2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa,

Rontilla siellä melkoista huisketta, yritähän jaksaa! :hug: Ja ai että pääsi sulla sammakoitakin suusta kun esikoinen riehui koko illan... Siis mulla pääsee sammakoita suusta joka päivä, vaikka Anni ei koskaan edes kunnolla riehu :ashamed: Raukka se kyllä joutuu kestämään melkoista äippää. Vaan oon huomannut että kovapäiseksi on jo kasvanut, ei enää useimmiten korvaansa lotkauta mun kotkotuksille, samanlainen kuin isänsä :headwall: :laugh:

Niinukka pakkaat kimpsut ja ilmoitat että kone odottaa, mennään tästä Venlan kanssa kolmeksi viikoksi Alanyan lämpöön :D Näytti nimittäin sinne olevan halpoja lentoja täysihoidolla ;)

Tuutis, meilläkin mies aloittaa loman 9.6. :o Arvaa oonko keksinyt tekemistä ettei kotona toisten kurkussa roikuta. Reissussa ollaan kuin enkelit. Luvassa on turkua, Naantalia muumimaailmalla, risteilyä tukholmaan, mökkireissua rokualle oikein kahteen otteeseen ja mulla yks tiivis kurssi koulussa, oon siellä 10 päivää. Sitten tuo lähteekin jo töihin. :laugh: Saadaan sitten tyttöjen kanssa viettää rentouttava kesä kotosalla :D

Nyt pitää mennä suihkuun ja nukkumaan, molemmat likat nuhassa joten yö voi olla melko liskoinen... öitä :wave:

Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart:

Voi dogtor :hug: Nyt mä oon tääl ihan paniikissa,että kuinka mun hammasleikkaus menee :o mä en haluu,apua!!! saitko antibiootit? Toivotaan,että ne kaks hammasta lähtee sitten helpommin.

Tuutiksen
kiiasta taas ihanii kuvii :heart:

Unista oli puhetta..meillä myös mennään edelleen kolmilla päikkäreillä. Ajat kyllä heittelee jonniin verran ja kestot myös :o Mut suunnilleen 3x60min ja yöllä 11tuntii.

Nyt painuu tääkin mamma pehkuihin |O :wave:

krisu ennen poistoa piti ottaa 600 burana ja sit joku antibiootti suu huuhde jota sain myös kotiin..varsinaista kuuria ei oo koska menen ne 2 muuta poistattamaan 2vkon kuluttua..

herranen aika sentään,googletin mun koiran nimen ihan huvikseen et onko mitä näyttely tuloksia tullu nettiin nii sinne ilmesty et lokamammat-07 herhiläisten surinat :laugh: joo ku oon joskus tääl maininnu ton koiran nimen nii on sit googleenki menny :laugh:

hammas oli kipuilematta hetken,nyt taas koskoo :'(

toivottavasti se dogtorin hammas nyt pian paranis,se on ärsyttävä vaiva!
a020.gif

ai topsy lähtee reissuun!!
varmasti mukavaa:)

mitäs muut suunitelleet kesäksi?
meillä ois tarkotus käydä sukuloimassa n.600km päässä(mun kummit)
ei viime kesänä päästy minnekkää,ei edes vanhempien mökille,
vaikka se tässä lähistöllä onkin.
mutta nyt kyllä pakko jo päästä reissuun!

nyt tää lähtee nukkumaan,jos pikkumies suostuu...
Öitä

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Toivottavasti Pupu sai nukuttua ja on nyt hyvässä tekemisen vireessä :) ? Kerropas nyt millaset juhlat teille olikaan tulossa, piditte siis kemut kotona? Montako vierasta jne... Kelit ainakin vissiin on kivat viikonloppuna B) . On tässä palstassa just sekin ihanuus, kun kaikilla on niin erilaisia hetkiä elämässä menossa.

Tekemisen vire on edelleen pahasti kadoksissa ja pahasti siltä näyttää että tästä ei koskaan valmista tule :whistle:
Meille on tulossa hyvin pienimuotoiset juhlat kotona, syystä että mä vihaan kaikkia juhlia.. :ashamed:
Vieraita tulee noin 30, parhaimmat kaverit ja sitten molempien vanhemmat (paitti mun äiti, kun sitä ei huvittanu :o ) ja tietty molempien sisarukset.
Juhlat aloitetaan perinteisesti shamppanialla, kakulla (ja mulla ihanilla herkuilla) ja kahvilla, illan sitten jo hämärtyessä kaivellaan boolimaljaa esille ja otetaan pari lasillista juhlan kunniaksi :p
Meikeläinen ei sitäkään, ennen kun Juho on saatettu yöunille.

