2003 äidiksi

Vieläkö meitä on täällä vai viekö työt kaiken ajan?

Itse olen vielä pojan kanssa kotona, nyt työttömänä.

Poika kaipaa jo kavereita ja päivittäin ollaankin puistossa, jossa käyvät alueella asuvat hoitotädit lapsineen. Päiväunet maistuvat tunnin verran, potta ei pahemmin kiinnosta mutta välillä käy pytyllä.
Uhma on päällä mutta hallittavissa. Lastenohjelmat jaksavat jo kiinnostaa ja työkalut ovat lelu numero yksi.

Puhe on pojulla melko selvää ja toistaa kaiken mahdollisen. Kirjoista hän ei välitä mutta tykkää laulamisesta.

Itse kaipaan jo töihin, alkaa kotona oleminen ärsyttämään, kun isäntäkin tekee pitkää päivä.
 
meillä kaksostytöt 10/2003
höpöttelevät jo kovasti, varsinaisia kälättimiä välillä :)
vaipat on edel. käytössä, ei vaan tahdo tuo pottaily/pönttöily sujua :/
no kerkiihän sitä vielä...

2v neuvolassa kokoa neideillä oli A:lla 87,5cm ja 10,8kg ja B:llä 88,5cm ja 10,5kg :heart: :heart:

Kotosalla olen olen ja kolmosta odotellaan 14:sta viikolla. la siis toukokuun alussa :heart: tän kolmosen jälkeen on kyllä sit aika etsiä töitä ja siirtyä vaihteeksi työelämään, ettei jämähdä tänne "liian pitkäks" aikaa, tulee aina hankalammaks tuo töihin lähtö :)

terveisiä täältä eteläisestä suomesta jossa sataa just nyt vettä ja lumet kaikkoaa pikkuhiljaa:wave: :wave: :wave:
 
Mulla on helmikuussa -03 syntynyt tyttö. Vielä olen kotona kun meillä on tuo 1-v kuopuskin. Olen varmaan kotona vielä noin vuoden, että kuopus on 2-vuotta täyttänyt kun menen töihin tai sitten olen vielä yhden vuoden lisää. Pitää nyt katsoa kestääkö pää täällä neljän seinän sisällä vai kaipaako sitä jotain älyllisempää tekemistä välillä...

Päikkärit on jäämässä tytöltä pois. Harvoin, ehkä kerran viikossa, suostuu ne nukkumaan, muuten ei enää. Päikkäreitä tarvitsisi vielä, mutta kun ei malta asettua maate, niin väkisinkään ei oikein voi nukuttaa.

Kavereita kaipaa jo paljon ja onneksi tuosta naapurista löytyykin saman ikäinen tyttö, jonka kanssa lähes päivittäin leikitään. Mieleisin lelu tällä hetkellä taitaa olla leikkiastiat ja nyt on vähän alkaneet jo palapelitkin kiinnostaa. Muuten viihtyis vaan videoita katsellen, joten on pitänyt vähän rajoittaa jo katseluvimmaa. Ja muovailuvaha on tällä hetkellä suosikkien listalla kans aika korkealla.

Lähes tulkoon kuiva on tämä tyttö jo, vaikka kesällä näyttikin vähän epätoivoiselta. Vaippaa ei enää käytetä, mutta vielä tuottaa vaikeuksia ehtiä pytylle ajoissa, joten pikkuhousut kastuu aina aika ajoin. Yöllä on vielä vaippa, mutta suurimmaksi osaksi sekin pysyy kuivana. Sen verran niitä vahinkoja vielä tapahtuu, ettei olla yövaipasta luovuttu.

Uhma on aivan järkky! Musta tuntuu, että tää tapaus aloitti uhmailun 10 kk ikäisenä ja se on siitä vaan pahentunut kuukausi kuukaudelta. Tuossa 2-v synttäreiden jälkeen seuraavat puoli vuotta oli aivan hirveitä kun vielä oli mustasukkaisuutta (vaikkakin lievää) tuosta pikkusiskosta. Loppukesästä vähän aikaa helpotti, mutta nyt on nousussa jo railakas 3-v uhma. Nyt on tullut kehiin myös nämä ihanat hysteeriset rääkymiskohtauksetkin...

