kiva taas nukkua yksi hyvä yö itsekin :eek:

Ihania kuvia Onnista! Ja mä ainakin kannatan maikkia vaatesuunniteluun! Oli aika loistava kaulus!

Meillä tänään meno teatteriin. Lähdetään kokoonpanolla minä, esikoinen ja mummo. Tää on nyt sitä tytöjen laatuaikaa :D
 
Jänskää, meillä tytöt nukkuvat (tai yrittävät ainakin) samassa huoneessa! Pienempi vietiin ekaksi, nukahti kunnes vein juuri isomman...
Saas nähdä mitä tulee, heräävätkö toistensa itkuun ym! Mutta peukkua pystyyn, ja toivotaan että saadaan makkari pitkästä aikaa itselle :D

Nyt iltapalalle, tein pizzaa joten sitä sitten syömään (tosi terveellistä ja silleen ) :wave:
 
Yöstä selvitty :wave:

Illalla monta kertaa pienempi itkeskeli, ei kuitenkaan tarvinnut lähtee asettelee (itsekseen rauhoittui eikä edes kunnolla itkenyt).. Isosiskokin osasi nukkua vaikka aika kovaan ääneen pinnasängyssä ynistiin =)
Yöllä jossain yhden aikaan kuului mahdotonta kolinaa, taisi pinnat kolista ja siihen vissiin isompi tyttö heräsi. Iski valot päälle ja tuli huoneestaan "EI NUKUTA" huudolla |O
Me otettiin sitten meidän makkariin lattialle nukkumaan.. Sit olikin jo aamu kun seuraavan kerran herättiin =)
Eli yksi yö suht hyvin mennyt, kunhan tuo isompi neiti saataisiin takas omaan sänkyynsä asettuu, ihne raivoomista keskellä yötä!

Käytiin aamupäivällä kirpparilla, tällä kertaa vähän kauempana olevalla. Ja PALJON enemmän löytyi kivoja vaatteita! Ostin itselle takin ja kolme paitaa, hintaa hurjat 12? :D Tuostakin takki oli 10?, mut mun oli pakko saada se, Vero Modan musta takki, menee pikkupakkasilla =)

Ihanaa, nyt pakkasta enää -14 astetta joten pystyi laittamaan tytön jo ulos nukkumaan =)
Pääsee jopa itekin käymään lasten kanssa ulkona ilman että naama on jo 5min. jälkeen ihan jäässä..

Mutta nyt kattelee vähä kotihommia...
 
Hauskoja kuvia Onnista ja Maikki ehdottomasti lasten vaatteita suunnittelemaan!! :D

Ulkona ois aivan ihanan aurinkoinen ilma ja mittarissakin vain -8, mutta sisällä kökitään! :( Oltiin viime keskiviikkona n. kuukauden tauon jälkeen perhekerhossa ja en tiedä oisko neiti napannut sieltä heti sitten jonkun flunssapöpön vai mistä. Mut hän on siis koko vlopun ollut nuhassa ja pientä lämpöäkin ollut; illalla nukkumaan mennessä oli 38,7 joten vaikka tänään ei lämpöä oo ollutkaan (ainakaan vielä) niin eipä sitä vielä kannata ulos lähteä riekkumaan! Harmi kuitenkin!

Yöt on jatkunu samalla kaavalla ja ehkä nyt sitten tuo sairastelu on huonontanut entisestään unta, että heräilee useammin. Viime yönä heräsi 4 aikaan niin pirteänä, että luuli kai olevan jo aamu! Touhus sängyssään minkä ehti ja höpötteli omia juttujaan; minä siinä sitten torkuin pikkusohvalla jalat solmussa.. Tunnin ajan jaksoi touhuta ennenkuin simahti uudelleen ja sitten kyllä nukkui 10 saakka putkeen!

Tänään menen kampaajalle ja suoraan sanottuna kyllä on aikakin!! Jälleen kerran osoitan tyytymättömyyttäni edelliseen kampaajaan, että menen nyt taas uuteen paikkaan! En tiedä missä se vika on; enkö osaa selostaa tarpeeks selvästi mitä haluan tehtävän hiuksilleni vai eikö kampaaja ymmärrä/osaa toteuttaa haluani..

"Urheiluharrasteluni" olen nyt vakiinnuttanut sellaiseksi, että kerta vkossa käyn kaverin kanssa pelaamassa sulkista ja sit kerran afrossa. Toi afro on tosi kivaa, vaikkakin loppujen lopuksi yllättävän raskasta! Ohjaaja sanoi, että se on tehokasta rasvanpolttoa ja kohottaa hyvin kuntoakin! =) Eli just hyvä tällaselle painonpudotuksesta haaveilevalle!! Voisin vielä mahduttaa viikkooni yhden jumppakerran niin eiköhän siinä sitten olisi vaunulenkkien lisänä riittävästi liikuntaa.
Sekin mua harmittaa hiukan, että hiihtämään olis mahdollista lähteä about parin sadan metrin päästä, mut siinä on sit omat ongelmansa! Päiväaikaan en tietystikään neidin takia pysty lähtemään ja sitten valitettavsti kyseinen latu ei ole kokonaan valaistu, joten illallakaan ei pääse! Niin paljoa mua ei kuitenkaan se hiihtäminen hotsita, että viitsisin ajaa autolla jonnekin kauemmaksi valaistulle ladulle! :LOL: Viime keväänä ostin alennusmyynnistä uudet sukset ja viime talvena niitä muutaman kerran ulkoilutin keski-suomessa sekä lapissa. Ja näin tulee tapahtumaan myöskin myöhemmin tänä talvena.