Hieman tänään hävettikin alkossa, 6 pulloa shamppaniaa + boolitarvikkeet :whistle:
Rahaa nää juhlat on kyllä nielly ihan kivasti :headwall: :headwall:
Niin, ja se tärkein tai melkeintärkein. Isännän kihlasormus oli kaiverrutettavana liikkeessä josta vihkisormuskin ostettiin, mun sormus toimitettiin samalla kun isännän sormus vietiin.. Unohettiinpa sitten hakea se isännän sormus :headwall:
Pitää sekin aamulla muistaa hakea :o

Tilanteen huvittavuus, kun tänään päivällä ruvettiin siivoamaan, sanoin miehelle että nyt siivotaan, katos ukko johku reiluks tunniks. Sitten kun se tuli takas sisälle niin kysyin siltä että mihis katosit, ukko totes :SIIVOSIN AUTOTALLIN :headwall: :headwall:
Ihan kun siellä nyt olis tarvinnu siivota, jotenkin niiiiiiiin miesten logiikkaa |O
No nyt jo naurattaa :laugh: mutta sillon kyllä tuli lievästi savu korvista..

Anteeksi hieman super tiedätte mikä aiheinen kirjotus, mutta mulla ei just nyt pyöri mitään muuta päässä... :/

Jaapa, nyppis vielä kulmakarvat ja menis sitte maate kun aamulla taas noustava jo kukonlaulun aikaan

PuPulle paljon onnea tälle päivälle :hug: Muistaako kukaan moneltako H-hetki on vai onko PuPu sitä kertonut?

Topsy teillä on kiva kesä tulossa :) Myö ei varmaan mennä pahemmin minnekään. Pojat yrjöävät autossa kesäisin lyhyelläkin matkalla tosi helposti(ei ilmastointia). Ja kaikki 5 tenavaa kun pitäis mukana olla niin... |O Juu kiitos ei :D

|O :kieh: :headwall: |O Sillä aikaa kun oltiin Kiian kanssa pyllypyykillä, toi kojootti kusi keittiön maton ja toisenkin ison lammikon (jonka löysin kun tulin Kiian kanssa vessasta. Astuin päälle) |O Pyysi kyllä ulos mut sanoin että oota pikku hetki, neiti nimittäin rääkyi täyttä kurkkua. No se oli sitte liian iso hetki Netalle :/ Liekö juoksu alkamassa koska viime juoksun alla oli samanlaista ilmassa... Onneks en vaihtanut eilen puhdasta mattoa keittiöön vaikka sitä mietin :) Joskus laiskuuskin on hyväksi :whistle: :laugh:

Huomenta!

Tuutis, me kuljetaan junalla. Paitsi mökeille autolla, se on tossa 100 kilsan päässä toi rokua. Siis miten niin viis tenavaa?? Eikö teillä oo kolme... :ashamed: Siis pojat ja Kiiukka? Vai onko kaksoset syntynyt viime aikoina, et ole muistanut mainita :laugh:

Eilen kattelin vielä turkin matkojakin, olis ihania viikon reissuja suoraan oulusta täysihoidolla... mut ei raski ei, pitää tätä taloakin laittaa. Autotallikin oottaa maksajaa, tosin maksetaan tällä hetkellä jo ajamisen ilosta niin paljon, että vielä pitäis tolle peltilehmälle oma talokin rakentaa! Hieman pistää luonnon päälle ja eipä olla vielä rakennettu :D

Pupu TÄNÄÄNKÖ se H-hetki on?? Olen käsittänyt että lauantaina? Musta on ollut IHANA lukea sun juhlien etenemistä! Monesti tehnyt mieli hypätä autoon ja ilmestyä ovelle auttamaan :D Ja hei, ukko siivos tietty autotallin et voi istua siellä illan kavereitten kanssa ;) ;) No toivottavasti ei sentään :D

Minttu nukahti 20.00, söi 02.00 ja neljältä oli konttausasennossa ja hymyili mulle leveää hymyä sängystä :headwall: Ja kuudelta ylös. Eli toooodella mallikelpoinen yö. joopajoo...