Puhe on tytsyllä jo tosi selvää. Taitaa puuttua enää vaan D ja G -kirjaimet. Puhetta siis tulee täydeltä laidalta ja laulua kanssa. Kirjoista tykkää älyttömästi ja jaksaa jo kuunnella pitkiäkin satuja. On ihana kuunnella kun toinen istuu kirja kädessä ja kertoilee satua itse omin sanoin tai keksii kuvista omia satujaan. Myös mielikuvitus on kasvanut valtaviin mittasuhteisiin tässä ihan nyt syksyn aikana. Siitä tosin on myös juontunut mörkö-pelko yms muut pelot, joten ei ihan pelkästään hyvä juttu tämäkään mielikuvituksen kehitys.
 
minä olen hoitovapaalla ja kotona on 3 muun lapsen lisäksi tämä 2003 kun sditä kyseltiin :) :heart:
tytöllä on kaikki hyvin, on hilkulla että onko kasvukäyrön alapuolella ;)
leikkii paljon, ja höpöttelee ja toistaa muitten sanomia juttuja, osittain puhuu selkeästi osittain ei :)
 
Täällä ollaan :wave: .

Poika synty 12/2003...uhmaa pukkaa, hohhoi...päiväunille menot yhtä kidutusta ja voi sitä tuskaa jos ei saa pikkuveljeä tökkiä leluilla silmään! Sanoja vain muutamia ja neki aika epäselviä. Pöntöllä tai potalla käynti on hänestä kamalaa..ja maitoa on saatava kuuen-seittemän aikaan ja tämän lisäksi yleensä öisin herätään noin neljä kertaa kuhan vain huutamaan. Ja mikään ruoka ei oikein maita.

Tällainen äitin muru täällä! :heart: =) :heart:
 
täällä on 08/2003 tytön äiti, kotona ollaan, tai vielä vähän aikaa olen äitiyslomalla ku on vajaa 9kk tyttö myös =)
päiväkuiva on tyttö ollut "jo" 3 kk, hyvin meni opettelut ku oli niin reippaasti ite heti mukana, öisin ja päikkäreille vaippa päälle. uhmaki oli ja meni, puhkes sillon ku pikkusisko synty. nyttemmi niin reipas isosisko.
puhe on melko selvää, kaikki muut kirjaimet osaa paitsi r-kirjainta ei... monen sanan lauseita tulee ja osaa laulaa lauluja(mm. tuiki tuiki tähtösen ensimmäisen säkeistön, vähän toista... =) ) laskee 12 asti =) oikein on reipas neidin alku, tietenki kiukkupäiviäkin on.... ;)
 
typykät
Ttäällä 8. -03 syntyneen tytön äippä. Kotona ollaan, toinen tyttö 8kk. Meidän reilu kaksi vuotias käy potalla, hyvin on pysyneet housut kuivina, mutta kakka tehdään vaippaan :/ Uhmaa on ollut 1 vuotis päivästä lähtien. Vai liekkö tuo uhmaa, on vain sen luonteinen, että pitää saada tahto läpi, kiukutella, huutaa ja varsinkin saada satuttaa pikkusiskoa! Huaahhh.. no osaa se olla suloinen ja huolehtiva isosiskokin välillä. Yöllä herätään ainakin kerran ja tullaan äidin viekkuun.
Telkkarista katsotaan välillä pikkukakkosta ja itketään hillittömästi kun nalle luppakorva menee nukkumaan. On hirveän herkkä varsinkin surullisen musiikin kuullessaan. Ja tykkää laulamisesta.. " leipuri hiiva asuu kumpu hiiva, piipusta savuaaa" hih..
Sellainen se on äidin oma höpykkä ja välillä aivan kamala, on vaatinut voimia kyllä!!
 
meillä poika11/03.Sanoja tulee jo paljon ,sekä parin-kolmen sanan lauseita.Kirjoista tykkää katsoa kuvia,mutta ei jaksa keskittyä vielä lukemisen kuunteluun.Uhma parhaillaan päällä,ja mustasukkaisuuskohtaukset pikkusiskoa(5kk)kohtaan.Pottailua treenattu jkv.ei vielä ole tuottanut tulosta.
 