Jeps, eiköhän tää omanapailu taas tältä erää riitä! :D

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
yermasoya: meillä oli kans varmaan kk tauko kerhosta. Yhden kerran jälkeen heti tulivat sen jälkeen hirveeseen nuhaan.. Harmitti itteeki hirveesti kun ei päästy viime perjantaina kerhoilee :( Paranemisia teille!
 
moikka!!!
ja terveisin kampaajantuolista! :D näköjään oli jo viimein aika mennä käsittelyyn, oon viimeksi kanssa ollut kampaajalla kesäkuussa!! :LOL: tosin oon kevytvärillä värjännyt pari kertaa ite, mutta nyt kun näki tukkansa siellä kirkkaissa valoissa, niin SE OLI KARSEEEEEE!
nyt on ihana! :heart:
Yermasoya, toivonmukaan löydät mieluisan kampaajan, mä oon löytänyt tään jo pari vuotta sitten..oisko kolme vuotta sitten. Ja on oikee aarre! Tekee niinkuin toivon, mutta lisäksi ehdottelee itsekin. En oo vielä pettynyt!!
Nyt halusin ja sain paljon vaalennusta, jo lähes mustaan tukkaani! raitoja..raitoja...ja sitten leikattiin lisää kerroksittain..kasvatan nyt vielä jonkinaikaa...sitten tekis mieli ottaa kesämmällä PERMIS! :LOL: loivaa kiharaa tms. kysyinkin että ottaako kukaan enää kiharaa, niin on kuulemma tulossa muotiin jossain määrin,. mutta ei tietenkään sellainen kasaripermis! :D

oi, voi ihminen tulla jostain niin iloiseksi! ja hintakin aika kohtuullinen; väri-raidat.leikkaus 50euroa!!!

Mä rupeen nyt vielä siistiin paikkoja, kun meille tulee kaveri lapsineen aamupalalle, tosin vasta varmaan 9-10 aikaan, meinaan herätä aikasin ja leipoo niin että on tuoreita sämpylöitä tarjolla, palaillaan!!!
 
tulipa muuten hieman jopa ällö, omanapainen, hehkutusviesti..noooh, koittakaa kestää! Mä sitten taas valivali-valitan seuraavat kymmenen viestiä.... :D

ps. luminka, aikas hyviä löytöjä tehnyt!!! mä oon ostellut pari viime kertaa vaan sisustuslehtiä!
 
Iltaa! Väsytystaistelu päättyi onnellisesti tänä iltana. Poika oli jo kotiin tultua klo 17:30 ihan väsypuhki, mutta keksittiin koko ajan miehen kanssa kaikenlaista puuhaa, niin jaksoi varttia vaille seitsemään. Sitten iltapalan, pottailun ja kirjojen seilailun kautta simahti nukkumaan, klo 19:25 kuului tasainen tuhina.:heart:

Otso riemastui totaalisesti, eikä meinannut pysyä pöksyissään, kun otin tänään esiin pari kuukautta sitten otetun päiväkodin ryhmäkuvan. Joku oivallus taisi tulla, että ne tyypit on olemassa silloinkin kun ollaan kotona :wave: Otso täpinöissään osoitteli kuvasta sormella ihan oikein ja tapaili nimiä, kun käytiin läpi hoitajia ja kavereita. Ja hoki vähän väliä "Päi" ja "Kkkk" (=päiväkotikuva). Kävin välissä skannaamassa kuvasta kopion 120 % koossa valokuvapaperille ja päällystin sen kontaktimuovilla, niin saatiin paremmin käsittelyä kestävä foto... Heti kun Otso oppii kunnolla sanomaan nimet, niin hän voi kertoa minullekin, mitkä niiden kaikkien pellavapäisten 2-vuotiaiden nimet on (oikeasti, siinä kuvassa on 3 ihan samannäköistä pikkupoikaa, joiden nimistä mulla ei oo mitään hajua!!).

Taisi tulla oivallus myös pissa-asian kanssa (sormet ristiin!). Oltiin istuttu pitkän aikaan potalla ilman tulosta. Annoin sitten Otson ottaa ilmakylpyä meidän sängyllä ennen yövaipan laittoa ja poika alkoi vähän vaivaantuneena räplätä pippeliä. Kysyin, onko pissahätä ja sanoin että haetaan potta vessasta. Pojan ilme kirkastui ja näytti siltä, että "hyvä idea", mutta kun ehdin vessasta takaisin, pissa oli ehtinyt tulla sänkyyn. Siinä pikkuinen sitten istui ja osoitteli märkää länttiä ja sanoi "pss pss" :saint: . Itseänikin vain nauratti, sanoin että siinä se pissa tosiaan on =)
 

Yhteistyössä