20 lahjaa 4-vuotiaalle joulksi , onko mieelstäsi paljon ?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
meillä poika saanut aina noin 20 lahjaa. POika nyt 8 v ja itse sanoi ettei halua niin paljon mutta listalla onkin sit pleikkaria jne. Eli ei pidä paikkaansa että vaatimukset ja lahjojen määrän vaatimukset kasvaa kun lapsi kasvaa

Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ton määrän voisi vielä ymmärtää, jos joulua vietetään vaikkapa kahdessa paikassa ja lahjat jakaantuisivat kahdelle päivälle. Yhdellä kertaa avattavaksi aika hurja määrä. Säästäkää osa muihin yllätystilanteisiin?
Minä sitten taas olen sitä mieltä että jos itse ostaa pari lahjaa ja loput tulee sukulaisilta niin ei ole oikeutta vanhemmilla jemmata nimppareita/synttäreitä tai muita tilanteita varten sukulaisten JOULUlahjaksi ostamia paketteja.
Jos antaja haluaa antaa paketin joululahjaksi niin minusta se kuuluu joululahjaksi antaa.

Jos sitten taas itse on ostanut 20 pakettia per lapsi niin sitten voi toki puoletkin jättää odottamaan muuta tarvetta :)

Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että lapsi saa paljon lahjoja jouluna. Olen minäkin saanut muistaakseni joka joulu yli 20 lahjaa, lapsena ja nykyäänkin. Osan vanhemmilta, loput sukulaisilta. Aina olen jaksanut innolla kaikki paketit avata eivätkä ne ole mitään turhuuksia sisältäneet vaan hyviä ja laadukkaita leluja, vaatteita, luistimia, suksia, suklaata jne. Osa lahjoista olisi varmaankin ostettu joka tapauksessa, esim. jotkut vaatteet ym. Täällä on kovin jyrkkä kanta asioihin, minä en ainakaan ole isosta lahjamäärästä kärsinyt enkä todellakaan ole pilallehemmoteltu.

Mama the strange
Mä olen melkein 30 vuotta vanha ja saan joka joulu reilusti yli kymmenen pakettia :)
Meillä on iso suku, jo ihan lähisuku, ja kaikki ostavat toisilleen lahjoja. Ostan myös itse lähemmäs 20 lahjaa läheisilleni (mukana myös lapseni).

Iste ostan lapselleni max kolme lahjaa (tod näk 2), mutta mummot, kummit, isomummit, tädit, sedät yms sukulaiset ostavat varmasti niin paljon lahjoja, että paketteja kolme-vuotiaalle tulee reilusti yli tuo 20 :/
Ja myönnän kyllä, että siinä on hiukan liikaa...mutta en nyt viitsi alkaa kieltämäänkään lahjojen ostelua.

On aivan liikaa kerralla. 10kin on aivan liikaa riippuen vähän siitä onko lahjat pelkkiä leluja vai onko mukana myös vaikka vaatteita, karkkia tm... Lelulahjoja jos pelkästään ni 1-2 riittää vallan mainiosti, tuskin se lapsi enempää edes huomaa, ainakaan sen jälkeen ku seuraavasta paketista löytyy mielenkiintoisempi lelu.

Kyllä on liikaa! Lapselta menee jo mielenkiinto pakettien avaamiseen saati sitten saamiinsa lahjoihin... Jos tuntuu, että sukulaisilta tulee jo liikaakin niin miksi itse pitää vielä kasoittain ostaa? Mukavaahan se on omia lapsiaankin tietysti muistaa, mutta joulupukkihan ne lahjat tuo! Ostaa sitten ennemmin muulloin omille lapsilleen jotakin jos aivan välttämättömyys on.

Yhteistyössä