2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Topsylla ihania kuvia!

PuPulle tuhannesti onnea :heart:

Tänne ei mitään kirjoittamisen "arvoista", pää taitaa käydä tyhjillä.
Odottelen että Eemi suukkosuu herää, ja päästään hakemaan Ida koulusta.

Ai niin, pakko kertoa..meidän Ida on maailman reippain tyttö, tänään oli koulussa lava on vapaa tapahtuma, kaikki halukkaat sai esittää mitä halusi. Ida lauloi juhlasalin lavalla mikrofoniin, 300 oppilaan, opettajien ja koulun henkilökunnan edessä PMMP:n Pikkuveli laulun..
Olin siellä katsomassa, vaikkakaan se ei ollut vanhemmille tarkoitettu..
ARVATKAA OLIKO SE IHANA!
En käsitä miten Ida oli niin rohkea ja reipas!! Laulu meni hyvin, ja äiti itki, tietty..
Ida sai raikuvat aplodit!

Ida pakkasi illalla kynän ja tarroja mukaan, jos joku haluaa sitten nimmarin..hehe..saa nähdä oliko ollut pyytäjiä ;) Ei mitkään suuret luulot omasta suosiostaan.. :laugh:

JA vielä kerron, että Eemi on oppinut äitiä suukottamaan, söpöä :heart:

Ja vieläkin kerron.. Esikoiseni Eetu voitti kirjoituskilpailussa 1. palkinnon, 20? lahjakortin.

Kyllä tämä äiti on tänään ylpeä!

Hahaa..sanoin että ei asiaa, ja tällaisen sain aikaiseksi :ashamed:

Ihan ekana..

Pupulle Paljon Onnea Hààpàivànà! :flower: :flower: :flower:

ja sitten kuulumisia.. Annikalla taas heti aamusta yli 40 kuumetta.. Voi jestas ettà pientà pitàà koetella :'( :'( Aika kello 15 lààkàrille mutta musta tuntuu ettà kyseessà on niiiiin idiootti ihminen ettei sano juuta eikà jaata.. Tyyliin "kuume lààkettà vaan ja nestettà" mutta mistà se kuume tulee ?? Ja eihàn tàllaista pientà voi tàyttàà kuumelààkkeillàkààn :/ voi ettà kun mà inhoan kun pienen pitàà olla kipeànà! Mieluummin minà kun Annika :'(
Mutta nyt pitàà mennà tytòn luokse, toivotaan ettà menisi nyt ohi ja pian..

Heidi Vaadit lääkäriä selvittämään mistä kuume johtuu, eihän noin korkea kuume itsestään tule :kieh: Sanot sille tohtorille että et poistu ennen kunnollista selvittelyä ja asianmukaisia lääkkeitä... Voi Annikaa kun sitä näin koetellaan taas korkealla kuumeella :hug: Toivottavasti selviää mistä kuume johtuu ja saatte oikean hoidon jotta Annika pääsee nauttimaan pienentytön elämästään kuumeettomana :heart:

ihania kuvia Topsy ja tuutilulla

Pupulle ihanaa hääpäivää sekä tänään että huomenna!

Voi Heidin Annikaa kun on taas kipeenä, paranemisia sinne :hug:

Rontti, kyllä mä eilen siivosin oman vaatekaapin :D ja ehdi sitten telkun ääreen kun alko luukusta lukaali. Tänään on hommat jatkuneet mutta tolleen kun tekee vähän kerrallaan, ei rasita niin paljoa.

Pihalle tuli just taloyhtiön tilaamat jätelavat, pitäis lähteä kuskaamaan sinne kaikki haravointijätteet ja muutkin rojut mitkä kuleksii nurkissa. Virtaa vaan pitäis saada jostain..

Onnea Pupulle suurena päivänä!!! :flower:

Mikä ihme siihen Annikaan on iskeny??!! Voi pientä! Pikaista paranemista! Toivottavasti tauti jättää nyt teidät rauhaan! :hug:

Sittenpä noista lihojen ym ite tekemisistä...mullakin on ollu sellanen käsitys että niitä lihoja ym ei sais paistaa. En tiä mistä moinen, sisko aikoinaan keitteli kans kaik lihat. Kai se siltä on iskostunu meikäläisellekin. Kai sitä vois alkaa ne paisteleen kyllä, en niin välitä siitä keittelystä.

