****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 26**

Moikka kaikille...

Dirlittanille
vielä kommentoitava et mä oisin varmaan samoilla linjoilla aluks kun säkin olit..Jos aattelee Peetua niin päästäsin kyllä itelle tuttujen vanhempien kans mut muuten en tiä... :ashamed: yhen ystävän kanssa just mietittiin et apua,kohta nuo alkaa luuhaamaan jossain kavereilla kylässä jne..mä en tiä kuinka uskallan päästää. Siis jos en ite tunne..tuola tarhassa kun sit Peetun osastolla on myös eskareita sillon tällön. Saa nähdä,musta tulee varmaan kans aika ylisuojeleva äiti kun pojille tollasia tilanteita tulee. Mä en taida vielä 10v:nä ite olla ollut missään kauempana muitten kans ja senkin jälkeen oon ollu sellasten kanssa ketkä asunut naapurissa/samoilla pihoilla..et on meiän porukoillekkin ollu ihan tuttuja.
No mut onneks mulla ei se aika vielä oo edessä..Peetu vasta 3v täytti. Kerkeen vielä psyykkaan itteeni vähän noista kaikista epäilyistä pois... ;)
Mä eilen hoksasin et hyi kauheeta... 5 viikkoa on aikaa siihen et Pessi alottaa tarhassa :eek: nouuuuu... meneekö joku muu lapsukainen jo kohta tarhaan?...onks Pessi ainoo...?
Ja kattelin tossa noita ensimmäisen jakson lukujärjestyksiä niin aikalailla on aamusta neljään koulua melkein joka pvä...ja sit lokakuussa alkaa jo työharjottelu joka on 3vuoro työtä..eikä mulla mitään hajua mihin mä pojat sit laitan...no ehkä sekin selviää..

Pessi tuola yskii ja henki vinkuu,nenä vuotaa ja poika on kärttynen kun mikä. Nukkumassa siis on jo kuitenkin. Saa nähdä tartteeks lääkäriin huomena mennä.Ihan on kuitenkin pirtee muuten ja syöny suht hyvin..tuo vinkuminen vaan hiukan huolettaa..
 
haluuks joku ostaa rullaluistimet?
Olis yhet tarpeettomana... koko on 37 1/3 ja merkki rossignol.
renkatt irtoo kengistä ja sit ois viel ne sauvatkin... oisin voinu myydä ne tohtoorille jos oisin tajunnu et mulla ees on sellaset :LOL:
oon tainnu kaks kertaa noilla luistimilla käydä liikenteessä ja silloinkin meno oli sen näköstä et heikonpaa hirvitti... kyl olin näky ku perse pystyssä liihotin menee ja kauhee huuto :LOL: :LOL: :LOL: :D
et jos jollain kiinnostusta ostaa niin tääl olis.

muoks.
tässä kuvia...







ei vitsi mikä pieni mato tuol jarrupalassa on :LOL:
nää oli ulkovarastossa... niin sieltä tullu. huomasin vasta ku rupesin kuvaa kattomaan :D

 
heii Santti,mä voisin ehkäpä olla kiinnostunu... mistä oot ostanu noi?..jos kävisin kokeilemassa jossain tota kokoo..mun koko kun heittelee 36-38...

Ja mistäs sen nyt sit tunnistaa tuosta yskästä et onko joku tauti?...kuulostaa aika pahalta tuo Pessi tuola,nukkuu kuitenkin edelleen
 
Terskis!

Jopas ne on mammat sunnuntain vietossa, kun eivät koneelle ehdi :eek: :D Hyvä vaan, ei ihan riippuvuudeksi ole menny tämä elämä, vaikka toisistammehan me ollaan riippuvaisia kun kerta toisensa jälkeen tänne on vaan tultava... ;)

Kupu täynnä kiinalaista tässä nyt vaikeasti pikkujakkaralla istuskelen. Ruoka oli hyvvää, kuten aina, mutta voivoi, kyllä nyt oli tarjoiluissa hivenen mokattu :/ Eikö se oliskin aika kohtuullista, että jos ravinteli mainostaa, että buffettarjoiluon klo 21 saakka, niin niitä ruokiakin olisi siihen saakka
, mutta niinpähän vain salaatit kerättiin pois heti meidän tulon jälkeen (klo 19.05), ja riisiäkään ei ollu pöydässä enää tarjolla. No sitä kyllä tuotiin meille pöytään, mutta muutenkin oli semmonen meininki, että putiikkia pannaan kiinni... Ja ikävintä siinä on se, että minun makunystyröille tuo paikka pars Oulun kinkirafla, joten harmittaa kyllä. Saahan sitä toki ruokaa lisää kun pyytää, mutta tarviiko sitä nyt buffetpöydässä olla anelemassa, että tuotteko lisää nuudeletita jne. Harmi, ruoka on aivan taivaallista (kuten itse mainostavatkin), mutta palvelu laskee pointseja kyllä.

