****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on kenkiä vaik muille jakaa..ja yhet on menny pieneks,sellaset adidaksen tossut kokoa 19..josta tulikin mieleen et haluuko joku ostaa vaaleanpunaisen adidaksen college puku kokoa 80,ois joutavana ku väärä väri tuli..siis käyttämätön,housut ja paita..

hyi...äiti toi mulle mun vanhoja valokuvia ja näitä nyt kattelen läpi tässä..Suurin osa on mun pisimmän suhteeni ajalta. Paljon kuvia exästä joka tällä hetkellä istuu vankilassa ja paljon kuvia yhdestä sillosesta hyvästä ystävästä joka itteltään hengen on vissiin saanut pois... :'( kyllä ei varmaan nukuta ens yönä,tohon aikaan liittyy niiiin paljon tunteita...

hei peipeeh, sä tiesit oikein vain 10 kohtaa, vaikka vastasit 30 kymysykseen. se meinaa että...

sinussa on pissistä 33%. sun vastaukset oli ihan perseest! sä oot salee niitä higareit, joka roikkuu aina meijän peräs ja matkii meijän vaatteit mut sust ei oigeesti oo mihkää oot vaa vidu kateellinen, jote kantsis vähä miettii miten elät.. Salee tiedät mikä o neliöjuuri tai jotai muuta turhaa, mut sul ei oo mitää hajuu kenenkaa Justin aikoo mennä koht naimisii. Keskity olennaiseen!

:o :laugh:

hei peipeeh, sä tiesit oikein vain 14 kohtaa, vaikka vastasit 30 kymysykseen. se meinaa että...

sinussa on pissistä 47%. puolet oikein, ootsä joku vitun loikkari? *BiAcHsLäP* Joko sä oot meijän kaa, tai meitä vastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Täs on mun pissis saappaat. Mun hääkengät siis meidän talvihäissä :D

a2087.jpg

Mut ei siis mun jaloissa tuossa kuvassa, toi kuva on siltä sivuilta mistä ostin ne :laugh:
UIJUIJUIJUI :o :p :p :p :p :p :p :p Aivan ihanat kengät! MI-A-U! Mistäkähän hommattu, jos saan kysyä? Tahtoo!!!!!!! Just tuommoset erikoisemmat kengät on mun makuun. Ja eihän ole tarkoituskaan että niillä kävellään, kävelykengät on erikseen! On siis erikseen patsastelu/istuskelukengät ja kävelykengät :D

Nonni, jussi on ohitettu ilman juhlia ja muutenkin jäi tästä jussista melko latteat fiilikset :/ Keskiviikkoaamu valkeni ja reissuun piti lähteä, niin eiköhän Siljan nokka vuoda ku niagara. Lähdettiin kumminkin. Tampereelle ajettiin suht koht ookoo, mitä nyt isännän kanssa piti taas vähän käytössääntöjä vähän muistella. Tulipahan luettua matkalla originaali ykköosa Susikoira Roista kun sen Santerille divarista hommasin matkalukemiseksi. Eli äiti luki Roita ja Santeri luki Aku Ankkaa :D

Omppu-hotelli oli ookoo, paitsi himpun verran huonosti siivottu ja tämmöisen lattiamopin kanssa sen kyllä huomasi. Palautetta lähtee :kieh: Silja nukkui tosi huonosti tukkoisen nenän vuoksi ja turhan valoisan hotellihuoneen vuoksi.

Särkänniemi oli taas matkan arvoinen, ensikertalaiselle, Santerille, paikka oli tietysti aivan mahtava! Ja hyvin pärjäsi Siljakin isin kanssa pitkän päivän. Välillä söi, välillä nukkui ja välillä katseli nähtävyyksiä. Ja Leyan ja Essin navettakokemus jaettiin kahden hiehon voimin, ja päiväruokinnan aikaan, joten ääntä elukoista lähti :kieh: Ja Siljaa mokomat elukat pelotti. Lehmä huutaa MUUU ja Silja huutaa samaan tahtiin ÄÄÄÄÄÄ!

Pitkän päivän jälkeen suunnattiin kohti sukulaisia, ja loppu jätettäköön liiallisen yleisön pelossa kertomatta :( Noh, ompahan käyty...