Taitaa mun viisurit pysyä vielä tovin suussa...Ei taida rohkeus riittää mennä niitä poistattaan. Ja sanohan tuo hammaslekuri viimeks et noi alaviisurit ei oo mikään simppeli juttu multa ottaa kun on noissa leukaluissa jotain häikkää aiemmin ollu...Ei ne kyllä nyt vaivaakaan, mutta ehkä syksyllä meen kuitenkii otattaan ne pois. Ennenku alkaa vaivaan

No juu mutta taitaa tuolta kutsu käydä...tarvii mennä antamaan neidille sapuskaa. Tuolla juur kattilallista jonkin sorttista kasvissosetta keittelen. Vähän jotain uutta makua ettei ihan samoihin pöperöihin neiti kyllästy... =)

Minäkin keitin lihat Annin aikaan, nyt itse päättelin että mitähän haittaa siitä vois olla... jos siinä rypsiöljyssä paistaa. Kai se on et jos palaa niin tulee... olikos se karsinokeeniä? Mutta kun ei anna palaa niin ei tuu sitäkään. Sanokaahan viisaammat jos siinä on vielä jotain kiellettyä.

Me lähdemme tästä Ainolan puistoon Annin aikaisten mammakavereiden kanssa leikkimään. Tai lapset leikkii ja me herkutellaan ;) :wave:

Oikein paljon onnea PuPulle :flower: :heart:

voi että on ihanat kuvat taas kaikilla!

Heidi tuohon kuumejuttuun piti vähän kommentoida, yritän nyt selitellä mahd.lyhkäsesti tän meijän isomman tytön kuumejutut...

n.1v tuli ensimmäinen kuume just 39-40 välillä kuume koko ajan ja kesti viikon.
sama toistui kolmen viikon jälkeen, viikon kestävä kuume..
ja sit kun tää kolmannen kerran tuli taas 3 viikon tauon jälkeen rupes lääkärikin ihmettelemään..
tuona aikana epäilivät aina pissatulehdusta kun ei muita oireita ollut ja kiikuteltiinkin niitä pissapurkkeja labraan lähes päivittäin.. saatiin vaan aina antibioottikuuria vaikka ei ees tiedetty mikä toisella on!
tulehdusarvot on aina sen kuumeen aikana koholla jotain lähemmäs 200 ja senkka myös todella korkea190!
sitten aina kun tää kuume tuli niin huomattiin et tyttö ei pissaa kun ehkä kerran päivässä ja huutaa silloin kun päätä leikattais.. no mainitsin tästä lääkärille ja sanoivat aina että ei tuon ikäisellä voi olla mitään siellä alapäässä eikä suostuneet edes vilasemaan sinne.
noin puolen vuoden jatkuvien kuumeilujen jälkeen päästiin lastenpolille jossa vihdoin viimeen kurkkasivat alapäätäkin..sieltä löytyi pienten häpyhuulien yhteenliimautuma mitä esiintyy kuitenkin tosi paljon pienillä tytöillä..noh onneksi se on pieni vaiva ja häviää yleensä 4 ikävuoteen mennessä. sitten saatiin myös hiivalääkettä...sekin oli tullut niistä antibiooteista...
no sitten nää pissaongelmat loppu mut kuume tulee edelleen säännöllisesti 3-4 viikon välein ja tyttö nyt 2v5kk
ollaan käyty kokovartaloröntgenit , vatsan ja virtsateiden ultraukset, on tutkittu reuma, syöpä ym... siis ihan kaikki! ja mitään ei ikinä löydy.. ainoana mitä ehdottivat on kitarisojen poisto..se kuulemma voi joskus aiheuttaa kuumeiluja, mut sitä nyt en anna tässä vaiheessa vielä tehdä.