Joo, tuosta uskon asiasta sen verran, että vaikken minä sillain niinku "uskossa" ole, niin kyllä minä kumminkin tietynlaisessa Herran pelossa kirjotan just Jumalan, Herran ja Raamatun isolla :snotty: Ja uskon toki omalla tavallani näihin taivasasioihin, mutta samalla olen sitä mieltä, että esim. Raamattu on aika puolueellinen ja valikoitu teos siitä mitä se voisi olla, eli uskon Maria Magdalenan olemassa oloon, ja siihen, että hänkin on kirjoittanut evankeliumin, joka tietysti miehen valtaa vahvisten on jätetty pois suurien kansien välistä. Eli uskon tietyllä tavalla myös näihin joihinkin Da Vincin koodi-väitteisiin. Vaikeita asioita....

No ei se Dogtorinkaan elämä ole ollu pumpulipusseja ja ruusuja :hug: Onneksi sisko sai apua ja koulukin sujuu.

Dirlittanin pohdinnan ymmärrän kyllä todella hyvin. Olen nyt itsekkin ollut muutaman kerran vastaavan tyyppisen asian edessä ( ei kyllä noin pitkiä matkoja, mutta uimahallireissuja, mummolakyläilyjä päiväseltään toisella paikkakunnalla...) ja kyllä on saanu päätä raapia, että mitä tehdä. Vanhempia kun ei tunne, ja kertooko se puhelinsoitto nyt koko totuutta heidänkään moraalikäsistyksistään :/ En kyllä tietäisi itsekkään mitä tehdä sijassasi..... Mutta hyvä, että sinä sait kuitenkin päätöksen tehtyä :)

Taidanpa keskittyä nyt tähän nelosen leffaan, :wave:
 
KORKEASAAREEN LÄHTIJÄT!
Krisu oli katsonut säätiedotusta ja sadetta oli ainakin tän päivän tiedotteessa luvattu tiistaille, joten mitenkäs sitten tehdään jos tosiaan sataa tiistaina?
Mua ei ainakaan hirveesti houkuta sateessa katsella apinoita :ashamed:
 
kiitti mammoliino :heart:
santti noi ois ollu liika pienet mulle,omat on 38 kokoo,kävin just äsken luistelemassa ekaa kertaa sauvojen kanssa,kyllä oli 100 kertaa rankempaa ku ilman sauvoja,joten olo on ihan puolikuollu :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
KORKEASAAREEN LÄHTIJÄT!
Krisu oli katsonut säätiedotusta ja sadetta oli ainakin tän päivän tiedotteessa luvattu tiistaille, joten mitenkäs sitten tehdään jos tosiaan sataa tiistaina?
Mua ei ainakaan hirveesti houkuta sateessa katsella apinoita :ashamed:
Niin tai siis maikkarin sivuilla sää tiedotus sateita lupaili.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
KORKEASAAREEN LÄHTIJÄT!
Krisu oli katsonut säätiedotusta ja sadetta oli ainakin tän päivän tiedotteessa luvattu tiistaille, joten mitenkäs sitten tehdään jos tosiaan sataa tiistaina?
Mua ei ainakaan hirveesti houkuta sateessa katsella apinoita :ashamed:

Hyvä kysymys..Ei siellä sateessa juuri tekemistä ole.
Onhan siellä sitten toki niitä kahviloita, mutta halvemmalla saattaa kahvia saada muuallakin..
Onko varasuunnitelmaa?

