Mutta tuon tarkennuksen jälkeen: eipä asialle oikein voi muuta tehdä kuin rajoittaa omaa lahjojenostamistaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
Mutta tuon tarkennuksen jälkeen: eipä asialle oikein voi muuta tehdä kuin rajoittaa omaa lahjojenostamistaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
Kyllä jaksaa =)Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Mutta tuon tarkennuksen jälkeen: eipä asialle oikein voi muuta tehdä kuin rajoittaa omaa lahjojenostamistaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
NO jos asia meneekin noin niin minkäs sille sitten mahtaa...luulin että ite laitatte sen 20 lahjaa...Ja voihan nuokin antaa esim.kahessa erässä,vaikka molemmissa mummuloissa niin ei kerralla tule hirvetä lahjakekoa...Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:No mitä minä sitten teen kun tytölle noita lahjoja tuon verran kertyy jouluna ? meillä on iso suku ja kummeja on kolme jne. Ei me itse osteta varmaan kuin 1 lahja.
Vietämme sukujoulun yhdessä paikassa eli ei aleta lahjoja jakelee eri paikkoihin Kai se on vaan nieltävä että tuon verran tulee ja ompa lapsel sitte mitä muistella kauhulla.Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:NO jos asia meneekin noin niin minkäs sille sitten mahtaa...luulin että ite laitatte sen 20 lahjaa...Ja voihan nuokin antaa esim.kahessa erässä,vaikka molemmissa mummuloissa niin ei kerralla tule hirvetä lahjakekoa...Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:No mitä minä sitten teen kun tytölle noita lahjoja tuon verran kertyy jouluna ? meillä on iso suku ja kummeja on kolme jne. Ei me itse osteta varmaan kuin 1 lahja.
On liikaa. Ensinnä pyydä mummoilta, että eivät paketoi vaatteita ja suklaata. Ne voi antaa muutenkin.Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:On se tähän asti jaksanut availla kyllä. En vaan keksi miten rajoittaa lahjojen määrää. Tietenkin joku isompi yhteislahja vois olla ratkaisu, mutta en kyllä keksi mitään mitä se vois olla. Ja sukuni tuntien he silti haluisvat ilahduttaa likkaa viel pienil paketeil sen lisäksi..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
Niin ja mitä meinaat ostaa ?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ja perusteluja ?
Jep, olis tonki voinu kertoa heti aloituksessa. Täältä tähän.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No tämän ymmärrän. Ajattelin, että itse ostatte pelkästään ne 20 lahjaa. Eihän tuolle sitten mitään voi =)Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:No mitä minä sitten teen kun tytölle noita lahjoja tuon verran kertyy jouluna ? meillä on iso suku ja kummeja on kolme jne. Ei me itse osteta varmaan kuin 1 lahja.
on, mutta ei sille voi mitään jos on iso suku. Itse en osta kuin yhden paketin, mutta silti niitä kertyy pitkälle toistakymmtnä ihan kunnollista lahjaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ja perusteluja ?
Hmm esim. meillä ei olla totuttu pyytämään sukulaisilta mitään, jokainen ostaa mitä ostaa... En ole kehdannut kun korkeintaan parille sanoa jonkun toiveen. Ja kimppajuttuja olisi suvussa aika vaikea toteuttaa eikä sellaista voi pyytää jouluna, ehkä äidiltäni ja siskoltani mutta en menisi muille ehdottamaan. Ja... jos kuitenkin on lahjoja tulossa, niin samakai se on jos sitten avaa ne paketista...Alkuperäinen kirjoittaja juuei:On liikaa. Ensinnä pyydä mummoilta, että eivät paketoi vaatteita ja suklaata. Ne voi antaa muutenkin.Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:On se tähän asti jaksanut availla kyllä. En vaan keksi miten rajoittaa lahjojen määrää. Tietenkin joku isompi yhteislahja vois olla ratkaisu, mutta en kyllä keksi mitään mitä se vois olla. Ja sukuni tuntien he silti haluisvat ilahduttaa likkaa viel pienil paketeil sen lisäksi..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eihän se muksu edes jaksa avata tuota määrää!! Hei järki käteen !
Ja meillä 4-vuotias ei muuta tekisikään kuin legoja.
Esim lego-poliisiasema maksaa noin 70-90e riippuen kaupasta ja tarjouksista, eiköhän siinä olisi sukulaisille sopiva kimppa, eikös?
Ja legoissa on muutenkin se loisto-ominaisuus, että kun siitä tulee lisää, niin roinan määrä ei kuitenkaan kasva, koska ne kuitenkin laitetaan samaan "kasaan". (mulla on ohjeelliset sarjat omissa laatikoissaan, mutta mä olenkin vähän pikkutarkka...)
mun mielestä tuntuu jos on kaksi lasta niin 40 pakettia, eihän ne meinaa mahtua meidän asuntoon. Aina joudutaan entisiä leluja viemään kirppiksille ja kellariin.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Meidän lapset saavat varmasti vähintään tuon verran paketteja joka joulu vaikka itse ostetaankin vain muutama paketti per nuppi.
