20 vuotiaalle tuomio 13 vuotiaan hyväksikäytöstä, 13 vuotias raskautui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos tyttö on lähempänä 14 vuotta ja poika perusteinimäinen 20v, en näe tilannetta automaattisesti minään hyväksikäyttönä, koska he ovat seurustelleet yhteisestä tahdosta.. Tuo riippuu niin ihmisistä ja taustoista.

Peesi.

mitä te ootte ketään tuomitsemaan? meidän kylällä kaikki 13v seiskaluokkalaiset on parikymppisten kossien perään jotka ekoja autoja hankkii ja sinne humppavehkeitä, mikäs sen coolimpaa kun päästä poikakaverin pirssin etupenkille istumaan?

itse menetin neitsyyteni juurikin 13-vuotiaana, vanhemmalle jätkälle, päätös oli yhteinen ilman mitään painostuksia. olin todellakin kypsä siihen, huonojakin kokemuksia löytyy mutta en nyt aikuisiällä koe että kukaan heistä olisi käyttänyt minua hyväkseen.

tässäkin tapauksessa myös suojausta on saatettu käyttää. kortsut repeilee, pillerit pettää. tapausta tuntematta on ihan turha tuomita ketään.

ja teinien vanhemmat, oma pikku kullanmuru saattaa parhaillaankin seurustella itseään vanhemman pojan kanssa, teiltä salaa. sitä ne teinit tekee, hakee rajojaan ja opettelee tuntemaan itseään. ei oo kasvatuksesta tai luottamuksesta tai mistään sellaisesta kiinni.

en lankea ylireagoimaan. toinen on kyllä hyvin nuori mutteivat molemmat erityisen vanhoja ole. ja yhteinen päätös. näissä tapauksissa on vaikea hakea ikärajoista järkeä. aikojen muuta moraalikäsitykset muuttuvat, uuttahan tämä ei ole. yhteisö vaan reagoi erilailla eri aikakausina.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
mitä te ootte ketään tuomitsemaan? meidän kylällä kaikki 13v seiskaluokkalaiset on parikymppisten kossien perään jotka ekoja autoja hankkii ja sinne humppavehkeitä, mikäs sen coolimpaa kun päästä poikakaverin pirssin etupenkille istumaan?

Montako seiskaluokkalaista teidän kylällä on? Muistan vielä sentään sen verran, että vaikka jotkut seiskaluokkalaiset olivatkin varsin kypsiä ikäisekseen seksuaalisessa mielessä tuossa vaiheessa, niin todellakaan suurin osa ei ollut 20-vuotiaiden perään. Ehkä siinä 16-vuotiaana 20-perään katselu oli melko yleistä.

No musta on vaan hyvä, että ei saanut pitempää tuomiota. PAREMPI KAI SE ON, ETTÄ ON TYTÖN KANSSA SITÄ LASTA HOITAMASSA JA RAHAA TIENAAMASSA KUIN, ETTÄ ISTUU VALTION LEIVISSÄ.

Juu valtion rahaa säästyy ja aikuinen vaan "hoitelee" lasta, juu juu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mies on luvannut alkaa säilyttää kirvestä ovenpielessä, kunhan tytöt vähän varttuu, kaksin kappalein siis meillä, ei oo kyllä ton ikäisillä asiaa mein likkojen kimppuun!!

Eikä meillä! Tällä palstalla on hämmästyttävän paljon naisia jotka on tulevaisuudessa valmiit antamaan lapsensa aikuisen käsiin. Mitä helvettiä?
Onko nää tyypit kaikki teiniyksinhuoltajia ja lapsena naituja, joilla ei sitä miestä ole siinä rinnalla sanomassa mielipidettään asiasta? Lapsen heitteille jättäjiä.

en kyllä nykypäivähä ihmettelisi että joku 20v nuorimies on henkisesti 13v itsenäistyneen tytön tasolla. ei ne miehet aikuistu enää vanhaan tapaan jolloin tyyliin 14v:nä ollaan jo tehtaassa töissä. kotona pikseliukoilla naputellaan ja musiikkia kuunnellaan kaiket päivät.

[quote="järki käteen"
itse menetin neitsyyteni juurikin 13-vuotiaana, vanhemmalle jätkälle, päätös oli yhteinen ilman mitään painostuksia.
[/quote]

Säälin sinua. Todella säälin. Aiotko sallia myös omalle 13-vuotiaalle tyttärellesi, joka ON vielä lapsi, seksin 20-vuotiaan miehen kanssa?

yksikään 13-vuotias ei ole kypsä seurustelemaan aikuisen ihmisen kanssa. Eikä yksikään 13-vuotias ole niin kypsä ikäisekseen että tuollaista suhdetta voitaisiin pitää millään tavalla hyväksyttävänä.

Mun mielestä on tavallaan aika kummallista että hyvin moni tälläkin palstalla hyväksyy teinitytön ja aikuisen miehen välisen suhteen mutta ei teiniäitejä... Jos kerran se teini on niin kypsä ikäisekseen ja kaikinpuolin aikuinen ja tasavertainen kumppani aikuisen kanssa, niin annetaanpa sitten niille teineille myös ne aikuisen velvollisuudet oikeuksien lisäksi :|

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
en kyllä nykypäivähä ihmettelisi että joku 20v nuorimies on henkisesti 13v itsenäistyneen tytön tasolla. ei ne miehet aikuistu enää vanhaan tapaan jolloin tyyliin 14v:nä ollaan jo tehtaassa töissä. kotona pikseliukoilla naputellaan ja musiikkia kuunnellaan kaiket päivät.

tarkalleen ottaen ihmisen henkisestä tasosta ei kerro yhtään mitään se, näpyttääkö hän päivät pitkät tietokoneella jotain pelejä tai näyttääkö kaksikymppiseltä meikkejen ja aikuismaisten vaatteiden takia :|

No musta on vaan hyvä, että ei saanut pitempää tuomiota. PAREMPI KAI SE ON, ETTÄ ON TYTÖN KANSSA SITÄ LASTA HOITAMASSA JA RAHAA TIENAAMASSA KUIN, ETTÄ ISTUU VALTION LEIVISSÄ.