JA Yksäiti, meillä Eemi aloittaa päiväkodissa 1.9.
Ja se Eemin yskä siinä kurkunpääntulehduksessa oli sellaista "haukkuvaa", sen kyllä erotti ns. normaalista yskästä.
 
mulla noi uskon jutut kolahti riparilla jotenkin kalloon...ja ehkä sillä on hiukan vaikutusta et isukki on ollu uskossa siitä asti kun on raittiina ollut,n. 30 vuotta.Touhuaa kovasti noita kirkon juttuja,pääsi kirkollisvaaleissa taas jokskuks (en tiä mikskä... :LOL: ) mutta siis arvostettu on niissä piireissä... :D riparin jälkeen tuli pyörittyä srk:n porukoissa enemmänkin,nyt se toiminta hiukan hiipunu. Mutta siis toki ymmärrän täysin ihmisiä jotka ei usko,enkä myöskään hyväksy minkään valtakunnan tuputtamista,missään asiassa. Eikä tuo mein iskäkään oo koskaan mitään uskoon liittyvää tyrkyttäny,mun äiti ei ees kuulu kirkkoon.
Tällä hetkellä tuo taas hiukan enemmän nostaa päätään kun on muuten niin yksinäinen olo...
Heh,no joo...en mä nyt enempää selittele :LOL:

Pessikin lopetti yskimisen näköjään,ainakin hetkeks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
KORKEASAAREEN LÄHTIJÄT!
Krisu oli katsonut säätiedotusta ja sadetta oli ainakin tän päivän tiedotteessa luvattu tiistaille, joten mitenkäs sitten tehdään jos tosiaan sataa tiistaina?
Mua ei ainakaan hirveesti houkuta sateessa katsella apinoita :ashamed:
Niin tai siis maikkarin sivuilla sää tiedotus sateita lupaili.. :/

Joo, samaa se lupaa ilmatieteenlaitoksen ja forecan sivuilla.. :(
 
Kävinkin jo tuolla kerhon puolella pyörähtää, ja lisäämässä uuden kuvan meistä. Äitivaan tais kysellä kuulumisia tuossa jokunen sivu sitten. Täällä on kaikki ihan jees. Eeli, laiska pulskiainen, oppi vihdoin ja viimein ryömimään. Ikäähän on jo kohta 9kk... Neuvolan täteillä ei ole ollut siihen mitää sanomista, kun eihän sinne edes saa aikoja. Eeli on käynyt neuvolassa viimeksi puolivuotiaana. Hyvin on kuitenkin kasvanut -ainakin leveys suunnassa. Hurja katsoa tosiaan kuinka toisten vauvat jo kiipeilee ja vaikka mitä! :eek: No kaikki aikanaan... :)
 
Miekin kävin eilen vähän ottamassa..piti lähtee yhelle ja sit lipsahti ja olosta vihdoin selvitty :x
tänä iltana alkoi sit tuon koiran nypintä...aaarghhh mitä touhua :kieh: mut eipä sit lähe taas vähän aikaan karvaan kun saan homman tehtyä..

vip juu tullaan käymään kun ehdittäis..on tälle viikolle taas puuhaa.. ke olis isommalla tytöllä lastenpoli lappeessa, siellä menee koko päivä, to parturi miulla ja isommalla tytöllä. Ninni menee ekaa kertaa parturiin :) niin ja ti anoppi tulee meille, sillä on autohuolto täällä niin tulee sitte samalla meille... niin ja myökii mennää sinne konserttiin B) vien vaan pepin miun äitille siks aikaa!
 
Iltaa,

olipahan kivat syömingit ja juomingit meilläkin eilen kaveripariskunnan kanssa, mummo oli täällä hoitamassa Minttua eka kertaa ja hyvin oli mennyt. Oltais voitu mennä naapuriin yöksi kun talo tyhjänä vaan kurvattiinkin pyörät kotitalon pihaan :D Tää mamma on niin koukussa Minttuun kun vaan voi olla :ashamed: Nukuttiin sit työhuoneen lattialla vierekkäin kun äiti oli vallannut tietty meidän sängyn :)

Tänään on pakkailtu ja nautittu auringosta, huomenna sitten lähdetään kolmeksi yöksi katinkultaan. Anni kyseli tänään Mintulta jännittääkö? :heart:

Minttu on ihan mahdoton menijä/touhuaja nykyään, ei voi hetkeksikään jättää yksin, sählää kokoajan ja kaiken laittaa suuhun. Suloinen menijähän tuo on mutta äiskän hommailut jää melko vähälle kun toinen on kokoajan jossain "pahan" teossa. Ja portaita kiipeää myös vaikka ylös asti jos antaisi.