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Huomenta!
.Siis miten niin viis tenavaa?? Eikö teillä oo kolme... :ashamed: Siis pojat ja Kiiukka? Vai onko kaksoset syntynyt viime aikoina, et ole muistanut mainita :laugh:

No onhan meillä noi isommatkin pojat :) Mun esikoinen täyttää 15v ens viikolla ja isännän poika 13v kesällä. Eli tän katon alla 5 tenavaa. Ukon tyttöhän muutti syksyllä ensin asuntolaan ja vuoden vaihteessa omaan kotiin poikaystävänsä kanssa (täyttää 18v syksyllä )

Meijen ukon hyvä idea oli tässä taannoin että ostetaan asuntovaunu ja lähdetään kiertämään sillä. Taatusti ei! Miä en tän porukan kanssa lähde autoon kökkimään ja pieneen vaunuun. No kun tuo ei akalle kelvannut, hää mietti mökin vuokraamista muutamaksi viikoksi. Sanoin että käy jos mökistä löytyy: sähköt, astianpesukone (tai tiskivuorot) tulee vesi ja mielellään pyykinpesumahdollisuuskin ois kiva. :whistle: Toinen kysy että miks se ei voi olla joku pikku mökki jossain rannalla. Ensinnäkin 7 ihmistä tekee pyykkiä jonkin verran parissa viikossa (5 miespuolista), puhumattakaan tiskeistä. Minähän en lähde mihinkään alkeellisiin oloihin "raatamaan" ja samalla vahtimaan kolmea pientä + koiraa kun toinen istuisi isompien kanssa kalassa. Tiijän jo etukäteen miten siinä kävis ja mitäs lomaa se mulle olis. Joten eipä olla mökkiäkään vuokrattu eikä varmaan vuokratakkaan :D

huomenta.!

tyty nukkukin puol viiteen ihan kiltisti omassa sängyssä,ja sitten rupes surraamaan niin nostin viereen.ja klo 6 alko hytkymään tossa keskessä,ja repimään minuu nenästä,joten kohta tytyä nukkumaan..nyt tirisee tuolla kun ei normi kaurapuuro kelvannut päärynällä,eikä myslivelli..mikähän lie..

kesälomasuunnitelmista ei sen kummempia,(talo pitäs alkukesästä maalata) kun tosiaankin se ukon loma vasta elokuussa..ite oon tässä miettinyt että uskaltasko lähtee ihan kesäkuun alussa noiden isojen tyttöjen ja venlukan kanssa käymään kouvolassa..vanhemman tytön kummit asuu siellä,niin olis samalla pakollinen huvipuistoreissu(likat menee keskenään) ja sukulais vierailu tehty..isäntä saa kulettaa sitten omiaan mihin lystää..sanoin et mie en lähe venlan kanssa tänä kesänä mihkää huvipuistoon,kun ite en pysty missään laitteissa käymään,niin en tosiaankaan jaksa siellä päivää pyörii..

olen suunnitellut/uhkannut vieväni joka iikan, paitsi venlan mustikkamehtään heinäkuun lopulla..kun etätytötkin tulee..just parahiks heinäkuun viimosella viikolla..voipi se narina olla..mutta jos tänne tuleevat niin kyllä ruokasa eteen pitää jotain tehäkkin :laugh: joo,vitsi vitsi..mut mustikka metsään joutuuvat..
niin ja puska marjatkin voivat keretä siiheks kypsyy :D

pupulle onnee H-hetkeen :hug:

tuutilulla myö oltiin viime kesänä yhellä mökillä mie, isäntä,ja sen tytöt +koira..siinä oli pien keittokomero ja huone,ja ylhäällä parvi..siis voi tauti mikä ahtaus..onneks sattu hyvä ilma viikonlopuksi että saatiin olla ulkona..
mutta miekii sanoin että jos millo jollekkin mökille mennään niin siellä pitää olla tilaa,ainakin jos kaikki pennut mukana,ahistaa olla ahtaasti..
mutta olen tullut siihen tulokseen että aina on kiva lähtee muutamaksi päiväksi johonkin,mutta aivan ihanaa sitten kans tulla kotiin..ei miusta kyllä varmaankaan olis mökkieläjäksi..tai en tiiä..