Mutta Silja parani matkan edetessä, mutta mullehan se tauti iski perjantaina aamupäivästä :headwall: Perjantai meni niiskutellessa ja ilta piti jo makoilla. Seraava yö oli ihan persiistä ja lauantaiaamuna sanoin ukolle että nyt riittää muiden nurkissa sairastelu, varsinkin kun oli muutenkin tosi tervetullut olo :/ Pakattiin heti aamupalan jälkeen laukut ja suunnattiin kotio. Nukuttiin Siljan kanssa koko 4 tunnin matka, eli matka meni hyvin :D Mulla alkoi vaan kuume iltaa kohden nousta, ja lauantai ja eilinen menikin ihan sohvan pohjalla. Tänään kävin lääkärissä, mutta angiinapikatesti näytti negaa, eli mitään lääkitystä vaivaan ei kait ole :( Vieläkin kurkku v***n kipeä, ja yskiessä tuntuu että keuhkot repeää. Räkääkin on vielä pää täynnä ja tähän päälle vielä 10 päivää menossa olevat menkat niin avot, johan on mukava olo! Nuo menkat tosin saattaa reistata ihan siitä syystä että alotin tästä vuodosta ne Yasmine-pilsut. Toivottavasti eivät reistaa enää kumminkaan jatkossa.

Että semmonen Jussi. Join vissiin kaikki 4 siideriä 2 päivän aikana, ja nekin ihan vaan yrittäessäni pitää "juhlakulissia" yllä :D Ens juhannusta odotellen...

Dirlittanin porukan sairastelua on pitänyt jo pidempään kommentoida, ja toivotankin teille koko perheelle terveempiä päiviä jatkossa :hug: Ihan kyyneleet tuli kun teidän piipa-auto reissusta luin :'(

Tuutilullan kaverille paaaaaaljon supistuksia! Mikään ei oo veemäisempää kun kökkiä siellä osastolla ja ootella että jotain tapahtuisi :kieh:

Millin Saralle onnittelut hyvin nukutusta yöstä :flower: Jospa se elämä jaksaa teillekkin hymyillä kunhan saa edes nukutuksi :hug:

YOdottaja, meille neuvolasta tuli semmonen käsky, että raasteita saisi antaa sorminäppäryyden kehittämiseksi. Omppua, porkkanaa, kurkkua jne.

On tämä muuten hassua miten joillakin jo oikeesti seisotaan ja täytyy hommailla jo ensiaskelkenkiä ihan tarpeeseen ( siis meillähän on Siljalla jo 8 paria kenkiä, vaikka neiti oppi vasta ryömimään :ashamed: ). Hurja haarukka näissä kehityasiaoissa. Tänään tosin tuli oikein komea pinsettiote, mutta VASEMMALLA KÄDELLÄ :o Ja kun eikö sen pitäis olla geeneissä tuommoisen, mutta ei vaan meillä kummallakaan ole tiedossa vasurisukulaisia :/ Ei siis muuten mitään, mutta yllätyin ihan oikeesti. Illalla tuosssa ukon kanssa mietittiin, niin onhan tuo neiti jo pitkään syönyt/ottanut maissinaksun vastaan vasemmalla kädellä. Tänään vaan kun latasin muutaman mustikan pakasterasiaan ja törpön neitokaisen eteen, niin sen homasi oikein korostetusti. Oikealla piti kiinni purkista, ja vasemmalla tonki mustikoita.

Mutta nyt jos menisin köhimään keuhkot pihalle ja niistämään aivot Emboon ja sitten unten maille. Öitä!

p.s. Se pissis-testi

hei peipeeh, sä tiesit oikein vain 13 kohtaa, vaikka vastasit 30 kymysykseen. se meinaa että...

sinussa on pissistä 43%. puolet oikein, ootsä joku vitun loikkari? *BiAcHsLäP* Joko sä oot meijän kaa, tai meitä vastaan!
:saint: :D

Ja p.p.s Miten sille Yksäidin juhannusheilalle kävi? Vai menikö multa jo se juttu ohi? -uteliasulla :D

Minä arvasin että Mammoliino ihstuu Millin hääkenkiin ja niin tein muuten minäkin! :D Toooosi hienot :p

Täälä on sairasteltu, minä olin viimeviikolla ja mies juhannuksena. Piti eilen sairaslomaa ja jää ilmeisesti vielä tänäänkin kotiin. Ihan kiva muuten mutta mulla on kahta kauheemmin hommaa täälä kun mies on kotona, koko ajan saa olla siivoomassa :laugh:
No eilen sain vihdoin sitten parvekkeen puunattua kesäkuntoon :D

Se siitä hyvin nukutusta yöstä..viime yönä nousin lähemmäs 10kertaa ja Saralla oli taas yöllisiä ilmavaivoja! :headwall: Ei ole saanut mitään uutta sosetta, mutta ei kai vaan sitten se kaurapuuro? Voisiko siitä tulla toisena päivänä oireita, kun ei tullut ekana päivänä??
Vai onko niin ettei tuo soija maito enää auta? :o :(
On kärttyinen kuin ampiainen taas kerran heti aamusta :(

mammoliino:Kengät on täältä http://www.beautiful-fashion.net :D
Noita samoja valkoisia saappaita ei taida enää olla, ostin viime vuoden lopussa ne.