Mun mielestä ton miehen ei pitäisi saada minkäänlaisia oikeuksia tuohon lapseensa, ei edes tapaamisoikeutta!!

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:

itse menetin neitsyyteni juurikin 13-vuotiaana, vanhemmalle jätkälle, päätös oli yhteinen ilman mitään painostuksia. olin todellakin kypsä siihen, huonojakin kokemuksia löytyy mutta en nyt aikuisiällä koe että kukaan heistä olisi käyttänyt minua hyväkseen.

tässäkin tapauksessa myös suojausta on saatettu käyttää. kortsut repeilee, pillerit pettää. tapausta tuntematta on ihan turha tuomita ketään.

Eiköhän 99% ihmisistä tuomitse lapsen seksuaalisen hyväksikäytön! Rajojen hakeminen on normaalia 13v LAPSELTA, sen sijaan EI ole normaalia, että 20-vuotias aikuinen mies vokottelee pikkutyttöjä! 13v ei ole vielä valmis harrastamaan seksiä edes oman ikäisen pojan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yksikään 13-vuotias ei ole kypsä seurustelemaan aikuisen ihmisen kanssa. Eikä yksikään 13-vuotias ole niin kypsä ikäisekseen että tuollaista suhdetta voitaisiin pitää millään tavalla hyväksyttävänä.

Mun mielestä on tavallaan aika kummallista että hyvin moni tälläkin palstalla hyväksyy teinitytön ja aikuisen miehen välisen suhteen mutta ei teiniäitejä... Jos kerran se teini on niin kypsä ikäisekseen ja kaikinpuolin aikuinen ja tasavertainen kumppani aikuisen kanssa, niin annetaanpa sitten niille teineille myös ne aikuisen velvollisuudet oikeuksien lisäksi :|

Täyttä asiaa! Siis herranjestas, miten kukaan voi väittää, että 13-vuotias kutos/seiskaluokkalainen tyttö voisi olla missään mielessä samalla tasolla kuin 20-vuotias aikuinen mies? :o Toinen käy vasta ala/yläastetta ja toinen saattaa opiskella jo vaikka yliopistossa. Herätkää ihmiset!

http://www.hs.fi/keskustelu/20-vuotiaalle+miehelle+tuomio+13-vuotiaan+tytt%F6yst%E4v%E4n+hyv%E4ksik%E4yt%F6st%E4/thread.jspa?threadID=198485&tstart=0&sourceStart=0&start=20 Lainasin toisesta keskustelusta viestin, jossa kirjoittaja puhuu asiaa:

"Wiki, lähteinä mm väestöliitto ja duodecim:
Fyysinen murrosikä alkaa normaalisti 9-15 vuoden iässä. Tytöillä murrosiän fyysinen kehitys alkaa keskimäärin 11 vuoden iässä ja pojilla 12,5 vuoden iässä. Murrosiän fyysiset muutokset kestävät kummallakin sukupuolella 3-5-vuotta. . Murrosiälle on ominaista henkinen ailahtelevuus. Henkinen murrosikä ajoittuu kummallakin sukupuolella ikävuosiin 13-17, mutta osalla se kestää vielä lähemmäs kahtakymmentä ikävuotta. Voimakkaimmillaan henkinen murrosikä on noin 14-16 vuoden iässä. Nuorten niin henkiset kuin fyysisetkin kehityserot ovat valtavia ikävälillä 10-16 vuotta. Murrosiän alkamisen ajankohta, kuin sen eteneminenkin, muutosten voimakkuus ja kesto ovat täynnä erilaisia variaatioita, mitkä kaikki ovat aivan normaaleja.

Ylläolevan pohjalta voi varmuudella sanoa, että 13-vuotias on kategorisesti laitettava suojeltavaan asemaan mitä seksuaaliseen kanssakäymiseen aikuisen ihmisen kanssa tulee. Fyysinen murrosikä on todennäköisesti kesken tai jopa alkamatta ja henkinen murrosikä ei ole vielä kunnolla käynnissä. Kun huomioon ottaa vielä puuttuvan elämänkokemuksen niin 20-vuotiaalla on todella paljon manipulointivaltaa tuon ikäiseen lapseen. Ja termistöstä, pedofiilihan oli siis sellainen ihminen, joka tuntee vetoa kehitykseltään (henkinen, fyysinen) epäkypsään ihmiseen jollainen 13-vuotias taatusti on."

Liian iso ikäero, se on fakta. Etenkin tuo, että tyttö on vain 13 v. niin on todella surullista. Eri asia jo olisi, jos tyttö olisi 15 v. tai enemmän. Tuossa teini-iässä ikäero olisi passeli n. 0-2 v. Kun molemmat aikuisia, niin ei niin tarkkaa, vaikka tosin kulmakarvat kohoaa aina, jos nainen 18 v. on vaikkapa mies 45 v. kanssa. Luulisi olevan eri maailmat.

Yhteistyössä