muoks* tuolla kantovesi,kaasuhella,ja sellanen kamina,jonka kylki kuumeni tulikuumaksi kun sitä lämmitti,ja mökissä kuuma ku saunassa,ja sitten yöllä tuli kylmä,kun se kamina ei varannu yhtään lämpöö..ja n.puolen kilometrin päässä ulkohuussi :D
olihan siinä ihanaa,kun oli järven rannalla..mutta kuitenkin..

No niin , nyt viel pika pikaa.. :D

Skannasin ukon tyttären 1v kuvan. Kiiassa on hurjasti Emilian näköä eli isin tyttö tosiaankin. Toivottavasti luonne olis isompana vaan toinen :whistle: :ashamed:

Ja toisessa kuvassa on mun esikoinen 6kk vanhana. Ja hältä oli siis etuhiukset leikattu jo 6 kertaa tuohon mennessä :) Vaikka tuollaista haituvaa onkin niin edestä kasvoivat hurjaa kyytiä. Tuntuu hömpältä kun Kiialla taas niitä karvoja ei pahemmin ole ollut.

En malta olla kommentoimatta, että hassut hörhelöt Emilialle tuossa kuvassa :) :) :) . No tuollastahan se muoti oli 17 vuotta sitten :)

Ja söpöjä kuvia Kiiasta, ihan kuin ammattilaisen ottamia. Ja niinhän nekin tekee, räpsii satoja jotta tulee muutama nappi otos.

Kiva kuulla, että muillakin päivärytmi vielä vähän hakusessa. Ihan hauskasti sanottu, että rytmiä on, aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan.

Mulla vaan sattunut tähän kaveripiiriin vauvoja, jotka vetää kahdet pitkät unet, ja siksi tuo oma pätkänukkuja tuntuu oudolta, mutta samanlaista tuntuu siis olevan muillakin, hyvä tietää!

Kysymys soseiden teosta: Miten käsittelette lihan soseita varten? Esim. kana? Mä inhoan keitettyä kanaa, siis todella inhoan, enkä haluaisi sitä lapsellekaan alkaa keittelemään. Paistaminen on tietty nou nou, mutta entäs uuniin laittaminen? Tuleekohan siitä tarpeeksi pehmeetä... ja mitä mukaan sinne uuniin, tavalliset marinadit ja kermat kun eivät onnistu. Tää vaikuttaa aika uusavuttomalta kysymykseltä :o . Osaan kyllä ihan oikeesti laittaa hyvin ruokaa, mutta tässä olen jotenkin avuton... Neuvokaa pliis!

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Kiva kuulla, että muillakin päivärytmi vielä vähän hakusessa. Ihan hauskasti sanottu, että rytmiä on, aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan.

Mulla vaan sattunut tähän kaveripiiriin vauvoja, jotka vetää kahdet pitkät unet, ja siksi tuo oma pätkänukkuja tuntuu oudolta, mutta samanlaista tuntuu siis olevan muillakin, hyvä tietää!

Kysymys soseiden teosta: Miten käsittelette lihan soseita varten? Esim. kana? Mä inhoan keitettyä kanaa, siis todella inhoan, enkä haluaisi sitä lapsellekaan alkaa keittelemään. Paistaminen on tietty nou nou, mutta entäs uuniin laittaminen? Tuleekohan siitä tarpeeksi pehmeetä... ja mitä mukaan sinne uuniin, tavalliset marinadit ja kermat kun eivät onnistu. Tää vaikuttaa aika uusavuttomalta kysymykseltä :o . Osaan kyllä ihan oikeesti laittaa hyvin ruokaa, mutta tässä olen jotenkin avuton... Neuvokaa pliis!

Miksi paistaminen nou nou? Kun vauvan ruokaanhan pitää/saa laittaa rypsiöljyä, niin kananhan voi paistaa rypsiöljyssä? Minä olen tehnyt niin tai sitten keittänyt (juu-u, se on ällöttävää...).Naudan ja possun olen tehnyt karjalanpaistilihasta, lihat uuniin vuokaan, mukaan vettä, yrttejä, porkkanaa, sipulia, mitä vaan. Hyvää tulee ja ne sitten soseeksi. Jauhelihan olen paistanut pannulla kuten kanan. Kalan teen uunissa ja pakastan ruokalusikkanokareina.