Huomenta :)

Voi harmi milli, on ollut aina mukava lukea teidän hyvistä öistä nyt. Kyllä luulisin että toisena päivänä voi vielä hyvinkin tulla oireita, ja varmaan myöhemminkin. Onnistuisiko ihan raaka testaus niin, että antaisit viikon yhtä ruoka-ainesta ja ei mitään muuta? Tyyliin tällä viikolla vaan maitoa, porkkanaa ja jotain viljaa. Ja toisella viikolla jotain muuta saman viljan lisäksi. Luulisin että itse alkaisin tähän.

Mammoliinon kommentti kengistä oli hauska :laugh: Mukavalta kuulosti reissu, lukuunottamalta sairastelua ja sukulaisia. Rajulta kuulostaa sun tauti, huh huh. Niin ja vasenkätisyydestä, Anni teki vauvasta asti kaikki vasemmalla kädellä, neuvolassakin harjoitteli pinsettiotetta n. vuoden ikäisenä vasemmalla, ja neuvolan täti sanoi että jos tässä vaiheessa tekee vasemmalla, on ihan varmasti vasenkätinen!! Ja niinhän tuo nyt kolme vuotiaana on oikeakätinen... mut me ollaan miehen kanssa molemmat molempikätisiä, minäkin kirjoitan oikealla mutta heitän pallot jne vasemmalla.

Saithan mammoliino muuten palautettua sen paidan?

Hitto meillä tuolla tytöllä taitaa olla aika voimakas oma tahto :headwall: Anni on aina ollut niin kiltti ja rauhallinen, antoi aina laittaa rauhassa vaipat, söi reippaasti ja hiljaa, leikki, konttasi vasta tosi myöhään, kun heräsi vaunuista makasi hiljaa rauhassa ja odotti että joku tulee... vaan ei Minttu!! Nytkin tuolla huutaa ja ärisee kun kävelyteline ei pysy paikallaan kun yrittää nousta sitä vasten. Nykyään jos nousee vaikka televisiotasoa vasten ja sanon "ei Minttu", alkaa äristä ja vinkua, tietää jo mikä on kieltämistä ja pistää niin hiivatisti vastaan. Pukeminen ja vaipat on ihan hirveetä, huutoa niin kauan kunnes lopetetaan. Ja kestojen kanssahan toi on tosi kivaa, kun niiden pukeminen on muutenkin hankalaa... Mut toisaalta ihana kun toinen on muka niin äkänen, hirveen iso likka muka jo ;) Sit kun vähän pää kopsahtaa niin johan ollaan äidin syliin tulossa :heart:

Oulussa sataa vettä, joten päivä menee vessarempan (joo-o, ei vieläkään valmis...) ja postitusten lomassa. Ens viikolla saisin uuden meandi-paketinkin, siis syysvaatteet :p Ihan kiva, pääsee uusia kuteita hypistelemään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Hipkukka, Peetulla on nyt kengät kokoa 24 ,jotkut saattaa olla 25 :whistle: :whistle: mut on kyllä pieni jalka pojalla muihin verrattuna...
:whistle: noi meitin ensi talveksi varatut kengät näkyy olevan 23set. Taitavat isot olla... No, pakkohan ne oli keväällä ostaa kun halvalla sai :laugh: kunnon goretex-kengät. Voihan ne aina myydä eteenpäin, jos isoiksi osoittautuvat...