Mut tiedän tunteen on tosi sressaavaa kun toinen jatkuvasti kuumeessa. meillä on siis näitä kuumeiluja kärsitty nyt 1,5v eikä selitystä oo löytyny! vuoden jaksoin aina joka kuumeen takia viedä lääkäriin..verikokeisiin..nyt oon ihan loppu jo tän asian kanssa tiiän et se kuume aina kestää viikon ja panadolilla aina vähän laskee.. kun lääkäritkin vaan levittelee käsiään.. tämmöstä meillä...

PuPu, onnea hääpäivänänne!!!

Ja Heidille tsemppiä ja Annikalle paranemisia!!! Vie vaan jo jollekulle muulle lääkärille, ei kuulosta enää ihan normaalilta... Ihan vasta mulle lääkäri sanoi, että lapsi ei kuumeile turhaan, taustalla on aina jokin syy.

btw, minä en pääsekkään Jyväskylän tapaamiseen...

heidi ottivatkos ne sen pissanäytteen annikalta?ihan kun olisin jossakin välissä lukenu,vai oliko nyt vasta tarkoitus ottaa? ja tosiaan sanot lääkärille ettet lähe huoneesta mihkää enneku ovat esim verikokeita ottanu,niistähän näkee onko tulehusta.mut nyt kovana.!

niin lihojen valmistamisesta mie oon tähän asti keittänyt,mutta hyvä keinohan tuo on et laittaa tarpeeksi nestettä ja uuniin.tai sitten öljyssä paistaa pannulla.tulee kuitenkin enemmän makua.ei se keitetty liha nyt niin houkuttelevan näköstä ole..
miunkii pitää venlukalle antaa kananmunaa,meillä kun hirmu vähän syödään kananmunia,niin ei sitten toiselle ole tullu annettuu.

kävimpä ostamassa sitten itelleni äippäpäivä lahjan,ostin uuden puhelimen :D
jotain lahjakortia tuo mies kai on hommaamassa,sanoin että jalkahoitoon en kyllä halua..

Heips mammat,

ja tsori kun en oo jaksnaut kraapustella.
Tääläkin sairastellaan - duhaa ja yskää molemmilla, Viuta käytin arvauskeksuksessakin tiistaina, vaan ei mitään olt keuhkoissa tai korvissa silloin...
Eikä kuumettakaan ole tainnut olla...
Se nenä Friida on muuten hyvä vekotin, lähtee räkä - neidolle ei ole mieluisaa, mutta helpottaa oloa kumminkin. Ja äippä imee :)
Saatiin lekurilta kolmio yskänlääkettä Viulle - on se hyvä ettei Viu vielä lähde autolla ajeleen ;) :)

Muuten ihan menee suht ja kohta - vieraita on kuitenkin tällä viikollakin käynyt, ei oo maltettu ihan sairastaa ja maata...

Taitaa dooris heräillä minipäikkäreiltä...

Heidin Annikalle ja muille kipeille jaksuja myös...

Mielle taitaa pitää matkasänky hommata , mutta tuo tarjotteilla ollut taitaa jäädä pieneksi sitten kohta , niin ostan isomman vemputtimen.

On ollut ihanaa apua niistä sh-opiskelijoista - kerroinko jo että 2 lastenhoitajaa OYS:sta - toinen lasten neurolla ja toinen kirralla - aika luotettavaa ... Tulevat tänään...

Ja lohdutti mua kun tuo neurolla oleva kommentoi, että juuu-u kyllä se Viu kohta lähtee liikkumaan ja ryömimään ...

Koetan päivittää itseni myöhemmin vielä...

Dirlittan :D Kyllä sitä saakin olla ylpeä! Miä oon kade Idalle tuommoisesta rohkeudesta :D

Heidi jaksamisia ja Annikalle pikaista paranemista :hug: Mikähän ihme kuumeen taas nostaa? Toivottavasti otetaan kokeita ettei vaan olis mitään tulehdusta tullut edellisen taudin jälkitautina tms.