Mulla 11/03 syntynyt tyttö, joka puhelee paljon 2-3 lauseen sanoja tulee.osa sanoista vielä sellaisia,ettei ymmärrä. lastenohjelmia katselee yhdessä siskonsa kanssa, joka täyttää juuri 3vuotta. Tomi traktori ja Titi-Nalle suosikkeja. Melko pienikokoinen neiti, käyttää vielä 80cm vaatteita, jotkut puserot isompia.
Hoidossa aloittanut 1v2kk iässä yhdessä siskonsa kanssa,hoitajana ollut koko ajan mummu. Ja hyvin on menny. Äiti on päivätöissä, 8-16.
 
2 lapsen äiti
Täälä 10/03 syntyny tyttö :wave:
Meillä on Titi-nalle kova sana.. Potalla käy välillä, mutta vaipat vielä käytössä. Ruoka ei meinaa tällä hetkellä maistua.. Niitä vähiä mitä saa syödä allergioiden takia. Omaa tahtoa löytyy.. 5- vuotias velikin on välillä lujilla pikkusiskon kanssa. =)
 
meillä 11/03 syntyny tomera tyttö joka puhuu kuin papupata ja kaikki kirjaimetkin tulee,R-kirjainta lukuunottamatta...Pottailut oppi ihan pari viikkoa sitten ja nyt sujuu jo hienosti!Neiti tykkää olla isoveljien mukana kaikissa leikeissä,ja isoveljet on ihan ihastuksissaan pikkusiskosta!Tyttönen on kova tanssimaan,ja hoitamaan vauvanukkeja.Maailman mukavin tyttö! :heart:
 
Meillä poika syntyi 07/03 ja nyt odotetaan vauvaa tulevaksi 01/06.
Poika puhuu kuin papupata, R kirjaimenkin tuossa oppi. Ennen sitä osasi sanoa D:n, mutta R:n opittua kaikki D:t muuttui R:ksi. Nyt alkaa pikkuhiljaa D:kin palautumaan.
Kakat tulee useimmiten pottaan, mutta vaipoissa kuljetaan. Ja hyvinkin märkä tuo vaippa usein on, ei muista yhtään pissahätää ilmoittaa. Pian jään siis töistä pois niin kaipa se sitten opitaan kun kotona ollessa on helpompi opettaa kuin hoidossa. Hoitouran poika aloitti 1v2kk iässä perhepäivähoidossa.
Titi-nalle on meilläkin pop, kuten myös muumit, puuha pete ja tomi traktori. Kirjoista tykkää ja laulaa kaikki lenkit ja kauppareissut aiheuttaen runsaasti hymyjä lähikaupassa. ;) Laulaa ihan oikeita lauluja eli ei keksi omia. Palapeleissä on myös haka (20-30 palan menee suht helposti) ja laskee 10een.
Uhmaa löytyy ja äitiä osataan haukkua jo tyhmäksi. :whistle: Tämmöinen tapaus siis meillä. :wave:
 
täällä poika 09/03..on tarhassa kun minä töissä..puhuu aikas hyvin, toistaa kaiken mahdollisen..tykkää katsoa piirrettyjä varsinkin teletappeja..teppalat kuten hän itse kutsuu :) 2v nla oltiin 95cm ja 15kg..siitäkin jo kohta 2kk..legot ja ne pikku-autot on nro1 meitin pojalle..ja se ainainen uni-pupu.. =)
 
Impi Umpi Lampi
Meillä poika 8/03. Äiti käyy töissä ja poika hoidossa. Puhetta tulee aika hyvin. R kirjain tulee aina välillä, potalle ei tule kun pissat tällä hetkellä ja vaipat käytössä vielä. Leluista kirjat on kova sana. 2- Vuotis neuvolassa oli painoa 11.6kg ja pituutta 86cm. Nyt kyllä taitaa olla n. 90cm ja paino n.13 kg. Autot ja kaikki työkoneet myös kova sana.