Annoin aamulla pojalle leikkikaluksi jalkapallon :D Hää jaksoi leikkiä sen kanssa tunnin :o normaalisti tuo ei jaksa kuin hetken keskittyä yhteen asiaan. Töni edellään ja konttasi perässä. Kun istutin jäppisen eteeni lattialle, osasi pallotella lattiaa pitkin. Ei siitä taida tullakaan isona golffaria, vaan jalkapallon pelaaja. Maalivahtiainesta selvästi ;)
Harvinaista herkkua vain tuo pallottelu, meillä kun tuo koira on pallohullu. Rrrrrakastaa palloja, sekoaa ihan täysin niistä ja valitettavasti tuhoaa myös kaikki pallot joilla leikkii |O

Onko monikin jo siirtänyt lapsen omaan huoneeseen nukkumaan? Hämärästi muistan monenkin jo kirjoittaneen siitä... Miten on sujunut? Onko auttanut yöuniin? Meillä olisi nyt harkinnassa siirtää tuo poika omaan huoneeseen nukkumaan ja samalla pitää unikoulu. Onko järkeä tehä ne samaan aikaan, vai onko liikaa uusia isoja asioita yhtäaikaa?
Ei meidän öistä tule mitään nykyään |O (tai samanlaisia ne on ollut koko ajan) Jäppinen menee nukkumaan kymmeneltä ja herää 01 ekan kerran ja sen jälkeen tasaisesti 1-2 tunnin välein :headwall:
Voihan olla, että me vanhemmat häiritään omalla liikehdinnällämme kun nukutaan niin lähellä. Mie olen monesti lisäks niin väsy, että en jaksa rauhoitella sänkyynsä vaan nostan viereeni loppuyöks :ashamed: vaikka en sit saa sen paremmin nukuttua (potkii ja kierii siihen malliin tuo jätkä ).

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
hei peipeeh, sä tiesit oikein vain 6 kohtaa, vaikka vastasit 30 kymysykseen. se meinaa että...

sinussa on pissistä 20%. iha urputust! sä oot salee niin hikareit ruokalan peränurkasta... pro pissis titteli o sulle täysin utooppinen asia! kukaa ei rakashta sua!

:'( vai niin :laugh:

saman tuloksen sain :laugh: :laugh:

:laugh: Hyviä pissis juttuja täällä :whistle: . Mä kuulun Katjannan, Tuutin ja Niinukan kastiin :laugh: , en ollut ennen kuullutkaan moisesta ja kun käväsin sivuilla, en jaksanut edes tutustua paremmin :ashamed: . Vanha kalkkis siis täysin!

Kengistä kans Hipkukalle sen verta, että meillä huhtikuussa täyttänyt, kylläkin pienehkö tyttö käyttää nyt kans 24-25 kenkiä. Meidän pienempiä kenkiä en olekaan katellut, et mitä kokojan on, toivottavasti jotain sopivaa, sitten kun olisin kenkää jalkaan laittamassa. Täytyskin kaivaa ne esiin. Äsken just taas kaivelin vaatteita ja otin läjän uutta käyttöön typylle. Tai siis ei uutta, mutta isompia kokoja. 80cm mekkoja ja 74cm bodyjakin löytyi vielä tuolta kaappien nurkista.

Ei maar, en ole ihan kaikkia juttuja vielä lukenut, mutta nyt läääkäri kutsuu, hermostuin aamulla, kun taas särkee päätä :( . Mä haluun lähetteen hierontaan, joten nyt menoks!

hei peipeeh, sä tiesit oikein vain 7 kohtaa, vaikka vastasit 30 kymysykseen. se meinaa että...

sinussa on pissistä 23%. iha urputust! sä oot salee niin hikareit ruokalan peränurkasta... pro pissis titteli o sulle täysin utooppinen asia! kukaa ei rakashta sua!

näin meillä :D ! kalkkisten kastiin taidan jo kuulua!

Ja sitten kuulumisia..:)

Täällä kovasti järjestellään Idalle synttäreitä, täyttää tuo minun prinsessa huomenna 8 vuotta, ja huomenna tulee lauma kavereita kylään:) Lauantaina sitten juhlitaan mummien ja kummien kera.

Eemi on noussut tänään 2 kertaa tukea vasten seisomaan..hurjan näköistä hommaa..Jätkä ei osaa kontata, mietinkin että niinköhän tuo ensin oppii kävelemään :)
Uusin ja suurin hupi on kun näyttää lamppua ja huutaa ampuh ja kaikki alkaa taputtaa..tätä tehdään TAUOTTA..ja kun äiti ei huomaa tai älyä taputtaa niin Eemi karjuu ja kiljuu kunnes korjaan kauhean erheeni..huomionkipeä pikku-mies..

Yöt menee peiton kanssa painiessa, ja ympäri sänkyä ryömiessä.. (Siis Eemillä, minä kyllä nukkuisin rauhallisesti..)
Nukahtaa illalla ok, mutta pitkin yötä herättää itsensä tuolla vehtaamisella..hassu lapsi!