Jeps mutta mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti en kirjoittele viikon aikana, luulisi kylpylässä muutakin tekemistä olevan :D On siellä kyllä huoneessa nettiyhteys ja mies ottaa läppärin kun siinä on paljon leffoja, mutta ehkä enintään iltasella leffaa katsotaan jos partsilla ei voi istua. Mintulle pitää aamulla vielä uikkari käydä ostamassa, pitäähän sellainen toiselle saada :)
 
iltoja.Just tänään tultiin viikon reisusta maalta.Käytiin tytön ukin ja isovanhempien luona.Ja takaisin ei ihan heti mennä.
Sain kuulla olevani huono äiti kun ei vietetä ulkoillen 24/7...ja oma isäni sanoi vielä noi, tuli aikasta paha mieli kun muutenkin tunteet pinnassa..en tiedä miksi.
Ja isomummi suuttui mun miehelle kun ei antanut roikottaa parvekkeen kaiteen yli meidän tyttöä kun mummi olisi halunnut näyttää alhaalla oleville naapureille tyttöä ja kuitenkin 3.kerros ...että pisti vihaksi.

Ja kehtasi arvostella mua kun otin tytön heti syliin kun hän vierasti aika pajon että kuulemma lapsen pitää antaa huutaa!!! no en varmana anna.. |O |O

Mutta oli ihan kiva reissu muuten.
Mulla pukkaa vauvakuumetta...aargh...ei haluu vielä
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
iltoja.Just tänään tultiin viikon reisusta maalta.Käytiin tytön ukin ja isovanhempien luona.Ja takaisin ei ihan heti mennä.
Sain kuulla olevani huono äiti kun ei vietetä ulkoillen 24/7...ja oma isäni sanoi vielä noi, tuli aikasta paha mieli kun muutenkin tunteet pinnassa..en tiedä miksi.
Ja isomummi suuttui mun miehelle kun ei antanut roikottaa parvekkeen kaiteen yli meidän tyttöä kun mummi olisi halunnut näyttää alhaalla oleville naapureille tyttöä ja kuitenkin 3.kerros ...että pisti vihaksi.

Ja kehtasi arvostella mua kun otin tytön heti syliin kun hän vierasti aika pajon että kuulemma lapsen pitää antaa huutaa!!! no en varmana anna.. |O |O

:eek: :eek: Kuka hullu antais roikottaa lastaan parvekkeen kaiteen yli?!! Tosi hyvä syy suuttua.. :headwall: Kauhistuttaa pelkkä ajatuskin tollasesta. :'( Otan minäki oman tyttöni takas syliini jos alkaa vierastaa..
On nuo sukulaiset joskus niin :x :kieh: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
iltoja.Just tänään tultiin viikon reisusta maalta.Käytiin tytön ukin ja isovanhempien luona.Ja takaisin ei ihan heti mennä.
Sain kuulla olevani huono äiti kun ei vietetä ulkoillen 24/7...ja oma isäni sanoi vielä noi, tuli aikasta paha mieli kun muutenkin tunteet pinnassa..en tiedä miksi.
Ja isomummi suuttui mun miehelle kun ei antanut roikottaa parvekkeen kaiteen yli meidän tyttöä kun mummi olisi halunnut näyttää alhaalla oleville naapureille tyttöä ja kuitenkin 3.kerros ...että pisti vihaksi.

Ja kehtasi arvostella mua kun otin tytön heti syliin kun hän vierasti aika pajon että kuulemma lapsen pitää antaa huutaa!!! no en varmana anna.. |O |O

Mutta oli ihan kiva reissu muuten.
Mulla pukkaa vauvakuumetta...aargh...ei haluu vielä
Jaa, mummo meinas tehä michaeljacksonit :eek: Olisin minäkin ottanu ja kiireenvilkkaa lapsen pois moisesta meiningistä. Ja meilläkin ulkoillaan niin, että Silja nukkuu päiväunet ulkona :D Minä ulkoilen sitten kauppareissuilla kun menen autoon ja takasin :ashamed: Että jos se on huonon äidin merkki, niin hups keikkaa, leima tuli otsaan...
 

Yhteistyössä