Tinakenkätyttö :o hurjalta kuulostaa teiden pienen elämä. Luulis että jo tänä päivänä saadaan mikä vaivaa ja etenkin se mistä kuumeilu johtuu! Jaksamisia sullekin ja etenkin pienelle neidille :hug:

Mammoliino. Nyt harmittaa jos et pääsekkään. Olis ollut todella kiva nähdä sinutkin. Mikäs tuli (jos haluut kertoo)

niinukka minkä puhelimen ostit? Miä haluaisin ja uuden |O

YOodottajalle ja pimatsullekin paranemisia :hug:

Idalle ja Eetulle :flower: hienosta suorituksesta!!
Annikalle anska laittaa ison :hug: ja ihanan märän pusun poskelle..

mulla on tylsää..just taas pillillä keittoo imeskelin,hoh hoijaa,jokohan sitä huomenna uskaltais ihan jopa syödä..

En oo ehtiny taas koneelle...kylillä rientäny.Pitää illalla keskittyy lukee teidän juttuja sitä vain tässä mietin ja muistelin et kuka matkusti lapsen kanssa junalla? selasin aijempia ketjuja muttei osunut silmään juttua siitä.Mietin vain kun ens pe matkustetaan Ellan kanssa junalla Joensuuhun.Minkälainen lastenvaunu oli?varasitko nimenomaan sinne junalipun?Oliko mukana rintareppu vai matkarattaat vai mitä?Sori ku taas kyselen vaikka kirjotit jo :ashamed:

Nyt nukutus puuhiin..palaan illalla.. :wave:

Kotona ollaan sittenkin :(

Kytättiin Annin kans milloin Minttu herää päikkäreiltä vaunuista, että ehditään bussiin... jalat alkoi heilua ja menin hakemaan, siellä likka makas yltä päältä oksennuksessa ja ei saanut happea, oli siis selällään!! Luojan kiitos kattelin ikkunasta, en mä yleensä ikinä kyttää sitä kun herää aina pirteänä ja ei haittaa vaikkei heti meniskään hakemaan. Nostin pystyyn ja oksensi hirveät oksennukset ja limat ulos. :'(

Jäi siis puistoreissu ja nyt oksentelee n. 10 minuutin välein. Juotin äsken 10 milliä vettä, oksensi kaikki samantien ulos. Tuntuu tulevan myös peräpäästä jotain, kurkkaan kohta vaippaan.

Mä oon vähän paniikissa, Anni ei ole ollut ikinä oksennustaudissa :o Miten kauan mä kattelen tuota ennen lääkäriä? Ressukka on ihan kylmän hikinen ja väsynyt.

Oli laivalla kaksi aikuista ja näkyipä pieni vauvakin...
Purjehtivat kohti maailman äärtä.
"Entö jos ei äärtä olekaan?" kysyi toinen hiukan huolissaan.
"Sitten olemme ikuisesti yhdessä," vastasi toinen varmana ja huolta vailla. :heart:

Lämpimät Onnittelut Pupulle, uohtumatonta tätä ja huomista päivää :heart: :) :hug: !!

Ihan alkaa täällä jännittämään puolestasi, hyvä ettei viluväreet mene selkäpiissä :whistle: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mammoliino. Nyt harmittaa jos et pääsekkään. Olis ollut todella kiva nähdä sinutkin. Mikäs tuli (jos haluut kertoo)

Velipojan vauvan ristiäiset... Eli niistä en kehtaa pois jäämään
:)

Ai samperi soikoon! Niistä on kyllä paha olla poissa :D Ei ne vois antaa nimeä joskus toiste :whistle: Sanot että on ihan ihan pakko :D

tuutilulla ostin sellasen nokian 2670 puhelimen.läppäpuhelin kameralla..entinen oli samsung läppäpuhelin,pari vuotta vanha..oli mulla tässä välillä sellanen ihan peruspuhelin jonka annoin sitten isälleni,kun siinä oli iso näyttö ja ei mitään turhia hienouksia.

topsy toivottavasti ykätauti menee nopsaan ohite..kantsii vaan sitä vettä ja vaikka mehuukin tarjota useesti,et sais jotain nesteitä,vaikka ne nyt hetimiten saattaavat pois tullakkin.

jep,huutispakettikin tuli,isäntä kävi hakee,kun meni karvariin.

Yhteistyössä