20 vuotiaalle tuomio 13 vuotiaan hyväksikäytöstä, 13 vuotias raskautui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
http://uutiset.msn.hs.fi/kaupunki/artikkeli/20-vuotiaalle%20miehelle%20tuomio%2013-vuotiaan%20tyttöystävän%20hyväksikäytöstä/1135248038479?ref=msn

mitä mieltä??

20-vuotiaalle miehelle tuomio 13-vuotiaan tyttöystävän hyväksikäytöstä

Helsingin hovioikeus on tuominnut lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä miehen, joka 20-vuotiaana seurusteli itseään seitsemän vuotta nuoremman tytön kanssa. Miehelle ja tytölle syntyi yhteinen lapsi.

Hovioikeus piti voimassa Vantaan käräjäoikeuden aiemmin antaman tuomion.

Mies vetosi oikeudessa rikoslain kohtaan, jonka mukaan teko ei ole lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, jos osapuolten henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.

Tuomion mukaan ikäero 13- ja 20-vuotiaan välillä on kuitenkin niin suuri, että kypsyydessäkin on eroa.

Seksiin ryhtyminen oli miehen mukaan molempien yhteinen päätös.

Oikeus kuitenkin katsoi, että miehen olisi pitänyt huolehtia siitä, ettei seurustelu johda seksiin, koska seurustelukumppani oli lapsi.

Käräjäoikeus otti rangaistusta alentavana seikkana huomioon sen, että seurustelu jatkui - ilman seksiä - vielä kun asiaa käsiteltiin oikeudessa.

Oikeus huomioi myös sen, että pariskunta vastasi yhdessä lapsensa hoitamisesta. Pariskunta aikoi muuttaa yhteen ja perustaa perheen, kun tyttö vanhenee.

Mies sai runsaat neljä kuukautta vankeutta. Tuomiossa on mukana liikennerikoksia.
Helsingin Sanomat

:headwall:

Entä tytön vanhemmat? Eikö heille tule mitään, edes sakkoja? Kai nyt noin nuoren ollessa kyseessä vanhempien täytyisi tietää, mitä lapsi tekee, kenen kanssa on jne.

niin monet meistä 20-vuotiaistakin on ihan lapsia vielä. ja taas toisaalta kovin moni 13-vuotias on ikäänsä nähden todella kypsä. itse seukkasin 16 kesäisenä vähän reilu 30v tyypin kanssa, ei kaduta yhtään. oli ehkä elämäni yks ihanimmista jaksoista se :)

vanhemmat olisivat varmaan passittaneet ukon linnaan saman tien.

Tollaselle lastenraskaajalle sais suorittaa pippelin poiston :/ on mun mielipide. 13v ei ole riittävän kypsä tekemaan päätöksiä sex elämän aloittamisesta, eli ei ole ollu mikään yhteinen päätös jos aikuinen aloittaa sukupuolisuhteen LAPSEN kanssa.

Itse sain lapsen 17 vuotiaana, 20v pojan kanssa ja tämä aiheutti monissa tutuissani kauhistusta, niin sukulaisissa kuin jopa oman ikäisissä kavereissani!

Mutta minusta tuo 7 vuoden ikäero tuohon suuntaan on jo todella paljon, eri asia jos ikää olisi vaikka tuo 20 ja 27 vuotta.

Jos tyttö on lähempänä 14 vuotta ja poika perusteinimäinen 20v, en näe tilannetta automaattisesti minään hyväksikäyttönä, koska he ovat seurustelleet yhteisestä tahdosta.. Tuo riippuu niin ihmisistä ja taustoista.

Järkyttävää ja tuomiokin olisi saanut olla pidempi. 7 vuotta on valtava ikäero tuon ikäisillä, haluaisitko itse että 6-7-luokkalainen tyttösi seurustelee 20-vuotiaan aikuisen miehen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Järkyttävää ja tuomiokin olisi saanut olla pidempi. 7 vuotta on valtava ikäero tuon ikäisillä, haluaisitko itse että 6-7-luokkalainen tyttösi seurustelee 20-vuotiaan aikuisen miehen kanssa?

Usein tuon ikäiset on vielä keskenkasvuisia poikia, kaukana aikuisista miehistä..

Tunnettuna rauhan ihmisenä meikäläinen hakkaa sellaset "keskenkasvuiset" 20-vuotiaat nulikat muusiksi, jos niitä alkaa nurkkiin ilmaantua parin vuoden päästä. Saa olla muuta tekemistä tuon ikäisillä tyttölapsilla kuin vauvojen hankkiminen, itsekin leikin vielä nukeilla tuolloin...

mun mies on luvannut alkaa säilyttää kirvestä ovenpielessä, kunhan tytöt vähän varttuu, kaksin kappalein siis meillä, ei oo kyllä ton ikäisillä asiaa mein likkojen kimppuun!!

No musta on vaan hyvä, että ei saanut pitempää tuomiota. PAREMPI KAI SE ON, ETTÄ ON TYTÖN KANSSA SITÄ LASTA HOITAMASSA JA RAHAA TIENAAMASSA KUIN, ETTÄ ISTUU VALTION LEIVISSÄ.

Yhteistyössä