Huomenta,

Meillä on tulossa se seurakunnan työntekijä käymään kymmeneltä joten voi jäädä lyhyeksi meikäläisen kirjoitus.

Minä en halua tehdä yhtikäs mitään kesäloma suunnitelmia. B) En ymmärrä miten mua ei kiinnosta yhtään lähteä kesällä mihinkään kotoa. Olen nyt parina kesänä Annin takia jossain käynyt, mutta enpä oikein tykkää. :o

Nyt tuli palaillaan

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
[
Miksi paistaminen nou nou? Kun vauvan ruokaanhan pitää/saa laittaa rypsiöljyä, niin kananhan voi paistaa rypsiöljyssä? Minä olen tehnyt niin tai sitten keittänyt (juu-u, se on ällöttävää...).Naudan ja possun olen tehnyt karjalanpaistilihasta, lihat uuniin vuokaan, mukaan vettä, yrttejä, porkkanaa, sipulia, mitä vaan. Hyvää tulee ja ne sitten soseeksi. Jauhelihan olen paistanut pannulla kuten kanan. Kalan teen uunissa ja pakastan ruokalusikkanokareina.

Kiitos tuhannesti! Minä luulin, että paistaminen juuri rasvan takia huonohomma, mutta tottahan tuo on, että rypsiöljy on terveellistä! Monta hyvää vinkkiä tuli tässä!

Oles hyvä Keiju :flower: Ja uunissa saat lihasta ihanan pehmeää kun annat olla "liian kauan".

Ihania kuvia Kiiasta :heart: Laitanpa sitten meidänkin möllykän puolivuotiskuvan tähän (ainoa jossa hymyili :))

Ja tässä systerin kanssa

Ja tässä vielä Anni ja Minni

Me lähdetään kasvimaata tekemään. Eli lyömään jyvää vakoon, niinkuin joku fiksu meihenketale vois sanoa... :whistle: :laugh:

Vielä täällä, päätin tulla päiväkahveen lomassa piipahtamaan :D
Joo, eli itse vihkiminen tapahtuu tänään maistraatissa klo 15.30
Ja huomenna sitten juhlitaan :D

Tobsy, tule vaan :D Ai kun oliskin ihana ylläri :D

Tänään vähän sateinen päivä, mutta huomiselle onkin luvattu 20 astetta lämmintä ja poutaa :heart:

KIITOS ONNITTELUISTA :heart:
Ihania ootte :heart:

Ja homma jatkuuuuuuuuu.....

ihania kuvia teillä..

PuPulle paljon onnea suuren päivän johdoksi :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

suu on kipeeja leuka kans..en pystyny nukkumaan kummallakan kyljellä ku koski ja selällään en oikeen osaa nukkua :headwall:
ihan outoo ku ei oo anska kotona ku on tottunu itekki siihen tiettyyn rytmiin..siis anskahan on mummolla siks hoidossa kolmeen saakka kun en saa nostella mitään noiden tikkien takia..

ihana,sain eilen valita itelle mp3 soittimen ja kunnon kuulokkeet siihen,sain sen ukolta äippä lahjaks kun ite sanoin et haluaisin sen..tollanen hieno pinkki ja sit sellaset hands freen tapaiset kuulokkeet joissa on extra bassot :laugh: lenkillä on kiva kuunnella musiikkia..ku edellisen mp3:n koira söi :whistle:

meidän pitäs nyt anskasta muistaa ottaa se 6kk kuva..sit 1v kuvaan mennään koko porukka,koiratki otetaan ainaki yhteen kuvaan :D kun onhan ne nekin perhettä..

mummoille tehtiin tossa toissa päivänä taikataikina levyt joihin painettiin anskan jalan kuvat ja tänään pitää käydä ostaa jotain kivaa pahvia ja sormivärit,saa anska pahville maalailla ja mä sit leikkaan siitä jonku kivan kuvion,jos osaan :laugh:

Yhteistyössä