Korkeasaareen tulijat; pitäisi sopia kellonajoista tms..kerhoon siis mars mars!

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Uusin ja suurin hupi on kun näyttää lamppua ja huutaa ampuh ja kaikki alkaa taputtaa..tätä tehdään TAUOTTA..ja kun äiti ei huomaa tai älyä taputtaa niin Eemi karjuu ja kiljuu kunnes korjaan kauhean erheeni..huomionkipeä pikku-mies..

Ihana hassu Eemi! :heart:

Meillä Mea on alkanu mua vasten kiipeileen, ei oikein vielä kunnolla onnistu, polvilleen pääsee nousemaan välillä. Ja pehmolelujen päälle kiipeää, kai siinä on hyvä treenata konttausasentoa, näyttää kyllä enempi painimatsilta.. Aina on pehmot häviöllä.

Lisäyksenä että nousee polvilleen siis mua vasten kun istun lattialla.

Tervehdys taas pitkästä aikaa :wave:

Juhannus meni meillä anoppilassa ihan mukavasti. Pääsin kalastelemaankin kun anoppi toimi lapsenlikkana, oli tosi mukavaa päästä järvelle virvelöimään ja nauttimaan maisemista ja hiljaisuudesta. Eilen sitten kotiuduttiin...

Tänään tuli ilmoitus siitä että minä pääsin sinne Savonlinnaan opiskelemaan, joten syksy menee sitten näköjään koulunpenkillä :D

Päivänsankareille onnea ja sairastelijoille pikaista paranemista!

:laugh: :laugh: Ihana Eemi :heart:

Meillä vietetään tänään Juhon nimppareita. Yhtään ei hutsittas laittaa kämppää edustus kuntoon.
Mua jotenkin heikottaa, en tiiä mikä lie. Aamulla kun nousin ja läksin käpyttelemään vessaa kohti niin matkalla rupes niin vippaamaan päässä että ajattelin pyörtyväni siihen paikkaan just. Ehdin onneks istahtaa pöntölle ja hieman pyörittelemään päätäni, silmät vaan pörräs päässä :o
Vieläkin heikottaa hiukka, ajattelinkin siinä sitten että joskos sitä vaikka söis jotakin kun on tullut monena viime päivänä syötyä huonosti. Naukkasin sitten palasen tuosta eilen leipomastani mansikkapiirakasta, onneks tein niitä kaks :D pitihän sitä nyt maistaa että voi vieraille tarjota. No olo ei siitä helpottunut pätkääkään :/ kurkkasin äsken peilistä niin, naama on valkonen kun mikä :o kahvia tässä nyt tissutan joskos se olo siitä. Paljoa vaan uskalla Juhoa kanniskella jos rupee taas pahemmin vippaamaan :(

Joskos tämä olo tästä helpottuu kohta, niin lähetään ajelemaan hollolaan ostamaan tepsuilta kengät Juholle.
Juho ei nouse ylös vielä esim. tv tasoa vasten tai sohvaa, minua vasten nousee hienosti, varsinkin sillon kun istun lattialla niin hän repii ittensä ylös mun tisseistä :headwall:
Sitten komentaa ja osottaa sohvaa, joten mun pitää sitten taluttaa sohvaa kohti että saa herra seisoskella sohvaa vasten. Hassu. :o Heti kun sanoin, niin johan tuo tuolla koitti rykästä itteänsä tv tasoa vasten ylös, laatikko vaan tuppas tulemaan ulos niin kyllästy yrittämään.Ottaa siis tosiaan muutamia askeleita, enkä ole kyllä testannutkaan kuinka pitkän matkaa jaksaisi, pitäskin koklata jos lakkais vippaamasta päänupissa.

Meillä kans Juho harrastaa tuota "painia" pehmolelujen kanssa, varsinkin yhden semmosen ison lampaan kanssa, hassun näköstä.
Ei meilläkään Juho konttaa, vaikka oppi 5kk iässä ryömimään ja on monesti konttausasennossa, mutta heittäytyy siitä sitten masulleen ja lähtee ryömimään.
Kaverin muksu kävelikin jo tosi upeesti tukia vasten kun rupes konttaamaan.

Olo tuntuu kohentuvan, joten haenpa vielä kahvia, siinä se taika tais olla :p

Sairastelijoille paranemisia!!

Yhteistyössä