 
täällä ei töissä käydä! :wave:
poika on 2v2kk ja rakastaa autoja (ylläri) mitä isompi sen parempi... puheen kehitys ja muisti tuntuu aika hurjalta. kehittelee todella outoja tarinoita tositapahtumien pohjalta. eilen kuuntelin sepostusta, että meidän kodinhoitaja on sitten isin kulta. että perinteinen salasuhde sitten meillä... :D rakkaudesta autoon kertoo jo varmaan se, että se muistaa enemmän automerkkejä ulkoa mitä mä edes tiedän, ja joku on opettanu sille myös että mikä auto on kenelläkin....
vaippaa ei tarvita muuten ku unilla, ajattelin jättää päikkäreiltäkin pois ku ei sinne kerran mitään tuu jos poika on käyny potalla ennen nukkumaanmenoa.
syömisen kanssa oon hakannu päätä seinään: herra osaa mainiosti syödä itse ja sotkematta, muttei suostu. syynä lienee se, että pikkusiskoakin syötetään samaan aikaan, ni miksi nyt hänen sit pitäis muka itse....
 
Linda
Meillä tyttö syntyi paria päivää ennen kun vuosi vaihtui... Nyt puhuu jo kovasti ja ilmaisee erittäin selvästi mielipiteet ja mitä tahtoo milloinkin. =) Potalla käy välillä aina ja on ylpeä siitä kun osaa!! Tykkää eläimistä ja ulkoilemisesta ja on alkanut lähiaikoina leikkimään pikkusiskon (8kk) kans ihan asiallisesti. Välillä meinaa olla vähän huono kuulo ja sitä tehään mitä halutaan ainaki niin kauon kun vain mahdollista.
Toisten lasten kans tulee hyvin toimeen ja on niinkuin isommatkin...
Ihana tyttö! :heart: :heart:
 
himpsu
tyttö 8/03,uhma on kauhee ;)
2v neuvolassa 86cm ja 11,6kg, kotona ollaan pikkuveljen
9kk kanssa.
tyttö ollut vaipaton vähän ennen 2v päivää.
kovasti pälättää puhetta jos jonkinlaista:)
 
Miisa79
Meillä 1/03 syntynyt tyttö. Päiväkotiin meni 04 syksyllä kun aloitin opiskelun. Puhe sujuu ja laulaminen ykkösjuttu. Karaoke on in! Kirjoja lukee, siis leikisti kun muistaa kohtia kun äiti tai isi on lukenut. Palapelit ja muovailuvahat, sekä kotileikit kiinnostaa kovasti. Päiväkuivaksi oppi kesällä. Yötkin menee kuivana vaikka vaippaa pidän vielä varmuuden vuoksi.
Uhmaa on mutta pientä. Ja päiväunia vetää joka päivä pari tuntia.
 
meillä on 03 syntynny tyttö ja nyt 05 syntynnyt tyttö...kotona ollaan ja vanhempi on oikeen papukaija matkii kaiken sanotun ja kuulleen....päivä unet meinaa neiti esikoinen jättää pois .pottailu ei kauheesti kiinosta häntä mutta kerkeehän sitä :)))
 
Meillä on 21.5.03 syntyny tyttö. On oppinu aikaisin asioita seuraamalla tosi tarkon isosiskon 5v oppeja. Vaipat jäi pois kesällä heti kun täytti 2 vuotta, myös yövaippa. Puhuu ihan täysin ja ymmärrettävästi. Laulaa, laskee viiteentoista, mahtava mielikuvitus =)
Osaa välillä myös kenkkuilla ja kokeilee saiskos periksi kun vähän kiukkuaa :whistle:
Tosi nopeasti muuttui isoksi tytöksi meidän "vauva"..nyyh. Mutta mitä isot edellä sitä pienet perässä pätee meillä hyvin. Eli isosisko-idolin perävaununa oppinut äly nopeesti kaikki.
Juu, ja kotona ollaan oltu, ollaan edelleenki ku kolmosta odotellaan kesäksi. Ei kiirusta työ- ja tarhaelämään.

 

Yhteistyössä