Samoten olen itse lapsena saanut hurjat kasat lahjoja mutta ei siitä ole minulle ongelmaa muodostunut. Kaikkia lahjoja arvostin ja hyvin olen jaksanut avatakin ja sen jälkeen keskittyä ihailemaan saamiani tavaroita
Myöhemmin sitten kun veljieni kanssa kasvoin isommaksi niin lahja määrä vähentyi mutta saimme yhden arvokkaamman paketin toivoa ( telkkari omaan huoneeseen, pelikonsoli, stereot, kännykkä tms. ). Ja pakettien määrä pieneni niin helposti. Tiedettiin että saamme yhden arvokkaamman paketin.
Tänä vuonna meidän lapsille on meiltä tulossa muutama kirja, muutama dvd ja molemmille yhdet isommat paketit ( 5 v saa hello-kitty tietokoneen kun sitä on eniten toivonut ja 1½ vuotias saa taaperokärryt ). Muutama vaate on paketissa myös. Muuta ei taideta enää lapsille ostaakaan.
Sukulaisilta tulee ihan hirmuiset kasat tavaraa. Tulee yöpukua, villasukkaa ja rukkasta. Tulee lakanaa ja pyyhettä, tulee kirjaa ja nukkea/pehmoa.
Nyt miehen kanssa on kyllä ollut puhe että kun vauva syntyy vuoden vaihteen jälkeen ja pinnasänky pitäisi saada vauvan käyttöön tuolta kuopukselta ja olisi edessä kerrossängyn ostaminen näille isommille lapsille niin voisi yhteisenä lahjana pyytää sukulaisilta rahaa kerrossängyn ostoon sitten. Sekin vähentäisi sitä mieletöntä pakettimäärää sitten.
Me vietetään aatto mummilassa ja joudutaan kuitenkin lasten ja koiran lisäksi roudaaman se paketti määrä aattoiltana vielä kotiinkin Ja sitten joulupäivänä mennään lahjoja avaamaan anoppilaan. Sieltä onneksi tulee huomattavasti vähemmän koska siellä odottaa vain anoppilan paketit. Mummilassa on meidän ostamat, kaikki sukulaisilta tulleet myöskin.
Mutta ei tuo 20 minusta niin hirveän pahalta tunnu
Se on kyllä aaton pulmallisin juttu Saada mahtumaan kaikki autoon Vielä kun tuntuu että meille aikuisillekin porukka hommaa roppakaupalla paketteja ja suklaata tulee kiloittain.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mun mielestä tuntuu jos on kaksi lasta niin 40 pakettia, eihän ne meinaa mahtua meidän asuntoon. Aina joudutaan entisiä leluja viemään kirppiksille ja kellariin.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Meidän lapset saavat varmasti vähintään tuon verran paketteja joka joulu vaikka itse ostetaankin vain muutama paketti per nuppi.
Samoten olen itse lapsena saanut hurjat kasat lahjoja mutta ei siitä ole minulle ongelmaa muodostunut. Kaikkia lahjoja arvostin ja hyvin olen jaksanut avatakin ja sen jälkeen keskittyä ihailemaan saamiani tavaroita
Myöhemmin sitten kun veljieni kanssa kasvoin isommaksi niin lahja määrä vähentyi mutta saimme yhden arvokkaamman paketin toivoa ( telkkari omaan huoneeseen, pelikonsoli, stereot, kännykkä tms. ). Ja pakettien määrä pieneni niin helposti. Tiedettiin että saamme yhden arvokkaamman paketin.
Tänä vuonna meidän lapsille on meiltä tulossa muutama kirja, muutama dvd ja molemmille yhdet isommat paketit ( 5 v saa hello-kitty tietokoneen kun sitä on eniten toivonut ja 1½ vuotias saa taaperokärryt ). Muutama vaate on paketissa myös. Muuta ei taideta enää lapsille ostaakaan.
Sukulaisilta tulee ihan hirmuiset kasat tavaraa. Tulee yöpukua, villasukkaa ja rukkasta. Tulee lakanaa ja pyyhettä, tulee kirjaa ja nukkea/pehmoa.
Nyt miehen kanssa on kyllä ollut puhe että kun vauva syntyy vuoden vaihteen jälkeen ja pinnasänky pitäisi saada vauvan käyttöön tuolta kuopukselta ja olisi edessä kerrossängyn ostaminen näille isommille lapsille niin voisi yhteisenä lahjana pyytää sukulaisilta rahaa kerrossängyn ostoon sitten. Sekin vähentäisi sitä mieletöntä pakettimäärää sitten.
Me vietetään aatto mummilassa ja joudutaan kuitenkin lasten ja koiran lisäksi roudaaman se paketti määrä aattoiltana vielä kotiinkin Ja sitten joulupäivänä mennään lahjoja avaamaan anoppilaan. Sieltä onneksi tulee huomattavasti vähemmän koska siellä odottaa vain anoppilan paketit. Mummilassa on meidän ostamat, kaikki sukulaisilta tulleet myöskin.
Mutta ei tuo 20 minusta niin hirveän pahalta tunnu